Blog
Néhány napja, egy szép napon, mikor "tüzesen süt le a nyári nap sugára", szóval a döglesztő 40-fokos trópusi hőségben éppen sétáltam a cégnél a meló végeztével a parkoló kocsim felé és szokásomhoz híven a távirányítóval leengedtem az ablakokat, hogy amíg odaérek, addig is átszellőzzön, amíg odaérek.
Aznap éppen a feleségemmel egy kocsival voltunk dolgozni.
Beültünk szépen a kocsiba és a városi bekötőúton a körforgalomig leengedett ablakokkal mentünk - épp ahogyan szoktunk.
Ahogyan kifordultunk a 4sávosra, ablak fel és klíma indít. khmm, khmm, mondom ablak fel! MONDOM ABLAK FEEEEEL!
Az anyósülés ablaka fel is ment, de az enyém nem.
No, gondoltam megint valami elektromos gond. Volt már, hogy a zár vagy az ablak szórakozott, ilyenkor mint a "windows", kilé-belép és működik...itt akkusaru le, majd vissza és működik.
Félreálltam a padkára, "kilép-belép" - de nem jött be a dolog.
Szóval, 120-al száguldottunk haza 40-fokos kánikulában lehúzott ablakok mellett klíma nélkül 15 km-en keresztül. (Na jó, ez azért nem olyan nagy dráma)
Hazaérve nekiláttam a hibafeltárásnak.
Kikaptam az egységet az ajtóból, 5-ös imbusz fogja. Nálam csak 1 csavar, a másik nem hiányzik, egyszerűen nincs. A helye megvan, de nincs furat a műanyagon (1.kép).
Lepattintottam a csatlakozót. Elvileg 3-felé szedhető szét. A felső része a fülek mentén szétpattintható (2.kép), de a tükörmozgató pöcökje miatt nem tudtam szétszedni (3.kép), feszegetni meg nem akartam. Később droberto mondta, hogy a tükörbehajtó vak-gombját lefele nyomva szépen kiforgatható/kibillenthető.
Na mindegy, én nem erőltettem, hanem inkább lecsavaroztam alulról az elektronikát (4.kép). Az 5 csavart T10-es torx fogja.
Miután lejött az elektronika, kipottyantak mozgató rudak, és akkor vettem észre, hogy el van törve a mozgatófül - vagy ahogy hívják (5.kép).
Egyen lőre összeraktam. Azon gondolkodom, hogy
1) szerzek bontóból ilyen fület
2) ha külön nincs, akkor veszek komplett egységet
3) mive szerintem Magyarországon az enyém az egyetlen 159-es, ami hátul nem villanyablakos, ezért vélhetőleg bontóból csak olyat kapok, amiben négy ablak vezérlője van. Így hát lehet, hogy akkor beruházok, és megcsinálom a hátsó ablakokat is villanyosra
4) hallgathatok droberto-ra, és veszek bontóból egy hátsó ablakhoz való egységet, abból kiszedem a mozgatófület és átrakom az enyémbe
Annyi bizonyos, hogy miután a kulcsban lévő tollkulccsal sikerült felhúznom az ablakot, most egy darabig nem húzom le :(
A többi fotó, csak úgy, azoknak akiknek valamiért szét kell majd szedni.












Az elmúlt 2 hétben kalandos körülmények között utazott a BOV.
( BRT futár - Italy elkeverte majd visszavitte és ugyanez ismét de másodszorra sikeresen az olasz címre leszállította péntekre, hétfőn már a kezemben is volt )
Maximális köszönet : Gery83-nak aki elviselte a telefonos zaklatásaimat:-DD
Végülis tényleg egyszerű volt a beszerelése-így utólag.
Ha már így szétkaptam ezt a pár csövet alaposan kitakarítottam mindent, a gyári lefújó ( Bosch ) be a szekrénybe...
A vákumcső ami a szelepen lett volna elfáradva lógott egyébként.
A teljes csövet kicseréltem egy 5mm-es Gates-re, bilincsekkel rögzítve.
A szívórészbe a mellékelt dugó be és már pakoltam visszafelé a cuccokat.
A vákumot is rácsatlakoztattam a másik helyre és a mérő máris életre kelt.
Próbaút-0 Bar-tól 0.5-0.0-ig toltam neki, gázról le és megszisszent, bexa-behu:-))))))
Brutális.Ez 10s!
Aztán végig széles mosoly hazáig.
Megérte az árát, a legjobb viszont az, hogy a turbo-t védi.
Az alapjárati-t is kitisztítottam ha már szét volt kapva minden, meg cseréltem egy szilikoncsövet is a kartergáz felsőt.Jó lett, tetszik.








Klímatisztítás, házilag.
Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)
Óraállás: 183.698
Olajcsere, + szűrők, pollenszűrő stb, évente szükséges müttyök cseréje. Olajat most nem Seleniat kapott, hisz ette rendesen. amikor a kocsit vettem találtam benne, a pótkerékbe rejtve egy noname olajos kannát, gondolom ez már megtette a hatását, ezért eszegethette a Seleniat. Így a Valvoline kínálatra esett a választás, más autóban szerzett tapasztalatok alapján (olajevős Mazda 323), a nagy futású motorokhoz kifejlesztett olajuk került betöltésre. így 3000 km megtétele után a választás jónak tűnik, a pálca szerint a szint maradt a csere utáni állapotban. Ezen felül az első fém fékcsövek lettek cserélve.
Óraállás: 328890
2013.08.02 - Futóműátvizsgálás (500 Ft) majd bal első felső lengőkar csere (22.000 Ft). A 133.000 km ellenére még gyári volt benne (2002-es gyártási év volt beleütve). Szóval elég jól bírta.
Megtörtént a vezérlés cseréje, tokkal-vonóval. A márkák: Dayco, Hepu, SNR.
Cseréltem a bal alsó lengőkart is, ami TRW.
Egyre többször indult 3 hengerrel. Kizárásos alapon rájöttem, hogy gyújtás, meg injektor probléma nem lehet. Végül már a vizet is kezdte forralni.
Eljött az ideje a hengerfej levételének. Persze a pakolás volt a hibás, emellett kapott 4 hidrotőkét( meg az összeset megtisztítottam), egy új szelepet, felső balansz tengely dugót, bütykös szimeringeket, szelepszár szimeringeket, szívótorok tartó szilentet, felső motor kitámasztó szilentet és végül egy Nissens hűtő radiátort. . Persze a hf. síkolás sem maradt ki. El használtam néhány féktisztító sprayt is.