Blog

>> Tuning és extraHungary146 // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-06-19

Mivel régóta nem sikerült senkit sem találnom, aki vállalná az autóm lefóliázását, így már majdnem letettem róla. Ez az elviselhetetlen meleg viszont arra kényszerített, hogy megkeressem a padláson elfekvőben lévő fóliát és saját magam csináljam meg. Szerencsére van már tapasztalatom, hiszen a 146-osomat és apám puntóját, sógor fábiáját is én csináltam. Nah jó, a sógor is segített... :D Az ajtókárpit lebontása pillanatok alatt megvolt, az üveg kiszedése már fejtörést okozott. Ekkor hívtam segítségül a sógit, akivel együtt rájöttünk, hogyan is lehet kivenni. A hátsó ajtó kilincsét is le kellett szedni, körbe a tömítést, felemelni az ablakot és oldara kihúzni az üveget. A fóliázás már rutinosan ment. Visszaszerelés is csak pár perc volt. A hátsó szélvédő viszont nagyobb odafigyelést igényelt az ívek miatt.
Költségem nem volt, mivel ez a fólia még az előző autó miatt megmaradt. Ha valakit érdekel, akkor a www.homasita.hu oldalról rendeltem (kb. 4 éve) tükörfólia néven

 
>> SzervizHungary146 // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-06-19

Kaptam időpontot az Autoklubtól klímatöltésre (6900Ft egy klmítöltés náluk). A "szakember" azt mondta, hogy nyomás van, de még sem tudja feltölteni valami gond van a rendszerrel. "nem megy a ventillátor sem". Azt ajánlotta, hogy vigyem el egy klímával foglalkozó emberkéhez.
Ott szívélyesen fogadtak. Rácsatlakozott a rendszerre és már töltötte is fel. Átnézte a rendszert mindent rendben talált. A ventillátor is működik. Most a legkisebb fokozaton is jéghideg levegő áramlik be a kocsiba. Ilyen melegben jó is :) Még ha 10500 Ft-ba is került.

 
>> EseményDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2013-06-18

ma végre megkaptam a rendszámát!

Hétfőn ki lett cserélve a kettőstömegűje.....

 

A hazaút érdekesen telt...
Szerintem tegnap erősen közrejátszott a hiba kialakulásában a 35 fokban való "büntetés", ezért az új jeladóval az átlagnál is óvatosabban (120-140) indultunk haza. 500 km várt ránk erősen 30 fok feletti melegben. (A kijelzett max érték 38,5 fok volt.)
A 120-as korlátozásnál feltűnt, hogy rángat a motor. Finoman, de rángat.
Nocsak? EGR?
Aztán egyre inkább csinálta, már bármilyen fokozatban 2500 ford. alatt.
Mégis csak EGR lesz - gondoltam.
Vásárlási szünet Passauban. Biztos, ami biztos, vettem egy rekesz sört és egy zsírtalanítót. Ha koromtalanításra kerül a sor, legyen.
Egyre rosszabb volt a helyzet.
Wells benzinkútján meg is álltam, hogy lekapjam az EGR-t. Aztán nem kaptam le, mert más a motor, mint az 1,9. Meg se találtam.
Szigorú hangon elbeszélgettem a motorral, és go tovább!
Pár km múlva Linz-nél tankoltunk. Onnantól szabad volt a pálya. Mivel feltűnt, hogy 2500 felett nem rángat, így ilyen fordulattal jöttünk keresztül az országon. (Persze, ahol sebességkorlátozás volt, ott visszakapcsolva, de 25000 felett.)
Iszonyú meleg, a klíma szerintem egyéni csúcsot hozott. 33-38 fokban tartotta a 25-öt bent.
Sopronnál átlépve a határt - no nem a sebességhatárt, hanem az országhatárt - feltűnt, hogy nincs semmi feltűnő.
Igaz, már csak 30 fok van, de a Párduc suhan, mint mindig.
Most mi van? Hová lett a rángatás???
Alternatívák:
- gázolaj (még Sopronban tankoltam)
- EGR
- DPF eltömődés
- vagy a klímakompresszor viccelt meg.

Azt hiszem, holnap szigorú hangon újra elbeszélgetek a Párduc fejével...

 

A folyamat:
1. Megérkezett a szervizbe a jeladó.
2. Berakták, kipróbálták.
3. 120 Eurót fizettem.
4. Elhoztam, nem állt le többet.
5. Sört nem ittam, csak az előző este

Amikor visszakaptam a kocsit 44,5 fokot mutatott a hőmérője.
Áhh, nincs ilyen meleg mondom. Napon állt a vas!
Aztán mentem egy kört a városban és tényleg nem volt annyi - csak 36,5 :-DD
Aztán hazajöttünk, 420 km autópálya + 80 km országút itthon. Mindez 30-36,7 fokos melegben.
Nem állt le.
A javítást sikeresnek minősítem.

u.i.
A címért köszönet GTPeti-nek :-)

 
>> EseményAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-06-18

Vásrlás után kocsimosás, teljes külső belső tisztítás. Eredmény 6 db gyári új Ngk gyertya 27000 Ft-ért, mivel a mosó eredménye 2 gyertya elszállása. Örültem, bár a 94000 km okán rövidesen esedékes lett volna. A mosatást megúsztam 8000 Ft-ból. És csak kicsit ijedtek meg a károkozás jelzése után.

>> EseményÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-06-18

Eljött a hónapok óta várt nap. Kocsi csilli villi, indulás Alfacitybe. Konvojalakult Pápán. Győrben még nagyobb konvoj alakult :D Pápaiak, győriek, szombathelyiek, soproniak.
Nagyon nagy élmény volt, azt figyeltem, h minden járókelőnek megakad a szeme a kigyózó soron. Győrben pl 2 kiscsaj számolta az Alfákat :D A szervezésért és a konvojvezetésért köszönet Piritunak. Érkezésnél Tedi lecsippantotta a vonalkódot és átgurultunk Alfacitybe :) Ragyogó napsütés, szép környezet várt minket. Nagyon jól éreztük magunkat. Volt egy kis csoportos fotózkodás is. Persze csak 156osok. Jó volt a régi ismerősökkel találkozni és szerezni új ismerősöket.
Hatalmas tisztelet a srácnak aki 3tól 5ig folyamatosan táncolt a tűző napon Sterbinszky elött :D
Megvártuk még a tombolát és utána elindultunk szépen lassan hazafele. Győrtől kaptam kiséretet 2 nagyvad üldözött. egy 2.4. jtd és egy 2.5 V6 pár kilóméter után elengedtem őket. Nagyobb tempóban voltak mint én :D

Ez volt az első Alfacitym, de egy biztos back to Komárom

 
>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa 156 1.6 Twin Spark Progression // 2013-06-18

Az AC-n szerzett matricák is felkerültek végre...szerintem egész jó lett! :)

>> Tuning és extraImi // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 QV Novitec 195PS // 2013-06-15

170LE ⇒ 195LE
Köszönet a beszerelésért:il Topolino
Km:4123

 
>> EseménySzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-06-18

Hát eljött a várva-várt nap, Péntek délután indultunk Komáromba, hogy részt vegyünk az idei AlfaCity-n. Az út nem volt monoton, többször megálltunk, volt kis műszaki probléma is, túlmelegedés (de nem nálam), az olaszok néha megmakacsolták magukat. Egy 50 km-s kitérőm is volt, mikor a húgomat látogattam meg Egerben, emiatt Lacci33 cartárs és utasai kb. másfél órát vártak ránk a Mezőszemerei pihenőn, ahol a nap megmutatta "jótékony" hatását. Miután ennyivel elhúztam az utazást, sikerült Budapesten kifogni a délutáni dugót, aminek mindketten nagyon örültünk. Miközben tötyögtünk a nagyvárosban találkoztunk pár márkatárssal, de ha derékig lógtunk volna ki az ALFÁBÓL integetve, akkor se figyeltek volna ránk. Sajnos ezt már lassan kezdjük megszokni, hogy Budapesten láthatatlanok vagyunk a márkatársak számára. Este fél 8 körül érkeztünk a szálláshelyre, előtte pedig örömmel láttuk, hogy Komáromban a körforgalomban három cartárs is előttünk tért le. Este elnéztünk az erődhöz, valamit megálltunk a Duna partján pár fotót készíteni.
Szombaton reggel ellátogattunk a mosóba, mivel 450 km nem múlt el nyomtalanul, őszintén megmondva eléggé bogaras lett az autó. A találkozóról annyit mondanék, hogy örülök, hogy találkoztam a régi ismerősökkel és külön örülök annak is, hogy az idén új cartásakat ismertem meg személyesen, viszont sajnos volt negatív élményem is... a gumifüstölés hiánya, és még pár apróság. Hiányoztak számomra valami jó kis autós-ügyességi programok, ha már a betonplacc "kihasználatlan", lehetne valamilyen szlalom vagy parkolási versenyt csinálni. Tavaly hatalmas közös autós pózolás volt, szinte minden albumban megtaláltam azt a 25 Alfát, amik összeálltak... őszintén ezt is el tudtam volna képzelni, hogy az éven is csinálunk pár ilyen képet ennyi gyönyörű Alfával. Volt 156 fotózás, amire páran álltunk össze és egy magasság-mérés, amit SanyiJTD cartárssal ketten csináltunk. A lényege, hogy az enyém gyári magasságú (még), az övé pedig durván fűnyíró kategória. Sajnos nagyon nehezen viselem az ekkora hőséget, így nem tudtam az alfa mellett állni, inkább a hűvös, árnyékos helyeket kerestem, így az éven sok érdeklődővel nem nagyon futottam össze, leszámítva azt az 1 cartársat, aki velem szemben parkolt. A hazaút egész kellemes volt, leszámítva a tikkasztó hőséget. Budapesten megálltunk az Aréna plázában, ahol egy ENV-869 rendszámú 75 és egy német 156 látványa fogadott. Az autópálya után sikerült kifognunk pár gyökeret, akik a 35 fokban 70-nel közlekedtek, nem kis feszültséget okozva nekünk.
Vegyes érzelmekkel tértem haza AlfaCityből, lehetett volna még valami plusz, viszont azt sem állíthatom, hogy nem volt jó. Ha jövőre is elmegyünk, akkor mindenképpen viszek valamilyen sátrat meg pár széket, hogy komfortosabban érezzem magam. Örültem minden személyes élménynek, és annak is, hogy volt jó idő (nekem már túl sok).