Blog
Gyári minőségű komplett vezérlés(feszítő,görgő,szíj,vízpumpa)+olaj(selenia 20k),olajszűrő+légszűrő+szelepfedél tömítés csere! Kékalfa 156 és alfaszabi segítségével...baráti 8k-ért! :)
km állás: 113500
Eljött a nagy nap, a műszaki vizsga ideje! Reggel 8-ra mentem Esztergomba Yoyo-hoz, ugyanis ő vizsgáztatta a gépet! Már úgy érkeztem hozzá, hogy felkészítettem arra, hogy a Lambda-szonda valószínű kukás, így a CO nem lesz jó! Azért csak rákötötte a mérőműszerre az autót és láss csodát, teljesen jó volt minden érték! A Yoyo sem hitt a szemének és én sem, de nagyon örültem az eredménynek! Hiába, még csak most lett 20 éves a verda! :-)))))
Aztán Esztergomból egyből Érdre mentem (ismét), mert nagyon csúszott már a kuplungom, megérett a cserére! Szinte alig tudtam már elindullni vele! Sajna új kuplung szettet nem tudtam venni, így maradt a használt! Annál, ami bent volt még ez is jobb megoldás! Marklar túrt valami bontott cuccokat, de azok sem voltak az igaziak, még szerencse, hogy a haverjának Nyúlnak volt szerkezetből is és tárcsából is nagyon jó állapotú, pár 1-2 ezer km volt bennük! Na ezek kerültek beszerelésre! A kinyomócsapágy tökéletes volt még, ezt nem cseréltük! Ég és föld a különbség, határozott, de vaj puha lett a kuplungom! Végre el tudok indulni rendesen! :-))
Cserélni kellett a kiemelő villa végén lévő kart is, mert ismeretlen okból rövidebb volt, mint eredetileg! Korábban még Ari barátom vette észre, hogy rövidebb és hogy heggesztve van! ????? Hm... X-akta! Mindegy, most már ez is rendben!
Egész napos szerelgetés volt ez, de szerencsére volt segítségem TSiga személyében! Hatalmas nagy köszönet neki a segítségért, ha ő nincs, akkor még ma is ott szerelgetek Érden! Marklar is ott volt, de neki még a keze sem lett piszkos! :-DD De természetesen nagy köszönet neki is és haverjának, Nyúlnak is, amiért használhattuk az aknáját és némi szerszámát! :-))
Költségeim:
- műszaki vizsga: 21.000,-
- kuplung szerkezet + tárcsa: 25.000,-
KM óra állása: 122799 Miles
Régi óra szerinti állás: 239060 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 88187 Km (54797 Miles)












171.200 km-nél megrendeltettem az anyósüléshez tartozó ajtóhoz a zárat, mert el volt törve, és már néhány éve nem működött. A zár ára 25.000 Ft volt. Plusz a lengőkar csere miatt kicsit balra húzott a kocsi, ezért futóművet állíttattam (végül a kormányon is kellett kicsit állítani), és kicseréltettem a kiégett izzókat a műszerfalban.
Klíma feltöltve. Nem volt semmi a palackban. Nem kezdtem el dörzsölni. :-)
Nyomáspróba, vákuumteszt minden volt, olaj...semmi baja sincs, csak nem tudom megunta magát és eltávozott a palackból. Majd kiderül, hogy meddig bírja.
2013 április 20. szombat...az első szerviz az Alfával..semmi extra,csak kötelező cserék.
Komplett vezérlés,olaj és szűrők. 90.000 km van az órában és azt olvasgattam,hogy vezérműszíj csere kb itt aktuális. Valóban az volt,megmutatta a szerelő,h ki van repedezve a fogaknál :-o tehát időszerű volt. Most megint bátrabban tolhatom Neki,mert egyszerűen nem tudok nyugodtan közlekedni vele. A tolató szenzor még mindig becsúszva,és valószínű kontakt hibás is,még azt megcsináltatom,mert hiányzik a vissza jelzés tolatásnál.
Ja és fent vannak a 18-as nyári kerekek 235/45-s gumival :D mint a villamos úgy fekszik a kanyarba....
Költség összesen 70.000 ft
Röviden......
A délután egy részét a bőrbelső ápolására fordítottam. Mosószeres vízzel eltávolítottam a szennyeződéseket, majd utána Erdal bőrápolóval leápoltam az egészet. Ez az Erdal jó, mert nem lesz tőle fényes és csúszós a bőr.



-MAP szenzor tisztítás
-kipufogó felújítás
-fenékborítás felszerelése
U.I.: Kérek mindenkit hogy a képeken látható módon senki sem emelje az autót!!!







Megvolt a nagyszervíz ( Bartos Motorsport, Nógrádkövesd )
Cserélve : komplett vezérlés szíjakkal, görgőkkel, balanszszíjak stb. ( Gates )
Összes folyadék fék - szervo ( Agip ) fagyálló ( Agip ) váltó ( Agip ) és e-hátsó diffiolaj ( Agip ) motorolaj - Agip Racing 10w60
Összes fékbetét : Ferrodo Premium
E.féktárcsák felszabályozva
Cserélve ( állítólag...) : klímakompresszornál tömítés ,és
motortömítések ( paszta nélkül!!! ) osztómű szimering, főtengely szimering
A Q4 alatt porszárazság, semmi pötty, semmi egyéb izzadás, stb. ezáltal már nincs.
Nagyon nagy dolog...Viszont: kértem, hogy mindent fotózzon és majd 1 CD-n átadja, na ezt még ma sem kaptam meg...(2013-10-10)
Határidőt nem ismeri, fél éve nem képes a kért CD-t átadni, állítólag nem találja....ha-ha.....nem ajánlom senkinek!!!!
A gyári rugókat visszatesszük ( majd ) még ezáltal feljebb kerül a gép mert sajnos ezen az utakon ez a kombó ami alatta van nem műx...






Találtam az autó elejébe egy kis olajtócsát. Sajnos a légkondi vezetéke az alu megadta magát. Javítani nem lehetett mert tele volt lyukkal, mint kiderült a tisztítás után. Bontott lett véve, ami persze a legalsó volt a légkondicső halmazba. Örültek nekem Érden biztosan... De én is izgultam hogy legyen. Nem értem igazából, hogy egyforma autó, motor évjárat, és egyiknek itt megy a cső a másiknak ott!
Ráadásul a régebbi autómnál elég lett volna az utolsó 30 cm-t cserélni ilyenkor mert ott volt még toldva a vezeték, itt viszont az egészet kellett a tűzfaltól. A fél motorteret ki kellett bontanom.
Ha már megbontottam cseréltem az összes gumigyűrűt.
Nyomáspróbáztuk nem engedett semmit, mégis a gép a feltöltés során szivárgást észlelt, de fel lett töltve, ment bele UV is rendesen, hátha meglátjuk hol enged. Sehol se láttunk szivárgást így se. Most jön a hideg rendesen!
Sajnos azóta találtam még egy "kis" olajat a kocsi alján de ez már más lesz sajnos és Csörire vár. Kicsit sírni tudnék mert szerintem a kuplung cserénél nem cseréltek főtengely simeringet és az fáradt el, de meglátjuk...








