Blog

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-06

Feltetettem a ti felniket. Kettőt a négyből sajnos egyengetni kellett, de ezt a váratlan javítást az előző tulajdonossal egyeztetve felesbe fizettük.

Nagyon tetszik az összkép.

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-06

Két délután alatt 85%-ban készen lettünk a frissen vásárolt, illetve a korábban beszerzett/GTV-ből átemelt (ti. a fejegység onnan van) komponensek beszerelésével.

Aki a gyárban a műanyagborítások és az ezeket rögzítő bolhák szakszerű elhelyezéséért volt felelős, hevesen csuklott a hétvégén.

Bekábeleztük a kocsit, ehhez ugye előtte szétkaptuk, ahogy illik. Kka cartárs tippjét követve a tűzfal vezetőoldali felénél vezettük be a tápkábelt. Ezúton is köszönöm a tippet, a leírás alapján könnyebb volt :)

Ami még hátravan: első ajtóborítások vissza, első hangváltós szett szakszerű elhelyezése, különös tekintettel a "csipogóra", ami nem tökéletesen passzol a neki szánt helyre. Faragni a gyári műanyagból nem akarok és nem is fogok, így marad a ragasztásos rögzítés az elem hátsó felére.

A próbahallgatás nagyon meggyőző volt, még a rendszer 20-25%-os terheltsége mellett is. Love it. Megérte a befektett energiát úgí érzem.

Külön öröm, hogy az anno egyedileg a 145-ösömbe (de jó kis kocsi volt, nagyon szerettem) építtetett mélyláda pontosan passzol az 56 SW hátsó ülésének dőléséhez, mely ezek szerint ha nem is fokpercre, de fokra megegyezik a 145-ös hátsó ülésének dőlésével, juhú.

>> EseményTtK // Alfa 156 SW 2.4 JTD // 2013-05-05

Emlékeztem rá, hogy egyszer elment mellettem a Google fényképező-autója. Most rákerestem és tényleg ott van.. Ezért új a főkép.

>> SzervizPeti156Sw // Alfa 156 Sw 2,4 Jtd M-jet 20V // 2013-05-05

Motorolaj (S WR) csere 204000-nél, gázolajszűrő(BOSCH), légszűrő(MAN). Bal és jobb oldalt elől Axiál(Febi), és kormányösszekötő(Meyle) csere, jobb oldalt toronycsapány(Febi). Ablaktörlő lapátok elől, hátul bontott, mivel egy kis műanyak elpattant, és kaparta az üveget. Klímakompresszor kuplungja meghalt, csere bontottra+ gáz. Elől motorház tető tartó teleszkóp megadta magát, lomiztam egyet a bontóbol 10Euróért. ABS-em eltűnt, már féktárcsa csere óta, hála ezért és még sok dologért, amiért fizettem, de nem lett megcsinálva, Pl.: olajcsere stb..egy magyar maszek autószerelőnek németországban. --->"Köszönöm Istvánnak Brettenből!" A légszűrő ház fölött lévő nemtudom hogy hívják pontosan cső csere, mivel a fasza szerelőm úgy megszorította a bilincseket rajta, hogy eldeformálódott mind a két vége, emiatt fals levegőt kapott, és bejelzett a légtömegmérő. Új csövet kapott, és egy alig használt légtömegmérőt, nem mint ha baja lett volna, de most van tartalék. Persze ismét gondok vannak, gázolajszag van, és minimális folyás a nagynyomású pumpa környékéről, Jobb oldalt elől, kanyarban valami recseg, és érdekes zajok jönnek a motortérből, ha a motor alacsony fordulatszámnál van. Ez holnap lesz megnézetve. Mindezeket összesítve kicsit ki vagyok bukva. Azt hogy mennyit költöttem rá, 2 hónap alatt, már csak saccolni tudok.

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-05

A légzsák csatihoz való hozzáférés miatt a kárpitot le kell bontani, ugye, és persze a csavar beesik a pótkerék tálcába a pótkerék alá. :)
Mikor kivettem a pótkereket, eszembe jutott, hogy pár hónapja elkezdtem itt egy kis korrózió kezelést, amit lehet, hogy folytatni kellene. Van itt ugyanis egy kupak (aminek fogalmam sincs mi a célja) ami alul eléggé korrodált, így várhatóan belül is az. Nem ért csalódás, valóban az volt. :)
A szigetelő réteget a laza részeken felszedtem. Szerencsére még csak felületi rozsda. A rozsdás részeket megdrótkeféztem alaposan, majd megtísztítottam, zsírtalanítottam a felületet. Ezután adtam neki rozsdamarót, hagytam dolgozni kb. 40 percet. Majd higítós tisztítás és kapott alapozó festést valamint a 155 cuccai között talált gumikupakot betettem az ott lévő lyukba (aminek a célját szintén nem tudom.:) ).
Következő lépésben alul kell lekezelni, mert nyilvánvaló, hogy onnan indul a folyamat.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-05

Van egy visszatérő légzsák hibakódom.

22 - Curtain airbag squib (passenger)
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.

WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
The reason for this fault is Value too high
The current status of the fault is Intermittent
The error counter value is 58


Két csatlakozó gyanús az ügyben, mégpedig a csomagtartó jobb oldalán a kárpit alatt lévő két csatlakozó.
Egy kábelrögzítő biztos, hogy hiányzott is, ezt pótoltuk. Majd akksi negatív le, csatlakozókat tisztító spray-vel kitisztítottam, majd száradás után kontakt spray-vel befújtam.
Hibakódot töröltem, meglátjuk, hogy ez okozta-e.

>> SzervizGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-05-05

Tárcsák és a betétek már halálkategóriásak voltak, ATE tárcsát és Textar betétet kapott. Lecseréltem a hűtővizet is....hát no comment.....szerintem amióta gurul a gép senki még csak a kupakot se szedte le. Úgy döntöttem elég bele az unixos, majd ősszel a paraflu.

Km.: 164619

 
>> Tuning és extrasüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-05

Még Cacho cartástól vettem pár hónapja egy Zender váltógombot, viszont ennek cseréje nem élvezett prioritást egyéb problémák miatt valamint, ahogy utána olvastam nem is egyszerű a gyári gombot levarázsolni hat sebességes váltónál, mivel a gomb rá van ragasztva a váltórúdra és az olvasottak alapján félő, hogy az ember fejbeküldi saját magát, amikor erővel próbálja lerántani. :)
Egyedül próbálkoztam párszor, de nem jártam sikerrel, a szerkezetben pedig nem szerettem volna emiatt kárt tenni. Viszont, négy kézzel egész gyorsan megoldható, igaz sajnos nem teljesen roncsolás mentesen.
Én a vezetőülésben ülve, a rudat markolva ellentartottam, amíg Fater két kézzel tekerte a váltógombot. El is fordult és le lehetett venni, ráadásul így a rugó sem röpült el. :) Annyi a hátránya a megoldásnak, hogy a gomb belsejében a ricnik elnyíródnak, de ez nem okozott fejfájást, mivel nem ezt akartam visszatenni. (Egyébként ragasztóval vissza lehetne tenni azt is.)
A Zender gomb rögzítése szerencsére oldalcsvaros, így könnyű volt ráapplikálni a rúdra, csak nem szabad teljesen ráülteteni a rúdra, mert, akkor nem lehet eléggé felhúzni a rüki csúszkát és elég esetleges a rükverc kapcsolhatósága. :)

>> Tuning és extrapettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-05-05

tudom, hogy rohadt meleg van - de most tűnt fel ócsóér' eredeti 16"-os alufelni, úgyhogy lecsaptam rá Vácon. majd gumi is kell, mert ami rajta van, az már kuka,

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-04

Amikor a tolatólámpa kapcsolási rajzát keresgéltem, eszembe jutott, hogy meg kellene nézni a hűtőventi működését, mivel már vásárlás óta csak az egyik venit megy első fokozatban. A leírás szerint a két venti párhuzamosítva van, tehát teljesen egyformán kell párhuzamosan működnie a kettőnek.
A venti direkt 12V-al működik, nagy kő esett le a szívemről. :)
Gyorsan ráéreztünk a problémára. A ventihez tartozó előtét ellenállás volt a ludas.
Az egyik érintkező nagyon mélyen van és nem tud a csatlakozó rácsúszni. Ennek oka, hogy az érintkező rögzítése a tartókonzol másik oldalán hiányzik.
Az ellenállás jó egyébként. Jött a törpölés, hogy meg tudjuk-e oldani.
Végül egy bognárszeggel orvosoltuk a problémát. Az érintkezőt valamint a konzolt az érintkező felett és alatt megfúrtuk a konzol külső oldalán. A szeggel pedig így rögzíthető az érintkező és nem tud visszacsúszni. Annak érdekében, hogy a szeg nehogy kicsússzon, felhevítettük a szegvégét és úgy tettük be a helyére, így beleolvasztotta magát a konzolba. Szerencsénkre, lehetett olyan helyre tenni a szeget, ahol a csatlakozó rádugását nem akadályozza.
Hogy a szegen keresztül nehogy rövidzár legyen a ventiház fele,ha esetleg valami odakeveredik, szilóval kinyomtuk a vájatot, amiben a szeg feje van.
Nem egy gyári megoldás, de emiatt nem volt kedvem előtét ellenállás után kajtatni. :)