Blog

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-10

Ma műszakizott. Fék kiváló, tengelyenként egyforma, lengéscsillapító, futómű rendben.

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-10

Megjött a szőnyeg. A régit már nem gyártják, az új pedig drágább és prosztóbb. Nem telik már fém emblémára csak valami hímzésfélére, de az is csak a bal oldalra :-(
Még jó, hogy áttehető.


Igen, persze, az áráért 3 garnitúrát is vehettem volna:-(

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2013-05-10

A most következő posztért nem csak Zé.-nek mondanék köszönetet, hisz' nem jöhetett volna létre a magyar közútkezelő, azon belül is Budapest önkormányzata, pontosabban a XI. kerület útjavítóinak hála. Mivel nap mint nap a Fehérvári úton kell közlekednem, kevesebb mint két év után újra cserélve lettek a lengőkarok, és a stabpálca. Emellett pár apróság is rendbe lett hozva, újra van az eső elvezető csatornában gumi tömítés, már nem fúj be a szél autópályán.

 
>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2013-05-10

Kezdődött az akksi töltéssel, mert mindig rajtahagyom, persze. Aztán kértem útvonal engedélyt és elautóztam a műszaki vizsgára. 22.000 Ft / két év, csont nélkül. Illetve ott jelezték, hogy az jobb féltengely gumiharangja kiszakadt.

Olajcsere (Selenia 10w60 Racing), olajszűrő, pollenszűrő és légszűrő csere, az említett alkatrész cseréje, illetve a nyest által elrágott ablaktörlő spricni-cső cseréje az Alfariumnál.

Az autó műszakilag hibátlan, nem ment tönkre semmi a nagy állásban. Örülök neki.

>> Szervizsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-05-10

Kicseréltettem a vezérlést+ a vízpumpát.
Vezérlés: Dayco szett (KTB317-DY/SZ )
Vízpumpa: Graf /fémlapátos/ (GRA PA672/P)

Km óra állás: 184.000 (piros óra)
189.438 (zöld óra)
2013. 05. 10.

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-10

Visszavettem Törpi kerekeit Süni155-től. Kicsit át fognak alakulni:)

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-05-09

Olajcsere törpént, róka koma került bele :)

Comma Syner-D 5W-40
Hát mit mondjak, ha a mester nem ajánlja, nem került volna bele... de ez alkalommal teszünk egy próbát, kiderül...

KM állás 152000 környéke.

Shell VP N+
62,93 L
előző tankolástól futott km: 800
átlagfogyasztás: 7,87 l/100 km
költség: 28 186 Ft

 
>> Tuning és extraGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-05-09

A GTV-t gyárilag motoros antennával szerelték fel. Az antenna pedig minden rádióbekapcsoláskor automatikusan kijön a helyéről. Ez már zavart egy kicsit, tekintve főleg CD-t hallgatok.
(Mifelénk nincs olyan nekem tetsző, "fiatalos" adó, mint pl. Bp-n. Ausztriában és No-ban főleg a "Bon Jovi - Shakira" vonal megy. Csak nagyvárosokban vannak helyi "fiatalosabb kínálatú" rádiók. Na jó... a DAB+ elterjedésével ez is megváltozottt. Nálunk "vidéken" 29 adót lehet így fogni. Már csak egy kompatibilis autórádió kéne. De ez még a jövő zenéje.)

Visszatérve az antennához... Magas prioritása volt a dolognak, hogy a Remote-szálat kapcsolhatóvá tegyem. A legszebb márpedig az a kapcsoló, ami rejtve, illetve gyári helyre kerül. Nos ezeknek sikerült eleget tenni, mert a kesztyűtartóban a csomagtérnyitó-gomb alatti vakkapcsoló immáron nem vak (vagyis "látó").

Egy Alps gyártmányú kapcsolót találtam a célra a legalkalmasabbnak. A vakdugóról lecsíptem a fixáló-füleket, majd zsírtalanítás után több epoxyragasztóval való "kiöntéssel" ráragasztottam a kapcsoló tengelyére. (Ügyelve arra, hogy az epoxy szabadon hagyja a fent és lent található "vezetősíneket".) Fűrészeltem hozzá egy kis tartó NYÁK-ot, ahol felesleges volt, ott lecsiszoltam róla a rézbevonatot. Nem mindenhol, mert a kapcsoló lábai a megmaradt rézfelületre lettek kétoldalasan beforrasztva. A NYÁK-ot műanyag távtartógyűrűkkel és 3-as csavarokkal rögzítettem a házhoz. (Nem félórás munka, ha az ember precízen akarja megcsinálni.)
A vezetékre tettem egy kétpólusú csatlakozót, hogy a modul továbbra is kivehető legyen.

A modult lehet, hogy egyszer feltuningolom egy LED-es szofitával, illetve egy időkapcsolóval, hogy gyújtás nélkül is világítson egy darabig.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-05-09

Jó társaságban, egy V6 GT mellett kapott új vezérlést a digó. Csöri keze munkája, Mohamed legyen vele.