Blog
Tegnap kicseréltük a hűtőt.
Amint kiszedtük a régit (még a gyári) láttuk milyen, hát nem csoda,hogy izzadt szegényem.
Szörnyű állapotban volt.
A csere beletelt vagy 4 órába, szívás volt, végül alulról szedtük ki.
A másik hűtő vastagabb volt a réginél ,de szerencsére gond nélkül elfért.
Tesztkörön kiderül,hogy nem oldotta meg a melegedési gondom, így most keresgélek tovább.
De legalább nyugodt vagyok ,hogy ez is ki van cserélve...
Természetesen a folyadékok is cserélve lettek foszfátmentes fagyállóra, és ioncserélt vízre.
Nem új hűtőt kapott, unokabratyónak bontott 56'-ból még volt egy nagyon jó állapotú hűtője (Valeo), azt szereltük be.
Csak a régi hűtőt fényképeztem le a másikat elfelejtettem...

Itt a tavasz, irány a fodrászat meg a pláza a szezonhoz illő ruhákért. Hát én most ezek helyett a felettébb csajos dolgok helyet a kicsit vittem el új cipőket venni. Pontosabban még csak próbálgattuk a kis borbeteket, de a pénteki ültetés után mindennapi viseletként fogunk villogni a kiscipőkkel. Elöl 215/40R17, hátul 225/45R17. Szerintem szuperhősnarancssárga, amúgy meg répa színe van sac/kábé. Vagyis maradjunk a narancssárgánál. Ez úton szeretném köszönetem nyilvánítani annak akitől vételeztem a felniket, ill. azoknak az embereknek, akik segítségemre voltak/ lesznek szereléskor.
A második kèpen láthatjátok az ideiglenes humán ültetést :P


Ez is cserélődött, szűrővel együtt. A tank szellőztető rendszerét át kellett fújni, nem tudta szívni rendesen a naftát.

Rádugtam a Párducra a FES-t. A következőt dobta:
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 86,35 %
Km-állás utolsó regen óta: 1056,2 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 937 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 515 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 628,66 °C
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 0,00 % - AHA, szóval ezért kéri a cserét!!!
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km - 36.441 km a csere óta. Kb. 1.700 km óta sikít, tehát kb. 34.000-et mehettem volna egy olajjal.
Kilométer számláló: 94490,2 km
Következõ olajcsere távolsága: 0 km
Nullázás után:
Olajcserék száma: 4
Olaj elhasználódás foka: 99,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 94398,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 35000 km
Most legalább csend lesz.
Érdekes, hogy mennyire eltér a km érték az órától, az már 96.3xx-nél jár. Mintha egyre nőne a különbség.
Odaút: 1.130 km, 10,5 óra alatt (tankolással, matricavásárlással, kajával, kávéval)
Prága környékén (700 km a célig) egyszer csak közölte a Párduc, hogy cseréltessem le az olajat!
Egy kis olajoskanna villogott a kijelzőn, és egyre gyakrabban kérte, hogy menjek olajcserére.
Hmmm....
Nagyon úgy néz ki, hogy a legutóbbi olajcserénél (kb. 10ezerrel ezelőtt) a szervizszámláló lett kinullázva (az most 25ezret mutat), nem az olajcseréé.
Az olajé most érhetett nullára, és sikít.
Egyre gyakrabban. A végén már 3-5 km-enként. Mikor lesz vége?
Konzultáltam Csörivel, elvileg nem tilthatja le a motort, de már unom kinyomni a hibaüzenetet. Persze a kiolvasó kábelt a bolgár út után kitettem a csomagtartóból, így nem tudom nullázni :-S
update 05.03.:
Tényleg hisztis a Párduc, ma meg kiégett a jobb oldali tompított.
Biztos ami biztos, két izzót vettem este a szomszédos benzinkúton. Ha nem így lenne, tuti, hogy nem érnénk ki a városból és már a másik se világítana. Szóval kicseréltem, most jó.
Reggel indulhatunk haza :-)
update 05.04.:
Hazafelé szintén 1.150 km (10,5 óra) alatt végig olajat akart cseréltetni.








A X. amorepoker versenyen nyertem egy autoglym complete valet szettet amit a tavaszi nagytakarítás alkalmából gondoltam mind rá is locsolok a kocsira. Megkerestem előtte Tóth Attilát, az Autoglym kereskedőjét,aki ellátott néhány jó tanáccsal a használathoz, és kiegészítettük a szettet egy műanyag és gumiápolóval, ami hiányzott még a dobozból. A külső mosáshoz használt samponról sokat nem tudok elmondani, lemostam vele szépen kocsit: Tiszta lett:). A belső tisztítására szövethez az enterior shampoo-t használtuk és mikroszálas törlőkendőt. Szépen felfrissítette a kárpit színét,némi illatot is adott,de átütő eredményt nem produkált. Ez kicsit el is szomorított, hogy ilyen drága cucc és igazán azt vártam volna tőle,hogy a kárpit eredeti színében fog pompázni újra és pillangók fognak szállni a trópusi gyümölcs illatban. Nem. Ez nem mély tisztító,ez egy jó szövetsampon és kész.Az utólag vásárolt gumi és műanyagápoló viszont pótolta a hiányosságokat. A matt rücsis ajtókárpitra fújva a tejszerű folyadék a redőkből is kiszedi a szennyeződéseket,a sima felületeknek szép fényt ad, és az illata is sokkal átütőbb, mint a samponnak.
Na ez meglátszott már a kocsin, valóban újszerű hatást adott néhány helyen. Az üvegtisztítót nem részletezem nagyon,végzi a dolgát. Annyi még, hogy a külső felületeken a kasztnin a műanyagápoló ahol nyomot hagyott,azt az ablaktisztítós ronggyal szépen letudtam takarítani,csillogott.
A kerekeket is átcseréltem nyárira. A keréktisztító viszont nagyon hatékony! A képeken is látszik miből mi lett.Befújás után 1 percig hagytam állni, majd bő vizes ronggyal letöröltem. Kész! Mindent leszedett, a ráégett több éves fékport is! A féknyeregnél is így tettem,de ott nem hagytam a szert annyi ideig dolgozni,mégis egy savas cucc, ki tudja mit tesz a fékbetétekkel...
A külső polírozás most elmaradt,mert 34 fokban a tűző napon nem lett volna szerencsés,az ültetés miatt meg nem tudtam a garázsba leállni,felakadtam a szélén. Így ez egy következő blog lesz.







Ez gyors volt. A meghirdetett áron mondjuk nem is csoda, hogy elkelt. Jó kis verda, pár dolog hiányozni fog belőle így egy hét után is. :( Jó helyre, Kecskemétre került, a szimpatikus új tulaj természetesen invitálva lett köreinkbe.