Blog
Ma megtörtént az EGR tisztítás is, volt benne korom rendesen:) Fényképek nem készültek a műveletről. Útmutatóként ez a videó segített:
EGR szerelés
Update: Sort kerítettem a MAP szenzor takarítására is, nem okozott meglepetés a látvány:)



Az előző gumi (Michelin Energy Saver 195/55 R15) már eléggé elhasználódott, így megérett a cserére. Elég sokat filóztam rajta, hogy milyen legyen az új gumi. A fórumon ajánlották, hogy lehet jobb lenne 195/50 R15-ös gumikat nézni, mert egyrészt sokkal olcsóbb mint a 195/55-ös, másrészt a gyári 185/60 R14-nek ez az igazi váltómérete, nem a /55-ös. Érdekes, hogy a kocsi könyve szerint vagy 185/60 R14 vagy 195/55 R15 az ideális gumiméret, pedig a 195/50 R15-ös mérete jobban egyezik a 185/60 R14-es méretével.
Nézegettem több márkát is, végül a 195/50 R15 Toyo Proxes T1R 82V gumi lett a nyertes.
Több oka is volt:
1. jó árban sikerült venni (15.300 Ft)
2. volt raktáron :P
3. csak jókat mondtak róla
Úgyhogy ma felkerült a gyári felnire az új gumi. A felni pedig a kocsira. Épp ideje volt már, hogy elmúljon a télies idő és fel lehessen rakni a nyári gumikat. :)
A délután folyamán kapott a kocsi még egy mosást, porszívózást. :)



Ma szerelgettünk egy kicsit Érden Marklar-al! Illetve ő csak ott volt! :-DDD
Felújítottam az első futóművemet teljesen! Az előző felújítás óta eltelt 4 év! Eddig bírták az alkatrészek! Cserélve lett mindkét oldalon a lengőkar, kutyacsont, külső kormányösszekötő, toronycsapágy és a lengéscsillapító porvédő ill., ütköző! Nagyon gatya állapotban volt már minden, a lengőkar gömbfejét és a kormányösszekötőt már csak a lélek tartotta, a lengéscsillapító ütközői szinte elporladtak, ugyanígy a kutyacsont szilentjei! Toronycsapágyból nem vettem újat, hanem a régit újítottam fel! Toronycsapágyat csak egyszer kell csak venni! ;-))) Könnyen szétszedhető és ha nincsenek törve a csapágygolyók, akkor egy tisztítás és zsírozás után újra hadrendbe lehet állítani! Hála a spéci szerszámoknak (légkulcs, hidraulikus rugóösszenyomó) nem vot vészes a szét- ill., az összerakás sem! :-)
Végre nem nyüsszög, nem zörög, nem ropog, nem kattog, nem kopog a fútóművem, síri csend van! :-))) Jövőhéten mehet műszakira a Yoyo-hoz! :-)
Költségeim:
- Birth kutyacsont: 1335,-/db
- Birth külső kormányösszekötő: 2325,-/db
- Frap lengőkar: 9250,-/db
- Gomet leng.csill. porvédő és ütköző: 3360,-/szett
Ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának az alkatrészekért és Marklar-nak a szerelésben nyújtott segítségéért! ;-))))))
KM óra állása: 122276 Miles
Régi óra szerinti állás: 238218 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 87346 Km (54274 Miles)








Végre megvalósult az a vágyam, hogy nincs fa, ill. fa utánzat az autóban. Sokaknak tetszik, szerintem sem volt csúnya, de úgy érzem, hogy más generációhoz jobban illik, így mennie "kellett". Egy cartársnőtől kaptam ajándékba az utolsó elemet, ami egy bőr sebváltó gomb volt, ezúton is köszönet neki, most már teljes az összhang. Kicsit kopott, mert hát ugye Spiderből van, és már letekertek vele pár km-t, de úgy vagyok vele, hogy ajándék lónak ne nézd a fogát, és a kormányom is kopott, szóval még ahhoz is illik (mintha egyszerre koptak volna:)
+ megmostam, mivel ma esküvőre megyünk :)








A hátsó ablaktörlő kar nem bírta a márciusi hómennyiséget, és kettétört. Ma kicseréltem, Champion A380R ment rá, Unixtól (bepróbálkoztak, hogy csak gyári van 4-5 nap alatt 13ezerért, de szerencsére Csöri felvilágosított, melyik jó még rá, köszi még egyszer...).
Felkerültek a nyári gumik.
Plusszban még kapott egy teljes mosást.
Megfúrtam 3 helyen a hátsó kipuffdobot...ezt ajánlom mindenkinek, aki főleg városban használja, éveket lehet így rátenni az életére. Kitud folyni a rövid távok miatt lecsapódó kondenzvíz, ami ha bennmarad belülről rohasztja szét a dobot.
SZERVÓ
Pár perce elkészült a szervóműtét. Visszakerült a régi szervószivattyú és kapott friss olajat. Nem mondom, az a nyavalyás szívócső, ami útban volt, feladta a leckét rendesen.
A régi olaj trutyakos és piros színű volt. Úgy nézett ki, mintha dexronII és dexron III össze lett volna benne keverve.
Most teljesen kipucoltuk a rendszert, és tiszta dexron III-al töltöttük fel. Ez olyan sárgás-zöldes színű.
A régi-új szivattyú hangja jó - vagyis hogy nincs hangja - a réginek olyan darabos hangja volt, ha álló helyzetben tekertem a kormányt. A kormány pedig tekerés közben darabos volt.
Most könnyen fordul, sokkal könnyebben, de vélhetőleg a probléma csak egy részét oldottuk meg. Bizonyos pontokon, de csak ott továbbra is rezonál. De az egész kaszni. A szerelőm két dologra gyanakszik: vagy valami hidraulika probléma, vagy - azt mondja, hogy az egész kormánymű "gumibakokon" van, amiknek pont az lenne a célja, hogy a rezonanciákat lefogja, és ez olyan, mintha valahol a kormánymű átadná a kaszninak. Még a fenekem alatt az ülésen is érzem hogy berezonál a kaszni.
Szóval a jövő héten akna, majd átnézzük a kormánymű szilentjeit.
NEM TUDOK VÁLTANI!!! :(
Említettem a szerelőmnek, hogy 2-ből 3-ba néha reccsen a váltó - ghrrrr, sőt ha 3-ból valami miatt nem tudok 4-be váltani (pl. mazsola előttem), és kicsit visszaengeem a gázt, akkor is "ghrrrr" - de nem mindig.
Hát a srác kipróbálta a kocsit. Neki nem csinálta, ill. 3-ből 4-be váltásnál talán alig hallhatóan. De amint én ültem a volán mögé, akkor újra.
Szóval úgy tűnik én vagyok mazsola! Vagy túl korán és gyorsan engedem fel a kuplungot, vagy túl késve. Lényeg, hogy ezek szerint valamit nem jól csinálok :(
HIHETELEN
Amúgy, a srác megzavarta a gépet rendesen. 2-ben kihúzatta majd 4000-ig, 3-ban 4500-ig ... gyerekek úgy ment a gép, mint még soha! Olyan könnyedén, de mégis olyan elemi erővel, hogy csak néztem: Ez ilyet is tud?
Azt mondja, túl óvatoskodó vagyok. Nem szabad zúzni sem, de azért adni kell neki.
Ezek után visszaülve a volán mögé, a saját stílusomban vezetve is sokkal könnyedébben ment. Megtátosodott.
Ezek után nem fogom én sem elváltogatni 1-ben meg 2-ben 1500/2000-nél és 3-ban is kihúzatom 3500-ig.
2000rpm-nél eddig 4-ben érzetem némi beremegést a kocsin, a szerelőm is, de azt mondta nem foglakozzak vele, biztosan nem féltengelycsukló, mert az berázná a kormányt is.
MEGOLDÁS
Azt hiszem megtaláltam a kopogó hang okát, amit eddig elöl, jobbl oldalt az "A oszloptól hallottam. Valójában nem onnan jött, hanem jobb oldalt hátul, alul van egy kis műanyag védőlemezke. Ennek a csavarjai nem voltak meghúzva. Eddig :)
Találtam továbbá egy kis vezetéket alul a DPF előtt, aminek egy darabon hiányzott a védőgumija. Körbeszigszallagoztam.
Továbbá, mivel a szervókiszedésnél útban volt és ki lett szedve, kihasználtam az alkalmat és kipucoltam az LMM-et. Egyébként szemre nem volt koszos.
UPDATE 2013.04.13
Nem vagyok mazsola!!!
Ma, ahogy mentünk lovagolni, kicsit tornáztattam a gépet melegen. 500 rpm-el feljebb váltottam el az 1-3-ig 300 rpm-el pedig a 4. fokozatokat. A kocsi csodásan ment, a fogyasztása semmivel sem volt több, és a legfontosabb: nem reccsen sem 2-ből 3-ba, sem 3-ból 4-be. Semmi!
Én nincs is baj a kuplung-kezelésemmel (nem kapom le a lábam és nem tartom ki) egyszerűen csak túl óvatos voltam eddig.
Ennek az volt az oka, hogy régen, mikor még nekem benzinesem volt, örökké azt hallottam, hogy a dízeleket nem szabad pörgetni, amint lehet váltani kell felfele. Lehet, hogy ez a régi "csörgős" dízelekre volt igaz?








Generali biztosítónál fél óra alatt megkötöttük a biztosítást rá 7200Ft/hó + bal. adó. majd
4 óra sorban állás után szerencsére gond nélkül kiadták az ideiglenes rendszámomat!
Sikeres első magyar műszaki vizsga első magyar forgalomba helyezéssel egybekötve!