Blog
Feltűnt, hogy nem világol a tolatólámpa. Az izzó felől közelítettük meg a problémát:
- izzó rendben
- test rendben
- pozitív nincs
- biztosíték rendben
Nem maradt más, mint a lámpa kapcsoló. A 155-ből kiindulva aláfekve álltam neki keresgélni, nem jártam sikerrel. Az eLearn elektronikai leírása alapján nem derül ki, hogy pontosan hol is van a váltóházon a kapcsoló. Ezért a váltó leszedés fejezetben keresgéltem és meg is találtam, hogy a váltóház tetején kellene lennie.
Szívócső le, keresgélés.. nem látszik.. turkáltam az akksitálca alatt, így már éreztem egy "gyanús" csatlakozót. "Boldog" voltam, hogy még az akksi tartót is le kell bontani emiatt.
Akksi ki, vízelvezető tálca ki. Szerencsére így már hozzáférhető, mert van az akksitartón szervízlyuk. Nem egyszerűen, de hozzáférhető.
Csatit megpróbáltam lehúzni, nagy nehezen le is jött, de nem egyben. A saruk kicsúsztak a műanyag csatlakozóból és nem is maradnak meg a műanyag részben, simán ki lehet húzni belőle. No, sebaj, nézzük, hogy a rövidzárral műxik-e a lámpa.. Hehe, no igen, csakhát ehhez akksi is kéne. Így, akksi vissza, gyújtás, saruk összeérintése, lámpa világít. Hát, akkor csak a kapcsoló környékén lehet a gond. Igen ám, de persze az akksi visszatétel előtt a kapcsolót persze nem vettük ki. :)
Ezért hát, akksi megint ki, kapcsoló ki (22-es villás kell hozzá), akksi vissza, próba. A kapcsoló kapcsol, lámpa világít. Így már elég gyanús volt, hogy maga a csatlakozó okozza a problémát.
Előkerült hát, a már sok segítséget nyújtó tyúkbél készlet, amit még Marklartól hoztam. Sok ugyanilyen csatlakozó volt a készletben, de nem tudtam volna roncsolásmentesen kiszedni belőlük a sarukat, mert túl kicsi a csatlakozó. Ezért úgy döntöttünk, hogy a drasztikusabb utat választjuk.
Csatlakozó előtt kábelt elvágtuk és egy ép csatlakozót két kábellel forrasztottunk vissza helyette (sajnos színhelyes kábeles csatit nem találtam). Kapott zsugorcsövet is.
Akksi vissza, próba, működik a lámpa és a kapcsoló is elég érzékenynek tűnik.
Eztán akksi ki, kapcsolót visszatettük, akksi vissza. Rükibe tettem, lámpa világít, minden OK.



Tegnap kicseréltük a hűtőt.
Amint kiszedtük a régit (még a gyári) láttuk milyen, hát nem csoda,hogy izzadt szegényem.
Szörnyű állapotban volt.
A csere beletelt vagy 4 órába, szívás volt, végül alulról szedtük ki.
A másik hűtő vastagabb volt a réginél ,de szerencsére gond nélkül elfért.
Tesztkörön kiderül,hogy nem oldotta meg a melegedési gondom, így most keresgélek tovább.
De legalább nyugodt vagyok ,hogy ez is ki van cserélve...
Természetesen a folyadékok is cserélve lettek foszfátmentes fagyállóra, és ioncserélt vízre.
Nem új hűtőt kapott, unokabratyónak bontott 56'-ból még volt egy nagyon jó állapotú hűtője (Valeo), azt szereltük be.
Csak a régi hűtőt fényképeztem le a másikat elfelejtettem...

Itt a tavasz, irány a fodrászat meg a pláza a szezonhoz illő ruhákért. Hát én most ezek helyett a felettébb csajos dolgok helyet a kicsit vittem el új cipőket venni. Pontosabban még csak próbálgattuk a kis borbeteket, de a pénteki ültetés után mindennapi viseletként fogunk villogni a kiscipőkkel. Elöl 215/40R17, hátul 225/45R17. Szerintem szuperhősnarancssárga, amúgy meg répa színe van sac/kábé. Vagyis maradjunk a narancssárgánál. Ez úton szeretném köszönetem nyilvánítani annak akitől vételeztem a felniket, ill. azoknak az embereknek, akik segítségemre voltak/ lesznek szereléskor.
A második kèpen láthatjátok az ideiglenes humán ültetést :P


Ez is cserélődött, szűrővel együtt. A tank szellőztető rendszerét át kellett fújni, nem tudta szívni rendesen a naftát.

Rádugtam a Párducra a FES-t. A következőt dobta:
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 86,35 %
Km-állás utolsó regen óta: 1056,2 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 937 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 515 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 628,66 °C
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 0,00 % - AHA, szóval ezért kéri a cserét!!!
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km - 36.441 km a csere óta. Kb. 1.700 km óta sikít, tehát kb. 34.000-et mehettem volna egy olajjal.
Kilométer számláló: 94490,2 km
Következõ olajcsere távolsága: 0 km
Nullázás után:
Olajcserék száma: 4
Olaj elhasználódás foka: 99,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 94398,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 35000 km
Most legalább csend lesz.
Érdekes, hogy mennyire eltér a km érték az órától, az már 96.3xx-nél jár. Mintha egyre nőne a különbség.
Odaút: 1.130 km, 10,5 óra alatt (tankolással, matricavásárlással, kajával, kávéval)
Prága környékén (700 km a célig) egyszer csak közölte a Párduc, hogy cseréltessem le az olajat!
Egy kis olajoskanna villogott a kijelzőn, és egyre gyakrabban kérte, hogy menjek olajcserére.
Hmmm....
Nagyon úgy néz ki, hogy a legutóbbi olajcserénél (kb. 10ezerrel ezelőtt) a szervizszámláló lett kinullázva (az most 25ezret mutat), nem az olajcseréé.
Az olajé most érhetett nullára, és sikít.
Egyre gyakrabban. A végén már 3-5 km-enként. Mikor lesz vége?
Konzultáltam Csörivel, elvileg nem tilthatja le a motort, de már unom kinyomni a hibaüzenetet. Persze a kiolvasó kábelt a bolgár út után kitettem a csomagtartóból, így nem tudom nullázni :-S
update 05.03.:
Tényleg hisztis a Párduc, ma meg kiégett a jobb oldali tompított.
Biztos ami biztos, két izzót vettem este a szomszédos benzinkúton. Ha nem így lenne, tuti, hogy nem érnénk ki a városból és már a másik se világítana. Szóval kicseréltem, most jó.
Reggel indulhatunk haza :-)
update 05.04.:
Hazafelé szintén 1.150 km (10,5 óra) alatt végig olajat akart cseréltetni.








A X. amorepoker versenyen nyertem egy autoglym complete valet szettet amit a tavaszi nagytakarítás alkalmából gondoltam mind rá is locsolok a kocsira. Megkerestem előtte Tóth Attilát, az Autoglym kereskedőjét,aki ellátott néhány jó tanáccsal a használathoz, és kiegészítettük a szettet egy műanyag és gumiápolóval, ami hiányzott még a dobozból. A külső mosáshoz használt samponról sokat nem tudok elmondani, lemostam vele szépen kocsit: Tiszta lett:). A belső tisztítására szövethez az enterior shampoo-t használtuk és mikroszálas törlőkendőt. Szépen felfrissítette a kárpit színét,némi illatot is adott,de átütő eredményt nem produkált. Ez kicsit el is szomorított, hogy ilyen drága cucc és igazán azt vártam volna tőle,hogy a kárpit eredeti színében fog pompázni újra és pillangók fognak szállni a trópusi gyümölcs illatban. Nem. Ez nem mély tisztító,ez egy jó szövetsampon és kész.Az utólag vásárolt gumi és műanyagápoló viszont pótolta a hiányosságokat. A matt rücsis ajtókárpitra fújva a tejszerű folyadék a redőkből is kiszedi a szennyeződéseket,a sima felületeknek szép fényt ad, és az illata is sokkal átütőbb, mint a samponnak.
Na ez meglátszott már a kocsin, valóban újszerű hatást adott néhány helyen. Az üvegtisztítót nem részletezem nagyon,végzi a dolgát. Annyi még, hogy a külső felületeken a kasztnin a műanyagápoló ahol nyomot hagyott,azt az ablaktisztítós ronggyal szépen letudtam takarítani,csillogott.
A kerekeket is átcseréltem nyárira. A keréktisztító viszont nagyon hatékony! A képeken is látszik miből mi lett.Befújás után 1 percig hagytam állni, majd bő vizes ronggyal letöröltem. Kész! Mindent leszedett, a ráégett több éves fékport is! A féknyeregnél is így tettem,de ott nem hagytam a szert annyi ideig dolgozni,mégis egy savas cucc, ki tudja mit tesz a fékbetétekkel...
A külső polírozás most elmaradt,mert 34 fokban a tűző napon nem lett volna szerencsés,az ültetés miatt meg nem tudtam a garázsba leállni,felakadtam a szélén. Így ez egy következő blog lesz.






