Blog
Ma mentem egy kicsit az autókával. A hazaúton már meleg volt a motor (a dízel még épp ekkor gondolkodott volna el a mutató esetleges megmozdításán :), úgyhogy megsimogattam a gázpedált. (Csak finoman, langsam spazieren.) Széééépen megindul és mindezt 2500-tól már. A felsőbb régiók felfedezését esőmentes napokra hagyom, illetve az olajcsere utánra. Nagyon remek, hogy az úthibák - bár érezhetőek - nem nyikorog semmi, nagy ritkán az ablak egy picit. Ez 17-es /45-ös kerekek esetén nálam nagy elismerésnek számít. A vásárlás cuccai is tökéletesen bepasszoltak a csomagtartóba. Még nem laktam be az autót, de eddig nagyon tetszik! Pontosan azt nyújtja, amit vártam. Pedig szinte "vakon" (GTV-s próbautak nélkül) vettem az autót - hittem az Alfában és nem is csalódtam.
Az egyedüli apró "negatívum", hogy a 156-hoz képest erősebb a szervó. Ezt a 156-nál jobban eltalálták. De ez tényleg apróság. (Kieg.: Seriff szerint szervó nélkül intenzív gyúrás lenne. Hiszek neki. :)
Olajcsere, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő. 129500 km. A szűrőkhöz elég nehéz hozzáférni, a pollenszűrőhöz pl. ki kell bontani a kesztyűtartót :-O Úgy tűnik nem is cserélte eddig senki..
Végre eljött az idő ,hogy a stabilizátor szilenteket és a váltókulisszát kicseréljük. Hála a MÉTA autószerviznek:)))
Természetesen gyári szilentek kerültek az autóba ahogy a váltókulissza is gyári,amiket az Elforg Kft-től szereztem be.
A felső lengőkarokat is kicseréltük aztán jött egy futómű állítás és egy ózonos klíma tisztítás:))))
km: kb 220 ezer






Úgy gondoltam körbejárom az alábbi témákat kivitelezhetőség és anyagi szempontból. Azután meglátjuk...
1) sebességváltó gomb cseréje - SZVSZ ez nem lehet nagyon problémás
(2) könyöklő hátsó utastér felé eső részébe levegőbefúvó egység (jelenleg tárolórekeszes). Ha netán csak krómkeretes levegőbefúvó „rácsot” kapok ide, akkor le kell cserélnem az elülsőket is krómkeretesekre
(3) dupla kipufogórendszer -> ez már lenne kompletten csak momentán nincs rá 50 000,- Ft-om
(4) kétzónás digit klíma utólagos beszerelése (ehhez ha minden igaz lesz programozó is, aki a komfortelektronika computert update-eli)
(5) a hátsó ajtók elektromos ablakemelősítése
(6) komplett bőr belső (fekete, sötétkék, vagy piros) - ha tudok szerezni bontóból
Úgy néz ki lesz tempomatom.
Ma beszéltem a bontós haverommal. Van neki kar, sőt bekötési rajza is. 5 vezetéket kell kihúzni összesen, ha nincs a kocsiban előkészítés.
Amit újonnan vennem kell, az a kormányoszlop alsó burkolata - kb. 6000 pénz - a plusz kar miatt az más formájú, mint az enyém. Bontott abból nincs, mert a térdlégzsák ugyebár azt lezúzza.
Motor kint és szétszedve. Blokk, hengerfej, hajtókar K.O. Váltó unoka tesómnál. Recsegett egy picit. 2in1. A másik két autóra való költési "kényszer" miatt a 155 projekt pihen. Az az: forgalomból kivonva. S egy jó motorra vár... :/








A hivatalos közeg vizsgálata alapján a mellső fényforrások kibocsátása közelít az alsó határértékhez, valamint a görgős fékpadi mérés szerint, a fékpedál működtetése során ébredő fékező nyomaték a hátsó tengelyen bár szimmetrikus, mégis aggodalomra ad okot. A terhelésfüggő fékerőszabályzó helyes működésének ellenőrzése javasolt.
Plecsni fölragaszt, viszlát 2 év múlva....
Tegnap este ki lett cserélve a hosszbordásszíj a kocsiban.Még a multkori olajcserénél lett rákukkantva, és látszott rajta, hogy bizony az idő vasfoga már rendesen megrágcsálta.
A többit képekben:
1.- 2. kép Egykis matatás, néhány csavar kicsavarás, és gyöngéd erőszak után kint a régi szíj.
3. kép Megérett a cserére, szó szerint.
4.- 5. kép Ilyen az új
5.- 6. kép Még egy kis világíts ide, húzd meg arra, na most jó? .... és kész is:)
7.-8. kép Mindez, ővele, és ennyi kilóméternél történt
Azóta hálásan durúzsol nekem tovább :))








