Blog
Igaz-kicsit megkésve de megcsináltuk a szokásos évi szervizt.Volt olajcsere-Selénia WR Pure Energy 5W30 C2-re váltottam a Castrol Edge után.Cseréltük természetesen az összes szűrőt is.A 159 topicban említett kormányszervó rendellenességet sikerült orvosolni a szervó olaj újabb cseréjével.Újra a piros színű dexron 3 került bele a szintetikus zöld helyett.Most határozottan "simább" a kormányzás.
Az első futómű kopogását is sikerült végre orvosolni.Igaz-nem a stabrúd szilentjei voltak oda,mint ahogy gondoltam,hanem a stabilizátor-bekötők lógtak.
Jövő héten műszaki vizsga,aztán irány a nyár:-))!
Km. ó. állás:109810.
Tegnap bekerült az új levegő mennyiség mérő és a hátsó fékbetétek.
A légtömegmérő megizzasztott rendesen, mert a légszűrőházba a tőcsavarok anyával együtt körbe körbe forogtak csak, így kis trükkhöz kellet folyamodni.
A légszűrőház fedél légtömeggel együtt le majd kijátszani a vízcső mellet, és kint a menetes tőcsavarok közepét megvágni hogy sima csavarhúzóval letudjuk fogni, majd a 10-es villással a csavaranyákat lazítani ( ill. flexelni ). Az összeszerelés már nem volt problémás.
Köszönet Hardy Kartársnak a Meat&Dori-ba Bosch van csomagolva tippért.
De persze nem az olcsóbbikba mert több is van, az 50 ezresbe tényleg az volt, és 6 ezerrel volt olcsóbb a Bosch dobozos társánál!!



Futóműbeállítás előtt javasolták az első két lengéscsillapító két felütközőjének a cseréjét.
Ezt megejtve mindjárt féknyereg vezető jav. is megtörtént, amit az előző szervíznél javasoltak.
Ha már ott voltam a szerelőnél mondtam, hogy nézze át az összes gömbfejet, szilentet, fékalkatrészeket......ha cserélni kell valamit, hát legyen.
ÉÉÉÉSSS NEEEM.
Nem kellett semmit.
A fékbetétek "félutasak", majd az ősszel megejtjük.
Ennek örömére megejtettünk egy fékolaj cserét, hisz amióta nálam van ez nem történt meg. ATE fékolaj ment bele.
Lefestettük a féknyergeket, ill. a dobokat, plusz extraként.
Alkatrészek:
- Féknyereg vezető készlet
- Fékolaj
- Féknyereg festék
- Féktisztító
+szerelés



Sajnos 04.21-én hazafelé félúton elszakadt a hosszbordás szíjam, szerencsére lábon hazaértünk vele és másnap egy ismerős szerelő ki is cserélte egy új Gates-re.
Már régóta nézegettem Alfákat, több típus is szóba jött. 155 , 156 , 145, 146 és még talán a 164 is :) Mikor összekuporgattam egy kis pénzt dzsozy- cartársal útra kerekedtünk és megnéztünk pár kocsit Pápán, volt egy ami megfogott ezüst színű 145 itt amorén is jókat írtak róla. tetszett ! csak hát magyar országon nem olyan egyszerű egy 22 éves embernek kocsit venni, így ez sajnos nem jött össze. Pár hét múlva láttuk meg ezt a kocsit a HaHu-n. Telefon az eladónak jókat mondanak róla. Fel Pestre megnéz, kipróbál és minden jó egy pár apróságot leszámítva. :) 1hét minden papír elintézve mehetek az autóér :) Hát mondanom sem kell nemsokat aludtam aznap éjjel :) A hazautat nagyon élveztük ( nővéremmel ) jól megy, fékek harapnak , futómű tökéletes :) Szóval most Happy van :)
Van pár apróság amit meg kell javítani de hát melyiken nem :) Így elsőre mindenképpen lesz egy olajcsere és a termosztátot is ki kell cserélni mert nehezen melegszik, és a faluk között visszaesik a hőfok. klímát is tölteni kell mert elég langyi
Azóta minden reggel mosolyogva megyek dolgozni :) ;)


Bal hátsó ajtóban hiányzott a takaró gumi behuzonál. Új nincs, bontott nincs sehol. Vágtam egy hasonló mintájú merci kesztyűtartó alsó gumiból. Helyére rakva észre sem venni a külömbséget.

Észrevettem a tetőlámpa riasztó érzékelőjének hiányzik a gumi kupakja. Honnan vegyek ilyet? Mivel nincs benne érzékelő meglepetésemre (azt hittem becsúszott) tettem rá két műanyag patentet kétoldalas ragasztóval. Optika megoldva!





A gyári akkumulátor megadta magát. Új Varta Black Dynamic (12V 70Ah 640A) került bele.
Miután megvettem a kocsit:
Embléma csere krómmal együtt mert nagyon csúnya volt . Gyári új 12000.-
Alsó két rács gyári új 2x6500.-
Bal ködláma (foncsor miatt) bontott: 7000.-
Ormótlan rendszámtábla tartó eltávolitása 0.-
Hátsó felirat leszedése 0.-
Dizájn Megfizethetetlen!
Ma műszakizott. Fék kiváló, tengelyenként egyforma, lengéscsillapító, futómű rendben.