Blog

>> EseményDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-04-27

Ma lehetőségem nyílt felvinni pár körre murvás pályára a kocsimat. Vittem pár kört a cég vezetőjét is, szerinte egész jól viselkedik a kocsim. Érzésre kicsit máshogy viselkedik, mint az összekerék-hajtású autók, amiket ott vezetni szoktam, így az egyik íven szépen el is dobtam. Szerencsére apró sérülésekkel megúszta.

>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2013-02-01

Úton haza vidékre szüleimhez péntek este 21:15 vígan ereszkedek Boxival örülve, hogy nemsokára otthon leszek.Egyszer csak a semmiből előugrik egy róka,fékezni sem volt időm -> CSATT!!!!! Félrehúzódok megnézem milyen kár keletkezett,de nem láttam semmit,ködlámpa megvan,lökhárító egyben, minden a helyén.A rókát nem találom sehol, akkor indulhatok tovább,de pont egy víztócsánál álltam meg és látom,hogy kezd zöldes-kékes színt felvenni.Alánézek és folyik a fagyálló !FASZA! Hűtő sarka megrepedt.
Mentés.
Szombat:telefonálás Bárdiba-> van hűtő->rendelés le vidékre, Békéscsabára
Vasárnap:bontás-> egyszerű lenne,ha nem klímás lenne :)
Hétfő:el a békéscsabai Bárdiba->hűtő + fagyálló felvétele-> haza-> beszerelés

 
>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2013-01-31

Fűtőmotor bedobta a törülközőt-> csere új Magneti Marelli -re.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2013-04-27

A múltkor annyira megfogott a szép zöld szín mosás közben, hogy gondoltam kipróbálom az egyik Alfás rendezvényen kapott Sonax Extreme termékmintát rajta. Ugyanis mosás alatt szép volt, de ha megszáradt, már nem csillogott olyan szépen a fényezés. Alaposan áttörölgettem a mosókesztyűvel az autót, szép szakaszosan haladtam. Áztatás, mosás, öblítés. Van ahol kétszer is átmostam, mert látszott hogy még fakóbb, porosabb. Az eredmény tényleg szép. Az igazi egy full polír lenne, de így is látszik, hogy mennyire szép ez az öreg autó.

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-04-27

Végre megérkeztek az ültetőrugóim.
Gyári Eibach szett. Amint lesz egy kis időm, bekerülnek!

>> SzervizB.László // Alfa 156 1.6 T.s // 2013-04-26

Kiéget a kis "szegénységjelző" lámpa az üzemanyagmérőnél .
-Bontás
-Helyzetfelmérés
-Hibás alkatrész tanulmányozása
-Majd összerakás amíg nem sikerül beszerezni egy kis Led égőt :)

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-26

Ma sort kerítettem a bal első horpadás javítására. Korábban Tdi75 cartárssal bizniszeltünk sárvédőt, még fújnom se kell. Mivel a régit úgyis leszedtem, ezért a kerékjáratban fellelhető felületi rozsdákat (mert más nincs!) kezeltem, majd kapott némi védőréteget, utána fehér festést. Holnap a jobb oldalon is ugyanez.

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-04-26

Egyszer csak egy olajtócsát láttam a kocsi alatt, bíztam benne hogy nem az autómból folyik, de mikor alánéztem meg kellett állapítanom, hogy sajnos igen. Megadta magát a főtengelysimering. Csöri volt olyan rendes, hogy bezsúfolta még a heti keretbe valahogyan, így gyorsan és szakszerűen meg lett oldva a probléma. Ezer köszönet érte! Meg ki kellett cserélni még a bal gumiharangot is.

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-04-20

Miközben épp' Szfvárra tartottam, hogy becseréljem a kúpnélküli csavart kúposra, egyszercsak bííp, MIL világít, üzenet: Motor Control Failure. Go to dealer.
Az autó megy tovább, semmi megtorpanás.
Egy körforgalomból kijőve viszont már éreztem, hogy 3000rpm felett eltűnt az erő. Vazz, mi a tököm lehet már megint???
Pár km-rel később beugrott, hogy hopp-hopp, csak meg kéne nézni, hogy van-e alapjárat, mert anélkül elég nehéz lesz a városba közlekedni.
Félreálltam egy buszmegállóban, ahogy visszaállt volna alapjáratra le is fulladt... Indítózás, nem röffen be. Indítózás kis gázadással beröffen, de nem tartja meg az alapjáratot. Kísérteties hasonlóság.
Mindenesetre így nem lehet vele közlekedni. Mire megfordultam 3x fulladt le. Hazafele úton meg nem volt semmi baja. MIL világított továbbra is, de visszatért az erő, ment mint a meszes. Igen.. 3x újraindulás. Már tapasztaltam egyszer, hogy egy pillanatnyi hiba miatti leszabályozást, feloldja a 3 indítás, ha nem áll fenn továbbra a hiba.
Természetesen már vízionáltam, hogy AFM gond lesz..
Az ECU-ban két hibakód várt:

1: P0120 - TP Sensor/Switch (1)
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 85,2 °C
Engine speed: 2600 rpm
Engine load: 21,00 %
Air temperature: 23,5 °C
Throttle position: 12,01 deg.
Battery voltage: 13,942 V

Throttle Position sensor/switch A circuit malfunction
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

2: P0638 - Motorised throttle (circuit)
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 87,0 °C
Engine speed: 0 rpm
Engine load: 20,25 %
Air temperature: 31,4 °C
Throttle position: 3,79 deg.
Battery voltage: 11,775 V

Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.


Legalább nem az AFM...
Mivel az út, amin előjött a hiba eléggé viseltes minőségű, valamint a hiba elvileg csak bejött és eltűnt, ezért kontakt hibára gyanakodtam leginkább.
Elkezdtem utánaolvasgatni fórumokon, hogy mely csatik jöhetnek szóba, azokon kívül, amik egyértelműek (gázpedál, folytószelep). Az alfaowner.com fórumain több helyen hivatkoznak gázpedál/folytószelep hibakód esetén egy "nagy fehér" csatlakozóra, ami a kesztyűtartó mögött található (update: erről azóta kiderült, hogy az euro3-as motoroknál már megszüntették a sok probléma miatt).
Így hát, akksi negatív le, minden szóba jöhető csatit széthúztam (gázpedál, folytószelep, ECU, nagy fehér meg egyéb a környéken lévő csati), megvizslattam, majd tisztító spray és száradás után kontakt spray.
Két dolog tűnt fel, amit esetleg orvosolni kellene. Az ECU felső csatiján a pántot zárt állapotban rögzítő műanyag pöcök le van törve, ott sok minden bejuthat az ECU csatlakozó borítása alá. Valamint a folytószelep csati felső, bepattanó rögzítő füle hiányzik.
ECU reset lépéseket végigcsináltam, ha már úgyis sokáig le volt húzva a negatív az akksiról. Azóta semmi gond. Sem erőhiány nincs, sem hibakód.

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-26

Íme a képek a mostani állapotról!

A felnik még kapnak egy kisebb esztétikai felújítást, mert ráfér. Szegényre jobban kellett volna vigyázni! Illetve 1-2 apróbb módosítást még tervezek!