Blog

Itt volt az ideje, hogy gyári műszerrel Szatyi CarTárs kedveskedjen a gépezetnek. Már fogyott a kuplung, az elméleti elmozdulás 28,7 mm volt. Váltó-kuplug leszervizelve. Illetve a jobb első toronynál egy csavar tönkrement (menet) pótolva.

 
>> Egyébsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-05-16

Kikapcsolásának, bekapcsolásának menete:

- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást (- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást

>> EgyébPeti156Sw // Alfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2013-05-16

Megjött a várva várt csomag 1 db SainSpeed OBD2 Bluetooth Interface, és 1 hosszbordás szíjfeszítő Dayco. Még a szíjtárcsát várom, és mehet beszerelésre ez a 2 dolog. Az interface tökéletesen szuperál, azért a kemény 17 eurójáért simán megérte, és tudom androidos tabletel használni, ami nem hátrány, mivel úgy is tervezek még egy autós tartó vételt hozzá.

 

Free verzióm van. Most szereztem "registered" verziót FES-ből is, MES-ből is, de valami nem oké. Továbbra is FREE-ként működnek.
Mondjuk a FES-nél már tudom mia a hiba: nem jó exe-fájlt futtattam.
Minden esetre a CarTársak segítségével kiderült, hogy a januári olajcserekor nem lett nullázva a számláló. Mivel FREE verzióval otthon nem tudtam, visszamentem este a szerelőmhöz. Megtaláltuk az ő univerzális szoftverében is a megfelelő menüpontot és végrehajtottuk a műveletet. A dízel DPF-es alfáknál ugyanis nem elég a szervízt rögzíteni, az olajcserét külön is kell.
A lényeg, hogy mostmár rendben van, 50 000 km-t ír ki a következő olajcseréig.
(mondjuk ez marhaság, ki az aki belerak egy olajba 50 000 km-t?)

 
>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-05-16

Hogy biztosra menjünk a hatósági műszakin, ma megrángatják az autót. Fék és futómű pad a mai menü.

 
>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-05-16

...sajnos nem úsztam meg az utángyártott légtömegmérőt. 27.000 birodalmi váltóért mérték. Remélem egy darabig bírni fogja...

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-18

Le lett festve a felni. (Köszönet érte Vale7 cartérsnak) Az új szín: Grigio Titanio

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2013-05-04

Olajcsere,szűrők cseréje, pollen is,szervo olaj csere,lambda szonda cseréje.
125321km
Olajok,szűrők,14K
Lambda: 25K
Support: 11K

Lambda csere után ECU reset:

- akksi45 percre leköt
- akksi visszarakás utána 2 percig gyújtáson hagyni
- gyújtás levesz, utána motort beindítani
- 15 percig alapjáraton hagyni (gázt nem szabad adni)
- motort leállítani
- motort újra beindítani, és menni vele egy teszt kört

Mivel belenyúltam a futóműbe (előző blogbejegyzésem) nem ártott elmenni egy futómű állításra, mielőtt megtörténik a baj.
Délután 4-re kaptam időpontot, tökéletes volt, mert munka után még egy ebédelés is belefért az időbe :)
Rendes, tiszta műhely (kb 3/4 éve nyitottak), profinak tűnő cuccok...HOFMANN 3D-s futóműállító rendszer.
Az aknába nem akartam lemászni, azért ennyire tiszteletben tartom a mesterek intim szféráját :)
Naszóval...meglepetésemre a hátsó futómű sokkal jobban elvolt állítódva, mint az első, pedig ahhoz hozzá sem nyúltam, de még rá sem néztem. Gyanús volt nekem, mintha a jobb hátsó kerekem picit dőlve lenne, de nem törődtem vele, mert 2 éve szomszéd elvitte és állítólag beállították ott, ahol dolgozik, de nekem bűzlött a dolog, lehet csak örült, hogy nem gyalog kell mennie munkára. Ok, nem fizettette meg, így nem rólom fel neki, ez van.
Az első futóműnél szétfelé néztek a kerekek, ami ugye cseppet sem okés, ez is állítva lett...kormány egyenesbe hozva.
Rögötn mentem is egy próbakört. Nekem csendesebbnek tűnik a kocsi eleje még így stabszilent csere nélkül is, ha azzal még nagyobb hatást érek el, akkor az maga lesz a perverzió :) Most inkább a hátulját hallom, az valyon mi lehet? Én a lengéscsillapítók tetején lévő gumi szilentre tippelnék...egyenlőre nem foglalkozom vele, majd ha megint elkap a gépszíj és kopogó szellemet akarok írtani teljes erővel :)
Kocsi nem húz semerre, nem rezonál, simán suklik az úton.
km állás: 121.722
Az eleje

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2013-07-04

2013.05.15
-nél jártunk 60ezres nagyszervizen. Ugyan a 60ezer nincs meg, de a 8 éves korunk már erősen indokolta..
Teljes vezérlés csere: vezérműszíj, görgők, hosszbordás szíj, vízpumpa, vezérlés módosító.
Még: Olajcsere, olaj-, levegő- és pollen szűrő csere és egy-egy új embléma előre meg hátra.
A hátsó vállalhatatlan volt, az első "csak" méltatlan:)