Blog
Kitakarítottam a gépet, kapott még egy klíma fertőtlenítést, és ma végre volt időm kicserélni a pollenszűrőt, ez köszönhető a jó időnek is :)

Felniváltásra adtam a fejem, lecseréltem a féltve őrzött Novitec N5 garnitúrámat, gyári GTA garnitúrára! Régi vágyam volt már, tegnap mentünk el érte.
Ennek a legnagyobb oka, hogy a 18-as kerékre, ami 225/40R18-as gumival van szerelve nem lehet normálisan ráengedni a karosszériát, pedig most az a cél.
215/40R17-es gumikkal van szerelve, ez még csak a 4centis ültetéssel van fotózva, a futómű még nem került alá sajnos. De egész barátságos szerintem :)



Kicseréltem az elsőkét féktárcsát, ezzel sem lesz gond egy ideig. Szerencsére a tárcsákhoz sikerült féláron hozzájutnom.
Rossz alapjárat, először géprekötöttük, majd pillangószelepet tisztítottunk a jó öreg wd40el. Hiba elmúlt (kopkop)
KM: 102.200
Nagyon csúnyán össze voltak gányolva a fogantyúk, ezért az egyik ismerösömet megkértem, hogy carbonozzuk le őket. Íme:)


Ma délután jelenésem volt az autómért Csörinél. Kicserélte a sérült lengéscsillapítót, és az átvizsgáláskor tapasztalt hibák jó része is javításra került. Kapott az autó új stabilizátor szilenteket, ismét működik a tolatólámpa, új gumiharangok vannak a féltengelyen elől, mivel szakadt volt egyik. Be voltak korhadva a kézifékkötelek, azokból is új került a kocsira. A próbaúton kiderült, hogy morog az egyik kerékcsapágy, azt is kicserélte a mester. A hazaúton fülig érő szájjal vezettem, a kocsi csendben tette a dolgát. Most viszont hallani, hogy nyikorog a fűtés ventilátora, hamarosan megnézem mi lehet a gond vele. :)
Megcsináltattam a kötelező, vásárlás utáni nagy szervit (még kicsit többet is). A következőket kapta az autó:
-vezérműszíj (Dayco szett)
-hosszbordás szíj (Continental szett)
-vezető és feszítő görgők (Dayco szett)
-vízpumpa (Continental szett)
-olaj (Selenia Racing 10W60)
-olaj és levegőszűrő (Knecht)
-pollenszűrő
-vezérlésmódosító
-hengerfejek felújítása (sikoltatás, szelepek, hidrotőkék, szimreingek cseréje)
-új hengerfejtömítés, szívósortömítés, hengerfejcsavar garnitúra
-olajteknő kitisztíttatása
137.100km volt az autóban vásárláskor.
138.000-nél nagy szerviz.
Össz. költségem 271.000HuF
Eredmény: gyakorlatilag új motor, 7literes fogyasztás (vidéken, nem országút!), jobb teljesítmény. :)
Új gazda, ezért úgy gondoltam ezeket mindenképp érdemes megcsináltatni.



