Blog
Megvan az új termosztát, Behr.
Szóval jövőhéten termosztát csere, plusz hátsó főtengely szimering és bal oldali féltengely szimering csere is lesz, meg váltóolaj csere.
Az önindító is meg lesz vizsgálva, hátha cserések a szénkefék, elég sokat teker indításnál. Bár ezt okozhatja az 55 Ah-ás akku is :D
Ezennel Öreglány blogját is megnyitom...
Kicsit furcsa a helyzet, mert nem is tudom hol kezdjem. Elég sok minden van. Egy kicsit talán mesélek az autóról.
Kaszni: elég jó bőrben van. Az alja szinte gyári, lakatolás mentes, közel makulátlan állapotban, ennek megőrzése érdekében az a minimális felületi rozsda ami van, kezelve lesz, majd az egész kap egy friss alváz és üregvédelmet, állapotmegőrzés címszó alatt. A karosszéria többi része pár apró hibától eltekintve szinte sérülésmentes. Bal első sárvédő horpadt, nemsokára javítva lesz. Hátul egy, szerintem elég csúnya lökhárító volt, ezt ma cseréltem gyárira. A lökössel együtt vettem egy szárnyat is, alkalomadtán felkerül.
Motor: Zé. rakta össze decemberben, szerintem ezt nem is kell részletezzem. Nekem ez elég garancia arra, hogy jó. Egyébként tetszik a 16v, nem tolakodóan, hanem kellemesen erős. Iszonyat jót lehet autózni vele anélkül, hogy feltűnne az, hogy mennyi bírságot kéne fizetni ha készül egy sztárfotó.
Futómű: Elöl ok, hátul a gátlók cserések.
Beltér: elkezdtem a zenét is beszerelni, csak elég lassan haladok vele. Az autó belsejében minden kárpit, minden patent megvan, nem lehet csak úgy gányolni. Tervben van egy bőr belső is, a gyári belteret szépen lassan felváltja, persze először legyen meg hozzá minden (ülések pipa). Eddig a két első ajtókárpitot sikerült lecserélni olyanra, ami már át van alakítva 16 centis hangszórókhoz, ez később bőrözve lesz, hogy passzoljon az ülésekhez.
Hirtelen ennyi, ahogy haladok, részletezem majd a dolgokat.
A tempomatom nem működött a kuplung felső munkahengeréek cseréje óta. A pumpálásnál felcsapódott a pedál, és beküldte a kapcsolón lévő gombot a ház belsejébe. Emiatt úgy érzékelte,mintha folyamatosan ki lenne nyomva a kuplung. Bontódott bele egy kapcsoló és kész.
Festés megszáradt, tálca mehet vissza. Újabb évek várnak rá a világtól elzárva. (Az első kép az igazi szín, az utána jövők valamiért pirosak lettek a képen.)
A hegesztés helyett 3 db csavar került be. Tart masszívan. Műanyag tálca és akku vissza. Bekötés és kész.
Zárásul megtettük az idei első fedetlen körutat. 20 fok, napsütés, 50 km.
u.i.
Mint ahogy a 3. képen látható a kutyus még midig erősen érdeklődik a festés iránt :-))







Tegyük fel, hogy a hamutartó nem akar a helyén maradni és valamivel ki kell ékelni, hogy ne tátsa a száját, de nekünk ez nem tetszik.
Teendők:
1. szedd ki a helyéről, négy csavar fogja
2. kapd szét, mint Matula bácsi a tükörpontyot
3. az a kis "pipa" a bűnös, mert nincs a helyén, azt kell visszavarázsolni
4. ott a helye, abban a zsírral kikent sínben, úgy kell összepakolni, hogy visszamenjen
a helyére, a nagy rugóval együtt
5. rakd össze az egészet a p..ába :-)
6. ha a "pipa" tengelye mozog újra szét fog hullani, ajánlom az alternatív
átmenőcsavaros megoldást
7. csavarozd vissza a helyére
8. rakd vissza a betétet
9. tadáám :-)
Mint az időből is látható, bő fél óra alatt megvan, de ha minden kéznél van, akkor kevesebb.
Legközelebb pár szó a fékbetét cseréről :-)))









Gyakorlatilag megújult az autóm eleje. Kormányművet kellett cserélni (szerencsére garanciában) + két felső lengőkar + jobb oldali alsó lengőkar. 68 ezer kilométert bírtak a gyáriak, 18/17-es kerekeken Budapesten talán ez nem is rossz. Bár azért hozzáteszem, hogy a szilentek már jóval korábban elkezdtek nyöszögni... A szervizbe már az új nyári kerekeken mentem, így a futóműállítást is csak egyszer kellett megcsinálni.
Mire jó a meghoszabbított garancia? Hamarosan megújul az autóm jobb oldala is: új kilincs, új ülésfűtés-kapcsoló is érkezik. Ezeken kívül úgy tűnik, hogy lassan ki kell cserélni a hűtőt (!), mert szivárog valahol a tömítésnél... Semmi külsérelmi nyom nincs rajta, úgyhogy egy újabb anyagfáradás tanúi lehetünk... Az első ilyen a vízpumpám volt, amely megmagyarázhatatlan okok miatt 43 ezer kilométernél megadta magát.
A vezetőülésem bőrhuzatának kálváriája is folytatódik, ismét megjelent rajta egy kis repedés. Ezúttal szivaccsal együtt lesz cserélve... Előzmények: második csere, első csere.
Abban az esetben ha minden jól megy, jövőhéten megy műszakira.
Km állás 146.000 km "pont mint a 146-os alfám"
