Blog

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-06-02

Végre sikerült találnom a Dezent felnimbe való gyári Alfa felnikupakokat. Nem is tudtam,hogy létezik nagyobb méretben is, de meglepetésemre sikerült találnom. Le is csaptam rá! :)

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-06-02

Bekerültek az autó alá a -4cm -s Eibach ültetőrugók.
Kb. 2 napig dolgoztunk vele, mire készen lett. Nagyon nagy segítségemre volt Kka Cartárs blogbejegyzése rugócseréről. Ezúton is köszönöm Neki a segítséget! :)
Elégedett vagyok a végeredménnyel! A rugózása keményebb lett sokkal, de azzal egyáltalán nincs bajom. Sőt...:)
Most jön majd egy futómű beállítás és tökéletes lesz!

>> Szervizjankofilth // Alfa 156 2.0 16V TS // 2013-06-02

Néha az autó érdekes dolgokat produkált. Ha akartam jelezni kanyarodás közben, az autó úgy gondolta, hogy nincs rá szükség és én hiába fordítottam el a bajuszkapcsolót bármelyik irányba is, nem volt indexem. Először a relé hibájára, vagy más kontakt hibára gyanakodtam, de aztán kiderült, hogy a kormánykapcsoló nem jó. Tizes kolléga segítségével orvosoltuk a bajt és kicseréltük a kormánykapcsolót.

 
>> EgyébPyroS // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-06-02

A mai napon eladtam,lezárult egy korszak az életemben :(.Remélem egyszer még lesz egy Alfám.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2013-06-02

A jobb oldali motortartó bak cserére szorult és a jobb oldali féltengely gumiharang is cserélve lett, mert a bilincs többször is leesett a régiről. Emellett a jobb oldali fényszóróban is ki kellett cserélni a HB3-as izzót, mert kb egy hete nem világított. Köszönet Csöriéknek a péntek délutáni munkáért!

 
>> Tuning és extraTuningman // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-06-02

A héten megtörtént a már rég várt kipufogó vásárlás. Régóta szerettem volna már a V6-ra egy normális sportdobot venni. Olyat kerestem aminek nincs üvöltő kerti kapa hangja:) csak szolid de mégis hallható hangot akartam. Természetesen a teljesítmény növekedése sem volt elhanyagolható szempont. A kínálat elég nagy, főleg magyar kipufogók esetében de valahogy egyik sem volt szimpatikus és bizodalmam sem volt hozzájuk. Szóval nagyon nem volt választási lehetőség, mindenképp minőségi terméket céloztam meg, külföldi gyártóknál keresgéltem.
Itt már nagyon sok profi terméket találtam persze csillagászati árakon ami nem igazán jöhetett számításba. A Supersprint nagyon tetszett, jókat is hallottam róla de ott is az ára kissé borsos volt. De legalább már biztos voltam benne, hogy vagy Supersprint vagy semmi.
Így hát elkezdődött a keresgélés, várakozás, hátha találok használtban.
Találtam:D Ezúton is köszönet érte Ronnie cartársnak :)
Alig használt, jó állapotban sikerült hozzájutnom és nem csak a hátsódob hanem a középrész is megvásárlásra került.
Nagyon jó a minősége, látszik rajta, hogy nem valami sufni műhelyben hegedülték össze:)
Először nem igazán volt hangja, legalábbis én nagyobbra számítottam de ahogy bemelegedett megjött a várva várt tökéletes hang. Mély, dübörgős, mégse zavaró de jól hallható, igazi V6-hoz illő hangja lett:D
Be is indítom minden nap:))

 
>> Szerviztipoatti // Alfa 156 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-06-01

Az autó igen jó műszaki (is) állapotú, egyedül az első futómű stabilizátora és pálcái adtak ki rettenetes hangokat - egészen addig, amíg Kárcsinál ( Zé. ) kicserélte Kárcsi ( Töki ) és Kárcsi ( Csabi ). Ki lett javítva néhány, minimális esztétikai hibácska. Károlyaink garantálták a szokásos jó minőséget és hangulatot. THX. :)

Csöriéknél a kereket levéve nem kicsit meglepet, hogy a belseje milyen retkes. Csupa zsír és kosz keveréke. A helyzetet jobban megszemlélve kiderült, hogy a gumiharangot rögzítő bilincs elveszett. (Ennyit a haranghoz adott bilincsről.) A zsírt persze kidolgozta a centrifugális erő.
Jóska bá, gyorsan orvosolta a dolgot. Feltöltötte zsírral, és feltett egy új bilincset. Aztán meghúzta a többit is, mert anno nem húztam meg őket rendesen. Most már tartanak.
Utólag is köszönöm a szívességet.

 

Megérett a tavaly tavaszi gondolat. Megelőző jelleggel lecserélem a generátort, mert néha érdekes hangokat ad.
Szóval Csöri rendelet egy Marelli gyári felújítottat, és ma elgurultunk hozzá, hogy bekerüljön.
A dobozból kibontva gyakorlatilag zsír újnak tűnik. Csilli-villi, még a csavarok is újak.
A beszerelés nem kis feladat, tekintve, hogy nem fér ki (és be) sehol a generátor. Kerék le, kipuff le, bölcső le, gyakorlatilag szét kell robbantani az autót. Bekerült az új, a próbaúton semmi gond. Mindenki happy.
Elindultunk hazafelé, aztán kifordulva a 8-asra feltűnt, hogy nem megy a km-óra. Pontosan nullát mutat. Vissza.
A kocsit megemelve, a kerekeket megpörgetve, az óra mutat, ahogy kell. Hmm…
Újabb próbaút, nem mutat. Khm…
Felemelve, megint mutat. Ühüm-ühüm…
Aztán rájöttem, hogy a felemelés és a próbaút között az a különbség, hogy az úton ég a lámpa. Nosza, felkapcsoltam, km-óra ugrik is vissza a nullára. Megvagy!
Ki- és bekapcsolgatva mutat, nem mutat.
Az újabb indításkor már nem is világít a kis, piros akku ikon a műszerfalon.Töltésre rámérve inkább kisebb a fesz, ha pörög a motor. Max 12,8 Volt.
Kész, ennyi volt. A felújított Marelli élt 5,1 km-t. (Érdekes módon a km számláló ment, csak az óra nem mutatott, így az érzékelő hibát hamar kizárhattuk.)
Késő éjszakába nyúlva visszakerül az eredeti. A rend helyre áll, újra 14 Volt körül lehet mérni az akkun, ha jár a motor.
A hazafelé vezető 105 km sincs semmi gond, új generátor kell, és lesz.
A történet folytatódik…

u.i.
Ja, mégis volt, Jánosházánál - kb. 50-es tempónál - egy nyúl elütött minket. A kis kamikaze nekiugrott a jobb első keréknek, majd elment.
Aztán kb. 80-ról tartottunk egy fékpróbát egy őz miatt. Aztán 70-ről két róka miatt.
Minden működik :-)))

 
>> AutóápolásMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2013-06-01

Remélem minél hamarabb meg lesz az új szív.
Ezért ma felkészítettem a kasztnit a befogadására.
Kapott egy full polírt...