Blog

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-05-28

Az előzetes vizsgálaton megállapítást nyert, hogy az első alsó lengőkarokban a lengéscsillapító szilentje elszakadt, cserélni kell. Kuplung nem emel ki teljesen, ez az oka az autó bemozdulásának álló helyzetben, cserés. Bal hátsó hátsó lengőkar belső szilentje vsz még a futómű állításnál elszakadt, cserés. Hátsó gumi fékcsövek kissé repedezettek, cserés. Felső motortartó szilent szakadt, cserés.
Emellett persze a szokásos olaj és szűrők cseréje esedékes.

A lengőkar még a gyári volt, sőt minden futómű alkatrész eredeti, még talán a kuplung is a gyárban beszerelt cucc volt. Ez akár jót is jelenthetne, csak sajnos lassan elérkeznek az élettartamuk végére közel a 170000km-hez (lengéscsillapító pl.).

Előre kapott trw lengőkarokat, hátulra valami madaras márka, Erhardt szerint jó lesz.
Valeo kuplungszerkezet és Lpr kinyomócsapágy lett beszerelve. AP kuplung volt benne Fiat logóval és már megette a kenyere javát. A kinyomócsapágy berágta magát a szerkezet fémlapkáiba. Maga a csapágy sem volt jó, leszakadt róla a porvédő gumi és a hangja sem volt bíztató.

Ha már lent volt a váltó, szétszedettem. Kipucolták kívül-belül és eltömítették a házat, így végre nem szórja az olajat. Amúgy rendben van a váltó, még sokáig jó lesz. Egyébként a kuplungcsere nem egyszerű művelet. Le kellet szedni a bölcsőt, a kipufogót, a váltókart tartó lemezt és a kézifék kart is. Durva volt látni így szétszedve a kocsit.

Mivel lent volt a bölcső, kicseréltettem a stabilizátor szilenteket is. Ezek már a megvételkor is recsegtek a nagy melegben, de mivel bonyolult kicserélni, halogattam. Birth márkájút vettem (B340) a Bárdinál, de gyári szilent van benne. A rudat épp hogy megcsípte a régi szilent a szélén, szóval még jó.

A futómű sokkal csendesebb lett, tompábbak az utastérbe szűrődő zajok. Futómű állítás után végre középen áll a kormány :D
A kuplung bent fog és nagyon jól adagolható, még szokni kell.
A lengéscsillapító cseréjét egyelőre elhalasztottam, bár néha mintha kopogna a jobb első. Nem húzza már sokáig :(

166230km van az autóban. Valamikor nyáron megejtjük az olajcserét és esetleg a hosszbordás szíj feszítőjét és görgőjét is kicseréljük mert az is egyidős az autóval.
Rossz hír, hogy kevés olajat találtam a szelepfedél pereménél. 150ekm-nél volt cserélve a tömítés (utángyártott), egy gyárit bepróbálunk az olajcsere alkalmával és majd meglátjuk meddig bírja.

>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-04-04

A tételes tennivalók listája műszaki előtt:
- vezérlés, olajok, gyertyák szentháromsága.
- balos sárvédő, melyet megütött egy géptetőn átrepülő motoros. :)
- hátsó futómű csapágykészlet.

 
>> Egyébcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-04-04

Úgy alakul az élet, hogy nagy valószínűséggel 2 hét múlva már magyar rendszám feszít a kis "ördögön". :)

 
>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2013-04-03

Siedelsbrunn (Wald-Michelbach), Németország, április 3-a, este 21:12. Vak sötét. Egyedül az úton. 30K.

 
>> EgyébWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2013-03-13

Egy jeges éjszaka után az ablaktörlő lapát levált a helyéről, a pöcök letörött. Új szempillák másnap beszerezve, cserélve.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-04-03

178500 Km.
Már 175000 -es szervíznél fura hang volt a kuplung kinyomásakor, bár igen kis mértékben. Mint Kiderült, a kettőstömegű lentkerék kezdett behalni. Már olvastam róla itt, és tudtam, hogy nem olcsó mulatság. Bár úgy 80 ezer körülire tippeltem.Villámcsapásként ért mikor kiderült, hogy kb 400000 ezer körül van, még 40 %-os kedvezménnyemmel is 230000 Ft . Még az is tetőzte a bajt, hogy ez általában kuplung cserével is jár, hiszen már ennyi kilométerrel érdemes kicserélni azt is,mert elöbb-utóbb úgy is ki kell majd, bár nekem még nem csúszott. Persze akkor már kell kinyomó csapágy is, főtengely szimering is esélyes, és persze kellett is.Úgyhogy 3 hónap szigorú megszorítás után elkészült a gép.Tudomásomra jutott, hogy az Alfa Romeo szervizekbe ha beviszem a rossz kettőstömegű lendkereket, 106000 Ft ellenében adnak helyette egy gyári felújítottat, persze előrendelésre.Úgyhogy eféleképpen jártam el.
Kellett még hozzá új csavarok, első jobb-bal stabilizátor szilentet cserélni, és két izzító gyertyát, bal oldali féltengely gumit. A váltó olaj visszakerült hiszen 3000 km -nél lett új beletéve.
Így az alkatrészek 237000 Ft, és a munkadíj 60000 Ft volt. Köszönet Németh Misinek,Dunakeszi.
A kuplung egész jó állapotban volt, kissé volt csak megkopva, a lendkerék ramatyul, a kinyomócsapágy a végét járta, a főtengelyszimering kezdett szivárogni. De most már szuper a VAS !! Jöhet a tavasz!

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-04-03

Sok évnyi "pirellizés" után úgy adódott, hogy Michelin gumikkal folytatom. Egészen pontosan Pilot Sport 3-as gumikkal.
Sokat olvastam mostanában róluk, és mivel a tesztek alapján sokkal jobb, mint a Pirelli P Zero Rossók, ezért az elvárásaim is nagyobbak. Nem járok versenypályára, de szeretek tempósan autózni. Nem azt várom, hogy halkabb legyen és energiatakarékosabb, mert akkor eleve nem 18-as, peres gumikkal járnék. Viszont tapadjon jól szárazon és esőben is, illetve bírjon egy szezonnal többet, mint a Pirellik. Meglájuk.

Az összehasonlítás nem lesz nehéz, már a fekete GT-men is voltak Pirelli P Zero Rossók, a fehéren pedig két garnitúra is. A legutolsó szett gumijai 25.227 km-t futottak két szezon alatt, és most Bazsi GT-jén folytatják. Ennyi km után 5 illetve 5,2 mm a profilmélységük.

Az új szezonra mint a négy 18-as felni peremjavítva lett, az elmúlt két évben lett rajtuk pár "karc".

A szerelést és a felnijavítást is a Budaguminál végezték, innen is köszönet az odafigyelésért!

Holnap pedig irány Budaörs: kormánymű, lengőkarok cseréje és futóműbeállítás.

A szokásos statisztikából nem hagyom ki a téligumikat sem: a Good Year Performance 2 gumikba ezen a télen 5.104 km került, így összesen már 19.160 km van bennük, 4 szezon után.

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-04-03

Megint kész lett egy adag szerencsére, a harmadik még gyártás alatt.
Aztán ha esetleg tényleg komolyan gondolja a tavasz, hogy ideér, mennek a helyükre:-)

>> EseményRossi&Zsu // Alfa 156 1.6 16V TS. // 2013-03-01

2013.03.01. délelőtt 0 hibapontos műszaki vizsga, majd este akaraton kívüli terepjáró üzemmód. Aúúúú, még nekem is fájt.
107-et hívni, rendőrbácsi intézkedik, jegyzőkönyv felvéve.( le a kalappal a szerv előtt, még a rendőrautóba is beültetett, nehogy pocaklakó fázzon) Kárbejelentő illetékeseknek beadva.
Kár: jobb első felni (kicsit laptikás) és gumi, plusz másfél óra fagyoskodás. Na és a mankókerék látványa az olaszon-felbecsülhetetlen érzés.
ÉS MÉG FIZETETT IS A KÖZÚTKEZELŐ.