Blog
Hirtelen elhatározás volt, nem terveztem nyári gumi vásárlást, így egy nap alatt eldöntöttem, milyen gumi kell. Ráeszméltem, hogy az Eagle F1-ek (imádtam) már bizony ramaty állapotban vannak, még egy nyarat simán elmentek volna, de nem mai darabok voltak már. Városban nem lenne gond, de többszöri (külföldi) utazáshoz már nem lenne ésszerű használni őket, nehezen bírnák a nagy tempót, hegyi utakat, kanyarokat nem kis sebességgel. Fő a biztonság. Már tavaly is gondoltam rá, hogy jó lenne kipróbálni a Federalokat, tegnap véletlenül találtam rá a honlapjára, és rögtön tudtam, ezeket meg kell vásárolni.
Hogy miért Federal SS595? Leírom: azért, mert nem egy istenített gumimárka, nem mindenki ezt használja, javasolja, és nem az ára miatt :-), ez a gyártó nem "bevásárló autókhoz" gyártja a gumiabroncsait, hanem DIREKT sportos felhasználáshoz.. Persze az egy másik kérdés, hogy fog beválni.. ha nem, akkor cserélem másra. Szerintem nem lesz vele különösebb gond. Külföldi fórumokon olvastam róla felhasználói véleményeket, 80 %-ban pozitív. A gördülési zaj, a vizes aszfalton kipörgő kerekek indulásnál, amit negatívumként emelt ki egy-két felhasználó, de a v minta az ilyen, tudjuk.
Lemértem a gyári profilmélységet (digitális tolómérővel), kopásjelzőtől számítva 6 mm a futófelület. Ha nem a kopásjelzőtől mérem, akkor 8 mm. Meglátjuk, milyen gyorsan kopik, közép-kemény, de szerintem gyorsan fog kopni..
Külön tetszik, hogy az oldalfal erősített, ezt látni is, innen a SuperSteel jelzés. Gumis után gurultam pár kilómétert, kellemes :-), van közvetlenség a gumi és az aszfalt között, ez nem kérdés :-). Óvatosan fogom használni, amíg be nem kopik, aztán jöhet a teszt élesben. Május végén írok beszámolót róla, 2x 9 órás országút/hegyi utak alkalmával bőven lesz rá alkalmam tesztelni.
Kérdeztem a gumist, kíváncsiságból, "rosszat nem hallott" róla ez volt a válasz :)). Nem mintha különösebben érdekelne. A másik két srác bólogatott, hogy jónak tűnik.
Japán gumi a Federal.
Km óraállás: 189.000




2013.04.25. 128.500km
Ma ki lett cserélve a hátsó betét plussz meg lett tisztítva az EGR.
A klímacső (alu) még tavaly elrepedt, meghegesztettük, kb. 4 hónapot bírt, kettétört.
Phone CarTárstól vettem egy másikat, háát, a Kiszereléssel - beszereléssel szívtam nem kicsit, a radiátor csatlakozáshoz szinte lehetetlen hozzáférni. Én könnyen orvosoltam később, a légbeömlő műanyag rács eltávolítása után, a radiátor előtt-alatt műanyagozva van, több csavar rögzíti, emiatt nem lehet hozzáférni az 5-ös imbuszcsavarhoz.. A környékén a műanyagot kivágtam, és szabaddá tettem az utat :)), és már befért a kezem, ez volt a lényeg :). Feltöltve gázzal, olajjal, + UV festék.
Eléggé libegős volt a segge, ezért kapott hátra egy pár gázos Bilstein lengéscsillapítót. Bontottak, de majdnem újak (tavalyi a beütés rajtuk). Igaz, hogy sosekopelből lettek bontva, de a méretek nagyjából stimmelnek:) Pénzbe nem került, Sanyi haverommal csereberéltük.


Tegnap végre felkerült a laminálással kijavított és feketére lefestett kartervédő a nagyvadra. Nem volt nagyon összetörve, ezért nem cseréltem.



a klímahűtő korábbi cseréje után megtörtént a klíma feltöltése. valahol nagyon minimális eresztés van a nyomáspróba alapján, ezért kaptam bele UV festéket, és néhány hét használat után megnézzük, hol ereszt.
pont jókor sikerült megcsinálni az áprilisi nyárban :-)
Az egész úgy kezdődött, hogy maradt egy szürke, itt-ott kopott bőrbelső a legutóbb elbontott 56ból. Kattogtak az agyamban a fogaskerekek, egyszer csak kipattant az az ötlet, hogy mi lenne, ha bekerülne a 33ba? Miért ne.
Első lépésként egy unalmas délutánon bekerültek az első ülések, igaz csak próbaképpen. A konzolt véglegesíteni kell, az üléseket pucolni, illetve festeni.
A mai nap elkészültem az ajtókárpitokkal. Elsődleges szempont a beltér cseréjénél, hogy az eredeti zöld plüss belsőt félre tudjam tenni, mégiscsak az autó sajátja, ami elég jó állapotban is van. Előre mindenképpen 16centis hangszórókat akartam, ezért jött kapóra, hogy éppen fölösleges volt pb_éknek a kiemelőkeretes, kivágott kárpit. Egyelőre úgy áll a dolog, hogy csak a hátsó ülést kell megcsinálni, ehhez is már megvan a donor 33 ülés. Az a terv, hogy az 56os hátsó padjáról átszabom rá a bőrt. Ha ez is kész van, akkor az egész kap egy nagytakarítást és egy bőrfestést, hogy egységes legyen.
Egyelőre így áll a projekt. Sajnos a kiemelőkeretek nem úgy sikerültek, ahogy kellett volna, ezeket újra meg kell csináljam, másik módszerrel. A formájuk buzi, a műbőrt nem lehet nyújtani, viszont van még egy ötletem, ami már tuti jó lesz.
Kell még egy pár szép kilincs/könyöklő, hátra. Gondolkoztam azon is, hogy kicseréljem-e a fa dolgokat az autóban de valahogy ebbe a beltérbe nem tudnék fekete bőrkormányt elképzelni. Szerintem a fával hangulatos, szóval kell egy szép fa váltógomb is:)
A nap zárásaként kicseréltem a generátorszíjat, közel volt a szakadás.
A két első kárpitot kiemelőkeretestül pb_vel bizniszeltük, a hátsó ajtókárpitokért és egy hátsó ülésért, generátorszíjért köszönet Zé.-nek, a bőrért Föckösnek.



Ma egy kicsit ügyködtem amíg megjönnek az alkatrészek....
A kábelkorbácsot újítgattam.
Holnap remélem megérkeznek Torinóból a rúgótányérok és az alsó ütköző...
A szilentekre még várni kell....
Nem jött meg semmi,így vissza kellett rakni a régi cuccokat....
A rugóval volt némi gond, mert az összehúzó nagyobb volt és más taktika kellett, de végül visszament a helyére.:)
Most 1 hónap szünet addig meglesz minden remélem és kezdődik előről.
Legalább gyakoroltam...:)




Az idei nyitott tetős szezont ma megnyitottam. Rögtön egy olajcserével kezdtem, megkapta a sárga a jól bevállt Selenia Racinget.
Ezután következett a műszaki vizsga, mert márciusban az is lejárt.
Km 71.180
Trafó csere után ismét megy mind a 4 henger. Megkapta az új olajat is. Mivel múltkor is ezt kapta és nem volt vele gond, így ismét Castrol Magnetic 10W40 olaj került bele.
A következő javítás a bal féltengely lesz (már beszerezve)
km óra állása: 195765km