Blog
Május 4-én lejár a műszaki vizsga. A teendők:
- első féktárcsa és fékbetét csere (csikorog a jobb első, fékezés nélkül)
- váltóolaj csere
- motorolaj + szűrő csere
- alsó-felső lengőkarok, bal, jobb
- jobb első ülésben a nyomásérzékelő fólia cseréje
- a motor rángat 2000-es fordulaton
- ablaktörlő akadás
- külső hőmérő javítás
- klíma
Miután beszereltem az új AFM-et és az időjárás is partner volt, este gondoltam eljött a pillanat, hogy megnézzük hogyan viselkedik az autó.
Laptop rádug, MES indít, autó indít. Semmi gond. Elindultam a garázsból, az első lámpánál lefulladt. Hjajjaj.. Újraindít, megyünk tovább. Míg kiértem a városból addig csak óvastosan váltogatva próbálgattam. Már biztosan megtartotta a fordulatot, nem volt bizonytalanság, mikor egy bizonyos fordulatszámon tartottam. Ez jó jel. Kiértem az M1-M7 közös szakaszra, ott azért már gondoltam elég meleg, nézzünk egy kis gyorsulást. Magabiztosan ugrott, de őszintén szólva nem éreztem, hogy marha nagy változás lenne a dinamikájában ahhoz képest, mint, mikor lehúzott AFM-mel próbáltam. Viszont további mosolyt csalt az arcomra, hogy a 4500 körüli torpanás is eltűnt, de nem tűnt vmi erősnek.
M1 - odaléptem neki, szépen húzott.
M0-nál visszafordulás, 3-asban felhajtva a pályára, padló.. vaahhh. Na, itt már elkezdtem csurgatni a bokámra, ekkora már érzehetően képbe hozta magát az ECU. :) Ment, mint a mérgezett egér (remélem nem fényképeztek le sehol :) ),
Vissza a városba, néhány dinamika teszt :), megy mint az álom! Az alapjárat is rendben.
Garázsba be, hibakód ellenőrzés: semmi hibakód. :)
A MES által adatokból az kitűnt gyorsan, hogy a lambda integrátor jelek sokkal stabilabbak a korábbi mérésekhez képest.
Ez pipa.
Hátradőlni viszont nem szabad, mert kell az alsó borítólemez, valamint a légszűrőház hiányzó rögzítését pótolni kell, nehogy megint vmi gebasz legyen.
Szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget, úgy mint:
Novoth Tibor - a diagnosztikai segítségért
BmS - a gyors és szakszerű diagnosztikáért
[k i z z o] cartárs - a türelemért és a tanácsokért
Hari cartárs - A diagnosztikai interfészekkel kapcsolatos tanácsokért
Erhard - a gyári AFM gyors beszerzéséért,
valamint mindenkinek, aki itt fórumokon megosztotta tapasztalatát AFM problémákkal kapcsolatban. :)
Az említett váltóprobléma megoldásaként egy helyi specialista első körben egy olajcserét javasolt, majd kb. 500 km után egy újabb cserét, ahol már a remélhetőleg feloldódott szennyeződés is távozik a váltóból. Nos az elsőre leengedett olaj hagyott némi kívánnivalót maga után, feltehetően ez már a második százezernél időszerű is volt.
Mentem az autóval úgy 350 km-t, ami azt mondom fokozatos javulást hozott, remélem nem a halál előtti javulás esete forog fenn...
Még kétszáz km és jön az újabb olaj + spéci automata váltó-adalék, ha minden rendben lesz.
Eddig 22e ft...
Ma kicseréltem a fordulatszám jeladót.Elég szívás volt vele,mert az utcán emelőről csináltam a hideg aszfalton fekve.A jeladót Erhardtól(Alba Autó) rendeltem,postával 10500ft volt.Bosch 0281002474-000 számú.Remélem ez nem 13K-t bír mint az előző.
Km:142620

Sajnos megharapta egy csúnya aknafedél. Az a baj vele, hogy elég alacsony, pedig még le sincsen ültetve... Kinéztem egy másikat ami kicsit magasabban lenne, és a Fanat-X csapat elég jó áron le tudná gyártani is. Köszönet ystucnak. Még megálmodom, lehet adok neki még egy esélyt a túlélésre. Meg ha már le van véve akkor újra fényeztetem az első lökhárítót is mert tele van kőfelverődésekkel, meg nézek rá valami fóliát a sok kis kő ellen, mert nem gazdaságos negyed évente átfesteteni.



Végre lecseréltem a gyári légszűrőt egy Simota direktszűrőre! :) Köszönet Tizesnek érte! Sparco olajjal lett fújva. Amióta a direktszűrő van benne hörgősebb,morcosabb a hangja és sokkal hangosabb lett. :) Remélem nem lesz sokkal több a fogyasztása...

Kicserélve.Jövőhéten beszerzek két első gumi fékcsövet meg egy garnitúra betétet,ez lesz a következő projekt:)
Péntekre meglett a küszöb spoiler fényezése, így azt terveztem, hogy szombaton délután fel is tesszük. Vasránapig pihen (a ragasztás), aztán lehet menni... hát nem így történt. Elég nehéz fúrni az autó alját, különösen, ha nem minőségi fúrószárat használ az ember :-/ Eltört egy pár db, annyi, hogy el is fogyott... így legalább 1 hétig halasztva van a projekt. Viszont ez elején és a hátulján odafogattuk, illetve felül is odaragasztottam átmenetileg, hogy tudjak néhány képet készíteni...
Folyt köv. 1-2 hét múlva (ha lesz időm, és jó lesz az idő).
Update: felkerült... nagyon király!!!


Az elmúlt 812 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 88.901 km
- 1.266,7 óra menetidő (52,78 nap!)
- Mozgásban töltött idő: a megléte óta 6,5% (!!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.060,32 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 31,06 Ft/km
