Blog
Reggel indulás előtt körülnéztem a motorházban.
Kicsit a min alatt volt a hűtővíz szintje, töltöttem rá ioncseréltet. Ablakmosót is feltöltöttem, olajszintek rendben. GO...
Párszáz km napsütéses km után eszembe jutott a szint. Rövid szünet, és lőn meglepetés!! A kiegyenlítő tartály aljában alig lötyög valami. A motorházban folyásnak nyomát nem látni. Hová tűnt? No, mindegy, 5km a következő kút, ott kap vizet. Mire odaértünk már semmi sem volt a tartályban. Vettem 2 litert az ioncseréltből. Több, mint egy liter belement. Erre vettem még 3 litert.
Még 400 km tovább. Közben az idő is rosszra fordult. Viharos szél, szakadó eső, tengernyi jégeső, 8-12 fok. Mindez 3x egymás után.
Óvatosan haladva, 80-100km-enként megállva a vízszint változatlan. De nagyon furcsa, hogy a kupakot letekerve nincs túlnyomás a rendszerben. A hűtőbe vezető cső alig langyos, a hűtő gyakorlatilag hideg. Úgy néz ki, hogy a fűtés elviszi a motor által termelt meleget.
Aztán a szokásos német dugó, ráadásul kissé melegszik is az idő. Fél óra múlva alig van víz a tartályban. Túlnyomás most sincs, a hűtőbe vezető cső meleg. Majd egy liter ment bele. Újabb 25 km országút a végcélig, immáron napsütésben. Kb. fél liter fogyás.
A váltó tetején pirosas színű víz, a felette lévő dolgokon a víz nyomait látni.
Nagyon úgy néz ki, hogy amikor kinyit a termosztát, akkor megy el a víz. Elsőre a hűtőbe vezető csőre tippeltem, de semmit sem látni rajta, mint ahogy sehol máshol...
Most mi legyen?







Levegőszűrő csere 133.000km
(már nem tudom mennyibe került, mert régen vettem)
A tavaly vásárolt Azev A felnigarnitúra gyönyörűen állt az autónak. 7,5x16" ET35-ös méretben. Egy 75-ösön volt eredetileg. A baj csak az volt, hogy hátul beleért a sárvédőbe és nagyon figyelni kellett a közlekedéskor.
Most Érden sikerült 1:1-ben elcserélni egy garnitúra gyári 7x16"-os Speedline felniszettre. Ez a gyári kerék és nem ér bele semmibe. Nagyon jó állapotban van és ráadásul fekete polírozott peremmel. Így a sok mattságba most került egy kis csillogás is. Ráadásul ezt is 2 db különböző márkájú és kialakítású kerékőr védi a ...... emberektől.

Olaj (10W40), üzemanyagszűrő, olajszűrő, levegőszűrő csere.
2013. 05. 11.
336.500 km
Tegnap előtt felmentem a Pilisbe vele és nem adott hibajelzést mint ahogy előtte két nap szokásos munkába menés-jövés közben sem. Ma du. hazafelé (Pilisből) egy laza ereszkedős motorfékes darabon bejelzett :-(
Minden placebo nélkül, jobb gázreakció az alacsonyabb fordulatszám tartományban, finomabb, egyenletesebb járás, és eltűnt rángatás. A gázpedál most azt csinálja amit én szeretnék, finom gázadásra ill. elvételre nem hisztizik. Zökkenőmentes váltáshoz csak a gázpedálra kell gondolnom és a váltási fordulaton van késlekedés nélkül.
ui.:
A turbónyomás (műszer szerint) magasabb a teljes tartományban a lekötött EGR-rel. Talán ezért is jobb a gázreakció?!
Update 2013.06.25.
Pár hete kiírt és ledugózott EGR-rel közlekedek, az autó tökéletes.

A hétvégén volt egy kis időm és Dzsozy cartárs segítségével lemostuk, átpolíroztuk a járgányt. Hát igen csak ráfért :) Amikor vettem a motorháztetőn és a tetőn ilyen vasúti sin por szerűség volt ráragadva ami csak át lett törölve valamivel, hát elég ronda volt mint ha valaki csiszolópapírral mosta volna le. Emiatt aggódtam is kicsit, de az eladó állította hogy polírral lejön. Igaza lett. Igaz még nem tökéletes de fényévekkel jobb mint volt :) Innen is köszönet a segítségért ! Grazie ! :)
ui: Pár előtte utáni kép :)







Mikor megvettem az autót már akkor levolt falazva az egr,de elég vékony lemez volt befabrikálva s mellete jött az olaj ,szereztem 1mm-es lemezt és abból elkészitettem az újat, végeredmény jól tömit és nincs szivárgás.

Teljesen ledesitve lett az autó belseje + a csomagtér világitás és a rendszám megvilágitása is képek hamarossan..



