Blog
Nemes egyszerűséggel: Kerékcsere (Nyári) kipipálva. :)
Sikeresen levedlettük a téli szettet és jött is a nyári papucs :) szép-szép..
Sajnos az előző tulaj nem igen tartotta rendben a kocsit, és mai napig szívok vele. Mikor elmentem felrakatni a nyári gumikat, kiderült, hogy ütnek a balos gumik. Hogy ne vegyem észre hátra pakolta a sérült felniket. Na mind1, a lényeg, hogy mostmár rendben vannak.


Ma megjött egy halom alkatrész.
- két hátsó gumi
- balos sárvédő (köszi Alexandro!)
- hátsó lámpák (köszi Alexandro!)
- Olajcsere készlet
- hátsó lengőkar felújító készlet
Az autó gázadásra nem akart megindulni, csak vánszorgott, aztán hatalmas füst és megindult. Elsőként arra gyanakodtam, hogy megszorul a turbó, viszont a vákumcső lehúzásakor gyorsan reagált a szabályzó rudazat. Következő lépésben le lett szedve az EGR szelep, ami tiszta korom volt. Ki lett tisztítva, a turbó töltő nyomás jeladóval együtt, ami szintél állt a koromban. Miután össze lett rakva próbaút és az autó tökéletesen működik.
Másik hadművelet a hátsó fékek cseréje volt.
Ferodo DDF1138 féktárcsa
Ferodo FDB 1349 fékbetét
Kumho Ecsta LE KU31 215/45 R17 nyári gumik felszerelése.
Bár a tavasz eddig (finoman szólva) hagyott némi kívánnivalót maga után, most már remélem nem vállaltam nagy kockázatot, hogy felrakattam a nyári garnitúrát. :) Mivel az eredeti gumikból csak egy volt használható, azt elpotyáltam a vaterán és vettem újakat. A márkahűség jegyében Conti SportContact 5-ösök lettek.
Meg is volt a papucs csere, mire mentem már vártak rám, pikk-pakk feldobálták :) olyan jó volt hazafelé jönni vele, igaz csak egy- két napig voltak fenn a nyárigumik novemberben mikor vettük, de megint olyan érzés volt vele menni, mint akkor. Tökéletesen fekszi az utat, csak a szél suhogását halgattam egész hazaúton, és élveztem az élményt a 16"os felniken gurulva :)
Egyébként a látvány is midjárt más, most ilyen a kis dög :)
70440-73500 km volt fenn a téli garnitúra.




Likvidálásra került a katalizátor,most még csak egy rövid kört mentem vele,de már érezhetően javult a rugalmasság. A többi majd kiderül:)
A hátsó féktárcsa már régen megérett a cserére, ugyanis 7mm-re kopott a gyárilag engedélyezett 9mm helyett. Mivel elől már 330-as tárcsák lassítanak, kicsit ehhez alkalmazkodva, kicseréltem a hátsó nyergeket is a 2002 utáni évjáratokba épített darabokra, amikhez már 276mm-es tárcsák tartoznak. Brembo tárcsák kerültek fel Mintex betétekkel. A jobb hátsó hosszkitámasztó kar szilentjét is kicseréltem, ha már lebontottam a hátsó futóművet, mert elég rossz állapotban volt.
Végül felkerültek a 215/45R17 nyári gumik is a GTV felniken.



Végre! Más esetben a nyári gumik már Március 15. körül az autón vannak. Most majdnem egy hónappal késbőbb lett esedékes, bár még most is napközben csak 10 fok körül van. Más érzés, a nyári gumi, így már stabil az autó, gyors, közvetlen kormányreakció, rövidebb féktáv - szeretjük.
Km: 188700
A téli gumik 4100 km-t futottak a téli szezonban.
