Blog

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-05-25

Festésnél ki kellett szedni a bal első dob betétet és látszódott hogy a kormány gumiharang el van szakadva ezért jobb minél előbb cserélni és ez most meg is történt!

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-05-25

Miután a Novitec toldatomat ami nagyon szép volt megharapta egy aknafedél, úgy döntöttem kap egy másikat ami nem ennyire alacsony! Amit kinéztem elég drága lett volna, de a Fanat-X csapat megoldotta féláron. Gyártottak egyet. Természetesen fényezve lett az egész első lökhárító ha már le van szedve!
Most viszont már merem ültetni, meg azt hiszem kell is, mert úgy néz ki mint egy off-road...:-)

 
>> Szervizpanboy // Alfa 166 2.0 v6 tb // 2013-05-25

Szóval a futómű első részének felújítása is befejeződött.
Cserélve lett:
-Felső lengőkarok kompletten (TRW)
-Lengéscsillapítók illetve rugók (monroe)
-Féknyergek felújítva,átfújva,lematricázva
-Kutyacsontok , kormánygömbfejek cserélve.
-Toronycsapágyak cserélve (SKF)
-Az alsó lengőkarok meglepően jó állapotban voltak így 1-1 szilentet cseréltem csak bennük.

A végeredmény nagyon jó lett,talán még a kereszt stabilizátor szilentjeit illetve ha nagyon ráérek akkor a nyár folyamán a felső lengökar szilentjét kicserélem poliuretánra hogy még feszesebb legyen elöl,de ezek is most gyári újak,szóval lehet marad ez így.
Következő első projektem a toronymerevítés,a nyáron majd postolom.

 
>> Tuning és extraGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2013-07-06

Kicseréltem a szőnyeget a kocsiba....tetszik:)

 
>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2013-05-24

...na ugye csak lemaradt: letört hűtőtartó konzolt tartó konzol...ergo hűtőtartó konzol visszahegesztése;
Éééés még egy paparazzis kép is készült, azannyát a fotóhábernek!:)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2013-05-24

Úgy indult, hogy olajat cserélek...kicsit több lett belőle...mert volt kicsi olajszivárgás a veztengely felől...meg abs, légzsák és úgy általában valami kábelhiba....meg pici pörsenések a típusparajelenség-helyeken, mint pl nyúlvány oldalsó-alsó részem, sárvédő alsó része...
Ezek mind javítva a héten. Festék kikeverve, megpróbálkozunk a fényezéssel, amit közel 40 év alatt szándékosan kerültem, nem akartam belefolyni...de most megtanulunk fényezni is!:)
Az 1. kör lépései:
- motor, váltó ki;
- műszerfal + merevítő alu öntvény ki;
- kábelköteg ki;
- kábelköteg a motortérben is ki;
- nyúlványok lekaparása, előkezelése;
- nyúlványok oldallemezeinek javítása/hegesztése;
- macerált helyek alapozása;
- konzolok (akksitartó, coolertartó, hűtőtartó, bármitartó), ventillátorkeret felületkezelése
és ha már ugye fel van nyitva a paciens, akkor:
- stabszilentek cseréje;
- kormánymű olajcsövek (réz) csavartömítéseinek cseréje;
- alsó lengőkarok cseréje;

A motoron is volt dolog, és ugye ezeket kint könnyebb elvégezni:
- vezérlés - és hosszbordás csere;
- tengely-szimmeringek cseréje;
- kuplungcsere;
- motor-és váltóolaj csere;

holtbiztos, hogy volt még pár dolog, ami most nem jut eszembe....:)

MOL EVO NEO
63,66 L
előző tankolástól futott km: 772
átlagfogyasztás: 8,24 l/100 km
költség: 28 768 Ft

 
>> AutóápolásMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2013-05-24

Itt a május vége. Csórikám idén még csak 20-25m-t "ment". Trélerrel haver udvarába. S csak ott áll. :( Érdekes, de álltában is történtek dolgok vele. A motorház tetőről lepergett a lakk. A B1 ajtón felrepedt a festék. (tavaly lett "fényezve"). Most, hogy nincs benne motor, tudtam a motor (hely :) ) térben is ügyködni...
Szóval:
-első nyúlványok alján festegetés
-aksi tálca festése
-motorház tető átrakása (donorról) szigetelés pucolása
-küszöb igazítás
-B1 ajtó átrakás, zaj csillapító ragasztása, full belsők átszerelése
-doblemezen rozsda gátlás
-légszűrő ház javítása, szívás "zaj" csillapító beszerelése

 

Sikerült találnom jó sok idő elteltével egy gyár vonóhorgot igaz hogy nem volt túl olcsó de gyári és ez a forgalmiba bejegyzett vontatható legnagyobb tömegen is látszik 640 Kg 42 cm magasságban csatlakozik ráadásul kivehető a horog meg a kar és egyszerűen le lehet dugózni :) 45 ezer szereléssel kábelezéssel együtt .

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-05-10

Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.

Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.

Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.

Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.

Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.

Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.

Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.