Blog
A műszaki vizsgából kimaradt a forgalmiba való érvényesítés, valamint két fokkal jobb környezetvédelmi kategóriába ugrott, így piros plakettet kapott a rendszámra.
Tegnap tettünk egy nyitott tetős kirándulást az osztrák hegyekbe. 160 km oda, és ugyanannyi vissza. Királyság.
Hazafelé feltűnt egy finom kattogó hang, és mintha a padlólemezen is éreztem volna valamit.
Olyan volt, mint a stabszilent, csak fémesebb.
Ma alánéztem, és meglepve láttam, hogy a másik oldali bilincs is megadta magát. A bilincs szalagja félig a harang alatt. Tuti ez kattogott. Érdekes módon a harang szinte visszaugrott a helyére, így nem sok zsír jött ki.
A tisztogatás nem túl tiszta meló.
Szóval, zsír ment bele és felkerült egy új bilincs.
Kép nincs, mert fülig zsírosan nem vettem elő a gépet.
Új olaj, Castrol 10w60 racing, olaj szűrő, pollenszűrő.
Hűtőcső is cserélve lett. Elmajszolódott az anyaga a réginek...
Kicseréltem végre a kipufogó tartó gumikat, végre nem járkál ide oda, az egész rendszer...
Kicseréltem a hátsó lengőkarokat, mind a 4-et, plusz az ezeket összetartó, hosszú csavarokat is...
Gondoltam leírom, hátha valakinek jól jön, vagy kedvet kap behozni még egy AUTÓT kicsiny országunkba.
A 2001-es 145 1.4 TS-em költségei.
HONOSÍTÁS MENETE: ( a sorrend nem felcserélendő :) )
- sárga szélű, német ideiglenes rendszám (fakultatív) olaszba postázva: 160 EUR helyette a bátrak "P"-val járnak, vagy trélerrel. :)
- KPM műszaki + típusengedély: ~40.000.-
- Biztosítás: esetemben: Netrisk.hu-n azonnal kötve, Unicánál évente 24.000.-
- Reg. adó: esetemben 73.000.-, és fél nap ácsorgás a vámosoknál.
- Okmányiroda: táblák, forgalmi, műszaki matrica: ~22.000.-
- ÖRÜLÉS, Boldogság! :)
Igazából nem is tudom mit írjak...
Az utolsó posztban reményekkel teli, felfokozott hangulatban írtam, hogy megyünk műszakira, az autó pedig pikk-pakk.
Egy hétig pihent a kocsi az Autóklub fehérvári műszaki állomásán, megrángatták, fékezgették, minden rendben volt. Előjegyeztettük műszakira a kocsit.
Azon a bizonyos hétfő reggelen is minden jól indult. Büszkén feszített a frissen felrakott két új első gumi, ragyogott a kasztnin a még épen maradt lakkréteg, a motor pedig selymesebben nem is járhatott volna.
Úgy éreztem minden kész.
Mi következtünk. Begurulok, kiszállok. Fejben már a rendszámon gondolkodok, pörgetem a betűket, vajon hol tarthatnak most épp...
- Bármi legyen is, de az MTK-t kikérem magamnak, az nem lesz az én rendszámom :)
Ekkor odajön a vizsgabiztos - Az autóval baj van!
- Micsoda, az nem lehet!
... és de, sajnos lett. A CO az egekben! Kb. négy szebb napokat is megélt "kockalada" teljesítményével okádta a CO-t a nagyvilágba.
Fájó szívvel visszagurulunk a műhelybe és jön a matek.
Új minden, cseréltük a légtömegmérőt, hibakód nem volt, mi a franc lehet a baja?
Újra előkerül a laptop, és dobja a lambdát hibának!
Ez nem lehet igaz! Pont most fekszik meg? A műszakin?
Gyors alkatrész rendelés, majd csere, vissza Autóklub, mérés, és megint nem jó!
Ilyen nincs, mi lehet a baj?
Ekkor méregből megforgattam a szekeret az Autóklub udvarán és láss csodát, tökéletesek lettek az értékek!
A Kedvesem közbenjárásának (millió köszönet és miegymás!!!) köszönhetően, kaptunk soron kívül új időpontot műszakira....
Újra reggel, újra vizsga, újra begurulok...újra nem jó a CO!!!!
Megkérdeztem a vizsgabiztost, visszagurulhatnék-e a kapun kívülre, mert tudom a megoldást. Ő csak nézett értetlenkedve, de láss csodát, megengedte. (fejlődik rugalmasságban a "KPM" :) )
Visszatolattam, majd ami a csövön kifért, forgattam a kocsit tiltáson egy fél percig.
Nem minden nap láthatnak, hallhatnak ilyet KPM-ék, mert még az irodisták is az ablakban lógtak. :)
Visszagurultam, mérés, tökéletes értékek. A vizsgabiztos rázza a fejét, értetlenkedik, majd kiböki: -OKÉ!
:)))
Minden más rendben volt, így második nekifutásra végre, megadta a műszakit.
Még aznap elintéződött minden egyéb formaság is (újabb csók és köszönet Életem Párjának) , így végre felcsattinthattuk a rendszámunkat: MKB-051 :)))
eBay-ről rendeltem egy csomag fekete szelepsapkát, mivel a közeljövőben nem akarom szétszedni a kerekeket (így nem tudok rejtett szelepre cserélni) viszont a fekete műanyag kupak nem tetszik.


Anno kicseréltem a fa utánzat középkonzolt szürkére.Ma úgy döntöttem,hogy az meg túl szürke azaz semmilyen.Ezért ma átfújtam a fa utánzatút csillogós ezüstre.Na ez már jól néz ki.Képeken a különbség.Volt még itthon GT-től matricám ezért a hamus ajtóra dobtam abból is egyet.




A héten megtörtént a vezérlés csere is. Nem volt szándékos, de így hozta a sors.... Az autó véletlenül benzint kapott...amivel jelzem....szintén nagyon jól ment... :-D....de a porlasztók nem szerették. 4 db bevizsgált porlasztó, új rail cső, bevizsgált nagynyomású szivattyú, ÚJ szeleppel, és természetesen a vezérlés teljes cseréje megtörtént......
Egy év után kitekertem a 710-es olajbetöltő nyílást, és meglepődtem a látottakon!
Sehol egy gramm olajhab nem található. Ez azért érdekes, mert az a napi 5-6 km, amit megteszek az autóval, nem volt elegendő távolság -az eddig használt, más motorolajokkal- ahhoz, hogy a motortérben lecsapódó vízpára ne képezzen habot a kupakban. Persze hosszabb utak alkalmával természetesen eltűnt, és a víz sem fogyott, mielőtt valaki hengerfejesnek gondolná az autót, ez természetes jelenség ilyen rövid utak alkalmával, maikor szinte épp bemelegszik a motor, már lehet is leállítani.
Az Eneos 5W-30 japán motorolaj ismét lenyűgözött, színe maradt ugyanolyan tiszta, sárgás fényű, mint betöltésekor. Sok éven át kerültem, nem akartam az autómba tölteni, mint ahogy Selénia-t sem, de a sok helyről, sok márkával kapcsolatban hallott pozitív vélemények rá vettek végül is. Nem bántam meg, sőt!


1
658
Fórum
Friss topicok
- Adok-veszek
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- 159
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10