Blog
Sajnos egyik nap nem sikerült beindítanom a kis Bellát aztán kiderült,hogy az egyik porlasztócsúcs megadta magát,az öreg 146 elhúzta a kis156-ot a szerelőhöz mint ahogy azt egy rendes alfás családban illik:)Nem voltam túl boldog amikor a szerelőm közölte velem h a porlasztócsúcs felújítása 65ezer vagy újonnan 140ezer.....így elkeseredésemben leültem a gép elé és nézelődtem a neten hátha találok olcsón felújított porlasztócsúcsot....éés sikerült 15000Ft-ért találtam cikkszámmal azonos gyárit,kételkedve de megrendeltem hááátha jó lesz meg is érkezett a postával azonnal vittem a szerelőhöz majd délben megcsörrent a telefonom,kész az autó:)Fel lélegeztem meggyógyult a szerelmem!Ugyh 65ezer helyett 15ezerböl megúsztam...:)
Végre sikerült beszereznem 1 pár küszöb spoilert. :)
Gyönyörű Rosso színe van, de muszáj lesz ezüstre színre fújni!
Egyébként gyári sportcsomagos kinézetre, viszont ami érdekesség benne, hogy végig ér az autón és mindegyik vége zárt is, így védvén a sárvédőlemezt is. Viszont nem utólagos módosítás, hanem egybe öntött műanyag. Örülök Neki!
Nemsokára megkapja a színt és mehet az autóra! :)



Jól sikerült a mai nap, először felkerült végre az autó neve a hátsó szélvédőre, majd elugrottam menteni egy barátunkat és addig küzdöttem hogy szembe tudjak vele állni bikázáshoz, amíg nekikoccantam a jobb hátuljával egy betonoszlopnak. Még akkor sem láttam mikor a kocc után néztem körül értelmesen, mert kitakarta az autó jobb hátsó oszlopa :(
Nagy baj nincs, nem tört, nem horpadt "csak" a lökhárító fényezése annyi így két nappal AC előtt. Addig remélem rendbe tudom szedni :)

Igazából nem vágytam rá, hogy legyen egy ilyenem, de a kedvező ára miatt nem tudtam otthagyni. Teljesen típusspecifikus, Lineaccessori termék. 50 kg a teherbírása és 2 biciklit lehet feltenni rá, zárható. Természetesen használható sima csomagtartóként is a biciklitartó rész nélkül. Ma áttakarítottam, felpróbáltam az autóra. Egy kicsit megszenvedtem a felrakással, de legközelebb már biztos gyorsabban fog menni.
Sajnos az egyik Alfa emblémás takaróelem hiányzik, de ezt leszámítva hibátlan a cucc! :-)
Tudom, a képeken az autó iszonyatosan koszos, holnapra van betervezve a nagytakarítás! :-)












Ma újfent teszteltem a tegnap vásárolt gumit.
Nem igazodik ez, hanem kajakra remegteti a kormányt, főleg 130 km/h-nál.
Elgurultam hát ebédidőben a jól megszokott gumisomhoz.
Bakker! 65 g volt benne. 45 g kívül, 20 g belül. Ja, és a felni egyáltalán nem üt. Szerintem tegnap csak bepróbálkozott a másik gumis (ahol vettem az abroncsot), hátha rámtukmálhat egy "kamugörgőzést" jó pénzért. A súlyozás 1 000,- Ft volt.
Tanúság:
Mivel az Optima-nál bazi jó áron vannak bazi jó 80-90%-os használtgumik nagy választékban, vélhetőleg ott fogok majdan abroncsot venni.
Fel is rakatom velük, de csak mert úgy látni, hogy nem-e sérült/szálszakadt/kagylós az abroncs.
De az is biztos, hogy súlyozni nem tudnak, úgyhogy azzal a lendülettel megyek át a város másik felére a jól bevált gumisomhoz centíroztatni. Kicsivel drágább így a szerelés összességében, de legalább biztosan jó.
Mellesleg a gumis, ahol vettem az abroncsot tegnap, adott szakváleményt a kátyúkárról 2 500,- Ft-ért....hátha még szükség lesz rá.
Hosszú út volt mire ide eljutottam, legalább is fejben.
Történ ugyanis az az ominózus kátyú vs. Arkangyal - és hát mi húztuk a rövidebbet. Jobb első szálszakadás.
Mivel egy tavaly nyár végi kényszerhelyzet miatt nem a gyári mérettel (235/40 ZR19), hanem használtan vett 255/35 ZR19 96Y méretű Michelin PS2-vel esszük az aszfaltot nyáron, úgy gondoltam, itt az ideje visszaváltani a gyári méretre. Sőt, továbbmenve, úgy gondoltam elő kellene venni egy korábbi tervem, és látva, tapasztalva kis hazánk útviszonyait, vissza kellene lépni egy 17"-os felnire. Arre mehetne 225/50 R17 98W abroncs. Sajnos a 235/40 ZR19 annyira egy b*zi méret, hogy nem nagyon van, ha meg van, bazi drága. Alternatíva lehet a 245/35 ZR19, de hát az sem a gyári méret, habár olcsóbb.
No, a hét elején elkezdtem 17"-os felnit vadászni, no meg begyűjteni a lehetséges új vagy használt gumiabroncs árakat.
Felniben találtam is 5-patkós gyári brera felnit (1.kép). Itt kezdődött a hezitálás. A 159 VTT-n a többség csodálta a felnijeimet. Nem pont gyári, igazából az ALFA felnik gyári beszállítójának a saját terméke. Ergo gyári minőség, de nem ALFA ROMEO felirat van beleütve, hanem OROBICA LINE. Másrészt rohadtul jól áll a vasnak. Az egész kocsi ezekkel a felnikkel maga az őserő, maga az elpusztíthatatlanság. Olyan "takarodj előlem" feeling. Így Arkangyal az Arkangyal: Isten bosszúálló, harcos angyala :)
Az eszem a persze a 17"-os felni felé vitte a gondolataimat, hiszen tudjuk milyenek a magyar utak. Az ára sem lett volna húzós, 100k körül meg is tudtam volna venni a négyet. És hát azért nem sok 159-es gurul 5-patkós brera felniken.
Már-már el is döntöttem, amikor megláttam a gumiabroncs árakat. Mert hát úgy gondoltam, ezekhez a felnikhez új gumik kellenek, akkor évekig nincs gumi-problémám.
Na igen, de a 225/50 R17-es új gumik ára, még jelentős kedvezménnyel is 33 000 és 44 000 között szórt. Ezeket a típusokat néztem:
Kumho KU39 Ecsta LE Sport 98Y XL
Hankook K110 Ventus V12EVO 98Y XL
Hankook K117 Ventus S1 EVO 98Y XL
Vredestein Ultrac Cento 98Y XL
Yokohama Advan sport V105 98Y XL
Continental Sportontact 3 XL 98W
Pirelli Pzero Nero GT XL 98Y
Pirelli P7 Cintuaro Blue XL 98W
Ezzel párhuzamosan néztem használtakat is:
Bridgestone Turanza er300 4mm-es profilmélységgel: 11 500 / db
Michelin PS2 4mm-es profilmélységgel: 13 500 / db
Akkor most vegyek 4 db használt gumit mintegy 50 000 Ft-ért, amik megint csak ezt a nyarat bírják ki? Ilyenek a mostani gumijaim is! Mennyivel lennék előrébb? Ja, hogy 17-es felnijeim lennének – amikért azért nem igazán „lobbantam lángra”.
Egy biztos: anyagilag nem fér bele a 4 felni is meg a 4 új gumi is.
No, akkor nézzük meg a lehetőségeket a mostani, 19-es felnimre.
1) Liguid felajánlott 2 db nála eladó Pirelli Zero Nero-t 235/40 ZR 19 méretben.
1a) Ehhez vehetek 2 db újat, így a Liquid-től vetteket majd csak jövőre kell cserélnem. Így eloszthatom a költségeket. Igenám, de az új 235/40 ZR19 ára 60 000 körüli egy Hankook esetében, 80 000+ egy prémium márka esetében. Sajnos most ez sem fér bele.
1b) Ehhez vehetek 2 db használtat...de nincs, se égen, se földön...vagyishogy lenne, de menni kellene érte 80-100 km-t. Oké, elmegyek érte, kifizetem, hazahozom, felrakatom – és ha szálszakadt, vagy kagylós? Bukta. Na, nem! Ilyet nem kockáztatok. A környékbeli gumisoknál, ahol viszont helyben, még a kifizetés előtt meg lehet sergetni a felnimen, nincs iylen méret – jelenleg legalábbis.
2) Másik lehetőség, hogy veszek 4 db új 235/40 ZR19-et. Ha, ha, ha, miből? 200 k+ De, mint elvi lehetőséget, azért felírtam a listámra :)
3) És mi van, ha csak a sérült gumit cserélem le? Hátha van valahol ugyanolyan méretű (255/35 ZR19), ugyanolyan típusú, ugyanolyan kopott gumi.
Na ez az ami szinte esélytelen – gondoltam én.
De volt!
Két helyen is!
Ráadásul a közelben!
Ráadásul gumisnál, ahol meg lehet nézni!
Mint utóbb kiderült, az egyik helyen, ahol 11 500 Ft + szerelésért megvehettem volna, csak 4 db-ot adtak el egyben. Minek vegyek 4 db-ot egy olyan méretből, amitől jövő nyáron már szabadulni akarok, ráadásul csak 1 db-ra van szükségem?!
Viszont a másik helyen volt 2 db. Itt is mindkettőt meg kellett vennem egyben. 16 000 pöngő per db, + 2 500 per db a szerelés és centírozás.
Ennél olcsóbban meg sem úszhatom a dolgot...gondoltam én.
El is gurultam ma kora délután. Egész úton azon aggódtam, hoyg nehogy ott meg kiderüljön, hogy sérült a felnim és görgőzni kell, no meg azon, nehogy megadja magát a 15 km-en a szálszakadt gumi.
De nem volt gond. A felnit is megpróbáltam tesztelni a négysávoson, úgy 140-ig toltam a vasat, de semmi rázás, semmi remegés.
A gumisnál lekapták a sérült abroncsot (2., 3., 4. kép), majd megsergették a felnit. Picit üt a belseje, de a mostani kátyú a külsejét csapta meg. A gumis azt mondta, nem vészes, ki lehet súlyozni, mehet rá az abroncs. Fel is rakták az egyik megvásárolandót. Fel is fújták...de hoppá! Mi ez itt? Éppúgy dudorodott, mint az enyém. Bakker, szálszakadt ez is. Gondolatban márt csutkára rágtam a körmeimet: mi van, ha potyára jöttem?
Na elő a másik. Felkerült, fel is lett fújva...és jó! (többi képek)
Úgyis csak egy kellett! Ekkora mákot! Így nem kellett megvennem mindkettőt, és megúsztam fele annyiból. Hál’ Istennek, mindenben megegyezik a lecseréltel...na jó, kb. 2mm-rel jobb a profilmélysége.
Hazafelé teszteltem kicsit, eleinte 140 km/h-nál beremegett enyhén a kormány, de a főútról lekanyarodás után az újabb 140-es tesztnél már semmi sem volt. Igazodik a „kicsike”.
Amit viszont most eldöntöttem: volt alkalmam a gumisnál bemenni a raktárukba. Bazi jó állapotú, használt, 90%-os abroncsok sorakoznak ott, majdnem az újakhoz hasonló profilmélységgel, 20-35 000 közötti darabáron. Akár még 135/40 ZR19-es méretet is kifoghatok idővel.
Miért is adjak akkor 80-90 000-ret egy 100%-os abroncsért, ha egy 90%-ost megvehetek kevesebb, mint a feléért? Hát a homlokomra van írva, hogy hülye?
Egyébként megpróbálom a kárt az út fenntartójával megfizettetni, de a részletek nem publikusak. Annyi megjegyzés ehhez, hogy a gumistól 2 500 Ft-ért kapok szakvéleményt.







Történt ugyanis, hogy 90fok fölé szökik a mutatóm.
Szerelő szerint kezdjem hűtő cserével (kb 1 hónapja kapott egy bonott valeot)
Hát jó, rendeltem egy új hűtőt, ma beszereltük, de nem segített a dolgokon túl sokat.
A következő a vízpumpa csere lesz, arra amúgy is rá kell nézni ,mert valószínű ott csöpög a víz.
Öröm bódottá.............
Az új hűtő 27k volt 40% kedvezményre.


Elszálltak az első lengéscsillapítóim több mint egy éve, vettem is egy donorautót, ami "hála istennek" imola volt, és nem pászolnak a lengéscsillapítók. Tehát addig csak a környéken jártam az autóval, nehogy valami probléma legyen, mivel az eleje úszott, és el is pattant az úttól ha úgy adódott. De ennek már vége, mert elvittem őket Gödöllőre, ahol megcsináltattam. Lettek keményítve 10%-ot, szóval az eleje az most nagyon ott van, ahol kell lennie.. Végre lehet vele gyorsan is kanyarodni.. Imádom, végre megint megvan az igazi Alfa feeling vezetés közben :)
Változás de mégsem? A Skodámból kiszerelt Sabelt 4 pontos öveket ma beraktuk az autóba. A meglepetés viszont akkor volt, amikor kiszedtük az eredeti öveket, és leltünk rajta egy matricát, amin az állt, hogy Italia TRW Sabelt. Elmosolyodtam amikor megláttam. És persze hogy az eredeti övek helyett ne maradjanak a "B" oszlopban tátongó lyukak, Szabeee barátommal elkezdtük, majd ő maga befejezte a lyukak "betömését" üvegszállal, meg minden egyébbel :) Tehát ezek a "B" oszlop borítások is bekerültek, így most minden úgy néz ki, mintha annak úgy kellene kinéznie. Nekem tetszik, szeretem a 4 pontos öveket. :)



