Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-05-26

Első próbálkozásra nem lett annyira jó az eredmény, amit szívesen néztem volna minden este, plusz sikerült a sebességmérőt is hazavágni, tehát vennem kellett új órát. Mivel 30€-ért találtam sebességmérőt, fordulatszámmérőt és középső óracsoportot, nem haboztam, azonnal megvettem. úgy voltam vele, hogy ha 2 hétig fog tartani a munka, akkor két hétig, mivel nem muszáj, hogy azonnal kicseréljem őket.
Kezdtem a kis mutatókkal. Darabokra szedtem, a következő pontok szerint:
1. Kis csavarokat kiengedni az átlátszó buránál (4 db)
2. Leszedni az átlátszó és a fekete műanyagokat (külön-külön is lejön és egyben is leszedhető, a fekete részt 3 fül tartja a házhoz)
3. az órák kiszedése a házból a következőképpen:
a) üzemanyag szintjelző- csak egyenesen ki kell húzni
b) az órát húzni kell, de 3 PIN-es csatlakozó tartani fogja, azt óvatosan ki kell tolni a foglalatból
c) a vízhőmérséklet jelzőt hátulról 3 anya tartja, ezeket egyszerűen meg kell engedni, levenni az alátéteket és kihúzni előre
4. Jöhet az órák szétszedése. Én az analóg mutatós órával kezdtem, mert az első próbálkozásnál is ez jött szét könnyedén. Most sem volt gond, simán lehúztam a mutatókat, a műanyag gyűrűt kivettem és a számlapot sem tartotta csak egy kis ragasztás, ami lejött óvatos felfeszítéssel. Mivel a másik óracsoportban voltak már lecsiszolt számlapjaim, így most nem csiszolgattam, csupán átcseréltem őket.
Az üzemanyag szintjelző és a vízhőmérséklet mutatót ugyan azzal a módszerrel szedtem szét: alulról a tengelyt egy fogóval megfogtam, majd egy másik fogóval lehúztam a mutatót, miután eltávolítottam a fekete műanyag borítást. Nagyon óvatosan kell csinálni!
5. A gyárban gondosan megtervezték, hogy miként lehet egyforma fényerőt kapni az órák másik végén. Már máshol is láttam, hogy a zöld fóliaréteg lecsiszolása után az izzók környékén sokkal erősebb volt a fény, mint a távolabb eső pontokon. Ez nekem is így volt első fordulóban, de nem hagyott nyugodni. Egyszerű ötlet, mondhatni paraszt ész: kell valami, ami közvetlen az izzóknál gyengíti a fényerőt. Először közönségek irodai papír lett volna a befutó, de azt hittem, hogy túlságosan is visszavesz a fényerőből, így füzetből téptem ki papírt és azt raktam az eredetileg fehér festékkel takart helyekre. Az eredmény jó lett, sokkal jobb, mint előtte.
6. Az összerakás. Ismét az órával kezdtem, gondoltam, hogyha azt a legkönnyebb szétszedni, biztos az lesz az egyik legegyszerűbb visszarakni. Tévedés. Ha kint az óra, és már össze van rakva, akkor következő a sorrend (legalább is nálam): mutatók le, számlap le, két kis fekete csavar kicsavar, így az átlátszó plexi rész külön lejön, az óra a helyére - 3 PIN-es csatlakozót összedug, vissza a plexit, vissza a számlapot, mutatókat. Csak úgy mellékesen mondom, hogy ez a legbonyolultabb a három közül. A vízhőmérséklet mutatót csak be kell tolni, majd a ház hátulján a 3 anyával rögzíteni, ez gyerekjáték. Az üzemanyag szintjelzőt pedig csak be kell tolni a helyére, de figyelni kell, hogy a szegénységjelző fehér elválasztó műanyagja a helyére üljön. Mivel nem tudtam 100%-ra, hogy a tengely nem fordult-e el, miután leszedtem róla a mutatót, így kivittem, bekötöttem a helyére, ráadtam a gyújtást és abban az állapotban dugtam rá a két szélső óra mutatóját. miután ezzel is kész voltam, behoztam az óracsoportot, rátettem a fülekkel felfogatott fekete műanyagot, majd a csavarral rögzített plexit.
Kész.

Képek:
1. - Az óracsoportról eltávolítva az átlátszó és fekete burkolat.
2. - A mutatók szétszedve, a képen látható, hogy levettem a hátsó vezető részt is, felesleges, de volt 2 óracsoportom, csak az egyiknél tettem meg.
3. - Különbség a csiszolatlan és csiszolt számlap között
4. - A vízhőmérséklet mutató kiszedése vagy épp összerakása :)
5. - Az üzemanyag szintjelző helye
6. - Az óra éjszaka csak úgy próbaképpen berakva.

 
>> AutóápolásPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-05-26

Egy pár kép az autóról polírozás után, ez ennyit tud.

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-26

Ma kapott 4db új gyertyát, gyári NGK Platinum.

>> Tuning és extraDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-05-25

A héten sikeresen felraktam a nyári kerekeimet, egyelőre ideiglenes gumikkal. Meglátom hogy viselkednek. :)

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2013-05-23

Tavaly augusztusban tönkrement a klímakompresszorom. Pár hónapba belekerült mire mindent sikerült beszerezni hozzá. Majd klímatöltés után végre újra van klíma. Km óra állás: 117300

 
>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2013-05-25

Megszabadítottam a map szenzort a koromtól féktisztítóval.

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-05-25

Olaj és szűrők cseréje.

Km: 195094

 
>> Tuning és extrahering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2013-05-25

Bekerült hátulra a kilincsházba a két magas amit a gyárban kispóroltak belőle:) Köszönet érte Haronak ! Sokkal jobb lett a hangzás a fülemnek:)

 
>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-05-25

Festésnél ki kellett szedni a bal első dob betétet és látszódott hogy a kormány gumiharang el van szakadva ezért jobb minél előbb cserélni és ez most meg is történt!

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-05-25

Miután a Novitec toldatomat ami nagyon szép volt megharapta egy aknafedél, úgy döntöttem kap egy másikat ami nem ennyire alacsony! Amit kinéztem elég drága lett volna, de a Fanat-X csapat megoldotta féláron. Gyártottak egyet. Természetesen fényezve lett az egész első lökhárító ha már le van szedve!
Most viszont már merem ültetni, meg azt hiszem kell is, mert úgy néz ki mint egy off-road...:-)