Blog
Ma sort kerítettem a bal első horpadás javítására. Korábban Tdi75 cartárssal bizniszeltünk sárvédőt, még fújnom se kell. Mivel a régit úgyis leszedtem, ezért a kerékjáratban fellelhető felületi rozsdákat (mert más nincs!) kezeltem, majd kapott némi védőréteget, utána fehér festést. Holnap a jobb oldalon is ugyanez.



Egyszer csak egy olajtócsát láttam a kocsi alatt, bíztam benne hogy nem az autómból folyik, de mikor alánéztem meg kellett állapítanom, hogy sajnos igen. Megadta magát a főtengelysimering. Csöri volt olyan rendes, hogy bezsúfolta még a heti keretbe valahogyan, így gyorsan és szakszerűen meg lett oldva a probléma. Ezer köszönet érte! Meg ki kellett cserélni még a bal gumiharangot is.






Miközben épp' Szfvárra tartottam, hogy becseréljem a kúpnélküli csavart kúposra, egyszercsak bííp, MIL világít, üzenet: Motor Control Failure. Go to dealer.
Az autó megy tovább, semmi megtorpanás.
Egy körforgalomból kijőve viszont már éreztem, hogy 3000rpm felett eltűnt az erő. Vazz, mi a tököm lehet már megint???
Pár km-rel később beugrott, hogy hopp-hopp, csak meg kéne nézni, hogy van-e alapjárat, mert anélkül elég nehéz lesz a városba közlekedni.
Félreálltam egy buszmegállóban, ahogy visszaállt volna alapjáratra le is fulladt... Indítózás, nem röffen be. Indítózás kis gázadással beröffen, de nem tartja meg az alapjáratot. Kísérteties hasonlóság.
Mindenesetre így nem lehet vele közlekedni. Mire megfordultam 3x fulladt le. Hazafele úton meg nem volt semmi baja. MIL világított továbbra is, de visszatért az erő, ment mint a meszes. Igen.. 3x újraindulás. Már tapasztaltam egyszer, hogy egy pillanatnyi hiba miatti leszabályozást, feloldja a 3 indítás, ha nem áll fenn továbbra a hiba.
Természetesen már vízionáltam, hogy AFM gond lesz..
Az ECU-ban két hibakód várt:
1: P0120 - TP Sensor/Switch (1)
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 85,2 °C
Engine speed: 2600 rpm
Engine load: 21,00 %
Air temperature: 23,5 °C
Throttle position: 12,01 deg.
Battery voltage: 13,942 V
Throttle Position sensor/switch A circuit malfunction
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
2: P0638 - Motorised throttle (circuit)
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 87,0 °C
Engine speed: 0 rpm
Engine load: 20,25 %
Air temperature: 31,4 °C
Throttle position: 3,79 deg.
Battery voltage: 11,775 V
Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
Legalább nem az AFM...
Mivel az út, amin előjött a hiba eléggé viseltes minőségű, valamint a hiba elvileg csak bejött és eltűnt, ezért kontakt hibára gyanakodtam leginkább.
Elkezdtem utánaolvasgatni fórumokon, hogy mely csatik jöhetnek szóba, azokon kívül, amik egyértelműek (gázpedál, folytószelep). Az alfaowner.com fórumain több helyen hivatkoznak gázpedál/folytószelep hibakód esetén egy "nagy fehér" csatlakozóra, ami a kesztyűtartó mögött található (update: erről azóta kiderült, hogy az euro3-as motoroknál már megszüntették a sok probléma miatt).
Így hát, akksi negatív le, minden szóba jöhető csatit széthúztam (gázpedál, folytószelep, ECU, nagy fehér meg egyéb a környéken lévő csati), megvizslattam, majd tisztító spray és száradás után kontakt spray.
Két dolog tűnt fel, amit esetleg orvosolni kellene. Az ECU felső csatiján a pántot zárt állapotban rögzítő műanyag pöcök le van törve, ott sok minden bejuthat az ECU csatlakozó borítása alá. Valamint a folytószelep csati felső, bepattanó rögzítő füle hiányzik.
ECU reset lépéseket végigcsináltam, ha már úgyis sokáig le volt húzva a negatív az akksiról. Azóta semmi gond. Sem erőhiány nincs, sem hibakód.






Íme a képek a mostani állapotról!
A felnik még kapnak egy kisebb esztétikai felújítást, mert ráfér. Szegényre jobban kellett volna vigyázni! Illetve 1-2 apróbb módosítást még tervezek!




Cseréltünk olajszűrőt,levegőszűrőt,polenszűrőt,olajat Castrol meg jóbos balos kézifék kötelet , 149800 km
Kicserélődtek végre a lengőkarok, lengéscsillapítók, és a stabilizátorok.
Nem volt könnyű menet, mert össze volt rohadva kb. minden ,mindennel.
Van amit melegíteni kellett lángal, csak úgy adta meg magát.
Elöl nem lehet koppra tekerni ,mert beleér a lengéscsillapító állító anyája, a csonkállványba...
Hátul le lehet rakni koppra, de akkor meg ugye ferde az autó.
Szóval úgy túl alacsony nem lett, kompromisszumot kellett kötnöm.
Olyan 90mm-el vagyunk jelenleg alacsonyabbak, mint egy gyári 56' . /később összemérjük/
A gondok szerelés közben halmozódtak, először egy fém fékcső tört el, azért futkoztam ,hogy szerezzek, réz fékcsövet kapott. Remélem örök lesz, mint a szegénység.
Utána észrevettük,hogy a váltótartó bak ki van szakadva, megint rohangálni-telefonálgatni alkatrészért...
Összerak, újra tesztkör, most is zörög valami. A féktárcsa mögötti fém védőlemez zörgött, hiába volt meghúzva, már megkezdte az idő vasfoga. Ez is csere érett lesz, jelenleg nincs is fent, majd szereznem kell egy másikat.
Röviden tömören most már tudtam használni, pár km-t beleraktam.
Komfort = 0 , rugózás kb. 1cm, pattog,mint egy gumilabda. Nem hiszem ,hogy fogok gyorshajtás miatt csekket kapni :)
Akik el vannak kényelmesedve azoknak ez nem való.
Az emelő sem fér alá, most hurcolhatok egy vastagabb deszkát magammal... :D
Képek hamarosan :)





Az első középsőbe ellenállásos kell, mert különben villog. Ide pont jó a 6SMD LED-es ellenállással. 36mm 6 High Power 5050 SMD LED White Dome Interior Festoon LED (1.kép)
Első olvasólámpák: 2W High Power T10 4SMD LED (2.kép) De mivel gyújtáson mindig világítottak nagyon halványan és zavart, ezért beraktam egy-egy 500Ohm-os 5W-os sönt ellenállást (3.kép): Ceramic Cement Power Resistor 5W 500 ohm (beépítés 4.-5. kép)
Hátsó lámpák pedig T10 38SMD LED-1206 (6.kép) Ezek is világítanak halványan, de ez pont jó így legalább nem hisztizik a gyerek, hogy sötét van :)






Sajnos még soká lesz az az idő, hogy a feniket az autóra kelljen rakni, de nem bírtunk tovább várni, és neki álltunk a felnik rendbetételének is. Sajnos elhanyagolt állapotban vettük őket, de ezek már annyira ritkák, hogy nem lehet válogatni, ugyanis ezek eredeti Alfa Romeo Speedline felnik 16"-os méretben, a SZ-en is ilyenek voltak, csak 17"-os méretben. Ezek szétszedhető felnik, kiszedtük belőle a csavarokat, 30db egy felniben, már ez sem kis munka, jól be vannak csavarrögzítőzve. Sajnos az egyik padkázva is volt, úgyhogy egy kicsit rá kellett hegesztetnünk. Tisztítottuk, és egy kicsit megcsiszoltuk őket.
Munkaidő: 3 óra







Ismét elkészült pár alkatrész rendbetétele. Alapos tiszítás, rozsdaátalakítózás, alapozás után festve lettek. A DeDion szilent ki lett cserélve, az egyik lengőkar szilent is cserélve lett, a gömbfejek újra lettek zsírozva, ezek még eredetiek, mert szegecseltek, de még nagyon jó állapotúak.
Munkaidő: 17 óra.




Elérkezett a nagyszervíz: vezérműszíj+görgők (continental), vízpumpa (graf), hűtőfolyadék, hosszbordásszíj+görgők, féktárcsa (brembo), fékbetét (TRW), fékolaj (ate), kormányszervó olaj csere, motor olaj (mobil 2000). légszűrő (MANN), olajszűrő(MANN), pollenszűrő (ZAFFO), és a mossófúvókák is eltömődtek ezért cserélve lettek azok is. Extrába 4 db nyári gumi (hankook)