Blog

Tegnap végre felkerült a laminálással kijavított és feketére lefestett kartervédő a nagyvadra. Nem volt nagyon összetörve, ezért nem cseréltem.

>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-04-23

a klímahűtő korábbi cseréje után megtörtént a klíma feltöltése. valahol nagyon minimális eresztés van a nyomáspróba alapján, ezért kaptam bele UV festéket, és néhány hét használat után megnézzük, hol ereszt.
pont jókor sikerült megcsinálni az áprilisi nyárban :-)

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-24

Az egész úgy kezdődött, hogy maradt egy szürke, itt-ott kopott bőrbelső a legutóbb elbontott 56ból. Kattogtak az agyamban a fogaskerekek, egyszer csak kipattant az az ötlet, hogy mi lenne, ha bekerülne a 33ba? Miért ne.
Első lépésként egy unalmas délutánon bekerültek az első ülések, igaz csak próbaképpen. A konzolt véglegesíteni kell, az üléseket pucolni, illetve festeni.
A mai nap elkészültem az ajtókárpitokkal. Elsődleges szempont a beltér cseréjénél, hogy az eredeti zöld plüss belsőt félre tudjam tenni, mégiscsak az autó sajátja, ami elég jó állapotban is van. Előre mindenképpen 16centis hangszórókat akartam, ezért jött kapóra, hogy éppen fölösleges volt pb_éknek a kiemelőkeretes, kivágott kárpit. Egyelőre úgy áll a dolog, hogy csak a hátsó ülést kell megcsinálni, ehhez is már megvan a donor 33 ülés. Az a terv, hogy az 56os hátsó padjáról átszabom rá a bőrt. Ha ez is kész van, akkor az egész kap egy nagytakarítást és egy bőrfestést, hogy egységes legyen.
Egyelőre így áll a projekt. Sajnos a kiemelőkeretek nem úgy sikerültek, ahogy kellett volna, ezeket újra meg kell csináljam, másik módszerrel. A formájuk buzi, a műbőrt nem lehet nyújtani, viszont van még egy ötletem, ami már tuti jó lesz.
Kell még egy pár szép kilincs/könyöklő, hátra. Gondolkoztam azon is, hogy kicseréljem-e a fa dolgokat az autóban de valahogy ebbe a beltérbe nem tudnék fekete bőrkormányt elképzelni. Szerintem a fával hangulatos, szóval kell egy szép fa váltógomb is:)
A nap zárásaként kicseréltem a generátorszíjat, közel volt a szakadás.
A két első kárpitot kiemelőkeretestül pb_vel bizniszeltük, a hátsó ajtókárpitokért és egy hátsó ülésért, generátorszíjért köszönet Zé.-nek, a bőrért Föckösnek.

>> SzervizBpali // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2013-04-24

Ma egy kicsit ügyködtem amíg megjönnek az alkatrészek....
A kábelkorbácsot újítgattam.
Holnap remélem megérkeznek Torinóból a rúgótányérok és az alsó ütköző...
A szilentekre még várni kell....
Nem jött meg semmi,így vissza kellett rakni a régi cuccokat....
A rugóval volt némi gond, mert az összehúzó nagyobb volt és más taktika kellett, de végül visszament a helyére.:)
Most 1 hónap szünet addig meglesz minden remélem és kezdődik előről.
Legalább gyakoroltam...:)

 
>> EseményCsöri // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2013-04-24

Az idei nyitott tetős szezont ma megnyitottam. Rögtön egy olajcserével kezdtem, megkapta a sárga a jól bevállt Selenia Racinget.
Ezután következett a műszaki vizsga, mert márciusban az is lejárt.
Km 71.180

 
>> Szervizkrecsi // Alfa 145 1.4 boxer // 2013-04-12

Trafó csere után ismét megy mind a 4 henger. Megkapta az új olajat is. Mivel múltkor is ezt kapta és nem volt vele gond, így ismét Castrol Magnetic 10W40 olaj került bele.
A következő javítás a bal féltengely lesz (már beszerezve)
km óra állása: 195765km

 
>> Tuning és extraIstván002 // Alfa 146 1.6 boxer // 2013-04-24

Elkészült!! Végre teljes a gép. Lebőröztetett ülések és ajtók.

>> Tuning és extraIstván002 // Alfa 146 1.6 boxer // 2013-04-24

Bekerült az ülésfűtés kapcsolója. Fontos, mert az ülés is átalakul és az bizony hideg lesz télen.
Érdekesség, hogy a számok csak akkor világítanak amikor működik a fűtés.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-04-24

Hol is kezdjem...? Az úgy volt, hogy a lengéscsillapítóim szépen lassan tönkre mentek. Arra gondoltam, hogy inkább felújíttatom őket, mint hogy újat vegyek. Na, meg azon kívül, hogy megújulnak, kicsit keményíttetni is akartam rajtuk, valamint oda-vissza dolgozósra megcsináltatni. És ez mind töredéke az új árának. Dunakeszin a Lindor foglalkozik ilyesmivel, viszont csak kiszerelt lengéscsillapítót lehet odavinni, ők nem szedik ki az autóból. Mivel kellett az autó minél előbb, így nem a jól megszokott Alfaterék szervizét választottam a lengéscsillapítók kiszerelésére, hanem Dunakeszin lévő Alfa Romeo szervizt. Ez így utólag eléggé nagy hibának minősült, mert szerintem horribilis összeget kértek el munkadíjra, Alfateréknál nem ezt szoktam meg. Itt is visszaköszön a régi igazság, miszerint járt utat járatlanért ne cserélj fel...!
Na, de visszatérve a lengéscsillapítókra. Lindor műhelyben kiderült, hogy nem lehet felújítani a cuccot. Ennek az az oka, hogy kizárólag a két csöveseket tudják megcsinálni, nekem meg egy csövesek voltak az autóban. Nagyon örültem, mert az autó szétszedve várakozott a csápos emelőn, nyilván a rosszakat nem tetetem vissza, mehetek újat venni. Szerencsére van ismerős, akinek köszönhetően 40%-os kedvezményt kaptam az UNIX-nál, így azért valamivel olcsóbban sikerült hozzájutni az alkatrészekhez. Hátulra Optimal, előre pedig Monroe lett a választás, de mindenhova két csöves került, hogy már most szem előtt tartsam a jövőben egyszer majd bekövetkező felújítás lehetőségét. Ja, a rugók azért kaptak egy szép piros színt.
A lengéscsillapítón kívül a jobb hátsó hátulsó keresztstabilizátor is ki lett cserélve, mert a szilentek teljesen elfáradtak. Valamint mivel a jobb első helyzetjelző kiégett, az is cserélve lett.

>> EgyébRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2013-04-20

Felkerültek végre a nyári gumik, idén jó későn a rossz idő miatt.