Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!

1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.

2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.

-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...

-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.

-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.

Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...

- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.

A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.

1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!

További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!

>> SzervizAlien4 // Alfa 145 Tspark 1.4 // 2013-04-29

klíma nagyon alultáplált volt
feltöltettem, vákum, gáz meg olaj meg miegyéb ami ilyenkor menni szokott
hűvös nyár

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Megelégeltem ,hogy tiszta karc, olaj, zsír a motorburkolatom, így leszedtem, és lefényeztem nagy szemcsés merci ezüstre.

Sikertelen pirosra festés után kezdtem az egészet elölről, majd megkértem a barátnőm ,hogy ugyan fitogtassa már meg festegető tudását ,és fesse ki a betűket, számokat.
Nagyon szép lett ezután kapott 2réteg kék gyöngyház réteget, majd 2 réteg lakkot...

Nem szembetűnő a változás, de elégedett vagyok!

>> EseménySettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2013-04-30

1 hete vásároltam több, mint másfél év műszakival. Mivel a zöldet egy Samara balról gazdasági totálkárossá törte, két hónap szünet után végre újra van 75-ösöm. A tulaj egy 1.6 IE-ből pakolászott át rengeteg alkatrészt, de ezek eredetire visszaalakítása TD specifikusra pillanatok alatt kész lesz. A legritkább dolog, amit valaha 75-ösön láttam, az a gyári Alfa logós szélvédő. Neki az van.

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-02

Ki lettek javítva a kocsin a sérülések. (kapurányitás, vak öregasszony sávváltása)
Plusz a sofőr oldalon az ajtókon volt egy pár parkolóajtórányitáshorpadás, karcok, azok is ki lettek javítva.
Szebb lett az autó mint újkorában :-)

>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-04-30

Összeállt a kocsi, de még valami nem kerek. Eltűnt a diesel-es hangélmény, a vezérlésmódosító tehát teszi a dolgát, de miért nem veszi a lapot? Miért nem pörög fel rendesen?
Hibakódtároló törlés, majd újabb mérések...
A bűnös a lambdaszonda. Csere, próbál, nem jó....
Akkor főtengely jeladó! - hallom az újabb ötletet aranykezű szerelőmtől és ekkor nekem is beugrik valami...
Légtömegmérő!
Lehúztuk, és láss csodát!
Mint a kisördög, úgy ordít végre fordulaton a gép. Élénk, fickós, ahogy azt kell.
A keverék persze dús egy kicsit így. :) Dől belőle minden jóság, mely felelős a globális felmelegedésért.
Tehát a feladat adott, légtömegmérő csere, majd irány a műszaki!

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-29

Végre bekerült a szokásos, sokat megélt rendszer. Alpine fej, Blaupunkt GT első szett, Crunch blackmaxxx erősítő, 38as DLD láda.

Amikor kivettem sebességből a váltót, nem húzódott vissza középső állásba automatikusan a váltókar. Az online autónál már a telefonban mondták, hogy igen, tudják mi okozza. A kulissza (persely) tisztítása meg is oldotta a gondot, azóta ismét remekül működik a váltó.

>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-04-27

Sokat olvasgatom a külföldi fórumokat mindenféle technikai dolgok után kutatva, így találtam rá az alábbi kis „motorfejlesztési” lehetőségre is. A lényege a 2.5 V6 motorok szívócsöveinek nagyobb átmérőjűre cserélése. Ezt a kis trükköt használja a Squadra-tuning is a chiptuning részeként, persze az elektronika hozzáillesztése nélkül is remekül használható ez az egyszerű és nem is túl költséges átalakítás. Olyat is írtak róla, hogy chip nélkül is több teljesítményt ad, mint pl. akármilyen kipufogórendszer átalakítás... A 2.5 V6 24v motorok szívócsövei 42mm külső átmérőjűek a 3.0 V6 24v és 3.2 V6 csövei pedig 45mm-esek. Nem tűnik soknak, de ez keresztmetszetben 15%-növekedést jelent és ennyivel nagyobb a csövek térfogata is. Sikerült egy bontás alatt álló 166 3.0 V6-ról beszereznem a csöveket a hengerfejre rögzítendő alumínium „bevezető” lapokkal (ez fontos, mivel ezek furatai is nagyobb átmérőjűek) és gumi bekötőcsövekkel, bilincsekkel együtt. A csere nem egy bonyolult dolog, nem igényel semmilyen átalakítást, csak fel kell csavarozni a régi helyére és kész is. Természetesen összeszerelésnél a tömítéseket is újra cseréltem. Az első indítás előtt rögtön csináltam egy ECU reset-et, biztos, ami biztos. Az első tesztkör után kicsit meglepődtem, mivel nem számítottam ennyire érezhető különbségre, ami a teljes fordulatszám tartományban jelentkezik. A legnagyobb változás az, hogy 2000-2500 körüli fordulatról sokkal nyomatékosabb lett, de az eddigi 6000-7000 közötti minimális „gyengülés” is eltűnt, most már itt is brutálisan húz. Érzésre egy kicsit sem veszít a nyomatékból egészen a leszabályozási fordulatig. Elégedett vagyok az eredménnyel, de azért hamarosan hozzá lesz igazítva (és 100-as benzinhez) a motorvezérlő is.

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-04-27

A bal hátsó kerékcsapágyam tönkrement. A tünet nem csak a csapágy hangja volt, hanem a kereket mozgatva határozottan kottyant is. Starline csapágyat vettem, a csere 1 óra alatt megvolt.
Csereéretté vált az első felső motortartó is. A motor felőli szilent annyira elöregedett, hogy kiszerelés után kiesett a középső része. Idegesítő is volt már, hogy minden indulásnál és fékezésnél "nyikkanó" hangot adott. Ezt Akron gyártmányúra cseréltem, nem is nagyon akadt más választásom.
Végre ismét idegen zajoktól mentesen telnek a kilométerek.