Blog
Ma délután jelenésem volt az autómért Csörinél. Kicserélte a sérült lengéscsillapítót, és az átvizsgáláskor tapasztalt hibák jó része is javításra került. Kapott az autó új stabilizátor szilenteket, ismét működik a tolatólámpa, új gumiharangok vannak a féltengelyen elől, mivel szakadt volt egyik. Be voltak korhadva a kézifékkötelek, azokból is új került a kocsira. A próbaúton kiderült, hogy morog az egyik kerékcsapágy, azt is kicserélte a mester. A hazaúton fülig érő szájjal vezettem, a kocsi csendben tette a dolgát. Most viszont hallani, hogy nyikorog a fűtés ventilátora, hamarosan megnézem mi lehet a gond vele. :)
Megcsináltattam a kötelező, vásárlás utáni nagy szervit (még kicsit többet is). A következőket kapta az autó:
-vezérműszíj (Dayco szett)
-hosszbordás szíj (Continental szett)
-vezető és feszítő görgők (Dayco szett)
-vízpumpa (Continental szett)
-olaj (Selenia Racing 10W60)
-olaj és levegőszűrő (Knecht)
-pollenszűrő
-vezérlésmódosító
-hengerfejek felújítása (sikoltatás, szelepek, hidrotőkék, szimreingek cseréje)
-új hengerfejtömítés, szívósortömítés, hengerfejcsavar garnitúra
-olajteknő kitisztíttatása
137.100km volt az autóban vásárláskor.
138.000-nél nagy szerviz.
Össz. költségem 271.000HuF
Eredmény: gyakorlatilag új motor, 7literes fogyasztás (vidéken, nem országút!), jobb teljesítmény. :)
Új gazda, ezért úgy gondoltam ezeket mindenképp érdemes megcsináltatni.




Tank: ez folyt mint állat, az alján 8 lyukat számoltam és eresztett még az illesztésnél is. Iszonyat szerencsével egy bontóban találtam egy másik tankot, bár amikor ránéztem voltak kételyeim. Hazahoztam, nyomáspróbáztam, nem folyt, ezért hirtelen fel is újítottam. Csupasz fémig levakartam róla mindent, a minimális maradék rozsdát a megfelelő szerekkel kezeltem, majd kapott 4 réteg alapozót, 2 réteg rücsit és 3 réteg festéket. Fel is került az autóra, bár egyedül eltartott egy darabig. Nem bonyolult mutatvány, csak hirtelen elgondolkoztam azon, hogy miért nem vagyok polip:)
Kipufogó: lyukas volt, de nagyon. Próbáltunk hozzá idomokat keresni, de 45 fokban hajlítottat szinte sehol sem árulnak, csak 90est. Végül a Janó-dob csapata lehajlította minta alapján egy darab csőből. A régi dob maradt rajta, de előbb vagy utóbb le lesz cserélve, igaz, hogy szép hangja van, de egy kicsit számomra hangos.




Mivel a szilentcserekor kiderült hogy ezeket sem ártana kicserélni igy rendeltem mindkét oldalra Moog márkájút , a cserét otthon végeztem, eléggé megszenvedtem vele mivel a felső csavar nagyon bevolt rohadva és nagyon rossz helyen van de végül sikerült kicserélni.



Semmi különös, "hullafeleslegessarc" letudva. Ki más, mint Zé. segítségével.
Már ittvolt az ideje a hosszú tél utánn, sajnos a két hátsó gumi cserés hála a rosz dőlésszögnek beszerzés folyamatban..


Kipuff ujralett palástolva mivel már elég rohadt volt a felső réteg, 1mm-es lemez lett rátéve persz a régi rozsdás felületet eltávolitottuk majd a végén kapott egy pár réteg fekete hőálló festéket




Megtörtént a szilentek cseréje, kisseb -nagyobb nehézségek árán a helyükre kerültek ,igy már majdnem készenáll az autó a futómű állitásra mivelis történt hogy az első szilentek cseréjével a vezető oldalon valami okból összeér a csonkállvány és a lengéscsillapitó ,szerelő diagnózisa hogy vagy elvan hajolva a csonkállvány vagy a lengéscsillapitóval van valami galiba, holnap megyek bontóba beszerezni egy másik csonkállványt aztán majd meglátjuk hogy mi a helyzet ,sajnos eléggé zörög mikor összeér és a biztonság érzetem sem vmi nagy igy mivel elég jól érezni a kormányon











