Blog

>> Tuning és extraKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2013-04-07

Szerettem volna tempomatot az autómba és kb. egy hónappal ezelőtt elkezdtem utána járni a dolognak.
Olvasgattam itt az oldalon az ezzel kapcsolatos hozzászólásokat és az itt ajánlott német rajongói oldalakat, így lett valami fogalmam mit is kellene keresgélnem a motortérben és az utastérben.
Sajnos nekem nemvolt bekábelezve az autó így azt is nekem kellett megcsinálnom.
A FiatECUscan segített a végső döntés meghozatalában, mert amikor ránéztem vele a cruise control lehetőségekre (+,-,RLC) mindenhol azt írta ki, hogy engedélyezve.
Az ELearn is sokat segített, ott találtam meg a tempomat bekötési rajzát és megtalálhatja bárki a saját autója évjáratához és a benne lévő motorhoz valót.
Itt minden meg volt, melyik kábelt melyik lábra kell kötni és mejik csatlakozót ho találom, ezeket azért nem írom le, mert motor típustól is függ, mit hova kell bekötni a vezérlőegységben. Négy kábelt kellett behúzni a motortérből, ezeket már tudtam hol fogom bevinni, mivel korábban már beépítettem egy erősítőt és annak vittem be a vezetékét. A motortér szemből nézve jobb oldalán az ablaktörlők és a csavarok kiszedése után a jobb oldali műanyag burkolatot emeltem meg és ott volt egy gumi dugó, amit már korábban átlyukasztottam ez kiválóan alkalmas volt a négy 0.75 sodort rézkábel bevitelére.
Bentre egy kb. 50 cm-es kábeldarab kell, de én vettem 5x5m-t az a biztos (darabja 156Ft-ba került :-) egy villamossági szaküzletben ).
Még a kuplung kapcsolót kell megnézni, nekem annyi volt, hogy az érintkezője nem ért hozzá a pedálhoz kiszedtem a helyéről (nagyon egyszerű csak egy fordítás és az csatalakozó levétele), utána szétszedetem, de lehet nem kellett volna, mert a végén lévő fehér műanyag érintkezőt kellett kicsavarni, addig amíg be nem akad a végső állásába, így már hozzá ér a pedálhoz és tökéletesen funkcionál.
GTPeti tanácsára még ellenőriztem a fék kapcsolót is, de az enyémben már alapból kétkörös(4 láb=kétkörös,2 láb=egykörös ) volt.
Az egész nem volt nagy munka, inkább az utána járás volt sok és a szivatós részek amikor egy láb nem érintkezett a vezetékhez. Az ECU-ba én csak bele dugtam a vezetékeket, mert nem találat megfelelő sarut a vezeték végre, majd ha hozzájutok egy ECU csatlakozóhoz jó áron, akkor ezt is megcsinálom, de jelenleg tökéletesen működik a rendszer hosszabb úton is és a belső csatlakozónál is ugyan ezt a módszert használtam.
A csatlakozókon a számok alapján könnyen meg lehet találni a megfelelő lábakat.
Akinek szüksége van rá az könnyen meg tudja csinálni egy szabad hétvégéjén.
A kormány alsó burkolatát saját magamnak vágtam ki, feleslegesen nem akartam pénzt költeni, ezért jött ki ilyen olcsón.
Az elektromos 12000-ért akarta bekötni és ajánlottak kart 20000-ért is(én 6300-ért vettem postával együtt, de 7500 és 10000 között biztosan lehet találni a bontókban).

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2013-04-07

Klíma töltés, javítás,szerelés 27.940,- + 10.000,- a fűtőradiátor + 13.400,- légzsák vezérlő modul.

 

Remélem tényleg itt a tavasz és vége a havazásnak! A remény hal meg utoljára! :-) Felkerültek a nyári 19-es kerekek, azért ezzel az igazi! 14.375 km az óraállás.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-04-04

Nekiálltam, hogy rendbe tegyem az akku környékét.
A teljes cucc lebontása során meglepetés ért. A tálcát 4 csavar fogja a padlóhoz, meg egy távtartó a hátfalhoz. Sajna a gyárban a távtartót odahegesztették. Nem tudom leszedni. Ha nem tudom kiszedni a tálcát nagyon izgalmas lesz a korrózió mentesítés.
Lehet, hogy le kell fúrnom az akku mögötti lemezről a ponthegesztést...

 

Mivel már két napja nem esett a hó, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. Felkerültek a nyári kerekek.
Csak egy apró homokszem került a rendszerbe. A másik gyári felni Alfás kupakja nem passzol az új felnibe. Valahonnan szerezni kell.
Óra állás: 89.630 km

 
>> Eseménycsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-04-07

Bár még nincs rendszáma a kis 1,4-esnek, de azt sem szeretném, hogy a nagy állásában menjen tönkre a típus, Párommal kivittük egy "kalóz"körre a kisautót a közeli csendes utcákba.
Szabálykövetőnek tartom magam, de idén még egy métert sem mentünk, így muszályból cselekedtünk.
Tegnap töltöre tettem az akksit, majd ma egy alapos melegítés után, 3-4 km erejéig kigurultunk az utcára.
Párommal felváltva vezettünk egy kicsit, és úgy éreztük, hogy mind a hárman elégedettek lehetünk ezzel a vasárnappal....

 
>> EseményJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2013-04-02

4év és jó pár ezer hibamentes km után úgy döntöttem eljött az idő jöhet egy "új" Alfa... végül a 156 jött, a 146 pedig 2013.04.02-án elgurult az új gazdijához, téglaci kartárshoz. Remélem még nagyon sokáig fogja róni a magyar utakat és ennek még szemtanúja is lehetek:)

1.kép: vétel után 2009-ben
2.kép: eladás "előtti" állapotban

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2013-04-07

180000

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2013-04-07

2013.04.06. 134200Km! Megtörtént az olaj,( Selénia WR-Diesel) + olajszűrő,és levegőszűrő cseréje!

 
>> Tuning és extraIstván002 // Alfa 146 1.6 boxer // 2013-04-07

Gondolom minden öreg autó tulaja tudja, hogy az ajtó szigetelése sem örök darab. Enyém is szétszakadt, pótoltam. Parketta alá való szigetelés teljesen megfelelt. 5 méter volt 2000ft. Vízálló, lépésálló, mindenálló.

Lent egy ilyen volt, ilyen lett kép látható.