Blog

MOL EVO NEO
63,66 L
előző tankolástól futott km: 772
átlagfogyasztás: 8,24 l/100 km
költség: 28 768 Ft

 
>> AutóápolásMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2013-05-24

Itt a május vége. Csórikám idén még csak 20-25m-t "ment". Trélerrel haver udvarába. S csak ott áll. :( Érdekes, de álltában is történtek dolgok vele. A motorház tetőről lepergett a lakk. A B1 ajtón felrepedt a festék. (tavaly lett "fényezve"). Most, hogy nincs benne motor, tudtam a motor (hely :) ) térben is ügyködni...
Szóval:
-első nyúlványok alján festegetés
-aksi tálca festése
-motorház tető átrakása (donorról) szigetelés pucolása
-küszöb igazítás
-B1 ajtó átrakás, zaj csillapító ragasztása, full belsők átszerelése
-doblemezen rozsda gátlás
-légszűrő ház javítása, szívás "zaj" csillapító beszerelése

 

Sikerült találnom jó sok idő elteltével egy gyár vonóhorgot igaz hogy nem volt túl olcsó de gyári és ez a forgalmiba bejegyzett vontatható legnagyobb tömegen is látszik 640 Kg 42 cm magasságban csatlakozik ráadásul kivehető a horog meg a kar és egyszerűen le lehet dugózni :) 45 ezer szereléssel kábelezéssel együtt .

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-05-10

Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.

Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.

Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.

Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.

Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.

Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.

Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-05-09

Kapott egy új szélvédőt az autó, mert a régi el volt repedve. Ismét Pilkington került bele, ezúttal új keretet is kapott.

>> AutóápolásPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-05-23

Az autó 2013 05 23-án kapott festés után egy tele polírozást két lépcsőben egész jó lett !Képek holnap! :-)

 

Néhány dolog beszerzésre került, Selenia 10w60-as olaj, Mann olajszűrő, aktívszenes pollenszűrő.

 

Ezt is kicseréltem egy aktív szenesre. A típusa: AIRCAB K1005 Elvileg ez a jó bele, de 1cm le kellett vágni belőle, mert a szűrő tartó csak 200mm hosszú. (Nem is értem hogy lehet ez??) De így már simán belefért. Az összes többi szűrő is 215mm bármelyiket néztem a neten.

 

Elvileg a BMC szűrőt 15-25eKm után kell kimosni. Mivel már 20e elmúlt ezért nekiláttam kiszedni. De az eredmény az, hogy simán lehet vele 25eKm menni. Jelenleg alig 1/3 felülete volt koszos, a többi szinte gyári piros színben virított. Persze kimostam, ha már kiszedtem, de legközelebb simán megvárom a 25eKm-t. Én döntően városban és pályán megyek, lehet aki sokat jár szántóföldön annak érdemesebb sűrűbben is mosni :):)

 
>> EgyébLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2013-05-23

Eljutottunk a 160000km-hez, de a sors fintora, hogy megint bátyám vezette, úgyhogy erről lemaradtam, de legközelebb én fogom csinálni :))