Blog
Ma műszakizott. Fék kiváló, tengelyenként egyforma, lengéscsillapító, futómű rendben.
Megjött a szőnyeg. A régit már nem gyártják, az új pedig drágább és prosztóbb. Nem telik már fém emblémára csak valami hímzésfélére, de az is csak a bal oldalra :-(
Még jó, hogy áttehető.
Igen, persze, az áráért 3 garnitúrát is vehettem volna:-(



A most következő posztért nem csak Zé.-nek mondanék köszönetet, hisz' nem jöhetett volna létre a magyar közútkezelő, azon belül is Budapest önkormányzata, pontosabban a XI. kerület útjavítóinak hála. Mivel nap mint nap a Fehérvári úton kell közlekednem, kevesebb mint két év után újra cserélve lettek a lengőkarok, és a stabpálca. Emellett pár apróság is rendbe lett hozva, újra van az eső elvezető csatornában gumi tömítés, már nem fúj be a szél autópályán.
Kezdődött az akksi töltéssel, mert mindig rajtahagyom, persze. Aztán kértem útvonal engedélyt és elautóztam a műszaki vizsgára. 22.000 Ft / két év, csont nélkül. Illetve ott jelezték, hogy az jobb féltengely gumiharangja kiszakadt.
Olajcsere (Selenia 10w60 Racing), olajszűrő, pollenszűrő és légszűrő csere, az említett alkatrész cseréje, illetve a nyest által elrágott ablaktörlő spricni-cső cseréje az Alfariumnál.
Az autó műszakilag hibátlan, nem ment tönkre semmi a nagy állásban. Örülök neki.

Kicseréltettem a vezérlést+ a vízpumpát.
Vezérlés: Dayco szett (KTB317-DY/SZ )
Vízpumpa: Graf /fémlapátos/ (GRA PA672/P)
Km óra állás: 184.000 (piros óra)
189.438 (zöld óra)
2013. 05. 10.



Olajcsere törpént, róka koma került bele :)
Comma Syner-D 5W-40
Hát mit mondjak, ha a mester nem ajánlja, nem került volna bele... de ez alkalommal teszünk egy próbát, kiderül...
KM állás 152000 környéke.

Shell VP N+
62,93 L
előző tankolástól futott km: 800
átlagfogyasztás: 7,87 l/100 km
költség: 28 186 Ft
A GTV-t gyárilag motoros antennával szerelték fel. Az antenna pedig minden rádióbekapcsoláskor automatikusan kijön a helyéről. Ez már zavart egy kicsit, tekintve főleg CD-t hallgatok.
(Mifelénk nincs olyan nekem tetsző, "fiatalos" adó, mint pl. Bp-n. Ausztriában és No-ban főleg a "Bon Jovi - Shakira" vonal megy. Csak nagyvárosokban vannak helyi "fiatalosabb kínálatú" rádiók. Na jó... a DAB+ elterjedésével ez is megváltozottt. Nálunk "vidéken" 29 adót lehet így fogni. Már csak egy kompatibilis autórádió kéne. De ez még a jövő zenéje.)
Visszatérve az antennához... Magas prioritása volt a dolognak, hogy a Remote-szálat kapcsolhatóvá tegyem. A legszebb márpedig az a kapcsoló, ami rejtve, illetve gyári helyre kerül. Nos ezeknek sikerült eleget tenni, mert a kesztyűtartóban a csomagtérnyitó-gomb alatti vakkapcsoló immáron nem vak (vagyis "látó").
Egy Alps gyártmányú kapcsolót találtam a célra a legalkalmasabbnak. A vakdugóról lecsíptem a fixáló-füleket, majd zsírtalanítás után több epoxyragasztóval való "kiöntéssel" ráragasztottam a kapcsoló tengelyére. (Ügyelve arra, hogy az epoxy szabadon hagyja a fent és lent található "vezetősíneket".) Fűrészeltem hozzá egy kis tartó NYÁK-ot, ahol felesleges volt, ott lecsiszoltam róla a rézbevonatot. Nem mindenhol, mert a kapcsoló lábai a megmaradt rézfelületre lettek kétoldalasan beforrasztva. A NYÁK-ot műanyag távtartógyűrűkkel és 3-as csavarokkal rögzítettem a házhoz. (Nem félórás munka, ha az ember precízen akarja megcsinálni.)
A vezetékre tettem egy kétpólusú csatlakozót, hogy a modul továbbra is kivehető legyen.
A modult lehet, hogy egyszer feltuningolom egy LED-es szofitával, illetve egy időkapcsolóval, hogy gyújtás nélkül is világítson egy darabig.



1
648
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- 155
- Spider
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Szerelőműhely
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8