Blog
Ki lettek javítva a kocsin a sérülések. (kapurányitás, vak öregasszony sávváltása)
Plusz a sofőr oldalon az ajtókon volt egy pár parkolóajtórányitáshorpadás, karcok, azok is ki lettek javítva.
Szebb lett az autó mint újkorában :-)



Összeállt a kocsi, de még valami nem kerek. Eltűnt a diesel-es hangélmény, a vezérlésmódosító tehát teszi a dolgát, de miért nem veszi a lapot? Miért nem pörög fel rendesen?
Hibakódtároló törlés, majd újabb mérések...
A bűnös a lambdaszonda. Csere, próbál, nem jó....
Akkor főtengely jeladó! - hallom az újabb ötletet aranykezű szerelőmtől és ekkor nekem is beugrik valami...
Légtömegmérő!
Lehúztuk, és láss csodát!
Mint a kisördög, úgy ordít végre fordulaton a gép. Élénk, fickós, ahogy azt kell.
A keverék persze dús egy kicsit így. :) Dől belőle minden jóság, mely felelős a globális felmelegedésért.
Tehát a feladat adott, légtömegmérő csere, majd irány a műszaki!

Végre bekerült a szokásos, sokat megélt rendszer. Alpine fej, Blaupunkt GT első szett, Crunch blackmaxxx erősítő, 38as DLD láda.
Amikor kivettem sebességből a váltót, nem húzódott vissza középső állásba automatikusan a váltókar. Az online autónál már a telefonban mondták, hogy igen, tudják mi okozza. A kulissza (persely) tisztítása meg is oldotta a gondot, azóta ismét remekül működik a váltó.
Sokat olvasgatom a külföldi fórumokat mindenféle technikai dolgok után kutatva, így találtam rá az alábbi kis „motorfejlesztési” lehetőségre is. A lényege a 2.5 V6 motorok szívócsöveinek nagyobb átmérőjűre cserélése. Ezt a kis trükköt használja a Squadra-tuning is a chiptuning részeként, persze az elektronika hozzáillesztése nélkül is remekül használható ez az egyszerű és nem is túl költséges átalakítás. Olyat is írtak róla, hogy chip nélkül is több teljesítményt ad, mint pl. akármilyen kipufogórendszer átalakítás... A 2.5 V6 24v motorok szívócsövei 42mm külső átmérőjűek a 3.0 V6 24v és 3.2 V6 csövei pedig 45mm-esek. Nem tűnik soknak, de ez keresztmetszetben 15%-növekedést jelent és ennyivel nagyobb a csövek térfogata is. Sikerült egy bontás alatt álló 166 3.0 V6-ról beszereznem a csöveket a hengerfejre rögzítendő alumínium „bevezető” lapokkal (ez fontos, mivel ezek furatai is nagyobb átmérőjűek) és gumi bekötőcsövekkel, bilincsekkel együtt. A csere nem egy bonyolult dolog, nem igényel semmilyen átalakítást, csak fel kell csavarozni a régi helyére és kész is. Természetesen összeszerelésnél a tömítéseket is újra cseréltem. Az első indítás előtt rögtön csináltam egy ECU reset-et, biztos, ami biztos. Az első tesztkör után kicsit meglepődtem, mivel nem számítottam ennyire érezhető különbségre, ami a teljes fordulatszám tartományban jelentkezik. A legnagyobb változás az, hogy 2000-2500 körüli fordulatról sokkal nyomatékosabb lett, de az eddigi 6000-7000 közötti minimális „gyengülés” is eltűnt, most már itt is brutálisan húz. Érzésre egy kicsit sem veszít a nyomatékból egészen a leszabályozási fordulatig. Elégedett vagyok az eredménnyel, de azért hamarosan hozzá lesz igazítva (és 100-as benzinhez) a motorvezérlő is.






A bal hátsó kerékcsapágyam tönkrement. A tünet nem csak a csapágy hangja volt, hanem a kereket mozgatva határozottan kottyant is. Starline csapágyat vettem, a csere 1 óra alatt megvolt.
Csereéretté vált az első felső motortartó is. A motor felőli szilent annyira elöregedett, hogy kiszerelés után kiesett a középső része. Idegesítő is volt már, hogy minden indulásnál és fékezésnél "nyikkanó" hangot adott. Ezt Akron gyártmányúra cseréltem, nem is nagyon akadt más választásom.
Végre ismét idegen zajoktól mentesen telnek a kilométerek.



Szokták mondani, hogy mindig jobbat vár az ember!! Hát ez most nálam is bejött. Amint az a képeken is látszik a paripa bal oldala teljesen, hogyismondjamhát, átment nagy lyukúba- amit sajtból szeretünk, de autóból már nem annyira ( pláne ha ez egy alfa ). Így hát a kasznisnak kicsit több dolga lesz mint ahogy azt gondoltuk, de hát ilyen az élet. Igaz ezeken a képeken nem jön át teljesen az érzés de a lényeg látható. Legtöbb helyen csak az alvázvédő tart kívül, valahol még az sem. Május végére van időpont a doktor úrhoz aztán halad tovább a művelet. De ne menjünk ennyire előre előbb legyen zárt a kocsi ott ahol zártnak kell lennie :D.




1, donor autó vásárlás
2, motor ki mindkét autóból
3, szétszed mind a kettő próbál összerakni
4, rájönni, hogy nem 1.6 hanem 1.8
5, egyik szem mosoly, másik sír
6, eredeti szervíz!
7, öröm bódogtág, főtengely köszörülés alatt, hajtókar, dugó, tömítés, olaj, stb kész
133.000 km: olajcsere (Selénia K20), olajszűrő csere, légszűrő csere.
Nemrég valaki(k), a házunk előtti pakrolóban megrongálták a kocsim. Letörték az ablaktörlőm, már nem először, de ez sajnos mifelénk másokkal is elég gyakran megesik :-(
A kerület közterület felügyelőinek és polgárőreinek tevékenységét kizárólag a pár éve felújított főtérre koncentrálták és a rend éber őrei sem viszik túlzásba felénk a járörködést. Dolguk pedig akadna bőven (talán pont ezért nem is jönnek erre...).
Ma megérkezett a határozat: bűncselekmény nem történt, mert nem érte el a megfelelő értékhatárt (20ezer Ft-os kárról volt szó). Szabálysértésként pedig nem kívánják tovább folytatni az eljárást.
Gondolom ha valaki egy rendőrautóban tenne kárt (esetleg egy egyenruhás, civil járművében), akkor teljesen mindegy lenne mekkora az okozott kár értéke, a föld alól is felkutatnák a tetteseket, talán még járőröket is küldenének a környékre...
No comment...