Blog

>> Eseményimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-05-17

Épp három éve,hogy megvásároltam a 159-et.Akkor lett forgalomba helyezve Magyarországon.Három év műszakit kapott,ami most járt le.
A folyamatos karbantartásnak köszönhetően,nem kellett vele semmit csinálni,csak éppen "begurítani" a vizsgabázisra.Újabb két év műszaki rendben:-)!

 
>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-05-17

A stabilizátor szilentem már nagyon hangos volt, bosszantóan szekér feelingem volt és elég kellemetlen is volt hallgatni. A gyári minőségű rúd+szilent két évet bírt ki csendben,aztán talán a motorvédő burkolat hiányának köszönhetően(azóta visszatettük) kiszáradt/kiázott:) és nyöszörgött. A gumi 3000ft lett volna, a strongflex pedig szállítással 8400forint lett. Angliából lehetett volna még powerflexet rendelni,ami állítólag jobb is,de több mint kétszeres az ára!
Én a piros sorozatból rendeltem, a sárga még keményebb lett volna. A gumiszilent kiszerelése után tapasztaltuk,hogy a PU szilent milliméterekkel kisebb az eredetinél. Béla be sem akarta rakni,mert "ez így szar ahogy van". Szerinte mások simán beraknák így is,de Ő lelkiismeretes volt és szólt:). Én erőltettem,hogy ha már megvettem tegyünk vele egy próbát. Alá bejlágoltunk egy alátétet,hogy legalább a leszorítót kitöltse és megszorítsa a rudat rendesen. Nem vagyok rá büszke, hogy susztákolva lett a szilent,de valahogy kell tapasztalatot szerezni vele. A méret pontatlanság viszont bosszantó, remélem egyedi eset. Sajnos nem tudom visszaküldeni,nem éri meg...

>> EgyébPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-05-17

Ma 2013.05.17.-én elkezdődött az autó fényezésének rendbe tétele mivel így vásároltam idáig halogattam csak de eljött az idő.Ebben azt kell érteni egy lökhárító sarok, egy első sárvédő perem, és egy első ajtó perem javítása,festése.
Íme pár kép az elő készületekről:

 
>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-05-17

Ezt azért cseréltettem ki,mert a motor hőmérsékletének változásával a teljesítményem is ingadozott. Hidegebb motornál nagyobb volt a nyomatékom,melegebb motornál meg szegényebb volt a keverékem és csörgött néha a motor. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra...

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-05-17

Eljött a 150000km-es nagyszerviz. Komplett vezérlés, vízpumpa, összes feszítő görgő. Balansz szíj is cserés lett, persze a feszítőjét is cseréltük. Végül a hosszbordást is lecseréltük,azon már ne múljon... Amint lekerültek a szíjjak látszott, hogy pár szimmering is ereszti már az olajat. Ezért lecseréltük a vezérműtengelyek szimmeringjeit, a főtengely és a balansztengely szimmeringeket is. A vezérlést a burkolaton lévő matrica tanulsága szerint 100000km-nél cserélték, én úgy tudtam 90000 környékén történt meg. A kiszerelt alkatrészek jók voltak,simán ment volna még egy darabig. Sebaj, nem szívesen mentem volna vele még 10-20000-et.... Egy új szelepfedél tömítés volt a hab a tetején:)!

 
>> Eseményatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-05-17

Hát eljött ezis :) Mióta megvan az autó, 10.000km-ert vezettem vele :) Eddig bosszúságot nem okozott, szeretem továbbra is. De úgy vettem észre hogy ő is várta ezt . Átfordult a számláló és erre pukkasztott egy vízcsövet ha már pezsgó nem volt nála, noha a patex power tape megoldotta a gondomat kb 3 napra, azért íllett kicserélni azt a csövet. Ma délelőtt sikerült is szereznem egyet, átnéztem a csövet, teljesen rendben talátam így elhoztam. Felraktam az autóra és megint elkezdett gyöngyözni a cső oldala... nah mondom ez szép. szvl kellesz mégegy cső, de ideiglenesen "minőségi" tákolást végeztem a csövön. Van itthon olyan ragasztószalag amit ha felcsavarok valamire akkor állítólag "össze vulkanizálódik" azzal az anyaggal amire rátekertem és saját magával is, de olyan szinten hogy többet tényleg nem szeded le róla. ezzel becsavartam az egész csövet, eddig nem ereszt sehol, bírja a strapát, pedig azóta egy Nyírbátor-Debrecen-Nyírbátor útvonal bennevan ( durván 110km), szvl egy darabig kibírja ameddig nem szerzek egy épkézláb csövet :)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-05-16

A kormányszerkezetből elkezdett folyni az olaj. Picivel több mint 1 éve cserélték, így ez most garanciális csere volt. Köszönet érte -nek.

 
>> SzervizAdam90 // Alfa 159 TI // 2013-05-16

Defektes lett a a bal hátsó gumi, mikor már vettük 2012 nyarán a vasat akkor mondták a szervizben hogy nem fog sokat bírni, hát ennyi volt.
A két első ami viszonylag jó állapotban vannak hátra kerültek, előre pedig a két új.
Hát nem volt olcsó, hiába szép a 19es alu felni. Ami a vicc hogy darabja 150 ről volt leakciózva. így kétszer 65 volt. Jah és a lényeg Pirelli p zero nero 235/45 r19.

Legközelebb már tényleg a nagyszervíz következik.

 
>> Egyébkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-05-16

Feltettem a nyári garniturát is, nem volt olcsó, de megérte.
Kumho Ecsta Le Sport XL 225/45 R17 Y :)
nyárigumi ujabb 6évre kipipálva.
2 hete h fennvan de jo féle, csak még nem kopott be annyira.

>> Szervizsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-05-14

Elvittem a szezonkezdésre való tekintettel kicentíroztatni a felniket.
A mester nem győzte dicsérni a felniket, hogy milyen szépek és hogy milyen jó állapotban vannak. (ezzel meg is nyugodtam, hogy tökéletesek, semmi hiba bennük)

Akik Debrecenbe vinnék a gépet gumishoz, azoknak nagyon ajánlom.
Nagyon korrekt, precíz szerelő, aki óvatosan bánik a géppel+ a felnikkel és jól is elbeszélget az emberrel. :)

A belvárosban a Tóth Árpád utca sarkán található meg a műhelye. Nagy Sándor a neve.
Jaaa... és mellesleg volt olyan rendes és felajánlotta, hogy 4 felni centírozásból az egyik árát elengedte. :)