Blog

>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2013-07-30

A délután egy részét a bőrbelső ápolására fordítottam. Mosószeres vízzel eltávolítottam a szennyeződéseket, majd utána Erdal bőrápolóval leápoltam az egészet. Ez az Erdal jó, mert nem lesz tőle fényes és csúszós a bőr.

-MAP szenzor tisztítás
-kipufogó felújítás
-fenékborítás felszerelése

U.I.: Kérek mindenkit hogy a képeken látható módon senki sem emelje az autót!!!

>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-04-19

Megvolt a nagyszervíz ( Bartos Motorsport, Nógrádkövesd )

Cserélve : komplett vezérlés szíjakkal, görgőkkel, balanszszíjak stb. ( Gates )
Összes folyadék fék - szervo ( Agip ) fagyálló ( Agip ) váltó ( Agip ) és e-hátsó diffiolaj ( Agip ) motorolaj - Agip Racing 10w60
Összes fékbetét : Ferrodo Premium
E.féktárcsák felszabályozva
Cserélve ( állítólag...) : klímakompresszornál tömítés ,és
motortömítések ( paszta nélkül!!! ) osztómű szimering, főtengely szimering
A Q4 alatt porszárazság, semmi pötty, semmi egyéb izzadás, stb. ezáltal már nincs.

Nagyon nagy dolog...Viszont: kértem, hogy mindent fotózzon és majd 1 CD-n átadja, na ezt még ma sem kaptam meg...(2013-10-10)
Határidőt nem ismeri, fél éve nem képes a kért CD-t átadni, állítólag nem találja....ha-ha.....nem ajánlom senkinek!!!!

A gyári rugókat visszatesszük ( majd ) még ezáltal feljebb kerül a gép mert sajnos ezen az utakon ez a kombó ami alatta van nem műx...

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-04-21

Találtam az autó elejébe egy kis olajtócsát. Sajnos a légkondi vezetéke az alu megadta magát. Javítani nem lehetett mert tele volt lyukkal, mint kiderült a tisztítás után. Bontott lett véve, ami persze a legalsó volt a légkondicső halmazba. Örültek nekem Érden biztosan... De én is izgultam hogy legyen. Nem értem igazából, hogy egyforma autó, motor évjárat, és egyiknek itt megy a cső a másiknak ott!
Ráadásul a régebbi autómnál elég lett volna az utolsó 30 cm-t cserélni ilyenkor mert ott volt még toldva a vezeték, itt viszont az egészet kellett a tűzfaltól. A fél motorteret ki kellett bontanom.
Ha már megbontottam cseréltem az összes gumigyűrűt.
Nyomáspróbáztuk nem engedett semmit, mégis a gép a feltöltés során szivárgást észlelt, de fel lett töltve, ment bele UV is rendesen, hátha meglátjuk hol enged. Sehol se láttunk szivárgást így se. Most jön a hideg rendesen!
Sajnos azóta találtam még egy "kis" olajat a kocsi alján de ez már más lesz sajnos és Csörire vár. Kicsit sírni tudnék mert szerintem a kuplung cserénél nem cseréltek főtengely simeringet és az fáradt el, de meglátjuk...

 

Bőrápolás, belső takarítás, külső mosás, waxolás. 1 hónapja alvázmosás is megvolt eltávolítandó a tél nyomait.
Összes turbócső kiszerelve, IC kiszerelve, csekkolva.
Minden hibátlan, turbó szintén szuper továbbra is.
MIL lámpa néha még be bevillan erőteljes gyorsításra, oka továbbra is ismeretlen, turbónyomás szabályzó vagy légtömegmérő csere lesz szerintem.

- az ok meglett, lekormolódott geo

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-21

Megjöttek az alkatrészeim.
Holnap ha isten is úgy akarja beépítésre kerül a lengéscsillapítókkal együtt.

-Alsó lenkőkarok
-Felső lengőkarok
-Stabilizátor pálcák előre
-Stabilizátor pálca hátra
-Kormány gömbfej
-Kormánymű gumiharangok jobb-bal

Tegnap sikerült csapágyat szereznem. A SKF-re esett a választás.
Ma kicseréltem, a csere menete:
- kocsit felemel, kereket leszed,
- féknyerget, betéteket leszed (nem célszerű kézifékkel rögzíteni a kicsit, mert ez a pont elég komoly feladat lesz úgy),
- kerékanyát kiteker (nehéz feladat, meg van húzva rendesen),
- régi agyat finoman lehúz,
- új csapágyat finoman feltesz (csak a belső gyűrűn nyomjuk),
- nagy alátétet visszarak,
- kerékanyát felteker és nyomatékra meghúz (a manual szerint 280 Nm-el),
- féket kitisztít, rézpasztáz, majd visszarak,
- kerék vissza, emelőről le,
- sört bont.
A régi csapágyból ki volt folyva a zsír, mintha folyékonnyá vált volna. Az anya és a tengely mintha be lett volna kenve olajjal.
Az újjal szabadon forog a kerék, a búgó hang eltűnt. Bár a próbaút után meleg volt a kerékagy, ami érdekes. Vajh mitől?

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-04-20

Kitakarítottam a gépet, kapott még egy klíma fertőtlenítést, és ma végre volt időm kicserélni a pollenszűrőt, ez köszönhető a jó időnek is :)

>> Autóápolásforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2013-04-20

Kormány felújítás kipipálva

 
>> EseménySzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-04-20

Van itt pár "szűz" kép, bármilyen effekt nélkül :)