Blog
Végre eljött az idő ,hogy a stabilizátor szilenteket és a váltókulisszát kicseréljük. Hála a MÉTA autószerviznek:)))
Természetesen gyári szilentek kerültek az autóba ahogy a váltókulissza is gyári,amiket az Elforg Kft-től szereztem be.
A felső lengőkarokat is kicseréltük aztán jött egy futómű állítás és egy ózonos klíma tisztítás:))))
km: kb 220 ezer






Úgy gondoltam körbejárom az alábbi témákat kivitelezhetőség és anyagi szempontból. Azután meglátjuk...
1) sebességváltó gomb cseréje - SZVSZ ez nem lehet nagyon problémás
(2) könyöklő hátsó utastér felé eső részébe levegőbefúvó egység (jelenleg tárolórekeszes). Ha netán csak krómkeretes levegőbefúvó „rácsot” kapok ide, akkor le kell cserélnem az elülsőket is krómkeretesekre
(3) dupla kipufogórendszer -> ez már lenne kompletten csak momentán nincs rá 50 000,- Ft-om
(4) kétzónás digit klíma utólagos beszerelése (ehhez ha minden igaz lesz programozó is, aki a komfortelektronika computert update-eli)
(5) a hátsó ajtók elektromos ablakemelősítése
(6) komplett bőr belső (fekete, sötétkék, vagy piros) - ha tudok szerezni bontóból
Úgy néz ki lesz tempomatom.
Ma beszéltem a bontós haverommal. Van neki kar, sőt bekötési rajza is. 5 vezetéket kell kihúzni összesen, ha nincs a kocsiban előkészítés.
Amit újonnan vennem kell, az a kormányoszlop alsó burkolata - kb. 6000 pénz - a plusz kar miatt az más formájú, mint az enyém. Bontott abból nincs, mert a térdlégzsák ugyebár azt lezúzza.
Motor kint és szétszedve. Blokk, hengerfej, hajtókar K.O. Váltó unoka tesómnál. Recsegett egy picit. 2in1. A másik két autóra való költési "kényszer" miatt a 155 projekt pihen. Az az: forgalomból kivonva. S egy jó motorra vár... :/








A hivatalos közeg vizsgálata alapján a mellső fényforrások kibocsátása közelít az alsó határértékhez, valamint a görgős fékpadi mérés szerint, a fékpedál működtetése során ébredő fékező nyomaték a hátsó tengelyen bár szimmetrikus, mégis aggodalomra ad okot. A terhelésfüggő fékerőszabályzó helyes működésének ellenőrzése javasolt.
Plecsni fölragaszt, viszlát 2 év múlva....
Tegnap este ki lett cserélve a hosszbordásszíj a kocsiban.Még a multkori olajcserénél lett rákukkantva, és látszott rajta, hogy bizony az idő vasfoga már rendesen megrágcsálta.
A többit képekben:
1.- 2. kép Egykis matatás, néhány csavar kicsavarás, és gyöngéd erőszak után kint a régi szíj.
3. kép Megérett a cserére, szó szerint.
4.- 5. kép Ilyen az új
5.- 6. kép Még egy kis világíts ide, húzd meg arra, na most jó? .... és kész is:)
7.-8. kép Mindez, ővele, és ennyi kilóméternél történt
Azóta hálásan durúzsol nekem tovább :))









A nagyon csúnya desig-tervek alapján készítettem néhány saját elképzelést. Mivel nincs hozzá megfelelő szoftverem, elég mórickásra sikerült. Átküldtem a dekorosnak e-mailen, hogy rajzolja meg rendesen, meg gondolatébresztőnek küldtem neki néhány linket - link1, link2 - (ALFA159-től kaptam én is).
Kíváncsi leszek mi sül ki ebből.






Ma reggel átgurultam a fényező ismerősömhöz (a környék legprofibb fényezője).
Azt mondta szépen, foltban fényezve/ködölve, majd lakkozva és polírozva el tudja tüntetni a kopást és nem fog meglátszódni.
16 000,- Ft lenne a két oldal, ebben benne van a bal hátsó ajtó alatt a sárvédőíven a biztonsági öv odaütéseinek nyomai is (még az előző tulaj műve).
Most, hogy ezt az infót tudom, elkezdek színtelen kavicsfólia után kajtatni. Droberto-val beszéltem ma reggel telefonon, ő azt tanácsolta, hogy a gyárinál nagyobb fóliát tetessek rá.
Kérek mindkettőre (gyári, gyárinál nagyobb) árakat.
A géptető/tető esetleges díszítése ha lesz is, nem a közeljövőben lesz.