Blog
Ma beszereztem 1 db gyertya trafót, (Bosch) tartaléknak, ha 1 kenger újra leállna..külföldön nem lenne kellemes dolog.
Továbbá 3 l Selenia 10w60 + Textar fékbetétek az első féktárcsákhoz.
Első blogbejegyzésem, avagy hogyan lett nekem Alfám? :)
2012 nyár óta alig telt el úgy nap, hogy ne szemezgessek a HAHU-n autók után. Volt néhány típus ami tetszett, és mivel az Alfa előtt egy, a családdal közös 98-as swift sedant vezettem, úgy gondoltam, hogy a következő teljesen saját autóm is Suzuki lesz. Hosszas keresgélés után úgy gondoltam, hogy Swift II Sportom lesz, ez állt a legközelebb az elvárásaimhoz és persze a pénztárcámhoz is. 2013 május/júniusra terveztem az autóvásárlást, ám ezek a tervek addig voltak meg, amíg a munkahelyemről hazamenet meg nem láttam egy fekete, 17"-os "sűrű küllő" felnis Alfa GT-t. Pont olyat amilyen most az enyém. Hiába láttam én korábban ezt a típust képeken, annyira nem adja vissza az élményt, mint élőben. Na meg egy ideig úgy voltam az Alfával mint márkával, mint a zsiráffal, szép, szép, de otthonra nem kéne. Na ez rögtön megváltozott mikor elgurult előttem. Amint net elé jutottam, felléptem HAHU-ra és nézegettem a GT-ket. 2db autót találtam aminek számomra elfogadhatónak tűnt az ára. Ebből az egyik kapásból kiesett, megnézni se volt érdemes, képeken annyira látszódott, hogy le van lakva. A másik jónak tűnt, viszont nem volt forgalomba helyezve MO-n. Hosszas e-mail és telefonálgatás után elmentünk megnézni Zalaegerszegre, ahova Észak-Olaszországból került. Kisebb, a korából adódó hibák voltak rajta, de az Alfa szaki akit vittünk magunkkal jónak találta, így nem volt kérdés, hogy elhozzuk-e. :)
Egy délelőtt alatt lezavarták a műszakíztatást és a forgalomba helyezést, még rendszámot is választhattam, úgyhogy az MGT mellett döntöttem, ha már lehet legyen benne az autó típusa. Hallottam korábban, hogy az alfások mennyire összetartanak és villognak, intenek egymásnak, gondoltam naa persze, aztán hazafelé jövet a pályán beigazolódott, nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ennyire összetartóak a cartársak. Szóval így lett nekem autóm Padovából, Suzuki helyett Alfa, május helyett februárban. :)




Miután a gépháztetőmet egy rohadék macska csúszdának használta -amin 3napos fényezés volt- és kis híján szívinfarktust kaptam, Apa úgy döntött, hogy ezentúl birtokba vehetem a garázsát. Ő pedig beáll egy olyan helyre ahova az enyém nem fér be! Öröm bódottááá :))

Amióta nálam van átlagosan 45 litert tudok bele önteni tankolások alkalmával (azt mondják 55 literes a tankja) ezzel a mennyiséggel 420-600 km között tudok eljárkálni, (attól függően, milyen arányban város-autópálya)
Nem tudom, hogy ez jó vagy sem 1.6 16v-től de én elégedett vagyok vele :-)
Nem sokára megy dokihoz Ő is...
A hátsó főtengely szimering még mindig odavan, de nem bírtam megállni, hogy ne járassam meg. Hamarosan addresszálom a problémát, csakhát ugye ahhoz ki kell venni a motort ;(






Reggel begurultunk a szervizbe. Már a csáposon pihen a Vas. Remélem délután már mehetek is érte. :)
Közben megérkezett az utolsó adag:
- vezérlés módosító (köszi András bácsi)
- matricácskák (köszi GT)
- komplett vezérlés, vízpumpástól.
- kézifékkötelek
- kipuff gumibakjai
Kopott volt az első emblémám...gondoltam csak kipattintom és mehet a helyére az új....hát nem!Ahogy próbáltam leszedni a krómrészt eléggé szétbarmoltam! Ugyhogy szereztem egy bontott szép állapotú króm háromszöget. Visszaraktam a helyére és beletettem az új emblémát....Meseszép!!!
Vettem két darab Vredestein ultrac sessanta gumit...ezek előre, Pzero rossok hátulra!!!
Kíváncsi vok ezek a Giugiaro dizájnos gumik hogy szuperálnak majd....
Tulajdonképpen volt egy elég jó fejegységem az autóban egy Pioneer DEH-3300R személyében. Igaz öregecske volt már és a potmétere néha le-leragadt. Néha recsegett, a rádióállomásokat elég nehezen fogta, de azért nagyon szerettem. Annak idején vettem hozzá egy mélyládát, amit egy nagyon kedves barátom, Kovács Zsolt készített nekem, saját készítésű erősítővel egyben. A név talán ismerős lehet a Humma versenyekre járóknak még a 2004 körüli időkből, mikor évekig sorra nyerte a Pro Unlimited kategóriát, saját építésű Citroen Xsarájával. Bár más kiegészítőm nem volt, így a gyári hangszórókkal együtt, erősítő nélkül is szépen szólt a "rendszer".
Aztán előbújt a kisördög: jó lenne valami új, ami nem recseg, jó a tuner része, és persze a gyári hangszórók is lehetnének jobbak...
A fejegység helyére szóba se jöhetettek a mostani csilli-villi pirgő-pörgő, színes szagos kijelzők. Valami szolídat kerestem, ami lehetőleg tud USB-ről is játszani. Végül 2 versenyző maradt. Egy régebbi Pio csúcsmodell, és a jelenlegi egyik csúcs Kenwood egység. Aztán egy hirdetésben megtaláltam álmaim fejegységét: egy Becker Grand Prix-t! Pontosan olyan volt, és azt tudta amit szerettem volna. Kivéve az USB-t, de mellette szólt, hogy adtak hozzá egy mp3-as lemezeket is lejátszó Becker Silverstone CD váltót. Mindezt mondhatni gyanúsan aprópénzért. Mint kiderült, az eladónak nem volt meg a kódkártyája, ezért kipróbálni sem tudta a készülékeket, úgy ahogy volt eladta. Én közben lekértem a készülék sorozatszámát, és egy lengyel fórumon, nagyon kedves emberek 5 percen belül megadták a kódot! :) Ingyen és bérmentve. Csak úgy. Kedvesek nem? A kód birtokában végülis megvettem a szettet, ami legnagyobb meglepetésemre gyári bontatlan csomagolásban érkezett, minden egyéb tartozékával együtt! Wowwwww! :)
Már csak a beszerelést kellett megoldanom. Erre a Paradox Autóhifit választottam, hiszen nincsenek annyira messze tőlem, és a marketingjük is elég jónak tűnt. Mire egyeztettünk egy időpontot a beépítésre, addig rendeltem egy cd tár vezérlő kábelt az e-bayről. Szokás szerint pár nap alatt az is megérkezett.
Arra gondoltam, ha már van egy ilyen szuper 4x18 wattos RMS fejegységem, illene hozzá valami jó kis erősítő. A választásom az Audison SR4-re esett. Legyen ez is olasz, na meg eddig csak jókat hallottam a márkáról. Természetesen ehhez már külön tápkábelt és RCA kábeleket javasoltak a szakik és ajánlották, hogy legalább az első ajtóban levő komponens szettet is jobb lenne kicserélni valami komolyabbra. Természetesen ehhez is új hangszórókábelek kellenek. A szóba jöhetőek közül az Alpine SPG-17CS komponens szettjét találtam minőségben és árban is elfogadhatónak, bár a hangszórócserét szerettem volna egy későbbi időpontra halasztani. Egyedül a mélyláda maradt volna a régi, dehát ehhez amúgy is ragaszkodtam. A projekt tehát egyre csak hízott és hízott, de tudtam, hogy a végén nagyon szépen fog majd szólni a zene... (folyt. köv)



