Blog

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

Végre megtörtént a futómű állitás, szerencsére mindent betudtak állitani...vagyis azt mondták :) a közeli bosch szervizbe vittem, sajnos nyomtatványt nem adtak róla de legalább szem előtt csinálták és olcsobb is volt mint a fiat-alfában

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

A multkori szilent csere óta nagyon elkezdett vmi zörögni elöl, a sógor felis hivta a figyelmemet arra hogy a kormány kitekerésekor egybeér a lengéscsillapitó és a csonkálbány felső része,elis vittem a márkaszervizben mivel esedékes volt a futómű állitás, ott emlitettem ezt a kis probrémát és megis nézték ők azt mondták hogy a csonkállvány van elgörbülve viszont nekem az gyanus volt mivel egy tömör vasról van szó ami nemszok csak úgy elgörbülni esetleg nagyobb ütközésnél jöhetne szóba, eközben sógor mondta hogy több mint valószinű a lengéscsillapitó a rossz ezért elmentünk a közeli bontóba ahol nagy szerencsémre éppen volt egy bontatlan 166-os ráadásul jtd ,mivel sürgősen kellet az alkatrész ezért nekünk kellet kiszedni az autóból , amit elhoztunk: komplett csonkállvány abs jeladóval + lengéscsillapitó rúgóval+toronycsapággyal + egykét apróság...másnap beszerelés, na ekkor derült ki hogy a lengés csillapitó volt a rossz, de legalább van egy tartalék csonkállványom csapággyal abs jeladóval eggyütt meg egy jó rúgóm ami nemis baj mivel a 166 nál elég gyakori a rúgó törés,ezutánn már következhez tényleg a futómű állitás, sajnos a lengéscsillapitók cserések lesznek.. utólagossan még annyi hogy az alkatrészeket felujitottam, ledrótkorongoztam és kaptak új festést.

 

Már egy ideje figyelgettem, hogy 1950 és 2050 rpm között beremeg az Arkangyal. Nem tippelek féltengelycsuklóra, mert nem csak akkor remeg, mikor terhelést kap (gázadás), hanem akkor is mikor nagyobb fordulatról lassítás közben a fenti tartományba kerülünk.
Mivel napok óta a 159-topikban megint a pörög az EGR-téma, amúgy meg a fű hátul elültetve, locsolva, a kert mindenütt kidudvázva, rendbe téve, a tó kitakarítva, a teknősök kint a helyükön, palánták elültetve, a terasz projekt meg még ráér...ergo nincs sürgős dolgom...hát nekifogtam EGYEDÜL az EGR-kiszerelésének és kitakarításának.
Hamar elakadtam, mert nincs racsnis kulcsom krovára pattintható imbuszkészlettel, a fekete hobby imbusz kulcsom pedig elcsavarodott az EGR csavarjaitól, úgyhogy először is normális szerszám kellett. Szombat délben!
A szembe szomszédomnak barkácsboltja van. Be is jött velem a boltba, de csak délután 2-kor ért rá -> 2 óra kényszerpihenő a félig lebontott EGR-el.
Közben elszaladtam bringával a szerelő haveromhoz egy krovára pattintható 6-os imbuszfejért. Igenám, de az én krovakulcsom a nagyméretű, hosszú nyéllel, és nem racsnis. A szomszédom boltjában sem volt kisebb, de legalább racsnis nyelet vettem, meg egy normális minőségű, nagyobb méretű 6-os imbuszkulcsot. Ez utóbbit, még jó, hogy megvettem, mert a nagy krovára való imbuszvég olyan bumszli vastag, hogy az egyik csavarhoz nem lehet vele hozzáférni.
Szóval végre kibűvészkedtem. Iszonyat kokszos volt, pedig másfél éve már ki volt szedve és kipucolva - akkor ugyanis nyitott állapotban megrekedt és lefojtotta a kocsit.
Hideg zsíroldóval kitakarítottam, a motor kis pöcökjét pedig befújtam WD40-el.
Közben elmentünk a családdal a főtéren egy rendezvényre. Hagyományőrzők imitáltak egy 1848-as ütközetet. A gyerkőcöknek nagyon tetszett.
Viszatérve, délután 6 körül folytattam az összerakást. Az első mozdulatnál sikerült is az egyik tömítést beejtenem a motortérbe. De szépen csilingelt, ahogy lepottyant.
Lámpával próbátam megkeresni, de nem láttam. Gondoltam a motor alsó burkolatára esett. Próbáltam a kocsi alá befeküdve a kis nyíláson át betapogatni, de semmi. Itthon, se aknám, se emelőm. Hívtam hát a szerelőmet, hogy jöjjön megmenteni az életem egy krokodillal. Jött is...kb. 2 óra múlva. Persze, neki is van dolga, nem is róhatom fel neki a dolgot.

Amíg rá vártam, leszedtem a króm kipufugóvéget, amit még Pityukomától kaptam januárban. Sajnos akkor a dob felőli vége szétnyílóan be volt vagdosva és egy csőbilinccsel felerősítve. Most lefűrészeltem a bevagdalt részeket, és csak annyi peremet hagytam, hogy a csőbilincs épp, hogy megfogja. Így raktam vissza. Most sokkal kultúráltabban néz ki, és jobban fel is ment. Igaz, még mindig csőbilinccsel van rögzítve, de idővel majd fel lesz hegesztve.

Megérkezett a haver. Megemeltük a kocsit, de a tömítés sehol. Fél óra keresgélés után azt mondta rakjam össze úgy, hogy a szívósor felőli csövön hagyjam ki a tömítést átmenetileg, aztán majd pótolva lesz.
Így is tettem. Összeraktam este 9-re. Beindítottam. Nagyon kiegyenlített az alapjárat, szépen duruzsol. Egyáltalán nem dízeles.
Visszamentem megnézni, hogy a tömítés nélkül milyen, erre nem ott van a keresett tömítés az alsó motorvédőn!
Ahogy beindítottam, leeshetett. Egy jó hosszú dróttal kipecáztam, újra szétszedtem, és immár a tömítéssel raktam össze.
Reggel megyünk lovagolni a gyerekekkel, jó 40 km, majd kitapasztalom beremeg-e megint. Most nem mentem el próbakörre, mert a szerelés közben ledöntöttem egy sört.
Gondolkodtam rajta, hogy megcsináljam-e amit Shadin159, de olyan szépen kitakarítottam, hogy nem akartam egyenlőre a gyáritől eltérő megoldásokat alkalmazni.
A szerelés közben telefonon beszéltünk Pityukomával, és kiderült, hogy a 16V és a 8V EGR-megoldása teljesen más.
Eddig azt hittem, a 8V jobban szerelhető. Hát az EGR nem. Itt van a szívósor felől egy darabka derékszögben hajlított cső, ami csak akkor illeszkedik a szelepházhoz, ha annak a csavarjai még nincsenek meghúzva. A kipufogógázt a szelepházba bevezető cső csavarjait pedig alulról lehet kitekerni = halál!

 
>> Szerviznoel146td // Alfa 146 2.0 TD STD // 2013-01-14

Az újév megint visítással kezdődött... Kicseréltük a szíjfeszítőket, így ismét orvosolva átmenetileg a probléma... :)

 
>> Szerviznoel146td // Alfa 146 2.0 TD STD // 2012-12-21

Sajnos hidegen kicsit visított az Alfa, de egy hosszbordás szíjcserével ez átmenetileg orvosolva lett, hála istennek...

 
>> Eseménynoel146td // Alfa 146 2.0 TD STD // 2012-12-12

Megvettem életem első autóját és Alfáját egyben. Imádom, szeretem!! :)

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-10

Bepakoltunk az autóba, beülök, indítás, beröffen, viszont az alapjárat nem ment fel egyből 1200rpm környékére, ahogy szokott, hanem megállt 700rpm körül, majd felment 1000 környékére.
Ezt normál esetben úgy teszi, hogy felmegy 1200 környékére, visszamegy 1000-re, majd szép lassan, ahogy melegszik visszamegy 700rpm-re.
Ez már fura volt, de járt szépen. Kicsit hagytam járni, kitolatok, elindulok és még a garázsban, ahogy kinyomtam a kuplungot és visszállt volna alapjáratra lefullad. Indítózás, nem röffen be. Innentől csak gázadással együtt röffent be indítózás közben és alapjáratra visszaállva lefulladt.
Teljesen ugyanaz a jelenség, mint korábban, szóval ez nem valószínű, hogy az AFM-mel függ össze, hanem inkább a gázpedál/folytószelep hibával.

A télen eltört bal hátsó kilincset ma kicseréltem.

>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-05-11

Igaz-kicsit megkésve de megcsináltuk a szokásos évi szervizt.Volt olajcsere-Selénia WR Pure Energy 5W30 C2-re váltottam a Castrol Edge után.Cseréltük természetesen az összes szűrőt is.A 159 topicban említett kormányszervó rendellenességet sikerült orvosolni a szervó olaj újabb cseréjével.Újra a piros színű dexron 3 került bele a szintetikus zöld helyett.Most határozottan "simább" a kormányzás.
Az első futómű kopogását is sikerült végre orvosolni.Igaz-nem a stabrúd szilentjei voltak oda,mint ahogy gondoltam,hanem a stabilizátor-bekötők lógtak.
Jövő héten műszaki vizsga,aztán irány a nyár:-))!
Km. ó. állás:109810.

 
>> SzervizSpet05 // Alfa 156 BLACK WIDOW 1.9JTD SW // 2013-05-11

Tegnap bekerült az új levegő mennyiség mérő és a hátsó fékbetétek.
A légtömegmérő megizzasztott rendesen, mert a légszűrőházba a tőcsavarok anyával együtt körbe körbe forogtak csak, így kis trükkhöz kellet folyamodni.
A légszűrőház fedél légtömeggel együtt le majd kijátszani a vízcső mellet, és kint a menetes tőcsavarok közepét megvágni hogy sima csavarhúzóval letudjuk fogni, majd a 10-es villással a csavaranyákat lazítani ( ill. flexelni ). Az összeszerelés már nem volt problémás.
Köszönet Hardy Kartársnak a Meat&Dori-ba Bosch van csomagolva tippért.
De persze nem az olcsóbbikba mert több is van, az 50 ezresbe tényleg az volt, és 6 ezerrel volt olcsóbb a Bosch dobozos társánál!!