Blog
Szerviz szett, Selenia 5W30-al és vezérmű garnitúra csere. 90251 Km.
Múlt hét szerdán (0410) találkoztam HoZee-val és átvettem tőle a két 17-es gumit, amik idén nyáron a meglévő két Goodyear Eagle F1 Asymmetric-ek társai lesznek. Nem éppen úgy sikerült a találkozó ahogy terveztük, és végül nem is azt a gumit hoztam el, amit megbeszéltünk. (Erről bővebben az ő blogjában olvashattok.) Végül a Goodyear-ek társai erre a szezonra két 4-5mm-es 215/45 R17 Dunlop SP SportMaxx RT (91 Y XL peremvédős) gumi lett. (a Falken Ziex ZE 912-esek helyett)
Tavaly nem sikerült letakarítanom a nyári 17"-os felniket, mielőtt felpakoltam őket az autóra, így a tavaly előtti kosszal indultunk neki a szezonnak. Nem öröm, de jobb híján ez volt. Gondoltam, majd mielőtt elpakolom őket télire, majd akkor.. Na de hát akkor már hideg volt és a költözés elvitte minden időmet így megint csak elmaradt. Megfogadtam, hogy idén már nem kerülhetnek fel így.. mert ok, hogy lemosom a kézi mosóban, meg így-úgy.., de a felni belső oldala se kevés dzsuvát szedett össze ez idő alatt, amihez pedig felrakva már nem férek hozzá. Hétvégén (0414) nekiláttam hát, hogy a két szezonnyi fékport és egyebet letakarítsam az alu papucsokról. Természetesen ez sem ment simán, így hárommal sikerült csak végeznem, de így is 3 óra munka volt a 3 felni.. Viszont a különbség nem elhanyagolható :) A felniken sajnos nem egy kisebb lakk lepattogzás látható már közelről, nagy része hála a kedves gumisoknak, akik nem találják el a csavarlyukat a légkulccsal..
Mai nap (0416) foglaltam időpontot a cserére -most már, érthető módon a norauto helyett- az AKH-hoz, ahol egyszer már voltam is futómű állításon a III. kerületben Szatyi ajánlására. E hét szombat (0420) délre sikerült időpontot szerezni. Remélhetőleg addig az utolsó felnivel is végzek :)
Ma kicseréltem Végre.. a két hátsó lámpát is, amit még tavaly valamikor szereltem ki, mert megolvadt egy kicsit a belseje, amikor is leesett a belsejében az egyik 'henger', amitől pirosan világít, a forró féklámpa izzóra. Egy ideig piros szig'szalaggal pótoltam a pigmenteket:) aztán mikor ezt már kellőképp cikinek éreztem, visszacseréltem a gyárira, de csak a felét. Na és így, sikerült kihúznom a telet, ezzel a szépséges kinézettel. Pár hete találkoztam Tulival (0315), aki egyszer már segített egy hasonló helyzeten. Kicsit "megműanyagozta" (0328) és láss csodát, ismét működőképessé vált. Na de ez még nem minden. Ki is kell azt a lámpát cserélni.. na, ide érkeztem el ma (0416). Újra a helyén nem is tudom megmondani hány hónappal később..
A lámpa próbálgatás közben észrevettem, hogy most már egyik helyzetjelzőm sem ég elől, így tényleg be kell szereznem most már egy párat. Azokat kb. fél éve szerzem.. :)
Egyik héten észrevettem, hogy a jobb oldalsó indexem kicsit lóg, nincs teljesen a helyén. Megnéztem közelebbről és akkor láttam, hogy az eltört a rögzítő fület helyettesítő ragasztó engedett el.. :/ Javítása folyamatban.
Eszembe jutott, hogy az utolsó olajcserénél a pollenszűrőt vajon cseréltem-e vagy sem.? Persze addig már nem jutottam, hogy utána is nézzek. Inkább kiszereltem, kicsit kitakarítottam, kimostam!:) majd vissza. Szerencsére nem volt koszos, úgyhogy szerintem ezt a nyarat még bőven elviszi. Következő olajcserénél legkésőbb ez is cserélve lesz.
A tavaszra (és később a nyárra) való tekintettel egyre nagyobb szükség lenne arra, hogy az ablakmodul megfelelően működjön.. de ezt most kevésbé teszi. Még talán december volt, mikor észrevettem, hogy nem húzza fel automatikusan az ablakokat a központi zár zárásakor, ahogy azt eddig tette, de nem teszi.. Pedig szükség lenne rá, mert nem egyszer mentem már vissza felhúzogatni őket, mert megfeledkeztem, hogy most már nekem kell azokat is.. :) Nem véletlenül hívják komfort elektronikának.. (is) Még nem tudom kinek és mikor, de valakinek meg kellene néznie, csinálnia.. :) Lehetőleg mielőbb.
A kinyomó csapágyat még mindig nem sikerült kicseréltetnem a kuplung szerkezettel együtt. Azóta is sípol. Bár most a jó időre való tekintettel egyre halkabban és rövidebb ideig teszi ezt indulás után és váltásoknál. Viszont ez sem maradhat így..
Történt egyszer, kb már egy hónapja (0314), hogy késő esti indulásnál a benzinmutató többet mutatott a kelleténél, kb fél tankkal, aminek örültem volna, ha igaz, de sajnos tudtam, hogy akkor nincs benne ennyi. Szokott ilyet csinálni, de csak ha nem vízszintesen parkolok az autóval. Ilyenkor vagy lefelé vagy felfelé csal - ugye attól függ, hogy állok meg éppen, de a vízszintes padlójú garázsból indulva, több órás állás után ilyet még nem produkált. Remélem nem találja ki, hogy ott is elromlik valami.. Mindenesetre feljegyzem a km óra állást: 193.643 km
Így hát újra sok megoldandó feladattal látunk neki az idei szezonnak. De milyen unalmas is lenne teendők nélkül a nyár. Pedig egyszer azért kíváncsiságból kipróbálnám.. :)
[Költségeim: 2db 17"-os Goodyear nyári gumi 18000 2db 17"-os Dunlop nyári gumi 9000 hátsó lámpa javítás 2000]








Sajnálatos módon eltörött a bal első spirál rugó az autóban. Ez is egy probléma de ami számomra nagyobb felháborodást okozott az,hogy egy Alfás körökben és olasz autókra specializálódott bontó ígéretét be nem tartva hitegeti a leendő vásárlót.Így nem tudom hogyan tudnak jól működni.De ha egy mód van rá többet nem rendelek tőlük semmit.De a kellemetlenség ellenére így egy új darab kerül beépítésre valószínűséggel pénteken.
Felkerültek a nyári gumik remélhetőleg jó sokáig lehet őket használni! :-)
Tegnap hazafelé a munkából kigyulladt az "akkumulátor töltés nem megfelelő" hibaüzenet.
Ma reggel 8kor fogadtak is a Nagy-villamossági szervizben, ahol megállapították, hogy generátor-felújításra kell készülni.
Délre el is készült az autó: a diódasor ramatyul nézett ki és az állórész is megpörkölődött, úgy tűnik indokolt volt a beavatkozás.
Költségek: (bruttó)
1. Diódasor 10.630,- Ft.
2. Csúszógyűrű 1.634,- Ft.
3. Állórész 23.131,- Ft.
4. Csapágy 5.500,- Ft.
5. Szénkefe 900 -Ft.
Anyagköltség: 42.000,- Ft.
Munkadíj: 19.000,- Ft.
Nem gondtoltam hogy egy leselejtezett PC tápjának saválló háza ilyen jól fog jönni valamikor. :)
A légszűrőház felső támasztó karja már vásárláskor is le volt törve. Így a ház függőleges irányban azért nem volt stabil még a szívócsó bentlétekor sem. Mivel új az AFM ezért ezt minél előbb orvosolni akartam, nehogy a felesleges rázkódás esetleg kárt okozzon.
Nézegettem képeket erről a támasztó karról a neten valamint v.krisz cartárs is küldött a sajátjáról, így már tiszta volt, hogy hogyan is van ez a kitámasztás. Érdeklődtem bontókban is, de érthető módon csak házzal együtt adnák, azt se olcsón.. Így az SK megoldás mellett döntöttünk. :)
Nem egyszerű mondjuk felülről megoldani a jelöléseket ill. az odapróbálást (relék, vízcső), de sikerült végül kiszabni. Egy kicsit mondjuk még igazítani kell rajta valószínűleg, mert sztem kicsit túl feszes.



Sok apro szempont figyelembevetele utan elado sorba kerult, kicsit pihen az Alfizmusom :/...de!! az utod mar itthon alfa szivvel megaldva :) Lancia Kappa SW 2.4 JTD... szal nem mulik a szerelem, tovabbra is olasz ;)
hogy megválunk a legdrágább és legszebb kisautómtól, mert kinőttük. Remélem szerető új gazdát találunk neki, aki legalább annyira szereti majd mint én.
http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=3238031
a szívem szakad meg érte. 97500 km


Túl sok a szabadidőnk Lacci33 cartárssal.... a végeredmény az lett, hogy egy Brava-ra feltettük a nyergeket csak úgy megtámasztva, megmértem a súlyát az 1 dugattúy és a 4 dugattyús nyergeknek, valamint megpucoltam az egyik nyerget... ma folyt.köv.
Érdekesség: 1 dugattyús féknyereg új betétekkel 3,89 kg 4 dugattyús Brembo féknyereg, használt betétekkel 4,30 kg, és 2x akkora :)





Meguntam az automatikus tankajtót (fékezésnél kinyílott, gázadásnál becsukódott) Úgy is terveztem 1 Érdi utat a lökös miatt egyúttal beszereztem a többi apróságot is jobb hátsó díszléc, párban olcsóbb és hamár kettőt veszek akk még olcsóbb a hátsó lámpa is, ami kicsit megrepedt a tologatás miatt mivel többet toltam idáig a pici kocsim mint vezettem, na jó azért nem :) de lassan újra rajtra kész lesz :)
