Blog

Miután lebontottam a problémás részeket, következett a felületek szakszerű előkészítése, a rozsda eltávolítása.
A kezelt alkatrészeket két csoportra lehetett bontani.
1. Fekete festékkel bevont alkatrészek:
- zárhíd
- ECU tartó (4. kép)
- akkumulátor tartó
- kormányszervó folyadék kiegyenlítő tartály tartó
- TX fejű csavarok (6. kép)
2. Horganyzott alkatrészek:
- motortér zár
- zárhíd tartó
- akkumulátor melletti biztosíték csoport tartó
- jobb oldali motortartó bak
- egyéb kötőelemek
A feketére festett szénacél elemeket szemcseszórtam szemcseszóró pisztollyal (1-2. kép). Kivétel ez alól a zárhíd (3. és 5. kép), aminek szórását szakcéggel végeztettem felületének viszonylagos nagysága miatt. Ennek másik oka, hogy a szóráshoz gránitot használtam és ez nem hajlandó rendesen működni. A probléma abban rejlik, hogy a gránit magába veszi a párát és képes összeállni tőle. Emiatt a nehezen szívja fel a tömlő a granulátumot.
Illetve a gránitnak elég nagy a sűrűsége, emiatt pedig a szívócsőben mindig visszaesik a gravitáció hatására.
Továbbá az általam használt gránit túl apró szemű volt, így az elég szapora, és a felületi érdesség is alacsony volt.
Ehhez a berendezéshez a megfelelő anyag a műkorrund lenne, de arra most nem tudtam szert tenni.
Szórás előtt a belső menetekbe idegen csavarokat tekertem, a külső menetekre pedig üzemanyagcsöveket húztam, hogy bevédjem azokat a szemcsék abbraziv hatásától.
A szemcseszórás után a lehető leghamarabb zsírtalanítottam majd bevontam a felületet.
Az akkumulátor tartón csak néhány apróbb helyen (éleknél) volt felületi rozsda, melyet helyileg kezeltem.
A horganyzott elemeket RO55-ös rozsdamaró fürdőben áztattam, passziváltam (7. kép). Szükség esetén drótkefével növeltem az anyag hatékonyságát. A rozsdaoldó sajnos helyenként lemarta az alkatrészekről a horgany bevonatot is (8-9. kép), így azokat is bevonatolnom kellett. A bevonatolás előtt dörzsivel fokoztam a felület érdességét.
Az alkatrészek bevonatolását a későbbiekben publikálom!

>> Tuning és extrarstyleAlfa // Alfa 147 1.6 TS ECO Progression // 2012-04-29

Végre valahára felkerültek a nyári kerekek, SuperSport felni, Michelin Pilot gumival. Ám szomorúan vettem észre, hogy a jobb hátsó fékbetét megadta magát.

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-04-28

Ma, vagyis 2012 április 8-án 1.6os lett a drága, részletezve majd később

 

Amikor megvettem az autót még nem tűnt fel, de egyre jobban megismerve, korán felkerült a teendőlistára a bal egyes ajtókárpit könyöklőjénél levő repedés kijavítása. A repedés a behúzó mögött volt, vélhetően egy "teljes testsúlyos rákönyöklés" miatt jött létre.
A kárpit leszerelése:
- A kilincs mögött levő csavartakaró kipattintása, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (1. kép).
- A behúzónál levő csavartakaró gumilap kiszedése, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (2. kép).
- A kapcsoló sziget kiemelése óvatosan, vigyázva a kárpitra. A csatlakozó széthúzása az emelőkarral (8. kép - 1. részlet). A belső kulcsnyílású csavarok kihajtása (3. kép).
- A kárpit alján a 3 db kereszthornyú csavar kiszedése (4. kép).
- A 9 db műanyagpatent kiszedése, óvatosan (5. kép). A művelet legbiztonságosabban patentkiszedő szerszámmal végezhető!
- A felül középen elhelyezkedő patent kiakasztásával párhuzamosan ki kell pattintani a sinből (6. kép) a kárpitot. Ekkor az egyik kezünkkel fogjuk meg a kárpitot, nehogy az összes kötőelem kiakasztása után lezuhanjon.
- A kilincs bowden kiakasztása (7. kép).
- A maradék stekkerek széthúzása (állapotjelző LED, kilépővilágítás, tükör behajtó) (8. kép).
A hiba:
A kárpit leszedése után a repedés láthatóvá vált (8-9. kép).
Javítását - mivel nem sík felületről beszélünk - műanyaghegesztőre bíztam.
A javítás:
A műanyagot hál' Istennek lehetett hegeszteni, így arra alulról 3 db - az alapanyaggal egyező anyagminőségű - csíkot hegesztett a műanyaghegesztő a repedésre (11. kép).
Amitől féltem sajnos bekövetkezett. Minimálisan átégett a kárpit (12. kép). A hiba alig látható.

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-04-28

04.28. szombat:
Ma TSigáé volt a fő műszak.
Sikerült megfűznöm, hogy cserélje ki:
-hátsó féktárcsákat/betéteket (új)
-gátlókat (új)
-csapágyakat (bontott)
-nyergeket (felújított)
Sajnos én nem haladtam az autóval :/
-

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-04-27

Olaj, Selenia 20K 7L, hogy legyen még. Olajszűrő: Mann Filter, Légszűrő: Sofima. Izzók: Osram

 
>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2012-04-28

Ugyan egy nagy posztban szerettem volna mindezt, de a "két éve együtt ajándék" Rómeónak még mindig nem készült el, így addig egy előzetes a mostani állapotokról.
Előzetesen annyit, hogy Gegee-nek köszönhetően lett egy GT ülés szettem (alcantarának hirdették, kárpitos szerint plüss, nekem meg mindegy, mert nagyon kényelmes és szép.:) Csak hát nem passzolnak a hátsó ülések, és az ajtókárpitok, most ezen megy a mókolás, árat még nem írok, mert kérdéses a vég összeg, de íme az állapotok:

Ma leszállítottam a fenéklemezt, amiből majd összelegózzák az autó alját. Érdekes, hogy vannak olyan pontok, ahol rozsdás volt, és elméletileg oda nem igazán juthat be víz vagy más. Plusz vittem egy új rezonátor csövet. Képet majd csak a régivel összevetve teszek fel... szerintem a gyári van fent rajta. Az ülések biztos, hogy voltak már kiszedve, és a vezetőülés alatt is van egy elég vastag és csúnya varrat, ami biztos, hogy nem gyári. Vettem egy új első emblémát is. Ha visszakapom, felteszem.
Hazafelé pedig összefutottam egy Montival. Ezt csak úgy zárójelben. :)

Teljesen érthetetlen módon egy rádióamatőr börzén találtam 1000 forintos brutális vételáron. Mondják is hogy a hülyéknek van szerencséjük... :)

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-04-28

04.27. péntek
-Jh doblemezen lett még egy kis foltozás, megoldva, rücsizve...
-hátsó szélvédőn a fólia elvált egy picit, javítva
-szemöldökök felszerelése
-a nem fényezett részeken (pl, mhtető...), kőfelverődések, festék kopások javítása
-közben megadta magát a motorház tető teleszkóp is. Hmmm