Blog

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2013-05-10

Kezdődött az akksi töltéssel, mert mindig rajtahagyom, persze. Aztán kértem útvonal engedélyt és elautóztam a műszaki vizsgára. 22.000 Ft / két év, csont nélkül. Illetve ott jelezték, hogy az jobb féltengely gumiharangja kiszakadt.

Olajcsere (Selenia 10w60 Racing), olajszűrő, pollenszűrő és légszűrő csere, az említett alkatrész cseréje, illetve a nyest által elrágott ablaktörlő spricni-cső cseréje az Alfariumnál.

Az autó műszakilag hibátlan, nem ment tönkre semmi a nagy állásban. Örülök neki.

>> Szervizsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-05-10

Kicseréltettem a vezérlést+ a vízpumpát.
Vezérlés: Dayco szett (KTB317-DY/SZ )
Vízpumpa: Graf /fémlapátos/ (GRA PA672/P)

Km óra állás: 184.000 (piros óra)
189.438 (zöld óra)
2013. 05. 10.

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-10

Visszavettem Törpi kerekeit Süni155-től. Kicsit át fognak alakulni:)

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-05-09

Olajcsere törpént, róka koma került bele :)

Comma Syner-D 5W-40
Hát mit mondjak, ha a mester nem ajánlja, nem került volna bele... de ez alkalommal teszünk egy próbát, kiderül...

KM állás 152000 környéke.

Shell VP N+
62,93 L
előző tankolástól futott km: 800
átlagfogyasztás: 7,87 l/100 km
költség: 28 186 Ft

 
>> Tuning és extraGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-05-09

A GTV-t gyárilag motoros antennával szerelték fel. Az antenna pedig minden rádióbekapcsoláskor automatikusan kijön a helyéről. Ez már zavart egy kicsit, tekintve főleg CD-t hallgatok.
(Mifelénk nincs olyan nekem tetsző, "fiatalos" adó, mint pl. Bp-n. Ausztriában és No-ban főleg a "Bon Jovi - Shakira" vonal megy. Csak nagyvárosokban vannak helyi "fiatalosabb kínálatú" rádiók. Na jó... a DAB+ elterjedésével ez is megváltozottt. Nálunk "vidéken" 29 adót lehet így fogni. Már csak egy kompatibilis autórádió kéne. De ez még a jövő zenéje.)

Visszatérve az antennához... Magas prioritása volt a dolognak, hogy a Remote-szálat kapcsolhatóvá tegyem. A legszebb márpedig az a kapcsoló, ami rejtve, illetve gyári helyre kerül. Nos ezeknek sikerült eleget tenni, mert a kesztyűtartóban a csomagtérnyitó-gomb alatti vakkapcsoló immáron nem vak (vagyis "látó").

Egy Alps gyártmányú kapcsolót találtam a célra a legalkalmasabbnak. A vakdugóról lecsíptem a fixáló-füleket, majd zsírtalanítás után több epoxyragasztóval való "kiöntéssel" ráragasztottam a kapcsoló tengelyére. (Ügyelve arra, hogy az epoxy szabadon hagyja a fent és lent található "vezetősíneket".) Fűrészeltem hozzá egy kis tartó NYÁK-ot, ahol felesleges volt, ott lecsiszoltam róla a rézbevonatot. Nem mindenhol, mert a kapcsoló lábai a megmaradt rézfelületre lettek kétoldalasan beforrasztva. A NYÁK-ot műanyag távtartógyűrűkkel és 3-as csavarokkal rögzítettem a házhoz. (Nem félórás munka, ha az ember precízen akarja megcsinálni.)
A vezetékre tettem egy kétpólusú csatlakozót, hogy a modul továbbra is kivehető legyen.

A modult lehet, hogy egyszer feltuningolom egy LED-es szofitával, illetve egy időkapcsolóval, hogy gyújtás nélkül is világítson egy darabig.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-05-09

Jó társaságban, egy V6 GT mellett kapott új vezérlést a digó. Csöri keze munkája, Mohamed legyen vele.

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-05-09

Tegnapelőtt megkapta az Alfa a rendes kézimosást, csak elfelejtettem blogolni. Még aznap sikerült megállnom egy fa alatt, aminek a termését (virágát, tökmindegy, nem vagyok botanikus) rámosta egy eső az autóra. A szokásos barna sáros foltok helyett rikító zöldben játszott a technika. Mintha lehányta volna egy másnapos koala. Ma meg elmentem a helyi teszkó melletti autómosóba, és lepucoltam a vasat saját kezűleg is.

 

Mechanikai téren megmerevedtek a frontvonalak, 4 hete mindig a jövő hétre vállalja a szerelő... De a kárpitos elkészült egy munkájával és következő előtt szétszedte az üléseimet. Hétfőn hazahoztuk, kipakoltuk az udvarra és leszakadt az ég. Annyi időm volt, hogy egy gumimatracot dobtam a kupac tetejére és berohantam a teraszra. Fél óráig néztük a zuhogó esőt, utána mire elállt, beesteledett és csak behordtam válogatás nélkül. Már említettem egy előző posztban, hogy jó pénzt fogok keresni aszály idején a helyi gazdáktól, hát egyre biztosabb vagyok a dologban. Ez az autó ha kimozdul a garázsból akkor leszakad az ég...
Két komplett belsőből sikerült annyi zöldkockás anyagot menteni ami talán elég lesz egyhez. A fekete és a műbőr azért könnyen pótolható. Kimostuk a zöld kockás részeket, ne tudjátok meg mi volt benne... 30 év mocska azért nem semmi. Az első 5 áztatóvíz tök fekete volt, a következők már valamennyire átlátszóak. A mosás után már egészen kultúráltan néznek ki.
A kárpitos benézte és két jobbos ülésvázat adott, még szerencse, hogy kiterítettem az udvarra az egészet átnézéskor. Kiderült, hogy van 3 jobbos és egy balos ülésem. Szétkaptam az egy szem balost is. A rugókat savazom, holnap mennek galvanizálóhoz. A keretet hétvégén tisztítom, rozsdátlanítom, festem. Elhozom az ülés műanyagait, összeválogatom a legjobbakat, ha karcosak kipolírozom őket. A műszerfalat csak mosni kell elvileg.
Ha ebben a tempóban haladunk a nyár végére összeáll az egész és lesz egy csomó időm a januári OT vizsgáig a finomításkora.

Reggel 8-ra érkeztem a szerelőhöz. Vittem a vezérműszíjat, vezető görgőt,feszítő görgőt, vízpumpát (fém) és a levegőszűrőt. Minden rendben zajlott nem volt berohadva semmi csavar kivéve az első kereket... még a téli kerék volt rajta és kicsit ráette magát a téli sózás miatt (kalapács és fadarab segített rajta)
kb 3 óra múlva üzemkész az autó.
Pótolva lett a kifolyt fagyálló is a rendszerből.

megj: következő olajcserénél hosszbordás csere!!! 6PK1836-1840

289388km (óra szerint)