Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-26

Kicserélődtek végre a lengőkarok, lengéscsillapítók, és a stabilizátorok.

Nem volt könnyű menet, mert össze volt rohadva kb. minden ,mindennel.
Van amit melegíteni kellett lángal, csak úgy adta meg magát.

Elöl nem lehet koppra tekerni ,mert beleér a lengéscsillapító állító anyája, a csonkállványba...

Hátul le lehet rakni koppra, de akkor meg ugye ferde az autó.
Szóval úgy túl alacsony nem lett, kompromisszumot kellett kötnöm.

Olyan 90mm-el vagyunk jelenleg alacsonyabbak, mint egy gyári 56' . /később összemérjük/

A gondok szerelés közben halmozódtak, először egy fém fékcső tört el, azért futkoztam ,hogy szerezzek, réz fékcsövet kapott. Remélem örök lesz, mint a szegénység.

Utána észrevettük,hogy a váltótartó bak ki van szakadva, megint rohangálni-telefonálgatni alkatrészért...

Összerak, újra tesztkör, most is zörög valami. A féktárcsa mögötti fém védőlemez zörgött, hiába volt meghúzva, már megkezdte az idő vasfoga. Ez is csere érett lesz, jelenleg nincs is fent, majd szereznem kell egy másikat.

Röviden tömören most már tudtam használni, pár km-t beleraktam.

Komfort = 0 , rugózás kb. 1cm, pattog,mint egy gumilabda. Nem hiszem ,hogy fogok gyorshajtás miatt csekket kapni :)

Akik el vannak kényelmesedve azoknak ez nem való.
Az emelő sem fér alá, most hurcolhatok egy vastagabb deszkát magammal... :D

Képek hamarosan :)

>> Tuning és extraTibcsi166 // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20V Distinctive // 2012-07-20

Az első középsőbe ellenállásos kell, mert különben villog. Ide pont jó a 6SMD LED-es ellenállással. 36mm 6 High Power 5050 SMD LED White Dome Interior Festoon LED (1.kép)

Első olvasólámpák: 2W High Power T10 4SMD LED (2.kép) De mivel gyújtáson mindig világítottak nagyon halványan és zavart, ezért beraktam egy-egy 500Ohm-os 5W-os sönt ellenállást (3.kép): Ceramic Cement Power Resistor 5W 500 ohm (beépítés 4.-5. kép)

Hátsó lámpák pedig T10 38SMD LED-1206 (6.kép) Ezek is világítanak halványan, de ez pont jó így legalább nem hisztizik a gyerek, hogy sötét van :)

 
>> EseményFangio // Alfa 75 Limited Edition // 2013-04-25

Sajnos még soká lesz az az idő, hogy a feniket az autóra kelljen rakni, de nem bírtunk tovább várni, és neki álltunk a felnik rendbetételének is. Sajnos elhanyagolt állapotban vettük őket, de ezek már annyira ritkák, hogy nem lehet válogatni, ugyanis ezek eredeti Alfa Romeo Speedline felnik 16"-os méretben, a SZ-en is ilyenek voltak, csak 17"-os méretben. Ezek szétszedhető felnik, kiszedtük belőle a csavarokat, 30db egy felniben, már ez sem kis munka, jól be vannak csavarrögzítőzve. Sajnos az egyik padkázva is volt, úgyhogy egy kicsit rá kellett hegesztetnünk. Tisztítottuk, és egy kicsit megcsiszoltuk őket.
Munkaidő: 3 óra

 
>> EseményFangio // Alfa 75 Limited Edition // 2013-04-23

Ismét elkészült pár alkatrész rendbetétele. Alapos tiszítás, rozsdaátalakítózás, alapozás után festve lettek. A DeDion szilent ki lett cserélve, az egyik lengőkar szilent is cserélve lett, a gömbfejek újra lettek zsírozva, ezek még eredetiek, mert szegecseltek, de még nagyon jó állapotúak.
Munkaidő: 17 óra.

 
>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2013-04-25

Elérkezett a nagyszervíz: vezérműszíj+görgők (continental), vízpumpa (graf), hűtőfolyadék, hosszbordásszíj+görgők, féktárcsa (brembo), fékbetét (TRW), fékolaj (ate), kormányszervó olaj csere, motor olaj (mobil 2000). légszűrő (MANN), olajszűrő(MANN), pollenszűrő (ZAFFO), és a mossófúvókák is eltömődtek ezért cserélve lettek azok is. Extrába 4 db nyári gumi (hankook)

 
>> SzervizViktor85 // Alfa 164 2.0 TS // 2013-03-25

Kuplung munkahenger cseréje újra (LPR).

 
>> SzervizDani // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2013-04-25

Hát akkor ennek is eljött az ideje! Elkezdődött a felújítás. Kasztnishoz kell vinni a vasat, hogy a nem kívánt szellőző járatokat befoltozzuk, szépséghiba csak az, hogy ehhez teljesen ki kell pakolni a belteret, de hát a szépségért meg kell szenvedni! Csekély két óra alatt jutottam el abba az állapotba ami a képeken látszik. Hát lesz még mit csinálni rajta az biztos, de legalább már meg van hozzá minden ami kell! Ezúton is Köszönet Védi Józsi ( Vdj ) Car-társnak, és szerelőjének amiért biztosították számomra a donorautót! Bejegyzések és képek még várhatók a felújításról lehet, hogy nem naprakészen de majd igyekszem. Ha másért nem is, akkor azért hogy én képbe legyek hol is tartok :)

 

Hirtelen elhatározás volt, nem terveztem nyári gumi vásárlást, így egy nap alatt eldöntöttem, milyen gumi kell. Ráeszméltem, hogy az Eagle F1-ek (imádtam) már bizony ramaty állapotban vannak, még egy nyarat simán elmentek volna, de nem mai darabok voltak már. Városban nem lenne gond, de többszöri (külföldi) utazáshoz már nem lenne ésszerű használni őket, nehezen bírnák a nagy tempót, hegyi utakat, kanyarokat nem kis sebességgel. Fő a biztonság. Már tavaly is gondoltam rá, hogy jó lenne kipróbálni a Federalokat, tegnap véletlenül találtam rá a honlapjára, és rögtön tudtam, ezeket meg kell vásárolni.
Hogy miért Federal SS595? Leírom: azért, mert nem egy istenített gumimárka, nem mindenki ezt használja, javasolja, és nem az ára miatt :-), ez a gyártó nem "bevásárló autókhoz" gyártja a gumiabroncsait, hanem DIREKT sportos felhasználáshoz.. Persze az egy másik kérdés, hogy fog beválni.. ha nem, akkor cserélem másra. Szerintem nem lesz vele különösebb gond. Külföldi fórumokon olvastam róla felhasználói véleményeket, 80 %-ban pozitív. A gördülési zaj, a vizes aszfalton kipörgő kerekek indulásnál, amit negatívumként emelt ki egy-két felhasználó, de a v minta az ilyen, tudjuk.

Lemértem a gyári profilmélységet (digitális tolómérővel), kopásjelzőtől számítva 6 mm a futófelület. Ha nem a kopásjelzőtől mérem, akkor 8 mm. Meglátjuk, milyen gyorsan kopik, közép-kemény, de szerintem gyorsan fog kopni..

Külön tetszik, hogy az oldalfal erősített, ezt látni is, innen a SuperSteel jelzés. Gumis után gurultam pár kilómétert, kellemes :-), van közvetlenség a gumi és az aszfalt között, ez nem kérdés :-). Óvatosan fogom használni, amíg be nem kopik, aztán jöhet a teszt élesben. Május végén írok beszámolót róla, 2x 9 órás országút/hegyi utak alkalmával bőven lesz rá alkalmam tesztelni.
Kérdeztem a gumist, kíváncsiságból, "rosszat nem hallott" róla ez volt a válasz :)). Nem mintha különösebben érdekelne. A másik két srác bólogatott, hogy jónak tűnik.
Japán gumi a Federal.
Km óraállás: 189.000

 
>> SzervizALFI156 // Alfa 159 1.9m-jet 16V // 2013-04-25

2013.04.25. 128.500km
Ma ki lett cserélve a hátsó betét plussz meg lett tisztítva az EGR.

A klímacső (alu) még tavaly elrepedt, meghegesztettük, kb. 4 hónapot bírt, kettétört.
Phone CarTárstól vettem egy másikat, háát, a Kiszereléssel - beszereléssel szívtam nem kicsit, a radiátor csatlakozáshoz szinte lehetetlen hozzáférni. Én könnyen orvosoltam később, a légbeömlő műanyag rács eltávolítása után, a radiátor előtt-alatt műanyagozva van, több csavar rögzíti, emiatt nem lehet hozzáférni az 5-ös imbuszcsavarhoz.. A környékén a műanyagot kivágtam, és szabaddá tettem az utat :)), és már befért a kezem, ez volt a lényeg :). Feltöltve gázzal, olajjal, + UV festék.