Blog
Lecseréltem a téli gumikat nyárira.
Új gumikat vettem rá: Hankook Kinergy Eco 195/65 R15
km: 173800
Meleg van, klímáznék. Hiába nyomkodom a hópihét, csak nem jön a hideg. Irány a klímás, akiknél 2 éve lett feltöltve a rendszer. Kiderült lyukas az egyik cső valahol lent és a szelep is enged. A képen látható kicsi lyuk volt a bűnös, ami a matrica alatt bujkált ! Alig találtam meg. Csövet levettem meghegesztettem, szelepet kicseréltem. A klímást is lecseréltem, mert sokára adott időpontot. :) Feltöltötték, hideget fúj.
Km.: 180790



Múlt héten kedden vettem észre, hogy a bal hátulja felől gumis nyöszörgést hallok. Túlzottan nem foglalkoztam vele, mert azt hittem valamelyik szilent vacakol -gondoltam majd ha ráérek megnézem-. Szerdán mikor mentem a középső fiamért az iskolába, a szokott úton lévő fekvőrendőrön áthajtáskor felkoppant a vonóhorog bakja a kövön. Még ekkor sem volt gyanús semmi -biztos gyorsabban mentem át rajta gondoltam-
Haza érve hívtam a nagy fiamat hogy nyomkodja meg a hátulját-semmi hang. Ha én lökdöstem akkor nyöszörgött valami. Így hát mit volt mit tenni alábújtam és elkezdtem nézelődni. Azt hittem rosszul látok: a bal oldali rugóm el van törve. Nem értem hogy mitől. Anyagfáradás? Mitől hisz amikor megvettem a vasat a jobb oldali törött volt. Akkor mindkettőt cseréltem gyári újra, azóta 39ezret tettem bele. Túlterheltem? Az esetek 99%-ban egyedül ülök benne. Vonóhorog? A csomagtartó mélyén hordom. Kíméletlen használat? Hisz jobban óvom mint az eddigieket összesen. A pesti utak? -Lehet. No mindegy, kár ezen rágódni. Gyors telefon a boltba =37ezer/db és csak 2-őt lehet rendelni. Most nagyon kellett a vas úgyhogy vissza dobtam bele gyorsan amit 3éve kiszedtem. Majd jobban körülnézek biztos hogy van jobb minőség olcsóbban. A hangot jól hallottam hogy gumis nyöszörgés, hisz az alsó karika törött le róla és a maradék nekifeszítette a teló porvédő gumiját a telónak.










A vásárláskor Zoli cartárs Zoli1980széleskörűen és őszintén világosított fel az autó általa ismert állapotáról, amit EZÚTON IS KÖSZÖNÖK NEKI. Az eddig az autóért megtett erőfeszítéseit szintén. Így kéne ezt mindenkinek csinálnia...
A Zé.-nél történt alapos kiolvastatás igazolta is minden szavát, így cserélve lettek a következők: légtömegmérő, alsó főtengely holtponti jeladó, bal hátsó ABS jeladó. (minden alkatrész bontásból származik)
Egész jó és kifejezetten szerethető autó ez is...
Hibakódok száma: nulla.
Nem biztos, hogy csak a karikás/patkós felnivel Alfa egy Alfa. Szerintem a sokküllős is van olyan dögös, és erre van bizonyítékom is:
(ma a kerékcserén kívül fékfolyadék csere és szervóolaj csere is volt, utóbbi csak a tartályban, de ott kétszer)



Az egész ötlet a D.Z. tuning&service konyhájáról származik, ahol kipattant az ötlet.
Mivel elég gyér volt este a világításom a HOD izzó ellenére, ezért tennem kellett valamit. A balos lámpám amúgy is DEPO volt és törött is a háza. Sikerült beszerezni eredeti Carello-t helyette, párban egy jobbos DEPOval. A DEPO pár ment tartalékba, a Carellonak nekiestem. Volt itthon egy tré 45ös lámpám, abból kiszedtem, meg találtam még a garázsban pár projektort. Kicsit alakítani kellett rajtuk, de össze lehetett házasítani. A búrákat és egyéb alkatrészeket a mosogatógép megpucolta:)
Teszt este, sötétben.


Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!
1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.
2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.
-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...
-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.
-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.
Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...
- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.
A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.
1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!
További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!







klíma nagyon alultáplált volt
feltöltettem, vákum, gáz meg olaj meg miegyéb ami ilyenkor menni szokott
hűvös nyár
Megelégeltem ,hogy tiszta karc, olaj, zsír a motorburkolatom, így leszedtem, és lefényeztem nagy szemcsés merci ezüstre.
Sikertelen pirosra festés után kezdtem az egészet elölről, majd megkértem a barátnőm ,hogy ugyan fitogtassa már meg festegető tudását ,és fesse ki a betűket, számokat.
Nagyon szép lett ezután kapott 2réteg kék gyöngyház réteget, majd 2 réteg lakkot...
Nem szembetűnő a változás, de elégedett vagyok!




1 hete vásároltam több, mint másfél év műszakival. Mivel a zöldet egy Samara balról gazdasági totálkárossá törte, két hónap szünet után végre újra van 75-ösöm. A tulaj egy 1.6 IE-ből pakolászott át rengeteg alkatrészt, de ezek eredetire visszaalakítása TD specifikusra pillanatok alatt kész lesz. A legritkább dolog, amit valaha 75-ösön láttam, az a gyári Alfa logós szélvédő. Neki az van.