Blog

Végre sikerült eljutnom arra a pontra hogy megvegyek egy bőr belsőt a vasba amit már nagyon rég szerettem volna, sikerült is találnom egy elég jó állapotban lévőt ami igaz angol verzió de a sofőr ülést majd még megmokkolom és így mindkét első ülés magasságállítós lesz :) jah és a fa kormányt is lecseréltem bőrre :)

 

Végre eljött a várva várt nap és be lettek építve a rugók, elöl elértük a -4cm-es ültetést hátul nem változott semmit sem, véleményünk szerint nem a bele való gátlók lehetnek és így ezért még nem engedi megülni rendesen mint ahogy azt vártam, de azért mértékekkel jobban néz már így ki, és idővel talán sikerül bele szereznem egy GTA gátló szettet :D

 

Ma sikerült megvennem Ákos156 cartárstól az ültetőrugókat amiket mihamarabb szeretnék is beszereltetni mert igen magasan vagyunk :)

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2013-05-22

Hugom lagzijára készülődve rápróbáltam a hagyományos megoldásra....Prevent polírpaszta. Hát igen. Ha az embernek van ideje és türelme, azért nem rossz a végeredmény. A csodasampon is jó volt, de ez egy következő fokozat, és mivel viaszos, lepergeti a vizet egy darabig. A komolyabb karcolásokkal semmit nem kezd, legalábbis így kézzel körkörösen eldolgozva, de a többi részen szite zavaróan tükrösen csillogott az autó. Egy polírozás lesz ennek a vége azt hiszem :-) Fotó...az nincs.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-05-22

Az alábbi képen a kis összeállítás amivel a nyomásszenzor feszültségét lehet mérni.
A kábel felrakáskor nagyon figyelni!!
Előbb a CR szenzorra dugjuk a késes csatikat:
1-es lábra megy a fekete (GND),
2-es lábra a piros-fekete (Signal)
3-mas lábra a piros P betűvel jelölt (Power 5V)

Aztán a tüskesorra ugyanígy egyeztetve a lábkiosztást rádugjuk az autó saját kábelét, ami eredetileg a CR szenzorra ment.

A zöld kis csatlakozón egyszerű Volt mérővel mérhető a nyomásszenzor jele.

>> EgyébG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-22

Éppen Erdélyben vagyunk. Az idevezető utat gyönyörűen teljesitette, 6,9l! átlagfogyasztással. Amerre mentünk eddig, mindenhol megnézték, valahol még fényképezték is. Hihetetlen.

Ezt a Zender Milano témát egyelőre jégre tettem, a már emlitett gumi probléma miatt. Az Alfáriumban eltöltött hetek után végre eljött az igazi használat ideje. 2 hétre letettem a cégest és beletekertem 1500 km-t a Feketébe. Tényleg a világ egyik legjobb autója!

 
>> SzervizTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2013-05-22

Megtörtént a termosztát cseréje, most már üzemi hőmérsékleten üzemel a gép :-)
Illetve fogyott a hűtővizem, kezdtem is parázni, hogy nagy gond van.. Aztán észrevettem, hogy a vezérlésnél vizes a blokk. Kiderült, hogy a vízpumpánál nyomja ki a vizet. Ami kb. 3 hónapja volt cserélve egy másik szerelőnél, aki mint kiderült nem tudott volna szólni, hogy valami nem teljesen oké, mivelhogy a vízpumpa túl könnyen becsusszan a helyére.. Most szét lett szedve, valami tömítőanyaggal be lett kenve. Úgy tűnik jó.
Jövőhéten vagy még a hétvégén hátra van a szimeringek cseréje, egyúttal kap ugye új váltóolajat is. Ki tudja mikor volt cserélve.
Ha ez a projekt kész, nemsokára jöhet a következő, ami már a megvétel óta tervbe van véve.. A főtengelyszíjtárcsa cseréje, reggeli első indításnál már néha hallatja hangját.

 

az autópályázásnak hála MIL lámpa probléma megoldódott, 100% hogy turbo geoällito kormolodás volt.
néha meg kell hajtani a vasat.
viszont bejelentkezett egy vevö is, ha minden igaz a héten már nem az enyém a gép....

az utód?
159 vagy 156 sw 2003-, jtd

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-05-21

A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.

Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.

Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)