Blog
2013.05.03. 128.600km A szélvédő kapott egy kavicsot erre jött a klíma=repedés
Ma ki lett cserélve az első szélvédő.Ahogy kiálltam szakadó eső.Így tesztelve lett.Tökéletes munkát végeztek!Az esőérzékelő is tökéletessen teszi a dolgát!
Ma egész termékeny napom volt. A tükör konzolja megkapta a mattfekete színt, majd visszakerült a helyére. Utána fater hazaállított egy nagy tábla matt fekete öntapadós tapétával. Amíg én a tükörrel foglalkoztam ( ne mozozgjon a műanyagja) addig ő megcsinálta nekem az ajtó szélét. Egész jól sikerült, Holnap a másik oldal következik :)
Ameddig száradt a konzol, addig az utasoldali ajtókárpitot lebontottam, mert az ajtó és a kárpit közé befért az újjam akkora hézag volt. Így nekiálltam szétbontani az egész ajtót és ha már itt vagyunk akkor megcsináltam ott is a tükröt hogy ne zörögjön, a zárat hogy a gomb ne szoruljon, az ablak sínjét hogy csendesen menjen, meg az ajtóhatárolót, mert az egyenlő volt a nullával(el volt törve) :) Holnap a vezetőoldali ajtót bontom szét, és ott is megcsinálok pár apróságot :)
A motortérben is intézkedtem. Az EGR szelepnek a visszavezető csövét, újra bandázsoltam, és teljesen kitakarítottam hogy biztos ne legyen baj. Az eredménye az lett hogy az autó torpanás nélkül gyorsul, egyenletesebben és csendesebben jár. :)








Még az ősszel bevolt tervezve, de csak most jutottam vele valamire.
A hűtő leg alsó pontján lévő bilincsel nem boldogultam, így az azon csövön lévő felső bilincset bontottam szét a motorba csatlakozásnál. Szépen kifolyt így is a lötyi, csak lefelé kellett fordítani picit. Feltöltöttem a rendszert a friss fagyállóval és mentem egy próbakört.
A próbakör alatt felkúszott a hőmérséklet 12O fokig, venti nem kapcsolt, na gondoltam faszányos. Rögtön elakadásjelzőt nyomtam ás leálltam az út szélére. Motorháztető fel és látom, hogy a tartálya jóformán üres. Levettem akupakját és nagy szisszegések közepette feltöltődött valamennyire. Újra gyujtottam és menet közben gyorsan visszahűlt 9O fokra. Hazaérve ismét szintet ellenőriztem és töltöttem utánna picit. Elmentem a második próbakörre, amin ugyanígy jártam. Na mondom fasza, valamit elbarmoltam. Most rutinosabb voltam, vittem magammal pót fagyállót. Ismét sziszegve nyitottam ki a tartályt és picit utánnatöltve mentem tovább, vissza is hűlt 9O fokra és onnantól akárhogy léptem oda neki, nem mozdult a mutató se le se fel. Tovább aggasztott, hogy nem működik a venti elől.
Klímát belőttem és akkor egyből elkezdett pörögni a venti is, de tudtam, hogy ez így is a normális. Szóval a venti okés...akkor mifakk ment el? Meg miért?? Elgurultam egy autószerelőhöz és mikor odaértem nem oltottam el a kocsit, had menjen, melegedjen. Pár percet dumáltunk (épp szerelt valamit), majd felnyitva a motorháztetőt, látom, hogy pörög a venti ezerrel. Mondja a fickó, hogy nem levegőzött ki rendesen a rendszer és a szenzorja nem kapott a vízből, ezért volt az, ami. Naszóval megnyugodtam, jöhet a nyár! Klíma is dolgozik...
km állás: 121.481






Sokáig volt javítás alatt a kocsi, Most ismét összeépült. A következő változásokon esett át:
(A már már ritkaság számba menő alkatrészekben nagy köszönet Schulek Béla barátomnak.)
Motor:
- 2.8mm -el rövidebb löketű motorblokk
- új olajszivattyú (+ kihézagolás)
- új kipufogó vezérműtengely
- TS főtengely
- H hajtókarok
- Spruell blokkmerevítő + oil control plate
- Racimex olajhűtő + csövezés + adapter
- CP gyűrűszett
- 4 db 85.05 mm -re fúrt hüvely
- CNC dugattyúköszörűn átköszörült Arias 4032 -es dugattyúk
- új szelepvezetők
- 45mm szívószelepek
- új csapágyak
- bejáratás alatt, jól bevált Lucas TB Zinc Plus -al
Első futómű:
- új kerékcsapágyak
- Mindenhol Poly szilentek, kivéve alsó lengőkar (Powerflex, Superflex, + saját gyártás)
- szemcseszórva, horganyozva, festve minden
- állítható dőlés
Hátsó futómű:
- szemcseszórva, horganyozva, festve minden
- Mindenhol Poly szilentek (Powerflex, Superflex, + saját gyártás)
- új kerékcsapágyak, féltengely gumiharangok
- Zender hátsó rugó + régi bevállt kisrugó
Hajtás:
- gyári új nagykardán - by Béla
- gyári új nagy Hardyk - by Béla
- gyári kardán függesztő csapágy + ház - by Béla
- új kardán belső csapágyak
Hihetetlen, de Béla összeszedett egy 0km -es hajtást:) A Hardyk nem szokványos nagy hardyk, annál is nagyobbak:)
Váltó, Kuplung:
- 10e km-es Sachs dupla húzó kuplung szerkezet 2 új Sachs tárcsával - by Béla
- minden váltó csapágy kicserélve: kuplungharangtól a féltengelycsapágyakig, váltóban is...
- új Sachs kinyomócsapágy - by Béla
- féltengely szimmeringek cserélve
- 1,3,4 fokozatok tűgörgősre cserélése, 2 -es fokozatba új bronzpersely dörzsárazva
- új gyári szinkronok - by Béla
- nagyon kevés kilóméteres kapcsolóvillák
- új IKO elemekből épült váltórudazat
A motor még bejáratás alatt, a futóművet és váltót (a húzókuplungot) még szokni kell.
Eddig is szépen tette a dolgát a 75 az úton, de az új futóművel iszonyatosan kanyarvadász lett, talán már kicsit sok is utcára, főleg dolgozni járni:)
Amint bejáratódik a motor, csavarozom is fel az M90 -et:)
Lecseréltem az akksi sarut.
Ennek oka, hogy nem lehetett valamilyen oknál fogva teljesen meghúzni, így többször volt ,hogy mikor ráadtam a gyújtást se kép-se hang. Géptető fel, megmozgattam a sarut, és mentem. Ennek sok értelmét nem láttam, így rendeltem sarukat.
A másik ok,hogy a gyári okádék kinézetű, ez azért barátságosabb.
És a hifi tápkábelének is van hely.

Most nézem, hogy a fékpor beette magát a télifelnibe, not good. Valkinek van tippje mivel jön le szépen? Előre is köszi :) Aztán a hétvégén feldobom végre a nyári TI szettet is, juhúúú.
Update: Cillit Bang plusz kiadós súrólás megtette a hatását a fékporral szemben. Fel is tetettem a ti felniket, de lehet megy még felnishez a hosszabb használat előtt :((

régóta szemeztem ezzel a dologgal, hogy kéne nekem sárga ködlámpa.. rendeltem is egy "havernál" 3000k xenon szettet még januárban, ami mai napig nem jött meg.. így ez le van sz@rva, leltem az ebay-en sárga halogént , szóltam is rögtön Szabeee-nak hogy legyen szives megrendelni nekem (köszi Szabi még 1x).. ma megjött, be is raktam... kiváncsi leszek rá sötétben :)

Hirtelen ötlettől vezérelve hétvégén bekábelezzük az SW-t, kicseréljük a gyári - kiváló minőségű - hangszórókat, belepróbáljuk a garázsban pihenő Audison SRx4 erősítőt, illetve a 2 mélyláda egyike is helyet foglal a csomagtartóban ha minden igaz.
Zselé cartárs ajánlására, aki korábban autóhifiben utazott, Audio System MX165 Plus szett, illetve MXC 165 koaxális páros kerül be.
Az erősítőt még BeeGee-től vételeztem, a GT-je eladása után.
A mélysugárzók DLD, illetve ha jól emlékszem MacAudio márkájúak.
Hogy a rendszer pontosan hogyan fog összeállni, illetve, hogy mit hajt majd az erősítő és mit nem, az holnap fog kiderülni :)


A mai napon ismét sort kerítettem egy teljes olajcserére, olajszűrő cserére, és levegőszűrő cserére. Az olaj természetesen Selénia 20K for Alfa Romeo, az olajszűrő ezúttal Ricambi Originali gyári szűrő, a levegőszűrő pedig ISOFilter, olasz utángyártott.
Az egész műveletet magam végeztem mint legutóbb, minden rendben ment szerencsére :) Ezúttal vettem egy láncos olajszűrő leszedőt, és nem kézzel kellett lecsavarnom mint legutóbb :)
Az előző olajjal 16 761 Km-t tettünk meg, szóval teljesen időben voltunk a cserével (mivel a 20K-s olajjal 20 ezer km-t el lehet menni).
Km óra állása: 195 246




Az autó megvásárlása után a nagy öröm reggelig tartott, amikor megláttam alatta az első olajtócsát!! Le is feküdtem gyorsan alá, hogy megszakértsem honnan is folyhat.
A váltóból. :@@@
Meg is rendeltem gyorsan mindent ami kell, főtengely szimering (gyári) , olaj +szűrök stb. Majd a szerelés közben előjött még a kettős tömegű lendkerék, kuplung munka henger, kinyomó csapágy, stabilizátor szilent.
Így a vezérlés cserét ünnepélyesen elhalasztottam a jövő hónapra. Utána meg jön majd a lengő kar csere ami meglepő de még a gyári (ugye a nem magyar utak......) nem kopog semmi baja, csak elöregedett.
Szerencsére nagy kedvezményem van az unix-ba, minden szinte féláron vettem de azért így sem volt olcsó.
folyt.köv.
Spet

