Blog

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-09

A katalizátor csere miatt gondoltam kipróbálom mi változott. A BmS tanácsára lehúztam az AFM csatiját.
Első indítás, beröffen és azonnal lefullad. Második indítás, kis bizonytalanság és beáll az alapjárat. F@sza. P1172 és P1175 ill. P0100 és P0110 hibakódok (utóbbi kettő az AFM lehúzás miatt). Hibakódokat kitöröltem, értelemszerűen P0100 és P0110 visszajött.
Elindultunk egy kis kirándulásra, hogy megnézzük a Zsámbéki templomromot. Ahogy bemelegedett éreztem, hogy valami változott, de nem jó irányba. Menet közben egy fordulatszámon tartva néha ici-picit bedadog. Az alapjárat nagyon gyenge. 400rpm körül ingadozik és egyenetlenül jár, néha a töltéslámpa is bevillan. Egyszer, parkolásnál a szervó beterhelésére le is fulladt. A rövid kis autópályarészen meghajtottam kicsit, nem is megy jól.
Ismerős jelenségek voltak. Ugyanezeket a jelenségeket produkálta, amikor vélhetően elszállt az AFM, csak utána rendbejött.
Nem lettünk sokkal okosabbak, viszont ami jó hír, hogy cirka 70km alatt nem jött vissza a két keverékképzési hibakód (P1172, P1175).

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-03-26

Ma lefényeztem a seleseed felnijeim.
Ezüst maradt, raktam a lakkba candy pink effectport -úgy szépen módjával-, nem tudom mennyire fog látszani, napon talán igen. Sötétebb árnyalatú ,mint gyárilag, nekem jobban tetszik. A következő télen ezen gurulunk!

Szerk.

Átrakattam rá a téli gumijaimat, ki lett centírozva. Lekezelve várják a következő telet!

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2013-03-10

Varom a tavaszt, igy EGR pucolas volt, Levegöszürö mosas, valamint LMM tisztogatas.Felelmetes a különbseg a tisztitas utan..

>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-03-22

És ÍME! Megérkeztek a fékek! GYÖNYÖRŰŰŰŰ alig várom már, hogy a kocsin legyenek :)))

 
>> EseményFangio // Alfa 75 Limited Edition // 2013-04-03

Ma lekerült a tank is. Rozsdásnak rozsdás, de ezek csak felületi rozsdák. Tisztításra kerül és a festék réteget is sok helyen el kell távolítani. A leszerelés és a tisztítás kb. 5 óra.
Elkészült a tank festése, szivattyú vezeték rendbetétele, ideglenesen felkerült a helyére, hogy tudjunk mozogni az autóval. Munkaidő 2 óra

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-03-22

Ma délelőtt nekifogtam és kicseréltem a jobb oldali hátsó kerékcsapágyat. Újra a csend uralkodik a fedélzeten. Csak a motor halk duruzsolását hallani. Nagyon élveztem a próbautat, igazi öröm autózás volt.
Menete: kerék le, féknyereg le, nyeregállvány le, féktárcsa le, majd kerékagy kiszerelés és mindezek fordított sorrendben vissza. A nyeregállvány és a kerékagy csavarjai be voltak ragasztva, ezért végig tekertették magukat. Kiszerelésükhöz E12+E14-es torx dugó kellett. A kerékagy könnyen kijött a helyéről, épp csak meg kellett koccintani. A kerékagy fészkét alaposan kitakarítottam a rozsda lerakódástól, a ragasztott csavarokat loctite243-al rögzítettem. Vigyázni kell az ABS jeladóra, mert belóg a vége a kerékagyhoz. Most hogy láttam az agyat már értem miért nem lehet benne csapágyat cserélni, mert bele van integrálva az ABS pólus kereke is, és megfelelő célszerszám nélkül ez szerelhetetlen. A csapágy francia gyártmány (amit kiszedtem az is). A fékbetétek és a tárcsa egyenlőre marad, még van hátra neki sok-sok km. A belső betét 6 a külső 7mm-es. Így hogy ez is a kezembe került és láttam az állapotát, csak azért nem fogom kicserélni mert meguntam :-). Majd ha elkopnak ezek is cserélve lesznek. A féktárcsa nem fékező felületét cink spray-vel fújtam be, mert volt rajta egy-két rozsda pötty. A teljes hátsó fékszerkezet TRW gyártmány (az utolsó elötti képen jól látszik), érdekes mert az első pedig ATE. A következő tervezett karbantartás az az olajcsere lesz, remélem nem jön közbe semmi váratlan.

Hát nem így terveztem. Elkészült a horpadás kijavítása, de szólt a szerelő, hogy átszervezték a hétvégéjét, nem fér be hozzá az autó. Az udvarára nem akartam kitenni, a festőnél nam maradhatott, így hát jobb híján hazahoztuk. Az egy plusz út árát nekem megéri, hogy ne aludjon 1-2 hétig a szabad ég alatt.
Amúgy találtam egy új bizniszt. Esőcsináló varázsló leszek. Ha ez az autó kidugja az orrát a grázsból, akkor garantált az esős idő. Aszályos nyarakon betegre fogom magam keresni vele, amikor a gazdák könyörögni fognak egy kis esőért :)

 
>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2013-03-21

Bár papíron itt a tavasz, ez az időjárásban sajnos még nem igazán nyilvánult meg. A lényeg, hogy tegnap 1 kis jó idő révén, elővettem a gépet és elgurultunk műszaki vizsgát tenni. A GT hozta formáját, és csont nélkül ment át :)
Ezt megkoronázva, délután sor került az olajcserére (+ olaj és légszűrő), valamint a bal első csapágyat kellett cserélni, mert nagyon elkezdett búgni még az ősz végén, így volt is időm beszerezni a tél folyamán.
Hát röviden ennyi...jöhetne már tényleg a jó idő!!!!!
U.I.: Még mindig imádom az én kis gokartomat :))) Fülig ért a szám ezen a kis szakaszon is,és máris aláztam mindenkit a nyári gumikkal :D

Új barátom, TomTec az általam ajánlott szerelőmnél csináltatta a kisszervízt.
Össze is futottunk és megcsodáltuk egymás autóját.
Kipróbáltuk az ő általa kiírt NaviCD-t az én kocsimban ... és láss csodát: működik! (Most már biztos én béna vagyok a CD-írásban).
Nekem is adta a lemezt - külön köszönet érte!

 

Ma előkaptam hazafelé jövet a munkából a Guns 'N' Roses CD-met. Évezredek óta nem hallgattam. De még szóról szóra emlékszem a dalszövegekre :)
Úgy siklott az Arkangyal hazafelé a szakadó esőben, a sötét úton, mint még soha. Mintha tényleg éreztük volna, mit akar a másik. Tökre egy hullámhosszon voltunk minden egyes váltásnál, minden egyes kanyarban, minden egyes előzésnél.

... lehet jobban érzi magát ha énekelek vezetés közben? ... :)