Blog
2013. 05. 20-án eljött a búcsú ideje. 5 hosszú évig volt hű társ, szolgált sárba, fagyba, esőbe, hóba, mindig. Hálás szerető volt, sosem hagyott cserben. Mindig mosolyt csalt az arcokra, vidám kilométereket okozott az egész családnak. Mivel szerelemben, háborúban ugyan pénz nem számít, ám most mégis drága lépés lett volna újra dögös formába hozni ráncait.
Remélem a következő tulaj is hasonló módon fog törődni a Drága lelkével. És ezúton is sok boldog km-t kívánok az autóval, remélem még látjuk egymást.
Itt a jó idő, lassan nyár van. Akkor vegyünk egy garnitúra téligumit! :))
Ha már úgy is benne voltam a kerék témában (hogy miért, ebbe most nem mennék bele), kerestem megfelelő téli gumikat és megrendeltem őket.
A cél egy biztonságos és jó ár-érték arányú gumi találása volt. A Conti TS 850 darabja 140 euró körül van... Az majd' 600 euró összesen... szép summa. Teszteket és véleményeket bogarásztam, végül eljutottam a Nokian WR A3-ig. Sajnos a GTV gyári 16-os mérete 205/50R16 a szokásos /55 helyett, ez megdrágítja a dolgokat. De mivel ezen sok múlhat egy esetleges biztosítós ügy esetén, nem rizikóztam, maradtam a gyári méretnél (ami a forgalmiban is szerepel). Megjegyzem, a /55 is tökéletes lenne a GTV-re, mivel mm-re (!!) akkora átmérőjű, mint a hivatalos 17-es gumiméret (a 225/45R17) és ezzel nagyobb is lenne a hasmagasság. Nem véletlenül fut sok GTV ilyeneken.
A lényeg, hogy Nokian WR A3-ra esett a választás, ami a gyártó nagy teljesítményű autókra szánt abroncsa. Elég új fejlesztés, ezt mutatja a C-besorolás a gazdaságosságnál. Hogy a gyakorlatban milyenek lesznek, remélhetőleg soká derül ki. (A télből elég volt egy jó időre...) Fontos pont, hogy ennek darabja alig 90 euró volt egy olcsó webshopban rendelve.
További infók (németül) itt és itt.



A kocsi gond nélkül hozza a belőtt teljesítményt, amit a féltengely nem vesz jól néven, így külső csuklót kellett cserélni(gyártani,edzeni)Egy spéci zsírral raktam össze amit a faterék használnak a bányában!Ez bírja a nyomást és nem csapódik ki a centrifugális erők hatására sem! Reméljük így már bírni fogja a strapát!A szivattyúm túl nagy áramfelvételt produkált és igen hangos volt,így megejtettem egy szűrő cserét! Jobb lett volna korábban,ukrán határ mellett ez nem meglepő :D! Beszereztem egy olyan tölcsért ami még a vizet is megfogja + tankmosás!








225km pályázás 120-140 között, inkább az az előbbivel. Tehát lightosan. +50 km nagyon laza, dugók és lámpák nélküli városozás. Fogyasztás: 8,32 l/100km, a km-óra csalását belekalkulálva kb. 8,5 l/100km.
Ez egy nagyon fontos karbantartási művelet a GTV tulajdonok életében. :)
Ha ezt elmulasztják, akkor az üveg "beleütközik" felül a kéderbe és lassan eldeformálja azt. Maga a beállítás egy türelmet igénylő művelet. A GTV gyári leírásában részletesen szerepel, nem is írom le mégegyszer. (Főleg, hogy még magam sem kezdtem bele a teljes újraadjusztálásba...) Nálam csak a vezetőoldali üveg szorul némi beállításra, mert a hátsó sarkánál kicsit kijjebb áll, így lassan megy be csak a kéderen kiképzett vályatba.
Arra is van lehetőség, hogy az ajtókárpit leszedése nélkül utánállítsunk. Ehhez a hangszóró melletti takaródugót kell levenni, illetve a térképtartó zsebet, amelyet két 4-es imbuszcsavar rögzít. Ekkor láthatóvá válik a hátsó állítócsavar is. A kontraanyát 13-as dugókulccsal lehet meglazítani. Ezután egy vastag, lapos csavarhúzóval lehet tekerni a menetes szárat. (Fontos, hogy vastag legyen, különben tönkremehet a vágat a menetes szár végén.) Ezzel lehet tehát egy nagyon enyhe utánállítást eszközölni. Megjegyzem, nálam ez nem vezetett tökéletes eredményre, vagyis (miután betéve tudom a gyári leírást*), majd nekifogok az ajtókárpit lebontását követő teljes beállításhoz. (*: Enélkül nem érdemes nekifogni, mert nem sok esély van a tökéletes eredmény elérésére.)
Egy modern autóra fehér oldalvillogók valók. :)
Ennélfogva meg is rendeltem az újakat. 1:1-ben hasonlítanak a gyárikra, diszkrétek, semmi különleges tuninghatást nem keltenek. Mint kiderült TYC gyártmányok. (A gyárikat az OLSA gyártja.) Sajnos a méretpontosságuk nem 100%-os, így némi alakításra szorultak. Vízszintesen, az egyik (autó orra felőli) szélükön egy íves laprugó van, a másik oldalon a műanyag van úgy kiképezve, hogy a sárvédő "szélére" menjen rá. Itt mélyítettem ki kb. 1, max. 2mm-t a vályút, hogy hátrébb kerüljön az index. Ui. elöl nem tudott bemenni a lámpatest a sárvédőn kiképzett süllyesztett részbe. Most már 99%-osan a helyén ül, de még egyszer szemügyre veszem. Lehet, hogy a lámpa orr-felöli felvekvőfelületén (vagyis a búra élén) is csiszolok egy keveset, hogy még mélyebbre süllyedhessen a lámpa.
Az oldalvillogók kiszedése: Az autó orra felőli oldalon húzni a lámpát, hogy 3-5mm-t kijjebb jöjjön. Ezután tartani és a másik oldalon (hátul) előrenyomni és ott is húzni. Így kijön. (Ha csak az első oldalon húzod, akkor nagyon nagy szenvedés. Persze erre utólag jön rá az ember.)
A kép csak illusztráció!! (Az én autómon nincsenek 18-as krómfelnik. B)

Nagy nehezen ez a kerékcsere is összejött (0420). Az AKH-nál cseréltettem. Most nem részletezném, hogy miért, mert az előző bejegyzésekben erre többször is kitértem. A lényeg, hogy végre nyári kerekeken gurulunk ebben a jó időben :)
A téli kerekeket a végleges nyaralásukra küldésük előtt egy kézi mosóban lemostam, hogy ne olyan dzsuvásan tegyem el, mint amilyen állapotban a nyáriakat nem rég előszedtem..
km óra állás: 193.994 km
A téli gumikat idén 1.654 km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen két telet használtam ezeket a téli gumikat, összesen 9.758 km-t megtéve. Ami még mindig nem sok, ellenben elég jól teljesítenek szerintem a 16"-os Dunlopok. Ajánlott vétel. :)
A hiányzó két nyári gumit (a Goodyear-ek mellé - kép) HoZee-tól vettem át, mert ő újakra váltott én pedig nem kaptam olyat, mint amilyet szerettem volna, így erre a nyárra meg jók lesznek még ezek. Név szerint 2db Dunlop SP SportMaxx RT (91 Y XL peremvédős) került felszerelésre 215/45 R17-es méretben 4-5 mm futófelülettel. Karcosan ugyan, de remélem ezt a szezont elviszik.
[Költségeim: kerékcsere 10.710 kerékmosás 400]

Apróságoknak tűnnek ugyan, de már hónapok óta húzódnak. Most (0512) végre sikerült időt szakítani arra, hogy megnézzük Kornéllal a műszerfal háttérvilágítás nem működésének okát.. Kicsavaroztuk a km órát, lehúztuk a vezetékeket, izzók ki, megnéz. Úgy tűnt háromból kettő jó. Méghozzá a kettő közül az egyik az, amelyik még kintről nézve nem igazán tűnt annak. Sőt, hát amiatt szedtük szét végül is az egészet.. Aksinál megnéz. Működik. Érdekes.. Csere másik izzóra, óra vissza. Semmi. Ezt egy pár izzóval, párszor eljátszottuk mire már majdnem feladtuk, de egy véletlen folytán, mert általában valljuk be így oldódnak meg a gondok:) valahogy kiderült, hogy az izzó foglalata nem érintkezik az órában. Mindegyik izzófoglalat kicsit megigazít, mindegyikbe új izzó.. ha egyet el nem törtem volna időközben, így most eggyel kevesebbel, de helyére került végre és így kb. egy év elteltével újra látszik a digitális km számlálóm:) - és nem csak elemlámpával:) Igaz, az óra alja még nem világít, de most már rutinműtét lesz, ha végre kapok valahol megint rizsszemizzót..
Ha már izzó, akkor nem rég feltűnt, hogy a szivargyújtónál mintha régebben világított volna valami, most meg ott se semmi :) Szétszedtük hát azt is. Az nem volt ilyen egyszerű, de mivel az 1,2W-os rizsszemizzók nem igazán tűntek megoldásnak, így azt már nem raktuk össze. Ha kapok valahol 3W-osat, vagy min. 2,3-asat, akkor szerintem bevásárolok, mert nem igaz, hogy benzinkúton se tudják hogy mi az..
km óra állás: 194.271 km
A jó hír viszont, hogy az egyik előző bejegyzésben található eltört másik oldali index, mégsem tört el, csak a már korábban eltöröttet engedte el a ragasztó - javítva. Illetve, hogy egyik oldalon sem ég a helyzetjelző - csak ott nem ég, ahol nincs is benne :) Talán pillanatnyi érintkezési hiba okozhatta a jelenséget, mert azóta is világít. Igaz, csak a fele. (Na, ilyen 120 fokos pöckökkel ellátott helyzetjelző izzót se látott még a kutas.. úgyhogy ha találok, ebből se egyet veszek..)
[Költségeim: 2db T5 W2 x4.6d 1,2W-os rizsszemizzó 169 műszerfalápoló 699 bőrápoló 1290]

Kissé legatyásodtam fék-ügyileg...olyannyira,hogy már a kopásjelző is villogott egy ideje.
Plusz valahonnan erős csapágyhangot is hallottam.Gondoltam összekötöm a kellemest a hasznossal...kicserélem a féket,és megkeresem a hang forrását.
Szóval alaposan leégett a hátam a napon,de túl vagyok rajta.Mindenhol kicseréltem a tárcsákat ill. betéteket...Lengyel Steinhof márkájúra (remélem beválik),és megtaláltam a rossz csapágyat ill. csapágyakat is.
A bal hátsó csapágyam már lóg egy kicsit....és a jobb oldali is. Hogy mennyire...?
Nagyjából a jézusmária! és az atyaúristen!!! közé saccolom...
Szóval megvan a következő elfoglaltságom....
Ja,és ha már ott jártam,megpróbáltam beállítani a fékerő-elosztót is.Kissé furán koptak a hátsó betéteim,remélem ezzel megoldottam a problémát.