Blog

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-04-20

2013 04 19-én ki lett cserélve a bal első rugó rövid idő alatt zökkenő mentesen!

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-19

Tank: ez folyt mint állat, az alján 8 lyukat számoltam és eresztett még az illesztésnél is. Iszonyat szerencsével egy bontóban találtam egy másik tankot, bár amikor ránéztem voltak kételyeim. Hazahoztam, nyomáspróbáztam, nem folyt, ezért hirtelen fel is újítottam. Csupasz fémig levakartam róla mindent, a minimális maradék rozsdát a megfelelő szerekkel kezeltem, majd kapott 4 réteg alapozót, 2 réteg rücsit és 3 réteg festéket. Fel is került az autóra, bár egyedül eltartott egy darabig. Nem bonyolult mutatvány, csak hirtelen elgondolkoztam azon, hogy miért nem vagyok polip:)
Kipufogó: lyukas volt, de nagyon. Próbáltunk hozzá idomokat keresni, de 45 fokban hajlítottat szinte sehol sem árulnak, csak 90est. Végül a Janó-dob csapata lehajlította minta alapján egy darab csőből. A régi dob maradt rajta, de előbb vagy utóbb le lesz cserélve, igaz, hogy szép hangja van, de egy kicsit számomra hangos.

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-04-19

Mivel a szilentcserekor kiderült hogy ezeket sem ártana kicserélni igy rendeltem mindkét oldalra Moog márkájút , a cserét otthon végeztem, eléggé megszenvedtem vele mivel a felső csavar nagyon bevolt rohadva és nagyon rossz helyen van de végül sikerült kicserélni.

 

Semmi különös, "hullafeleslegessarc" letudva. Ki más, mint Zé. segítségével.

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-04-19

Már ittvolt az ideje a hosszú tél utánn, sajnos a két hátsó gumi cserés hála a rosz dőlésszögnek beszerzés folyamatban..

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-04-19

Kipuff ujralett palástolva mivel már elég rohadt volt a felső réteg, 1mm-es lemez lett rátéve persz a régi rozsdás felületet eltávolitottuk majd a végén kapott egy pár réteg fekete hőálló festéket

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-04-19

Megtörtént a szilentek cseréje, kisseb -nagyobb nehézségek árán a helyükre kerültek ,igy már majdnem készenáll az autó a futómű állitásra mivelis történt hogy az első szilentek cseréjével a vezető oldalon valami okból összeér a csonkállvány és a lengéscsillapitó ,szerelő diagnózisa hogy vagy elvan hajolva a csonkállvány vagy a lengéscsillapitóval van valami galiba, holnap megyek bontóba beszerezni egy másik csonkállványt aztán majd meglátjuk hogy mi a helyzet ,sajnos eléggé zörög mikor összeér és a biztonság érzetem sem vmi nagy igy mivel elég jól érezni a kormányon

 
>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2013-04-19

Két Continental nyári gumi előre

 
>> SzervizRobi64 // Alfa 166 2,4 JTD 20V Sportronic // 2013-04-19

Az események hétfőn kezdődtek, mikor kedves barátunk Kero82 kisegített egy baráti hibakiolvasással. Motorikusan és egyéb oldalról semmi jelzett hiba, viszont a Sportronic hozta az "elvárást" két hibával, aminek a pontos megfejtése még szakemberre vár.
Utána következett a vezérlés cseréje("gyári"doboz) az összes görgővel és feszítővel, hosszbordás-szíj cserével. ekkor derült ki, hogy kellene ide is egy új görgő és egy főtengely-szíjtárcsa. Megvolt az olajcsere a motorban (Selénia WR 5W-40) az összes szűrő cseréjével, majd megtörtént az autó teljes átnézése. Ez még kívánt egy hátsó fékbetét cserét. Kb. ötezer km és jöhet az első betét, akkor kicseréltetem a kézifékkötelet is. Voltam klímásnál, itt az előírt 650g helyett 240g-ot találtak, viszont magas nyomás volt a rendszerben. Gáz le, vákumozás, feltöltés 480g-ra a nyomás miatt, a teljes feltöltés előtt hűtőt ki kellene slagozni(azért nem írtam Sterimobot, mert ezzel új topic indulna a vita folytán). majd ha ez megvan, akkor feltöltik előírt értékre. Nyári gumi fel, ugyanitt 2db 225/45 x17-es gumit vásárolnék használható állapotban!
Voltam az automata-váltósnál, aki "szagott fogott", hogy nem akarok holnap 280ezret kicsengetni a vezérlőtömb-cserére úgy, hogy az Ő gépe nem tudott valamiért kommunikálni az én autómmal és ugyanezen árat kérte volna, ha én viszem a belevaló Tutellát. Ennek megfelelően foglalkozott az autómmal, mindezt egy próbakör után, igaz csak 2k-ért...
Itt tartok, még kellene egy türelmes szaki a központi-záramhoz, ami Alfásan hol zár/hol nem zár, a személyiségzavara kulcsos működtetés esetén is megvan.
Köszi az alkatrészekért az Elaforgnak és Erhard kollégának. A szerelőnek (Alfa-tulajdonos) is köszönet jár, debrecenieknek és környékbelieknek tudom ajánlani, mint ahogy nekem is Kero82 ajánlotta...
Közben megjött 6 liter Tutella GI/E a váltóba+a főtengelyi-szíjtárcsa, ez a hetet lezárandó szombaton kerül beépítésre.
Összeget nem írok... :)

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-06-25

Megadta magát a kuplungom. Egy ideje már elég kemény volt, de reménykedtem abban, hogy még 5-10 ezer kilométer lesz benne. Hát nem volt. Egy esti mozi után (Feledés 10/8) indultunk volna haza. Legurultam a parkolóházból, de kettesbe már nem tudtam berakni.

Szerencsére Bazsi és Zoli még nem járt messze, így visszafordultak, hogy segítsenek. Meglepő módon volt nálam vontatókötél, az viszont még meglepőbb volt, hogy se Rita, se Bazsi autójába nem lehetett belecsavarni a vonószemet. Eléggé el volt rohadva a menet mindkét autóban. Így egy harmadik autóval, egy c70-es Volvóval vontatott el Zoli Budaörsre. Persze, hogy alázzon, lenyitott tetővel vontatott :)

Kicsit keveslem, hogy 70 ezret sem bírt ki a kuplung, de az előző GT-mben 71.500-nál cseréltettem, mert ott is kezdett már nagyon keményedni. Megoszlanak a vélemények erről, van aki szerint nem meglepő 70 ezernél egy ilyen, más szerint inkább 80-90-100-nál kellett volna ennek megtörténnie.

UPDATE: végül kiderült, hogy a kinyomócsapágy elrepedt, így garanciában cserélték a kuplungom.

A film viszont nagyon jó. Többször elhangzik benne a kérdés, hogy "Önök hatékony csapat?" Mi azok voltunk, köszi Rita, Bazsi, Zoli! :)