Blog
Az autó igen jó műszaki (is) állapotú, egyedül az első futómű stabilizátora és pálcái adtak ki rettenetes hangokat - egészen addig, amíg Kárcsinál ( Zé. ) kicserélte Kárcsi ( Töki ) és Kárcsi ( Csabi ). Ki lett javítva néhány, minimális esztétikai hibácska. Károlyaink garantálták a szokásos jó minőséget és hangulatot. THX. :)
Csöriéknél a kereket levéve nem kicsit meglepet, hogy a belseje milyen retkes. Csupa zsír és kosz keveréke. A helyzetet jobban megszemlélve kiderült, hogy a gumiharangot rögzítő bilincs elveszett. (Ennyit a haranghoz adott bilincsről.) A zsírt persze kidolgozta a centrifugális erő.
Jóska bá, gyorsan orvosolta a dolgot. Feltöltötte zsírral, és feltett egy új bilincset. Aztán meghúzta a többit is, mert anno nem húztam meg őket rendesen. Most már tartanak.
Utólag is köszönöm a szívességet.

Megérett a tavaly tavaszi gondolat. Megelőző jelleggel lecserélem a generátort, mert néha érdekes hangokat ad.
Szóval Csöri rendelet egy Marelli gyári felújítottat, és ma elgurultunk hozzá, hogy bekerüljön.
A dobozból kibontva gyakorlatilag zsír újnak tűnik. Csilli-villi, még a csavarok is újak.
A beszerelés nem kis feladat, tekintve, hogy nem fér ki (és be) sehol a generátor. Kerék le, kipuff le, bölcső le, gyakorlatilag szét kell robbantani az autót. Bekerült az új, a próbaúton semmi gond. Mindenki happy.
Elindultunk hazafelé, aztán kifordulva a 8-asra feltűnt, hogy nem megy a km-óra. Pontosan nullát mutat. Vissza.
A kocsit megemelve, a kerekeket megpörgetve, az óra mutat, ahogy kell. Hmm…
Újabb próbaút, nem mutat. Khm…
Felemelve, megint mutat. Ühüm-ühüm…
Aztán rájöttem, hogy a felemelés és a próbaút között az a különbség, hogy az úton ég a lámpa. Nosza, felkapcsoltam, km-óra ugrik is vissza a nullára. Megvagy!
Ki- és bekapcsolgatva mutat, nem mutat.
Az újabb indításkor már nem is világít a kis, piros akku ikon a műszerfalon.Töltésre rámérve inkább kisebb a fesz, ha pörög a motor. Max 12,8 Volt.
Kész, ennyi volt. A felújított Marelli élt 5,1 km-t. (Érdekes módon a km számláló ment, csak az óra nem mutatott, így az érzékelő hibát hamar kizárhattuk.)
Késő éjszakába nyúlva visszakerül az eredeti. A rend helyre áll, újra 14 Volt körül lehet mérni az akkun, ha jár a motor.
A hazafelé vezető 105 km sincs semmi gond, új generátor kell, és lesz.
A történet folytatódik…
u.i.
Ja, mégis volt, Jánosházánál - kb. 50-es tempónál - egy nyúl elütött minket. A kis kamikaze nekiugrott a jobb első keréknek, majd elment.
Aztán kb. 80-ról tartottunk egy fékpróbát egy őz miatt. Aztán 70-ről két róka miatt.
Minden működik :-)))



Remélem minél hamarabb meg lesz az új szív.
Ezért ma felkészítettem a kasztnit a befogadására.
Kapott egy full polírt...




Elég jól éreztük magunkat, lehetett volna hosszabb is a tréning, a nagymacska vakarózott alattunk a tappancsaival,









http://www.youtube.com/watch?v=-Wlx9b4z9Cg&feature=youtu.be
Alakul ez :)
Kész lett a masina! 1.8 T.spark lett mint kiderűlt. Ugyanis a 46-bol a főtengely ment volna át dúgóval hengerfejjel, stb ami kell. Aztán nem jó, nem jó, de miért? Az 56 motorkódos, nem olvashatóak a számok. Méretek alapján 1.8. Na nem baj. Patika a szekér és ez a lényeg. Felnik át lettek festve, meg a lámpákról leszedtem a festéket és behúztam matricával. Az elsők szintén. Remélem a rendőrök nem piszkálnak majd.
Blacky közbenjárásával,tegnap megkaptam az új hátsó agyat.Ma pedig alkalmam nyílt a felszerelésre is...
Meglepően gyorsan és könnyedén megvolt.Kerék le,és felszereléssel együtt volt talán fél óra....
Remélem most egy ideig nyugton lesz a masina.

Ismét kerreg az autóm.... ******* . Nahszóval. Az a nagy Rugós spanoló... eléggé felidegelt.... ezért levettem a nagy spanolót, kivettem a rugót, egy laposvasat csináltam a helyére, felraktam, a szíjat megspanoltam és, voalá. Síri csend és nyugalom :) egy darabig így is marad mert nincs nekem kedvem annyi pénzt kiadni egy spanolóért... de még most sem értem hogy abba a rugóba mi mehetett tönkre hogy kerregést morgást okozott... (szilentek jók benne) De azz a lényeg hogy megszünt. Egy darabig jólesz :)

