Blog
2013.04.18-án regenerált utoljára, mikor hazafelé jöttem.
Most ismét. Pedig még csak kb. 350 km-t mentem vele.
Nem sűrű ez kissé?
Az egész úgy kezdődött, hogy megtetszett SanyiJTD megoldása színezés terén. Rendeltem az ebay-ről kék LED-eket B8,5D Blue, 10 darab 2,90€-ba került postaköltséggel együtt (igaz, hogy 3 hetet kellett várni rá, de csak megérkezett). Szombat reggel (2013. 04. 27.) kiszedtem a sebességmérő órát, és elkezdtem próbálgatni, hogy ki lehet-e cserélni az izzót. SanyiJTD cartárs előre figyelmeztetett, hogy nem megy bele a LED, szóval szinte felesleges megpróbálni, de nem adtam fel. Első próbálkozásra úgy döntöttem, hogy a műanyag foglalatot fogom olyanra faragni, hogy kompatibilis legyen, de sok sikertelen próbálkozás után rájöttem, hogy nem az a legjobb megoldás. Az eredeti izzót ki lehet húzni a foglalatból, és a LED-et is szét lehet szedni, szóval úgy oldottam meg az egészet, hogy a LED-eket beforrasztottam az eredeti foglalatba, így már tökéletesen ült minden izzó (már amelyik nem égett ki:). Kipróbáltam-működik. Tudom, hogy a számlapon volt zöld festék, ami színezte még a kéket, így következett az óra szétszedése és a zöld festékréteg eltüntetése. Már az elején elcsesztem az egészet, ugyanis a mutató nem lejött a tengelyről, hanem az egész tengely szépen kicsúszott, a kis tekercset pedig elnyújtottam ezzel, így szerezhetek be másik órát. Végül is lecsiszoltuk a számlap hátulját, beraktuk, és a színe jó, viszont a középkonzolon lévő mutatókat még meg kell csinálni rendesen, mert azok sehogy sem néznek ki.
--- Legnagyobb segítségemre a barátnőm volt!!!--- :)
1. kép - a kicserélendő izzók
2. kép - a beerőszakolt izzó
3. kép - első próba, még fóliával
4. kép - üzemanyag szintjelző, állhatna jobban is
5. kép - még nincs kész, de az összhatás meglesz
6. kép - a sebességmérő fólia nélkül, a fordulatszám mutató még fóliával (jelenlegi felállás)
7. kép - a LED egyik lába már be van forrasztva
8. kép - kék LED a "sima" izzó helyén
9. kép - lecsiszolás kezdete
10. kép - egy csomó cucc, ami kellett menet közben
11. kép - LED vs. wolfrám izzó
12. kép - barátnőm melózik :)
És van még pár képem ilyen "menet közben" címmel, viszont ezeket tudtam feltölteni gyorsan.
Tanulság: nagyon könnyen sikerül elrontani egy mutatót, szóval szerezhetek be új sebességmérőt, viszont remélhetőleg majd a többi már menni fog.












A kuplung pedál már régóta idegesített. Nem jött fel teljesen ütközésig, csak többszöri lábbal segítés után. Kaptam egy tippet, hogy esetleg a munkahenger a végét járja. Nosza el is mentem Berdoékhoz és kicseréltettem.
Most feljön teljesen, és az érzés is más. A feléig nagyon könnyű utána szokásos, talán kicsit könnyebb. (képen a szürke az enyém)

Sor került a következő olajcserére. A dolog pikantériája az, hogy ezt Németországban kellett megcsinálni. Itt jött el az ideje.
Meg kellett küzdeni a pénzéhes szerelővel és a hozzá nem értő autóboltossal. Hiába ezek németek.
Szimpla olaj (Selenia 20K Alfa Romeo), olajszűrő (MAN W 712/66) kellett, de itt ez sem ment elsőre. Sőt másodjára, harmadjára, negyedjére sem.
Végül szombaton 27-én, 184.000 km-nél megtörtént.
Összes költségem: 93 Euro.
Good year téliről Pirelli nyárira. Így fair.
Az elmúlt 843 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 93.883 km
- 1.332,33 óra menetidő (55,51 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,58% (Átlagban 95 perc/nap !!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.384,73 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,73 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,89 Ft/km



A blog bejegyzés apropója, hogy pont 1 éve van nálam az autó :)
15769 km-t sikerült eddig együtt összehozni.
Idegesítő síró hang, cseppegő olaj, stb..... Ezek jelemezték a szervó pumpa mükődését. Ezért cserére szorúlt. Mivel állítolag nem éri meg a szervó pumpát újítan, ezért bontotba gondolkoztam. Egy Cartárs ( mreni ) hozzájárulásával sikerült egy megbízható pumpát beszereznem. A beépítés siekeresen elvégezve. Eredmény tökéletes mükődés.
Ma beugrottam ismerőshöz 1 rögtönzött hibakódolvasásra csak úgy kíváncsiságból ,
és lás csodát 1 db-ot se találtunk ! :)))
Ennyit bírt a tavaly belerakott kettőstömegű és kuplung....
visszakerült a régi kettőstömegü(aminek végül is nem is volt baja)+kapott új kuplungot
-klíma is feltöltésre került