Blog
Mivel Nagypéntek már elmúlt, jöhet a feltámadás. Igaz, csak nagyon lassan (de talán biztosan?).
1. Az első csere - Selénia Racing
Lecseréltük az olajat az Ékben. Racing-re, ahogy egyhangúlag ajánlottátok.
Teljesen más lett az autó. Egyrészt halkabb, másrészt érezni, hogy védelemre van kihegyezve az olaj (vagy, hogy kevésbé híg). Mintha nem lenne annyira pörgős a motor, mint az előző 5W40-es Aral High Tronic-kal (25 euró/5liter). Ebben elvileg 3ekm volt és meg is akartam menteni, de a sötét színe és benzinszaga miatt letettem róla. Kíváncsi leszek az olajfogyasztásra. Az Aral-nál bizony 3ekm után 0,5 litert utána kellett töltenem. (J)TS-es mércével ez kevésnek számít, nekem a JTD után az utántöltés persze szokatlan.
Az olaj-kérdéssel kapcsolatban sokkal több infót találsz a "nagy" olajposztomban. A JTS-sel is külön foglalkoztam, elvégre érdekelt vagyok. :)
2. A második csere - Mobil 1 Peak Life
Másodszorra Mobil 1 Peak Life 5W50-t töltöttem bele. Ez télen mindenképpen jobb (lett volna...).
A sok rövid út 6ekm alatt egy kicsit megviselte az előző Racing-et. Néha indításkor hallottam a vezérlésmódosítót. Ez az alkatrész szinte "olajminőség" detektornak is beillik. Nem szabad elfelejteni, hogy a hidegindítások és főleg a közvetlen befecskendezés az olaj hígulását, vagyis kenőképességének csökkenését eredményezi. Ami nem jó.
Szűrőből ezúttal nem gyári (0073500506), hanem MANN W75/3 került be.
(A megadott összeg az említett olajcserék árát mutatja szűrőkkel.)


Mióta megvettem az autót terveztem hogy belerakom a ládát, csak valahogy minden más fontosabb volt :) . De ma végre belekerült. Nem volt egyszerű művelet. A tápkábelt rémálom behúzni a tűzfalon keresztül, annyira le van szigetelve hogy alig lehet áthúzni. Mondanom sem kell agyfaszt kaptam mire sikerült. Tervben van még hogy kicserélem az ajtóban lévő hangszórókat is, bár meglepően jól szól a gyári is, de azért nemárt :) Ha már molyoltunk a kocsival ki lett takarítva a belső tér is . Szerintem ezelőtt még sosem volt! Ehhez a művelethez segítségem is volt, a barátnőm személyében :)





Elöl és hátul is eléggé elkoptak az emblémáim.
Újak kellenének.
Az eredeti szerintem drága, mivel nem örök életű. :)
Ezért beballagtam múlt szombaton egy dekoroshoz, elmondtam az óhajomat, tegnap meg elhoztam négy gyantás matricát tőle.
Ma kicsit farigcsáltam és szép új emblémák vannak a kocsin. :)
Km.:181163


Miután sikeresen beépítettem a tolatókamerát hátra, elhatároztam hogy előre is beépítek egyet, mert nagyon nem érzem az elejét, és parkoláskor jól jönne egy kis segítség. Rendeltem mégegyet a hátra is beépített kamerából, miután kész lett vettem csak észre hogy tükrözve mutatja a képet, így rendeltem egy előrenézőt (ebből jóval kevesebbet kínálnak az eBay-en). Így már tökéletes. A fejegység mögé került egy relés kapcsoló doboz, illetve a ködlámpa kapcsolók mellé építettem be egy kapcsolót, amivel aktiválni lehet az előre néző kamerát.




Május 4-én lejárt a műszaki. Kicsit eltolódott a javítás, az alkatrészek beszerzése miatt.
Szóval 14-én elvittem a szervizbe az autót, és ma hoztam el.
Amit cseréltek, javítottak:
bal-jobb alsó-felső lengőkar
anyósülésben lévő fólia szakadás, a fólia helyére fix kötésű légzsák vezérlő
légzsákhibák törlése (B1, J1)
hűtővíz
motorolaj + szűrő
váltóolaj
első féktárcsák + fékbetétek
hátsó fékbetétek
klíma feltöltés, rendszerellenőrzés
műszaki vizsga
Hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog, még el kell mennem az okmányirodába a rendszámmal, hogy feltegyék az új, már kék környezetvédelmi besorolású matricát.
Köszönet Erhardnak és az Autóház Budaörs-nek.
km: 218.678



2013 05 18.-án került sor a festésre ! Úgy érzem jól sikerült de nyugtával a napot.Holnap jöhet az össze rakás és utána vélemény nyilvánítás is lesz! :-) Persze meg lesz egy tele polír is!
Pár kép:




Bekerültek a gázrugók a gépháztető kitámasztónak.
Köszi Marek a gázrugókat :)

Bár nem túl sűrűn használom, de a hamutálca felülete elkezdett lekopni a nyitogatástól (csak a szivargyújtó aljzatot használom). Előbb arra gondoltam, hogy lefóliáztatom. A gyári "karbon" egyébként se valami mestermű. Szinte ordibál, hogy "csak egy festett karbonminta vagyok"! :)
Aztán megláttam GT cartárs blogjában hogy egy balassagyarmati mesterember milyen szép dolgokat készít valódi karbonszövet borítással, gyantával és lakkal, hogy kész is volt a tervem.
Vettem egy bontott középkonzolt, és elvittem a mesterhez.
Mikor meglátta, egyből mondta, hogy ez bizony nem lesz annyira egyszerű. Mivel az idő nem sürgetett, megállapodtunk, hogy amikor kész lesz majd szól.
Majd' 2 hónap után el is készült a mű! Azt mondom érdemes volt kivárni. Mikor elhozta, látttam rajta, hogy mennyire büszke a munkájára és részletesen elmondta hogy mennyire nem volt egyszerű a kivitelezés. Nevetve mondta, hogy még egy ilyet nem biztos hogy elvállal... :)
Szóval kész lett és ma bekerült a helyére. Hát mit mondjak. Össze se lehet hasonlítani a régi középkonzollal.
Külön érdekessége hogy különböző szögből nézve nagyon szép 3D hatása van.
Egy picit szorosabban jár a hamutálca, és a rádió beépítőkeretén is csiszolni kell majd még egy kicsit hogy teljesen bemenjen a helyére. A képek:
Utólag vettem észre, hogy a rádiót igazán letisztíthattam volna... :)






