Blog

>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2013-04-05

Megtörtént a szervizelése az autónak szokásos dolgok olaj és a szűrők. Minden át nézve a hátsó futóműben kellett még két szilentet és egy összekötő rudat cserélni. Ezen kívül még egy visszatérő hibakód miatt, a főtengely jeladót is kicseréltem.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2013-04-07

Brembo féktárcsák, Brembo fékbetét, Breda agy+csapágy kombó, Breda fékfelújító gumialkatrészek kerültek beépítésre. Fel lettek újítva a fékdugattyúk.

325400 KM óra állás.

 
>> SzervizKka // Alfa 156 1.8 TS // 2013-04-07

Rugó beszerelve..
Nem volt egyszerű, bevállaltam egyedül otthon :)
2 napomba tellett, de meglett. Miután az egyik oldalon kitapasztaltam hogyan jön szét a dolog, a másik oldalon fele annyi idő alatt kicseréltem őket. 1-2 öreg csavar megizzasztott, de csak sikerül. A jobb első rugóm legalsó köre el volt törve, csoda h nem történt semmi baj...
Egyből jobb lett az autó megjelenése.


Pár tanács, folyamatleírás a szereléshez, ha otthon akarsz nekiállni:
FONTOS, hogy legyen rugóösszehúzód, ez nélkül neki se állj!!!

Első futómű:
1. A fékcsövet és a betét kopás érzékelőt csúsztassuk ki a lengéscsillapítón lévő tartókból.

2. Stabilizátor "kutyacsont" leoldása lengéscsillapítóról (17-es kulcs kell hozzá)
Lehet, hogy el fog forogni, ez tud fejfájást okozni, én egy régi biciklis kulccsal tudtam megfogni a belső oldalánál, mivel szerencsére van benne lapolás, viszont egy rendes villáskulcshoz kevés a hely.

3. A lengéscsillapítóhoz hozzá van fogatva egy "villa" ami az alsó lengőkarhoz csatlakozik. Ez egy hosszabb csavar, kb 10centis (2 db 19-es kulcs kell hozzá.)
Anyát levenni, csavart kiütni kalapács és egy szár segítségével.

4. A villát el kell távolítani a lengéscsillapítóról. Ez egy imbuszos csavar, sajnos nem emlékezem mekkora kulcs kellett hozzá. A végén van egy 4szögletes anya, ez 19-es kulccsal megfogható. Csavart ki kell csavarni, majd kalapáccsal a villát a lengéscsillapító száráról le kell ütni. Ha ez megvan tud lefele mozogni a lengéscsillapító.

5. Motorházat felnyitjuk, a lengéscsillapító toronynál a két belső, azaz a motor felőli csavaranyát letekerjük (17-es kulcs). Ajánlatos ez a folyamat előtt a fekete kupakot eltávolítani, s egy csőkulccsal, vagy egy hosszabb dugókulccsal a lengéscsillapító szárán lévő anyát meglazítani, de CSAK meglazítani, levenni még nem szabad.

6. Ha az 5. pontban lévő anyákat levettük, akkor elvileg a lengéscsillapítót a csak ki kell húzni a helyéről.

7. Ha kivettük a lengéscsillapítót, a rugóösszehúzóval összehúzzuk a rugókat addig, amíg el nem mozdul a lengéscsillapítón. Fontos, hogy megfelelően inkább többször is nézzük meg hogy az összehúzó rendesen kapaszkodik a rugóba ne hogy leugorjon, s balesetet okozzon!!! Ahogy apám mondaná a rugó az nem játékszer, tud meglepetéseket okozni! :) Szóval figyeljünk oda!!!
Ha összehúztuk a rugót, a lengéscsillapító szárán korábban meglazított anyát levesszük, így már el tudjuk távolítani a toronycsapágyat és a rugótányért,majd a rugót.

8. Kiszerelt rugóról levesszük az összehúzót, s az új rugót összehúzatjuk az összeszereléshez.
Visszafele sorrendben mehet az össze és visszaszerelés :) Könnyítésként miután a lengéscsillapítót a toronyba visszacsavaroztuk a helyén kicsit össze lehet húzatni, hogy legyen több helyünk alul a korábban említett villa visszaszereléshez. Összeszereléskor a csavarokat húzzuk meg megfelelően!

Hátsó futómű folyt. köv. ... (:
Frissítés: 2013.05.28. (avagy most már illene befejeznem a leírást ha már belekezdtem :D )

Szóval, hátsó futómű.. (lehet nem lesz olyan részletes mint az első, mert már nem friss a dolog a fejemben)

1., Itt is kezdjük azzal, hogy a fékcsövet kicsúsztatjuk a lengéscsillapítón elhelyezett tartóból.

2., Szembetaláljuk magunkat egy "műanyag kutyacsonttal" ami a hátsó stab rudat köti össze a a lengéscsillapítóval. Ha szerencsénk van és nem a tizenX éves gyári kutyacsont van ott totál odakötött csavarral, akkor könnyű dolgunk lehet a csavar eltávolítása. Emlékeim szerint 17-es kulcs kell hozzá valamint ha a szennyeződéstől nincs eltömődve a közepében az imbuszos rész akkor imbusz kulcsal megfogható, hogy ne forogjon el. Na nekem nem volt ilyen szerencsém :D
Nekem egyedül szorító fogóval (http://www.toolker.hu/toolker/termekek/162510.jpg) sikerült megfognom hátulról a kutyacsont gumiharangja és a lengéscsillapító közé betuszkolva nehezen, hogy a csavart meg tudjam lazítani és letekerni. Engem ez az egy csavar szívatott meg rendesen, már közel jártam ahhoz, hogy flexet hívjak segítségül :D Szóval ha ez megvan részben királyok vagyunk, de még ne örüljünk :)

3., A lengéscsillapító 2 átmenő csavarral van rögzítve a kerékagyhoz végül is. Ahhoz, hogy a rugót kivegyük elég az alsó, hosszabbik csavart kivennünk. 2 db 19-es kulcs kell hozzá, mert biztos hogy el fog forogni. Ha az anyát sikerült levennünk, a hosszú csavart ki kell ütnünk a helyéről teljesen, s ekkor a két alsó hosszkeresztlengőkartól mentesülni fog a lengéscsillapító. Elvileg ha ezekkel megvagyunk akkor lefelé már szabad az út a lengéscsillapítónak.

4. Kezdjünk el a csomagtartóban kutakodni (SW-nél nem biztos, az nem tudom hogy van) a két belső burkolatot félre kell húznunk, hogy hozzá férjünk a toronyhoz, s az ott lévő csavarhoz. Mikor ezt megtettük látni fogjuk a tornyot, s a tetején egy szép nagy fekete tányért. Miután az első megdöbbenésen túl vagyunk hogy ez meg mi (xD), készüljünk fel a legrosszabbra hogy ennek a "tányérnak" (mai napig nem értem mi szerepe van) a közepén lesz a mi csavarunk akivel hevesen fogunk káromkodni, ugyanis egyszer nem egyszerű hozzáférni, másrészt akármilyen kulcs be se fér oda. Én személy szerint egy csőkulcsot alakítottam át, hogy megtudjam fogni azt a csavaranyát. Emlékeim szerint 22-es kulcs kell hozzá, de mindenképp olyan aminek a közepe lyukas, ugyanis a lengéscsillapító szárát is meg kell fognunk egy imbusz kulccsal megakadályozva az elfordulást. Tehát én egy csőkulcsot feláldozva elvágtam kb. 5 cm hosszúra, a falának a vastagságából le kellett köszörülnöm, hogy ennek a fekete tányérnak a lyukjába bele menjen annyira, hogy a csavaranyát meg tudjam fogni. Miután ez megtörtént, a csőkulcsot csőfogóval megfogtam, középre beraktam az imbuszkulcsot és letekertem az anyát. Miután ez megvan, azt hisszük hogy "igenjókvagyunk", levesszük azt a bizonyos fekete tányért, majd megdicsérve az olaszok édesanyát szembesülünk még egy anyával :) Viszont mivel most már ez a tányér nincs útban, ezt az anyát már könnyebben tekerhetjük. Mivel védett helyen vannak ezek az anyák, könnyen megindulnak, nem rozsdásak jobb esetben. A második anyát ne vegyük le egyből, mert akkor világvége lesz a kerékdobban, s útra indul a rugó amit nem akarunk :) Szóval a másodikat csak lazítsuk meg, max. a menet végéig letekerhetjük.

5. Térjünk vissza a kerékdobba, s a rugóösszehúzónkkal amennyire tudjuk húzzuk össze a rugót. Miután ez megvan, s a rugó mozgatható, tehát már nem feszül, a csomagtartóban teljesen le nem tekert anyát most már letekerhetjük. Ekkor a lengéscsillapító tud annyit lefele mozogni, hogy az összehúzott rugót, le tudjuk venni a lengéscsillapítóról. Lehet kicsit játszadozni kell a hellyel, de le lehet húzni. Könnyítésként a lengéscsillapító szárát benyomhatjuk a házába.

6. Ha rugót kivettük, levesszük róla az összehúzót, összehúzzuk az új rugónkat, ezt visszajátsszuk a lengéscsillapítóra, majd a lengéscsillapító szárát kihúzzuk a házból, s a végét visszajátsszuk a toronyba a lyukba. a Lengéscsillapító szárát megfoghatjuk a korábban már említett szorító fogóval, így mikor probáljuk vissza felnyomni a lengéscsillapító szárát a toronyba, az nem fog benyomódni. A visszahelyezésnél könnyíthet a dolgon az is, ha a kerékagy alá teszünk egy emelőt s asszal nyomjuk felfele (megtartja addig amíg a lenégcsillapító szárára visszatesszük az első csavart a csomagtartóban).
Ha ez megvan, s az felső csavart sikerült rátekerni a szárra, s meghúzni, nézzük meg, hogy a rugónak a végei, körülbelül (pontosan) ott legyenek kiengedett állapotban ahol lenniük kell. Ezt látni fogjuk a lengéscsillapítón és a toronyban lévő gumis lészen is. Remélem értitek mire gondolok, máshogy nem tudom leírni :D Ha benéztük a dolgot, a rugóról levehetjük az összehúzót, s nekiállhatunk a leszerelt dolgok visszaszereléséhez.

Ha esetleg valamit kifelejtettem az nézzétek el nekem :)
Sok sikert és kitartást mindenkinek aki nekiáll :)

>> Tuning és extraKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2013-04-07

Szerettem volna tempomatot az autómba és kb. egy hónappal ezelőtt elkezdtem utána járni a dolognak.
Olvasgattam itt az oldalon az ezzel kapcsolatos hozzászólásokat és az itt ajánlott német rajongói oldalakat, így lett valami fogalmam mit is kellene keresgélnem a motortérben és az utastérben.
Sajnos nekem nemvolt bekábelezve az autó így azt is nekem kellett megcsinálnom.
A FiatECUscan segített a végső döntés meghozatalában, mert amikor ránéztem vele a cruise control lehetőségekre (+,-,RLC) mindenhol azt írta ki, hogy engedélyezve.
Az ELearn is sokat segített, ott találtam meg a tempomat bekötési rajzát és megtalálhatja bárki a saját autója évjáratához és a benne lévő motorhoz valót.
Itt minden meg volt, melyik kábelt melyik lábra kell kötni és mejik csatlakozót ho találom, ezeket azért nem írom le, mert motor típustól is függ, mit hova kell bekötni a vezérlőegységben. Négy kábelt kellett behúzni a motortérből, ezeket már tudtam hol fogom bevinni, mivel korábban már beépítettem egy erősítőt és annak vittem be a vezetékét. A motortér szemből nézve jobb oldalán az ablaktörlők és a csavarok kiszedése után a jobb oldali műanyag burkolatot emeltem meg és ott volt egy gumi dugó, amit már korábban átlyukasztottam ez kiválóan alkalmas volt a négy 0.75 sodort rézkábel bevitelére.
Bentre egy kb. 50 cm-es kábeldarab kell, de én vettem 5x5m-t az a biztos (darabja 156Ft-ba került :-) egy villamossági szaküzletben ).
Még a kuplung kapcsolót kell megnézni, nekem annyi volt, hogy az érintkezője nem ért hozzá a pedálhoz kiszedtem a helyéről (nagyon egyszerű csak egy fordítás és az csatalakozó levétele), utána szétszedetem, de lehet nem kellett volna, mert a végén lévő fehér műanyag érintkezőt kellett kicsavarni, addig amíg be nem akad a végső állásába, így már hozzá ér a pedálhoz és tökéletesen funkcionál.
GTPeti tanácsára még ellenőriztem a fék kapcsolót is, de az enyémben már alapból kétkörös(4 láb=kétkörös,2 láb=egykörös ) volt.
Az egész nem volt nagy munka, inkább az utána járás volt sok és a szivatós részek amikor egy láb nem érintkezett a vezetékhez. Az ECU-ba én csak bele dugtam a vezetékeket, mert nem találat megfelelő sarut a vezeték végre, majd ha hozzájutok egy ECU csatlakozóhoz jó áron, akkor ezt is megcsinálom, de jelenleg tökéletesen működik a rendszer hosszabb úton is és a belső csatlakozónál is ugyan ezt a módszert használtam.
A csatlakozókon a számok alapján könnyen meg lehet találni a megfelelő lábakat.
Akinek szüksége van rá az könnyen meg tudja csinálni egy szabad hétvégéjén.
A kormány alsó burkolatát saját magamnak vágtam ki, feleslegesen nem akartam pénzt költeni, ezért jött ki ilyen olcsón.
Az elektromos 12000-ért akarta bekötni és ajánlottak kart 20000-ért is(én 6300-ért vettem postával együtt, de 7500 és 10000 között biztosan lehet találni a bontókban).

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2013-04-07

Klíma töltés, javítás,szerelés 27.940,- + 10.000,- a fűtőradiátor + 13.400,- légzsák vezérlő modul.

 

Remélem tényleg itt a tavasz és vége a havazásnak! A remény hal meg utoljára! :-) Felkerültek a nyári 19-es kerekek, azért ezzel az igazi! 14.375 km az óraállás.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-04-04

Nekiálltam, hogy rendbe tegyem az akku környékét.
A teljes cucc lebontása során meglepetés ért. A tálcát 4 csavar fogja a padlóhoz, meg egy távtartó a hátfalhoz. Sajna a gyárban a távtartót odahegesztették. Nem tudom leszedni. Ha nem tudom kiszedni a tálcát nagyon izgalmas lesz a korrózió mentesítés.
Lehet, hogy le kell fúrnom az akku mögötti lemezről a ponthegesztést...

 

Mivel már két napja nem esett a hó, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. Felkerültek a nyári kerekek.
Csak egy apró homokszem került a rendszerbe. A másik gyári felni Alfás kupakja nem passzol az új felnibe. Valahonnan szerezni kell.
Óra állás: 89.630 km

 
>> Eseménycsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-04-07

Bár még nincs rendszáma a kis 1,4-esnek, de azt sem szeretném, hogy a nagy állásában menjen tönkre a típus, Párommal kivittük egy "kalóz"körre a kisautót a közeli csendes utcákba.
Szabálykövetőnek tartom magam, de idén még egy métert sem mentünk, így muszályból cselekedtünk.
Tegnap töltöre tettem az akksit, majd ma egy alapos melegítés után, 3-4 km erejéig kigurultunk az utcára.
Párommal felváltva vezettünk egy kicsit, és úgy éreztük, hogy mind a hárman elégedettek lehetünk ezzel a vasárnappal....

 
>> EseményJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2013-04-02

4év és jó pár ezer hibamentes km után úgy döntöttem eljött az idő jöhet egy "új" Alfa... végül a 156 jött, a 146 pedig 2013.04.02-án elgurult az új gazdijához, téglaci kartárshoz. Remélem még nagyon sokáig fogja róni a magyar utakat és ennek még szemtanúja is lehetek:)

1.kép: vétel után 2009-ben
2.kép: eladás "előtti" állapotban