Blog
Nagy nehezen ez a kerékcsere is összejött (0420). Az AKH-nál cseréltettem. Most nem részletezném, hogy miért, mert az előző bejegyzésekben erre többször is kitértem. A lényeg, hogy végre nyári kerekeken gurulunk ebben a jó időben :)
A téli kerekeket a végleges nyaralásukra küldésük előtt egy kézi mosóban lemostam, hogy ne olyan dzsuvásan tegyem el, mint amilyen állapotban a nyáriakat nem rég előszedtem..
km óra állás: 193.994 km
A téli gumikat idén 1.654 km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen két telet használtam ezeket a téli gumikat, összesen 9.758 km-t megtéve. Ami még mindig nem sok, ellenben elég jól teljesítenek szerintem a 16"-os Dunlopok. Ajánlott vétel. :)
A hiányzó két nyári gumit (a Goodyear-ek mellé - kép) HoZee-tól vettem át, mert ő újakra váltott én pedig nem kaptam olyat, mint amilyet szerettem volna, így erre a nyárra meg jók lesznek még ezek. Név szerint 2db Dunlop SP SportMaxx RT (91 Y XL peremvédős) került felszerelésre 215/45 R17-es méretben 4-5 mm futófelülettel. Karcosan ugyan, de remélem ezt a szezont elviszik.
[Költségeim: kerékcsere 10.710 kerékmosás 400]

Apróságoknak tűnnek ugyan, de már hónapok óta húzódnak. Most (0512) végre sikerült időt szakítani arra, hogy megnézzük Kornéllal a műszerfal háttérvilágítás nem működésének okát.. Kicsavaroztuk a km órát, lehúztuk a vezetékeket, izzók ki, megnéz. Úgy tűnt háromból kettő jó. Méghozzá a kettő közül az egyik az, amelyik még kintről nézve nem igazán tűnt annak. Sőt, hát amiatt szedtük szét végül is az egészet.. Aksinál megnéz. Működik. Érdekes.. Csere másik izzóra, óra vissza. Semmi. Ezt egy pár izzóval, párszor eljátszottuk mire már majdnem feladtuk, de egy véletlen folytán, mert általában valljuk be így oldódnak meg a gondok:) valahogy kiderült, hogy az izzó foglalata nem érintkezik az órában. Mindegyik izzófoglalat kicsit megigazít, mindegyikbe új izzó.. ha egyet el nem törtem volna időközben, így most eggyel kevesebbel, de helyére került végre és így kb. egy év elteltével újra látszik a digitális km számlálóm:) - és nem csak elemlámpával:) Igaz, az óra alja még nem világít, de most már rutinműtét lesz, ha végre kapok valahol megint rizsszemizzót..
Ha már izzó, akkor nem rég feltűnt, hogy a szivargyújtónál mintha régebben világított volna valami, most meg ott se semmi :) Szétszedtük hát azt is. Az nem volt ilyen egyszerű, de mivel az 1,2W-os rizsszemizzók nem igazán tűntek megoldásnak, így azt már nem raktuk össze. Ha kapok valahol 3W-osat, vagy min. 2,3-asat, akkor szerintem bevásárolok, mert nem igaz, hogy benzinkúton se tudják hogy mi az..
km óra állás: 194.271 km
A jó hír viszont, hogy az egyik előző bejegyzésben található eltört másik oldali index, mégsem tört el, csak a már korábban eltöröttet engedte el a ragasztó - javítva. Illetve, hogy egyik oldalon sem ég a helyzetjelző - csak ott nem ég, ahol nincs is benne :) Talán pillanatnyi érintkezési hiba okozhatta a jelenséget, mert azóta is világít. Igaz, csak a fele. (Na, ilyen 120 fokos pöckökkel ellátott helyzetjelző izzót se látott még a kutas.. úgyhogy ha találok, ebből se egyet veszek..)
[Költségeim: 2db T5 W2 x4.6d 1,2W-os rizsszemizzó 169 műszerfalápoló 699 bőrápoló 1290]

Kissé legatyásodtam fék-ügyileg...olyannyira,hogy már a kopásjelző is villogott egy ideje.
Plusz valahonnan erős csapágyhangot is hallottam.Gondoltam összekötöm a kellemest a hasznossal...kicserélem a féket,és megkeresem a hang forrását.
Szóval alaposan leégett a hátam a napon,de túl vagyok rajta.Mindenhol kicseréltem a tárcsákat ill. betéteket...Lengyel Steinhof márkájúra (remélem beválik),és megtaláltam a rossz csapágyat ill. csapágyakat is.
A bal hátsó csapágyam már lóg egy kicsit....és a jobb oldali is. Hogy mennyire...?
Nagyjából a jézusmária! és az atyaúristen!!! közé saccolom...
Szóval megvan a következő elfoglaltságom....
Ja,és ha már ott jártam,megpróbáltam beállítani a fékerő-elosztót is.Kissé furán koptak a hátsó betéteim,remélem ezzel megoldottam a problémát.
Lecseréltem az olajat a kocsiban.
- Selenia WR diesel
- Olajszűrő
- Légszűrő
km: 175600
A km.óra állása: 200.810 km.
Lecseréltem az olajat Eneos 10W40-re. 5 liter ment bele. Champion szűrő lett bele téve. Amikor az olajat akartam leengedni, akkor szembesültem egy nagy problémával. A gyári helyett egy csúfos, sufnis 32-es csavar volt a teknőn. Vagy 3 percig csak csavartam az autó alatt fekve, amikor végre kipottyant. A másik probléma ekkor derült ki: a csavar teflon szalaggal volt áttekerve, ami ugye már ideje nem szigetelt rendesen, ráadásul a gyári menet lett újrafúrva, szóval nem tudtam mit csináljak. Végül be lett kócozva a csavar, új olaj be és most jön a várás, megfigyelés. Kb. 100 km-t mentem a csere óta és úgy néz ki, h nem szivárog az olaj, remélem így is marad.



olajcsere,sportlégszűrő,lengőkar,volt még valami baszbiligátor,meg kipuffogó pár apróság munkadíjjal egybekötve
A múlt hét végén végre előszedtem a vasat a műhely eldugott kis szegletéből, ahol már 6 hónapja pihent. Akksi ellenőriz és jöhetett az olajcsere ha már úgy is tavasz van. Természetesen Xado Atomic 10W-60 SL/CF ment bele. Minden folyadékszint ellenőriz, rendben is volt minden, így hát indulhat a V6:)
Pöccre, ahogy azt kell egy ilyen motornak és már gurultunk is egy kis tavaszi sétára.
Szép csendben suhantunk csak a V6 duruzsolt, nincs is ennél szebb zene.:)
A Romai part felé vettük az irányt és ahogy az várható volt, megjelentek az első próbálkozók is.:) Persze nem volt sok esélyük és próbáltam magam visszafogni, hogy legyen egy kis sikerélményük a nyálcsorgatóknak.:D Elvégre sétálni jöttünk.:)

Lecseréltettem a téli gumikat. Sajnos a nyári már elég rossz állapotban van, vennem kellett előre újakat. Használt lett, Continental Sportcontact 2. Nem a legjobb, mert iszonyatosan hangos.
0
529
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV