Blog
Február elején kezdődött és relatíve gyors lefutású volt.
Először, mikor nyitottam fel a csomagteret, lassan tolta felfelé a teleszkóp az ajtót. Azután kézzel kellett rásegítenem, hogy elérje a végpontot. Később már alig tudtam feltolni. Úgy kellett lökdösnöm, hogy teljesen felnyíljon. Bepróbálkoztam némi WD40-el, de mint kiderült többet ártottam, mint használtam vele.
Végül egy szép napon, amíg én mit sem sejtve pakolásztam a csomagtérben, a nehéz SW ötödik ajtaja elkezdett visszaereszkedni, majd a holtpont után elemi erővel vágott nyakszirten. Hát mit nem mondjak! Van benne anyag rendesen!
Vannak a természetben olyan pókok például, melyek szeretetből megeszik a párjukat...de azért remélem az én autóm részéről ez nem a szeretet megnyilvánulása volt. Bár olyan volt mintha egy határozott harapással megenne.
Szóval itt volt vége a dolognak részemről.
Amíg keresgéltem a számomra ár/érték arányban megfelelő új alkatrészt, eltelt két hét. Volt, hogy drága Nagymamám tartotta a szupermarket parkolójában a csomagtérajtót, mikor bevásároltunk neki, vagy épp szeretett feleségem, mikor otthon pakoltunk ki bevásárlás után, de volt előkerült a jó öreg seprűnyél mikor nem volt humán ajtótámasz a közelben.
De ennek vége!
Ma megérkezett Erhard jóvoltából a várva várt alkatrész és be is került a helyére. Nem a legdrágább Triscan-t választottam, hanem a gyári márkát, amit amúgy lengyel barátaink gyártanak. 1 db Triscan árából megvettem az egy párt. Most arra kell figyelnem, hogy nyitáskor fogjam, különben olyan erővel nyílik, hogy majd felvágja a kocsi tetejére az ajtót.
UPDATE 2013.04.13
A szervócsere végeztével büszkén mutattam Csabinak az új teleszkópom. Ahogy ránézett, megállapította, hogy fordítva van beszerelve. Viktorral fejjel lefelé tettük be. A vastaggabbik felének kell felfele lennie nyitott állapotban. Van rajta oldalt egy kis nyíl body felirattal. Vagyis a nyíl irányába kell lennie a kaszninak.
Amúgy ez a fordítva beszerelés érdekes, ugyanis, pont úgy raktuk be, mint ahogyan az előző (gyári) volt.
Ez, a fordítva berakás okozta, hogy ha nem csillapítottam kézzel, akkor felpattant. Így, hogy most a megfelelő pozícióban van elvileg, és idővel visszaáramlik az olaj, kíváncsi leszek csillapít-e rendesen.
Eltelt a tél a kocsira ráfért egy nagy karbantartás.
- szélvédő csere mert már repedt volt, nap ellenző sávban kék sötétítéssel
- Futómű rendbetétele... az egyetlen alkatrész ami még nem volt cserélve :) a jobb felső lengőkar, továbbá két első stab. kar (régiek gagyik voltak), jobb oldali féltengely porvédő csere
- vonóhorog csatlakozója eddig nem működött (nem zavart :) de ezen ne múljon), újra lett kötve, új aljzat...
- folyadék szintek ellenőrizve, és feltöltve ahova kellett
- futóműállítás, eddig nem láttam még ilyen szar utakat, mint az idei évben, úgyhogy nem is csodálom, hogy ez kellett
- helyzetjelző égő
- hibakód olv. - törlés
mindezt végezte Csöri from Várpalota.
Haladunk szépen komótosan az 56'-al.
Lebontottuk az összetört sárvédőt, kivettük az elhasználódott dobbetétet.
Az intercooler tartó szörnyű állapotban volt, körül-belül megszűnt létezni, bontott darabra cseréltem.
Volt egy köztes darab, az is elég rossz állapotban volt, azt ledrótkeféztem, le rozsdamaróztam, majd mikor már szép volt lerücsiztem...
A mai nap eljutottunk addig,hogy a bontott sárvédőt nagyjából visszategyük a helyére, holnap fixre kell rakni, letömítőzni, és fasza lesz!
Holnap neki kéne állni fényezésre előkészíteni az autót, a kerekeket...
Elkezdtük felrakni a téli kerekeket -fényezéskor ez lesz rajta- még nem láttam az autón ,de esküszöm tetszik a 17-es seleseed!.
Segítségemre Gonosztevő és Édesapám áll!



Kész lett az autó. Pénteken lett megrendelve a fordulatszám jeladó, így csak ma tudták beszerelni. Az eddigi hibákat (lambda, code) már nem produkálta.
km.: 217.696
Update4 (05.10.)
Minden összekopott, a fék tökéletes...
Update3 (04.20.):
Most megint nem vagyok benne biztos, hogy a kézifék olyan módon történő beállítása miszerint "előfeszítem" vele az üzemi féket, az rossz elgondolás lenne... :-D
Első-hátsó féknyereg felújítás, fékcső csere, főfékhenger csere és fékolaj csere SEM oldotta meg a problémámat!
De ha ráhúzok a kézifékre akkor tökéletes!!!!!!!! Az angol leírás szerint kiengedett KF esetén szabadon forogjon a kerék, egy kattanásnál már fékezze a kerekeket és 5-6 kattanás legyen a vége ahol rögzítsen. Így beállítva hátul a nyergeken nincs teljesen koppanásig nyugalmiba visszatérve a kar.
Tehát elő van feszítve!!!
Nem mellesleg van egy használt, de hibátlan ATE 24.2125-1733.3 főfékhengerem eladó!!!! Az a fajta amin a sofőr felé eső csőcsatlakozás M10X1 a kocsi orra felé eső pedig M12X1. Alfa száma: 77363612
http://seekpart24.com/ate/master-cylinder-brakes-24212517333?c=100026
Update2:
Mindent amit alant írtam egy baromság. Az üzemi féket ugyan lehet "előfeszíteni" a kézifékkel eredményesen, ideiglenesen, de attól még szar a féknyergem :-)
Következő taszk a hátsó féknyergek felújítása, fékcső és főfékhenger csere.
Utána vezérlés csere házilag :-)
Jó pap is holtáig tanul...
Update1:
Belemásztam a hátsó féknyereg működésébe és arra jöttem rá, hogy igenis a kézifék adja az "előhézagot" az üzemi féknek, tehát fontos a kézifék helyes beállítása. És a tévhittel ellenében a kézifékkar nem jön feljebb a betétek kopásával, mert azt a racsnis önbeállás megakadályozza. :-)
Visszatettem a Zimmermann betéteket elől-hátul próbából, persze szar volt, gondoltam beállítom a kéziféket, ha már amúgy is megemelem a kocsit a nyárikerék cseréhez. Elolvastam hozzá az oda vonatkozó eLearn passzust, miszerint kieresztett állapotban forogjon a kerék, 1 kattanásra kezdje fogni a kereket, 5-6 kattanásnál ne legyen több és fogja teljesen a kereket. Kb. ennyi a fordítás. Így tettem és feljött a pedál, fog rendesen a fék. Basszuskulcs ez normális? A kézifék adja a megfelelő hézagot a hátsó nyergeknél? Nem a karmantyú? Eddig azt hittem mindent tudok, de nem így van...
Hivatalos módszer angolul:
The adjustment of the parking brake should only be carried out after having replaced: the rear brake pads - the handbrake control cables - the rear brake calilpers because the recovery of the clearance due to wear is automatic.
- Position the vehicle on a lift.
1. Lift up the cover for the front armrest with oddments pocket.
- Remove the lower trim for the oddments compartment.
2. Loosen the adjustment nut for the handbrake control cable by at least two or three turns in order to ensure that the cable is completely loosened.
Before loosening the nut, mark its original position.
- Start the engine and with the engine idling, press the brake pedal forcefully at least ten or fifteen times.
- Retighten the handbrake control cable adjustment nut to the original position marked previously.
- Check that the rear wheels are free to turn with the handbrake lever at rest.
- Check that the handbrake braking action begins from the first click.
- At the end of the adjustment, check that the handbrake lever engages between five and six notches of the toothed sector.
- Switch off the engine.
- Place the lower trim for the oddments compartment in its housing and lower the front armrest.
- Remove the vehicle from the lift.






Amikor megvettem ezt a csoda autót, az első, "B" típusú rendszám belülről volt felragasztva a szélvédőre, csupaszon hagyva a kocsi gyönyörű elejét. Eleinte kicsit aggódtam, hogy gond lesz belőle, de az előző tulaj megnyugtatott, hogy 5 éve így használja a kocsit, de eddig elnézőek voltak a rendőrök, így nekem sem kell aggódnom, a környéken már ismerik a kocsit. Ennek lassan már 10 hónapja, és eddig nem is volt semmilyen problémám ebből, pedig nem egyszer igazoltattak, műszakin is járt a kocsi. A helyi rendőrökkel is jó volt a viszony, az utóbbi időben viszont eléggé rám szálltak, a legutóbbi találkozásunkkor közölték, hogy ha nem teszem le a rendszámot a helyére, a legközelebbi találkozásunkkor írnak egy szép kövér csekket. (Fura mód a szívatások azután kezdődtek, hogy a harcos felirat a kocsi hátuljára került...) Mivel a szomszéd utcában van a rendőrőrs, esélyem sincs arra, hogy ne találkozzak velük, ezért úgy döntöttem, nem kísértem a sorsot.
Mivel a lökhárítón nem volt kialakítva a rendszám helye, ezért egy nagyon erős kétoldalú ragasztóval oldottam meg a dolgot. Sajnáltam, hogy elcsúfítottam a szép elejét, de a körülményekhez képest egész pofás lett. Remélem a helyén is marad.




A jó időt kihasználva felkerült a legutolsó matrica az Alfira. Az eddigiek a márkával kapcsolatos elhivatottságról tettek tanúbizonyságot, ez azonban a szívem egy másik részét is megmutatja :)
A kocsi hátuljára, a logo alá került a "harcos" felirat rovás betűkkel. Nem csak márkajelzés, de hitvallás is.


Észrevettem hogy a pajzs mellet lévő réseken be tudnak pattanni a kavicsok és már pár lamellát szétnyomtak, illetve beépültek elég rendesen ezért kénytelen voltam orvosolni a helyzetet


