Blog

>> Autóápolásszasza(SW) // Alfa 156 SW 1,9 JTD (110LE,euro3) // 2013-04-13

Ma kitakarítottam a belsőt,lemostam az autót.Felkerültek a nyári kerekek.A télen sikerült pár bevásárló kocsi nyomot összeszednem ,ezeket még ki kell políroznom.

 
>> Tuning és extraG3rY89 // Alfa 145 1.7 16V // 2013-04-13

Tegnap kapott egy mechanika nélküli fejegységet, remekül szól a gyári hangszórókkal, egyelőre csak az elsők szólnak, jövőhéten már a hátsók is fognak! :)

 
>> Eseményatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-04-13

Az autó simán átment műszakin nem volt vele gond :)
Műszaki után elmentem egy ismerősőmhöz hibekódolvasásra és törlésre, így a légzsákhibát megszüntettem. A Motorvezérlő hibatárolójában viszont volt 10 hiba. ezeket kitörültük és jövőhéten kiderül hogy melyik hiba áll még fenn a 10 ből és amint lehet megjavítom :)

(km állás 266066km) :)

 
>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2013-04-14

Ma megtörtént az EGR tisztítás is, volt benne korom rendesen:) Fényképek nem készültek a műveletről. Útmutatóként ez a videó segített:
EGR szerelés
Update: Sort kerítettem a MAP szenzor takarítására is, nem okozott meglepetés a látvány:)

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-04-13

 
>> Szervizaatis // Alfa 145 1.6 TS // 2013-04-13

Az előző gumi (Michelin Energy Saver 195/55 R15) már eléggé elhasználódott, így megérett a cserére. Elég sokat filóztam rajta, hogy milyen legyen az új gumi. A fórumon ajánlották, hogy lehet jobb lenne 195/50 R15-ös gumikat nézni, mert egyrészt sokkal olcsóbb mint a 195/55-ös, másrészt a gyári 185/60 R14-nek ez az igazi váltómérete, nem a /55-ös. Érdekes, hogy a kocsi könyve szerint vagy 185/60 R14 vagy 195/55 R15 az ideális gumiméret, pedig a 195/50 R15-ös mérete jobban egyezik a 185/60 R14-es méretével.

Nézegettem több márkát is, végül a 195/50 R15 Toyo Proxes T1R 82V gumi lett a nyertes.
Több oka is volt:
1. jó árban sikerült venni (15.300 Ft)
2. volt raktáron :P
3. csak jókat mondtak róla

Úgyhogy ma felkerült a gyári felnire az új gumi. A felni pedig a kocsira. Épp ideje volt már, hogy elmúljon a télies idő és fel lehessen rakni a nyári gumikat. :)

A délután folyamán kapott a kocsi még egy mosást, porszívózást. :)

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2013-04-12

Ma szerelgettünk egy kicsit Érden Marklar-al! Illetve ő csak ott volt! :-DDD
Felújítottam az első futóművemet teljesen! Az előző felújítás óta eltelt 4 év! Eddig bírták az alkatrészek! Cserélve lett mindkét oldalon a lengőkar, kutyacsont, külső kormányösszekötő, toronycsapágy és a lengéscsillapító porvédő ill., ütköző! Nagyon gatya állapotban volt már minden, a lengőkar gömbfejét és a kormányösszekötőt már csak a lélek tartotta, a lengéscsillapító ütközői szinte elporladtak, ugyanígy a kutyacsont szilentjei! Toronycsapágyból nem vettem újat, hanem a régit újítottam fel! Toronycsapágyat csak egyszer kell csak venni! ;-))) Könnyen szétszedhető és ha nincsenek törve a csapágygolyók, akkor egy tisztítás és zsírozás után újra hadrendbe lehet állítani! Hála a spéci szerszámoknak (légkulcs, hidraulikus rugóösszenyomó) nem vot vészes a szét- ill., az összerakás sem! :-)
Végre nem nyüsszög, nem zörög, nem ropog, nem kattog, nem kopog a fútóművem, síri csend van! :-))) Jövőhéten mehet műszakira a Yoyo-hoz! :-)

Költségeim:
- Birth kutyacsont: 1335,-/db
- Birth külső kormányösszekötő: 2325,-/db
- Frap lengőkar: 9250,-/db
- Gomet leng.csill. porvédő és ütköző: 3360,-/szett

Ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának az alkatrészekért és Marklar-nak a szerelésben nyújtott segítségéért! ;-))))))




KM óra állása: 122276 Miles
Régi óra szerinti állás: 238218 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 87346 Km (54274 Miles)

>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-04-13

Végre megvalósult az a vágyam, hogy nincs fa, ill. fa utánzat az autóban. Sokaknak tetszik, szerintem sem volt csúnya, de úgy érzem, hogy más generációhoz jobban illik, így mennie "kellett". Egy cartársnőtől kaptam ajándékba az utolsó elemet, ami egy bőr sebváltó gomb volt, ezúton is köszönet neki, most már teljes az összhang. Kicsit kopott, mert hát ugye Spiderből van, és már letekertek vele pár km-t, de úgy vagyok vele, hogy ajándék lónak ne nézd a fogát, és a kormányom is kopott, szóval még ahhoz is illik (mintha egyszerre koptak volna:)
+ megmostam, mivel ma esküvőre megyünk :)

 

A hátsó ablaktörlő kar nem bírta a márciusi hómennyiséget, és kettétört. Ma kicseréltem, Champion A380R ment rá, Unixtól (bepróbálkoztak, hogy csak gyári van 4-5 nap alatt 13ezerért, de szerencsére Csöri felvilágosított, melyik jó még rá, köszi még egyszer...).

Felkerültek a nyári gumik.
Plusszban még kapott egy teljes mosást.
Megfúrtam 3 helyen a hátsó kipuffdobot...ezt ajánlom mindenkinek, aki főleg városban használja, éveket lehet így rátenni az életére. Kitud folyni a rövid távok miatt lecsapódó kondenzvíz, ami ha bennmarad belülről rohasztja szét a dobot.