Blog

>> Szervizpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2013-05-14

A hazai utak áldásos állapotának köszönhetően bekövetkezett az ami nem kerülhető el, jobb felső lengőkart kellett cserélni. Már egy ideje, de főleg a nyári papucsok felkerülése után egyre gyakrabban jöttek a kopogó hangok az autó jobb oldala felől. Semmi kétség nem volt afelől, hogy valamelyik lengőkar a ludas.
A hiba keresés azonban nem volt olyan egyszerű! Megemelve az autót minden enyhe és erősebb (pajszer) fizikai behatás ellenére nem produkálta a kopogást! Már kezdtük feladni a hiba feltárást, mikor a szerelőmnek eszébe jutott, hogy ha megemelve nem, akkor majd terhelésnél kell mutatni valamit, és azzal a lendülettel a vas jobb kerekét leengedtük egy fa tuskóra és láss csodát! A hiba jelentkezett: jobb felső lengőkar egyik szilentje adta meg magát!
SIDEM márkájú lengőkar került a TRW helyére.
Minden nagyon pöpec, teljes a csend és a harmónia!
Köszönet Erhard cartársnak az alkatrészért. A régit, mivel a gömbcsukló kiváló állapotban van megpróbálom tartaléknak felújítani.

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-14

Mivel lassan belekerült a motorba az 5000km, ezért megejtettem. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő.

>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-05-14

Mivel Hétvégén felakadtam az autóval, és a ködlámpát lenulláztam majd megforrasztottam, de nemlett az igazi, így véletlenül lett egy új ködlámpám Sparco cartárs jóvoltából :) Köszi mégegyszer ! :)
És ha már ottvoltunk lőttünk pár képet is :)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-05-14

Ajánlani tudom azoknak, akik mazochisták. Középkonzol szétszedés, az rendben van (bár váratlan, mikor a 100x kiszedett hamutartó egyszer csak 2 részre esik). utána a mutatók kiszedése sem probléma, majd jönnek a hűtés/fűtés kapcsolók, ennek a kiszedése már macerásabb. Az órákat is és a tekerők hátulját is szétszedtem, kezdtem az órák LED-esítésével, mert az könnyebbnek tűnt, ment is a dolog egész jól, de aztán sajna mikor kész lettem mindennel, felkapcsoltam a világítást, és egy bevillanás után eltűnt minden. Nincs megfejtésem miért is lehet ez. A tekerőknél más égők vannak, mint az órákban, kezdetben azt sem tudtam, hogyan szedjem szét. Kezdtem a forrasztóval, de sajnos eredménytelenül. Annyira felforrósítottam a lemezt, hogy körülötte a műanyag elkezdett megolvadni, így esélytelen volt. Mivel 3 van, 3 különböző módszerrel lehet próbálkozni. nekem a második jött be, kis lapos csavarhúzóval felfeszítettem az érintkezőt és 2x vagy 3x meghajtottam, így a forrasztásnál az izzó eltört és le tudtam szedni a kontaktust róla. Ekkor helyére ment a LED és forrasztással könnyedén tudtam rögzíteni. Kettővel nem volt gond, viszont amelyiket megolvasztottam, azzal volt szívás bőven. Csak meglett. A tekerőknél láttam, hogy elég sok mennyiségű zöld színezné a kéket, próbaképpen nekiugrottam csiszolópapírral, hátha és ebben az egyben segítettek az olaszok, le lehet szedni róla a zöld réteget. Nem fél órás munka, nem kevés mérgeskedéssel..... ha még egyszer nekiállnék inkább 2 napot szentelnék rá.

1. kép - mutatók szétszedve
2. kép - csiszolás előtt még zöld fény szűrődik át
3. kép - csiszolás után már átlátszó, nem színezi a hátulról érkező fényt
4. kép - ebben az állásban kapcsolták le az áramot a környéken :)
5. kép - a LED a régi foglalatban
6. kép - lecsiszolva 1 tekerő
7. kép - a tekerőknél ez a végeredmény, ezzel meg vagyok elégedve
8. kép - teljes összhatás, látszik, hogy a mutatók nem világítanak, ezzel még sokat fogok szívni, úgy érzem.

to be continued...

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-13

Az AO-n azt ajánlották, hogy azért csak érdemes lenne a szívócsövet valamint a többi levegő csövet is ellenőrizni, mert volt akinek ugyanilyen tünetei voltak és repedés/luk okozta a jelenséget.
Fórumozgatás közben az is kiderült, hogy az általam eddig ECU reset-nek definiált eljárás nem reseteli az ECU-t, hanem a fojtószelep működését kalibrálja újra. Elnézést, ha valakit félrevezettem én is abban a hitben voltam, hogy ez reseteli az ECU-t.
Szóval lementem az autóhoz, hogy kiszedem a szívócsövet. Most nem akarok semmilyen resetet csinálni, hanem, ha lehetséges megtalálni azt, ami a hibát okozza. Ezért a cső kiszerelés előtt MES-t csatlakoztattam és még gyújtás alatt megnéztem, hogy érzékeli-e a pedálok állapotát. Úgy tűnik, hogy ez rendben. A gázpedál mozgást/állást is érzékeli az ECU.
MES-t rajtahagytam, indítózás. Az autó beröffent, alapjárat normális. Hát b+.. Az ég világon semmihez nem nyúltam és most mégis jó. :) Az alapjárat néha ici-picit bizonytalan. Kis melegedés után felnyomtam a fordulatszámot is, hogy lássam, hogy ejti vissza és megtartja-e az alapjáratot. Megtartja, atom stabilan. Próbáltam benyomott kuplunggal, felengedett kuplunggal, minden rendben.
Leállítottam, újra beindítottam, semmi gond. Menni nem mentem, vele, mert belül állt a garázsban és problémás lett volna, most kiállni.
Hát.. nem mondom, hogy értem és nem lettem nyugodtabb.
Mindenesetre a csövet kivettem és átnézem és vízbe is megpróbálom, h van-e esetleg luk.

>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2013-06-29

Többen kértétek tőlem ,ezért összefoglalom röviden a fő lépéseket az első stabilizátor rúd szilent cseréről (Alfa 156 1,9 JTD ->1999) ez tényleg csak a lényeg…a komplett cseréről több oldalt lehetne írni 
Tehát az egyre jobban erősödő kopogó hang miatt elszántam magam hogy kicseréljem a szilenteket.
Fő lépések:
- Szerelőaknára parkolva megemeljük az autó elejét bal és jobboldalt (kibakoljuk a kocsit természetesen ahogy azt kell)
- Mindkét oldalt levesszük az első kerekeket, majd kikötjük a stabilizátor rúdat (stabilizátor pálcáknál az alsó gömbfejnél a 17-es fejű csavart, imbusz kulccsal ellentartva nehogy elforogjon)
- Mindkét oldalt leengedtem a komplett futóművet úgy ,hogy a toronynál letekertem a 4 db 17-es fejű anyát
- Célszerű (nem kötelező)a külső kormányösszekötő gömbfejeket is kikötni hogy ne feszüljenek (ehhez gömbfej kiugrasztó célszerszám szükséges)
- Stabilizátor rúd szilent tartó bilincsekből kitekerjük a 13-as fejű csavarokat (2-2 db)
- Ezután jöhet a munka java  a bölcső leengedés, enélkül meg se próbáljátok kivenni a stab. rúdat !
- A bölcsőt mindkét oldalon 3-3 db csavar fogja a kocsi hátsó része felöli oldalon illetve 1-1 db a szélén .
Tehát 1-1 db szélső hosszú csavarok (18-as fejű) 2-2- db 18-as fejű csavar illetve 1-1 db 15-öes fejű csavar. Ezeket mind ki kell venni úgy hogy közben a bölcső alá emelőt teszünk és szép lassan engedjük le…ami még útban volt nekem az a kipufogó feletti lemez borítás…ezt 13-as fejű csavarok fogják ezt is leszereltem.
Nekem a kormánymű miatt nem sokat jött lefelé a bölcső ezért kitekertem a két hosszú 21-es fejű csavart is ami a kormányművet a bölcsőhöz rögzíti. Ezt nagyon óvatosan kell mert az alumíniumból recsegve –ropogva jön ki  persze szétszerelés előtt minden csavart be kell fújni csavarlazítóval.

- A bölcső kb. 8-10 cm-t mozdul lefelé ha minden csavart kivettünk…ez elég lesz ahhoz hogy a stabilizátor rúdat hátrafelé (kicsit ferdén , óvatosan kiemelve) ki tudjuk venni. Talán ez a legnehezebb része a dolognak mert mindig elakad valamiben  de azért így már ki lehet venni.
- Ha már kint van a stabilizátor rúd akkor a bilincseket kell szétszedni….ezek össze vannak gyárilag szegecselve , mi az egyik szegecset szétfúrtuk (marófejjel) úgy hogy a menet ne sérüljön meg, ezután a bilincset szét lehet hajtani és akkor már cserélhető a szilent.
- Mielőtt az új szilenteket (Birth – gyárilag is ilyen volt benne) rászereltem , lefestettem a stab. rúdat…kicsit le volt kopva már a festék róla a szilentek helyén.
- Ha fenn vannak az új szilentek a stab. rúdon akkor mehet vissza a helyére (ez is kicsit nehézkes) összeszerelés fordított sorrendben a bölcsőt ugyanúgy emelővel visszailleszteni és a csavarokat sorban visszarakni (két szélsővel kezdtem)…csak akkor húztam meg teljesen a csavarokat amikor már minden a helyén volt. Érdekes hogy összerakni könnyebb volt mint szétszerelni 

- A stabilizátor szilenteket tartó bilincsek csavarjait a legvégén húztam meg amikor már fenn voltak a kerekek és az autó súlya is rajta volt a futóművön. (így van megfelelően előfeszítve a stab. rúd)
- EREDMÉNY: megszűnt a kopogás és egy szuper stabil halk futómű  szóval megérte a sok munka. Kb. 5-6 órát vett igénybe, de legközelebb gyorsabban menne  bízom benne hogy ezek az új szilentek is kibírnak legalább 13 évet mint az előzők.

- Megjegyzem hogy a kopogó hang miatt a legtöbb szerelő nekem már lengécsillapítót ,kormányművet , kormányösszekötő rúdat/gömbfejet stb. akart cseréltetni pedig azoknak semmi bajuk. Ezért csinálom inkább jómagam, megint jó sok pénz maradt a zsebemben mert magamtól nem kértem munkadíjat :)

Ma délután Ceglédre vittük a kutyusainkat állatorvoshoz.
Az öreg, "Sheri" kutyámnak (ő egy gyönyörű óangol juhászkutya, azaz bobtail) esedékes volt az éves kombinált oltás (védő+veszettségelleni), továbbá, mivel már 8 éves múlt, neki még nem volt chip-tuningja :)
Az új szerzeményünk, "Démon", aki egy dog-vizsla keverék, megkapta az utolsó védőoltását így 12 hetesen. Neki már csak a chip van hátra. (ő is chip-tuningos lesz....he, he).
És még van a kis "Jäger", feleségem Jagd-terrierje...nos ő golyótlanítva lett. A szomszédom ugyanis shiba-kat kezdett tenyészteni. El lehet képzelni, mit művel a szeretcsétlen a kerítésnél, mikor a szomszédban tüzelnek a szukák.
Még anno anyósomtól kaptam egy az autó első és hátsó ülései közé rögzíthető állatszállítót. Ezt úgy kell elképzelni, hogy van négy fül a két hosszanti szélén - tehát kettő-kettő - amit be kell akasztani az ülések fejtámláiba. Az anyaga alulról olyan, mint a sporttáska anyaga, a felső fele, amin a kutyák ülnek, az pedig teljesen sima és vízhatlan.
Nos én ezt a csomagtartóba raktam (mivel SW-m van), de az egyik oldalát a hátsó ülések fejtámláihoz rögzítettem.
A kutyák tök jól elvoltak, de út közben a feleségemnek néha hátra kellett nyúlnia - még jó, hogy pont ezért a hátsó ülésen utazott. Először a láthatósági mellényt kellet Jäger szájából kiszedni, majd a kötszeres csomagot, legvégül egy törölgető rongyot Démon karmai közül.
Visszafelé nyugodtabbak voltak. A fő rosszcsont, immár eunuh-ként és a fején lévő gallér által állólámpának álcázva az altatótól még aludt. Démon viszont a szuritól megszeppenve nyugodtan feküdt.
Érdekes, hogy a nagy botailom, Sherike, a legjobb utas. Az első percben kipécéz egy biztos pontot - most éppen a C-oszlopot - annak nekidől, és nyugodtan ül végig az úton. Bizonyára az évek, meg a rutin :)

 

A mai napra feleségemmel szabadságot vettünk ki, és rendeztünk egy ügyintézős napot.
Terv:
- 07:30 reggel gyerekek suliba/oviba
- 08:30 Pilis, klímás - klímatisztítás
- 13:00 Cegléd, állatorvos - mindhárom kutya
- 16:00 gyerekek öszeszed

Minden a terv szerint alakult. Reggel csepergő esőben konvojoztunk át Pilisre, a feleségem a 147-esével mögöttem jött, mert nem tudta hová kell menni. A klímást még tavaly nyáron ismertem, meg. Ő volt az, aki az előtte lévő két lehúzós klímás után, végre szakértő módon detektálta a hibát és emberi áron megjavította. Ami pedig nálam bevált, ahhoz ragaszkodom!
A klímásnál gyakorlatilag időben kezdtünk.
Kiszedte a srác a pollenszűrőmet, ami 2012 januárban volt cserélve. Hát úgy is nézett ki. Viszont a vele előre nem volt megbeszélve pollenszűrő csere, ő nem is számított rá, mert úgy volt vele, hogy egy alfás az ilyenekre ügyel - hát szégyelltem is magam, hogy ennek az időben való cseréje elmaradt. A srác gyorsan próbált volna szerezni: felhívott vagy két alkatész boltot a környéken, de nem volt hirtelen a polcon, csak a 147-be, de ezt majd a feleségem a saját blogjában...
Minden esetre a pollenszűrőmet jól kifújta sűrített levegővel. A hét végéig majd kicserélem sk. A 159-ben könnyű cserélni, nem úgy, mint a 147-ben.
Ezután géppel lefejtette a gázt és megállapította, hogy kell bele 300 g. Elmondása szerint ennyi veszteség 1 év alatt normális. Ezután egy másik géppel kiszívta a rendszerből a nedvességet. Utána tett a rendszerbe olajat, ami neonzöld és önmagában ez a színező is (2.fotó). Ezután ment bele a gáz. A rendszer megfelelő működésének ellenőrzésekor a hőmérő 3,5 fok C-t mutatott. Ez nagyon jó érték.
A feltöltés végeztével tisztítóhabot (4. fotó) nyomott a beszívó oldal, azaz a kivett pollenszűrő felől a rendszerbe úgy, hogy közben járatnom kellett a ventillátort klíma nélkül, és kapcsolgatnom kellett a levegőbefúvási irányokat. A teljes flakonnal belenyomta szépen adagolva, kis szünetekkel. Ennek végeztével visszakerült a pollenszűrőm a helyére.
Ezután én kiálltam a kocsimmal, a helyemre beállt a szívszerelmem a 147-tel.
15 perc múlva kellett kimennem a kocsihoz, és 10-15 percre beindítani a klímát, hogy a tisztítóhabot a klíma saját kondenzvize lemossa a hűtőradiátorról.
Bár hűvös idő volt, de hazafelé jövet azért járattam a klímát, hagy tisztuljon.
Az egész akcióért 20 500,- Ft-ot fizettünk a 2 autóra, amiben benne volt a 147-be a pollenszűrő 2 950,- Ft értékben. Ha ezt kivonom a teljes összegből, és a maradékot elosztom a két autóra, akkor a tisztítás és a rátöltés (olaj, gáz) munkadíjjal együtt 8 775,- Ft-ba került.
Délután pedig a terveknek megfelelően "Noe bárkájává" alakult az Arkangyal :) ... de ez egy másik történet.

 
>> Egyébatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-05-13

Felakadtam... elég szép eredménye lett.... minusz egy ködlámpa,(javítható) és majdnem elhagytam a két hűtőmet is :S még szerencse hogy volt nálam drót.. felkötöttem majd mentem tovább. Egyébként, nem szívesen hajtottam le a földútra, de 5 órát kellett volna várni a karambol miatt, így kénytelen voltam bevállalni a procedúrát, és egy látszatra kicsi, de amúgy nagy gödörbe felakadt a sas :S jó hangja volt, és megkívánt egy miatyánkat is, de nem engedte el a vizet meg semmit. működött tovább. A hűtő melletti nyúlványt rányomta a klímakompresszorra, és az alsó hűtőtartó vasam kb 5 centit ültetett az autón úgy elferdült. A deformálódott nyúlvány kiharapott egy szép hosszú darabot a hosszbordásszíjból, de a szíj még használható. Este 9 kor nekiállítam szétszedni. A nyúlványba belecsavartam a vonószemet, rákötöttem egy láncot, a láncra egy vascsövet, amit ledugtam az árokba, megrugattam az autót rükvercbe, visszahúzta a nyúlványt, kiegyengettem ami még csúnyán ált, lefestettem, az alsó hűtőtartót is kikalapáltam, lefestettem, a hűtő alján lévő törött kis "pucát" pótoltam. Hajnal 4 re kész is lett az autó, elmentem aludni, vasárnap reggel pedig összeraktam :)

 
>> Tuning és extraelisafreaky // Alfa 156 1.9 JTD // 2013-05-13

.. aztán annyira nem volt csüccs, de nem csalódtam a rugókban (köszönöm mégegyszer Sanyi:P ). Annyit ültet, hogy ne legyen otromba magas, annyit viszont nem, hogy látványos legyen. De nem is akartam, hogy az aszfalt megcsiklandozza a pociját a kicsinek :) Pontosan annyira van lejjebb, hogy minden akadályt könnyedén, nyikorgás nélkül átvészel. Kényelem szempontjából is még mindig ugyan olyan kellemesen fut a magyar utakon, mint 4centivel korábban. Még mindig kedveli a 100at mint hétkönapi utazósebességet, és még mindig pontosan ugyan annyira szeretem mint eddig. Vagy lehet 4 centivel jobban :$
Harimester kipofoztatta nekem az új haverokat tűzcsappirosra, kicsavarozott, szétszedett, bekent, belerakott aztán visszacsavarozott, és bumm így lettünk alacsonyabbak. A folyamatot nő mivoltomhoz képest 99%ban megértettem, és konstatáltam, hogy ha majd egyszer szeretnék egy látványos ültetést ismét a mesterhez fohászkodom :DD Köszönetem örökre üldözni fog Apuka :DD
Ja meg felküzdöttük Boriszékat is, d.boy vágatott új tehermentesítő gyűrűket (ugye jól írom:D?), és teljes lett az összkép :3
10es skálán 22ig örülök. Lenne az 30 is, ha minden ingyen lett volna:D Ígyhát, mint ahogy az előző posztban is megírtam, most sem fogok csajos rucik vásárlásába belefogni :D Egyébként 100x boldogabb vagyok, hogy a karcos feketére költöttem :D

1.kép 4centi nélkül 2.kép 4centivel 3. tűzcsaprigóó:D