Blog
1, donor autó vásárlás
2, motor ki mindkét autóból
3, szétszed mind a kettő próbál összerakni
4, rájönni, hogy nem 1.6 hanem 1.8
5, egyik szem mosoly, másik sír
6, eredeti szervíz!
7, öröm bódogtág, főtengely köszörülés alatt, hajtókar, dugó, tömítés, olaj, stb kész
133.000 km: olajcsere (Selénia K20), olajszűrő csere, légszűrő csere.
Nemrég valaki(k), a házunk előtti pakrolóban megrongálták a kocsim. Letörték az ablaktörlőm, már nem először, de ez sajnos mifelénk másokkal is elég gyakran megesik :-(
A kerület közterület felügyelőinek és polgárőreinek tevékenységét kizárólag a pár éve felújított főtérre koncentrálták és a rend éber őrei sem viszik túlzásba felénk a járörködést. Dolguk pedig akadna bőven (talán pont ezért nem is jönnek erre...).
Ma megérkezett a határozat: bűncselekmény nem történt, mert nem érte el a megfelelő értékhatárt (20ezer Ft-os kárról volt szó). Szabálysértésként pedig nem kívánják tovább folytatni az eljárást.
Gondolom ha valaki egy rendőrautóban tenne kárt (esetleg egy egyenruhás, civil járművében), akkor teljesen mindegy lenne mekkora az okozott kár értéke, a föld alól is felkutatnák a tetteseket, talán még járőröket is küldenének a környékre...
No comment...
2013.04.18-án regenerált utoljára, mikor hazafelé jöttem.
Most ismét. Pedig még csak kb. 350 km-t mentem vele.
Nem sűrű ez kissé?
Az egész úgy kezdődött, hogy megtetszett SanyiJTD megoldása színezés terén. Rendeltem az ebay-ről kék LED-eket B8,5D Blue, 10 darab 2,90€-ba került postaköltséggel együtt (igaz, hogy 3 hetet kellett várni rá, de csak megérkezett). Szombat reggel (2013. 04. 27.) kiszedtem a sebességmérő órát, és elkezdtem próbálgatni, hogy ki lehet-e cserélni az izzót. SanyiJTD cartárs előre figyelmeztetett, hogy nem megy bele a LED, szóval szinte felesleges megpróbálni, de nem adtam fel. Első próbálkozásra úgy döntöttem, hogy a műanyag foglalatot fogom olyanra faragni, hogy kompatibilis legyen, de sok sikertelen próbálkozás után rájöttem, hogy nem az a legjobb megoldás. Az eredeti izzót ki lehet húzni a foglalatból, és a LED-et is szét lehet szedni, szóval úgy oldottam meg az egészet, hogy a LED-eket beforrasztottam az eredeti foglalatba, így már tökéletesen ült minden izzó (már amelyik nem égett ki:). Kipróbáltam-működik. Tudom, hogy a számlapon volt zöld festék, ami színezte még a kéket, így következett az óra szétszedése és a zöld festékréteg eltüntetése. Már az elején elcsesztem az egészet, ugyanis a mutató nem lejött a tengelyről, hanem az egész tengely szépen kicsúszott, a kis tekercset pedig elnyújtottam ezzel, így szerezhetek be másik órát. Végül is lecsiszoltuk a számlap hátulját, beraktuk, és a színe jó, viszont a középkonzolon lévő mutatókat még meg kell csinálni rendesen, mert azok sehogy sem néznek ki.
--- Legnagyobb segítségemre a barátnőm volt!!!--- :)
1. kép - a kicserélendő izzók
2. kép - a beerőszakolt izzó
3. kép - első próba, még fóliával
4. kép - üzemanyag szintjelző, állhatna jobban is
5. kép - még nincs kész, de az összhatás meglesz
6. kép - a sebességmérő fólia nélkül, a fordulatszám mutató még fóliával (jelenlegi felállás)
7. kép - a LED egyik lába már be van forrasztva
8. kép - kék LED a "sima" izzó helyén
9. kép - lecsiszolás kezdete
10. kép - egy csomó cucc, ami kellett menet közben
11. kép - LED vs. wolfrám izzó
12. kép - barátnőm melózik :)
És van még pár képem ilyen "menet közben" címmel, viszont ezeket tudtam feltölteni gyorsan.
Tanulság: nagyon könnyen sikerül elrontani egy mutatót, szóval szerezhetek be új sebességmérőt, viszont remélhetőleg majd a többi már menni fog.












A kuplung pedál már régóta idegesített. Nem jött fel teljesen ütközésig, csak többszöri lábbal segítés után. Kaptam egy tippet, hogy esetleg a munkahenger a végét járja. Nosza el is mentem Berdoékhoz és kicseréltettem.
Most feljön teljesen, és az érzés is más. A feléig nagyon könnyű utána szokásos, talán kicsit könnyebb. (képen a szürke az enyém)

Sor került a következő olajcserére. A dolog pikantériája az, hogy ezt Németországban kellett megcsinálni. Itt jött el az ideje.
Meg kellett küzdeni a pénzéhes szerelővel és a hozzá nem értő autóboltossal. Hiába ezek németek.
Szimpla olaj (Selenia 20K Alfa Romeo), olajszűrő (MAN W 712/66) kellett, de itt ez sem ment elsőre. Sőt másodjára, harmadjára, negyedjére sem.
Végül szombaton 27-én, 184.000 km-nél megtörtént.
Összes költségem: 93 Euro.
Good year téliről Pirelli nyárira. Így fair.
Az elmúlt 843 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 93.883 km
- 1.332,33 óra menetidő (55,51 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,58% (Átlagban 95 perc/nap !!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.384,73 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,73 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,89 Ft/km



A blog bejegyzés apropója, hogy pont 1 éve van nálam az autó :)
15769 km-t sikerült eddig együtt összehozni.