Blog
Ma Kero82 megnézte van-e valami hiba a gépben. (Köszönet érte!!!)
Szerencsére csak a kuplung jeladót jelezte, tehát mondhatni minden rendben van ilyen téren a géppel.
És a mi még jobb, hogy valós benne a km, tehát nem volt tekergetve! :)


Vettem egy Pioneer DEH-1500UB fejegységet, Tökéletesen meg vagyok vele elégedve, nekem több nem is kell. 55euróért vettem a Médiában, ajándék 8Gb-os Pioneer pendrive-al. Nagyon jól szól, az árához képest, a gyári hangszórókkal. Ami bennt volt az a gyári Blaupunkt navi 5-ös cd tárral, becsíkozott a kijelzője, és alig lehetett valamit látni rajta. Ezt elrakom a polcra, majd eladáskor visszarakom (Persze az nem most lesz).

Egyszerűen nem tetszett, hogy fekete:D Egy kis csiszolás, egy kis alapozás, egy kis maradék festék keresés és kész is lett:D Érdekes, hogy ezt a festéket pirosként adták el...:)



Meglett a hiba oka, vagyis a zajé, alacsony fordulatnál. A hosszbordás szíj feszítő a ludas. Ékszíj cserekor, csak a görgőt vettem rá. Hiba volt! :) Ez majd jövő hónapi akció lesz, akkor lesz kicserélve még a felső, alsó lengőkar, műszaki elött +kap majd 4 új gumit.
Ha már itthon vagyok és megjött mindenem nekiálltam az olajcserének. Időszerű még nem volt de 15.000 már van az előzőbe! Cserétől cseréig a kocsi 3dl olajat evett meg! Olajszűrő kicsit nehezen aadta magát, pedig a legutóbbi cserénél jjól beolajoztam a gumiját... vmiért mégis rászáradt, mind1 a lényeg, h csere megoldva. Légszűrő 3 perc alatt megvolt(ezt már korábban is magam cseréltem mint az olajat). Eljött az idő, h magam szívjak a pollenszűrő cserével... leszedtem a 2 anyát + a műanyag "anyát" lejött a plüss burkolat, workshopon kinéztem, h kell ezt a cserét levezetni, de ott nincs a képen a belső 2 csavar amit alig találtam meg... mind1 kicsavar, előző kiszed(feket volt benne és fele olyan vastag, mint amit most rendeltem... nem is értettem majd rakok fel képet!) kompresszorral kifújtam izomból(kb. negyed óra votl) kijött egy fél erdőnyi bogár meg kis falevél aztán bejöttem meggooglezni, mi az a airflow.. légáramlat... na közbe el is felejtettem, hogy vettem ki az előzőket bordával vízszintesen, v. függőlegesen gép elé vissza workshop látom vízszintesen van. ok. Mind2 szépen berak csavarok vissza és kész a rettegett projekt. Nem is olyan bonyolult...
olaj:
selénia 20k alfa:10.000
légszűrő gyári: 3200
olajszűrő gyári:1700
pollenszűrő: aftermarket: 2500
+ 1800 szállítási költség
össszesen:19.200huf+ az időm ami ugye megfizethetetlen...:D


Feltetettem a ti felniket. Kettőt a négyből sajnos egyengetni kellett, de ezt a váratlan javítást az előző tulajdonossal egyeztetve felesbe fizettük.
Nagyon tetszik az összkép.

Két délután alatt 85%-ban készen lettünk a frissen vásárolt, illetve a korábban beszerzett/GTV-ből átemelt (ti. a fejegység onnan van) komponensek beszerelésével.
Aki a gyárban a műanyagborítások és az ezeket rögzítő bolhák szakszerű elhelyezéséért volt felelős, hevesen csuklott a hétvégén.
Bekábeleztük a kocsit, ehhez ugye előtte szétkaptuk, ahogy illik. Kka cartárs tippjét követve a tűzfal vezetőoldali felénél vezettük be a tápkábelt. Ezúton is köszönöm a tippet, a leírás alapján könnyebb volt :)
Ami még hátravan: első ajtóborítások vissza, első hangváltós szett szakszerű elhelyezése, különös tekintettel a "csipogóra", ami nem tökéletesen passzol a neki szánt helyre. Faragni a gyári műanyagból nem akarok és nem is fogok, így marad a ragasztásos rögzítés az elem hátsó felére.
A próbahallgatás nagyon meggyőző volt, még a rendszer 20-25%-os terheltsége mellett is. Love it. Megérte a befektett energiát úgí érzem.
Külön öröm, hogy az anno egyedileg a 145-ösömbe (de jó kis kocsi volt, nagyon szerettem) építtetett mélyláda pontosan passzol az 56 SW hátsó ülésének dőléséhez, mely ezek szerint ha nem is fokpercre, de fokra megegyezik a 145-ös hátsó ülésének dőlésével, juhú.




Emlékeztem rá, hogy egyszer elment mellettem a Google fényképező-autója. Most rákerestem és tényleg ott van.. Ezért új a főkép.
Motorolaj (S WR) csere 204000-nél, gázolajszűrő(BOSCH), légszűrő(MAN). Bal és jobb oldalt elől Axiál(Febi), és kormányösszekötő(Meyle) csere, jobb oldalt toronycsapány(Febi). Ablaktörlő lapátok elől, hátul bontott, mivel egy kis műanyak elpattant, és kaparta az üveget. Klímakompresszor kuplungja meghalt, csere bontottra+ gáz. Elől motorház tető tartó teleszkóp megadta magát, lomiztam egyet a bontóbol 10Euróért. ABS-em eltűnt, már féktárcsa csere óta, hála ezért és még sok dologért, amiért fizettem, de nem lett megcsinálva, Pl.: olajcsere stb..egy magyar maszek autószerelőnek németországban. --->"Köszönöm Istvánnak Brettenből!" A légszűrő ház fölött lévő nemtudom hogy hívják pontosan cső csere, mivel a fasza szerelőm úgy megszorította a bilincseket rajta, hogy eldeformálódott mind a két vége, emiatt fals levegőt kapott, és bejelzett a légtömegmérő. Új csövet kapott, és egy alig használt légtömegmérőt, nem mint ha baja lett volna, de most van tartalék. Persze ismét gondok vannak, gázolajszag van, és minimális folyás a nagynyomású pumpa környékéről, Jobb oldalt elől, kanyarban valami recseg, és érdekes zajok jönnek a motortérből, ha a motor alacsony fordulatszámnál van. Ez holnap lesz megnézetve. Mindezeket összesítve kicsit ki vagyok bukva. Azt hogy mennyit költöttem rá, 2 hónap alatt, már csak saccolni tudok.