Blog

>> EgyébG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-11

Ezennel Öreglány blogját is megnyitom...

Kicsit furcsa a helyzet, mert nem is tudom hol kezdjem. Elég sok minden van. Egy kicsit talán mesélek az autóról.

Kaszni: elég jó bőrben van. Az alja szinte gyári, lakatolás mentes, közel makulátlan állapotban, ennek megőrzése érdekében az a minimális felületi rozsda ami van, kezelve lesz, majd az egész kap egy friss alváz és üregvédelmet, állapotmegőrzés címszó alatt. A karosszéria többi része pár apró hibától eltekintve szinte sérülésmentes. Bal első sárvédő horpadt, nemsokára javítva lesz. Hátul egy, szerintem elég csúnya lökhárító volt, ezt ma cseréltem gyárira. A lökössel együtt vettem egy szárnyat is, alkalomadtán felkerül.
Motor: Zé. rakta össze decemberben, szerintem ezt nem is kell részletezzem. Nekem ez elég garancia arra, hogy jó. Egyébként tetszik a 16v, nem tolakodóan, hanem kellemesen erős. Iszonyat jót lehet autózni vele anélkül, hogy feltűnne az, hogy mennyi bírságot kéne fizetni ha készül egy sztárfotó.
Futómű: Elöl ok, hátul a gátlók cserések.
Beltér: elkezdtem a zenét is beszerelni, csak elég lassan haladok vele. Az autó belsejében minden kárpit, minden patent megvan, nem lehet csak úgy gányolni. Tervben van egy bőr belső is, a gyári belteret szépen lassan felváltja, persze először legyen meg hozzá minden (ülések pipa). Eddig a két első ajtókárpitot sikerült lecserélni olyanra, ami már át van alakítva 16 centis hangszórókhoz, ez később bőrözve lesz, hogy passzoljon az ülésekhez.

Hirtelen ennyi, ahogy haladok, részletezem majd a dolgokat.

>> Tuning és extrahering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2013-04-11

Kapott egy alu tanksapkát a gyári tartozékokból.Jól is áll neki igaz csak én látom:)

 
>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-04-10

A tempomatom nem működött a kuplung felső munkahengeréek cseréje óta. A pumpálásnál felcsapódott a pedál, és beküldte a kapcsolón lévő gombot a ház belsejébe. Emiatt úgy érzékelte,mintha folyamatosan ki lenne nyomva a kuplung. Bontódott bele egy kapcsoló és kész.

Festés megszáradt, tálca mehet vissza. Újabb évek várnak rá a világtól elzárva. (Az első kép az igazi szín, az utána jövők valamiért pirosak lettek a képen.)
A hegesztés helyett 3 db csavar került be. Tart masszívan. Műanyag tálca és akku vissza. Bekötés és kész.
Zárásul megtettük az idei első fedetlen körutat. 20 fok, napsütés, 50 km.
u.i.
Mint ahogy a 3. képen látható a kutyus még midig erősen érdeklődik a festés iránt :-))

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-04-11

Végre megjött ezis. nem egy nagy dolog, de legalább az utastér valamivel szebb lett :)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-04-11

Tegyük fel, hogy a hamutartó nem akar a helyén maradni és valamivel ki kell ékelni, hogy ne tátsa a száját, de nekünk ez nem tetszik.

Teendők:
1. szedd ki a helyéről, négy csavar fogja
2. kapd szét, mint Matula bácsi a tükörpontyot
3. az a kis "pipa" a bűnös, mert nincs a helyén, azt kell visszavarázsolni
4. ott a helye, abban a zsírral kikent sínben, úgy kell összepakolni, hogy visszamenjen
a helyére, a nagy rugóval együtt
5. rakd össze az egészet a p..ába :-)
6. ha a "pipa" tengelye mozog újra szét fog hullani, ajánlom az alternatív
átmenőcsavaros megoldást
7. csavarozd vissza a helyére
8. rakd vissza a betétet
9. tadáám :-)

Mint az időből is látható, bő fél óra alatt megvan, de ha minden kéznél van, akkor kevesebb.

Legközelebb pár szó a fékbetét cseréről :-)))

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-04-09

Gyakorlatilag megújult az autóm eleje. Kormányművet kellett cserélni (szerencsére garanciában) + két felső lengőkar + jobb oldali alsó lengőkar. 68 ezer kilométert bírtak a gyáriak, 18/17-es kerekeken Budapesten talán ez nem is rossz. Bár azért hozzáteszem, hogy a szilentek már jóval korábban elkezdtek nyöszögni... A szervizbe már az új nyári kerekeken mentem, így a futóműállítást is csak egyszer kellett megcsinálni.

Mire jó a meghoszabbított garancia? Hamarosan megújul az autóm jobb oldala is: új kilincs, új ülésfűtés-kapcsoló is érkezik. Ezeken kívül úgy tűnik, hogy lassan ki kell cserélni a hűtőt (!), mert szivárog valahol a tömítésnél... Semmi külsérelmi nyom nincs rajta, úgyhogy egy újabb anyagfáradás tanúi lehetünk... Az első ilyen a vízpumpám volt, amely megmagyarázhatatlan okok miatt 43 ezer kilométernél megadta magát.

A vezetőülésem bőrhuzatának kálváriája is folytatódik, ismét megjelent rajta egy kis repedés. Ezúttal szivaccsal együtt lesz cserélve... Előzmények: második csere, első csere.

>> Szervizdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-04-11

Abban az esetben ha minden jól megy, jövőhéten megy műszakira.

Km állás 146.000 km "pont mint a 146-os alfám"

 
>> AutóápolásBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-04-11

Az autó átesett egy régen várt políron + waxoláson. A képek magukért beszélnek :)

 
>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-04-09

A hátsó dob cserénél látszott a szöveten, hogy kifúj kicsit. Ez napok alatt rohamosan pusztult és már egész hangos volt. Kicseréltettem.