Blog

>> Autóápolásmsd // Alfa 147 1.6 TS 16v Distinctive // 2012-05-01

Az Alfa Romeo emblémákat valami nagyon vacak technikával készíthetik, mert nem láttam még 5 évnél idősebbet, ami ne lenne teljesen kifakulva. Így volt ez az enyémen is, amit bizony nem tűrhettem. :) Meg is rendeltem az Egyesült Királyságból a Csehországban gyártott alaktrészt az olasz autómra Magyarországra, így összeurópai összefogással ismét újként tündököl a kígyó és a kereszt. Hátul a műanyag takaróval, elöl pedig a ragasztással kellett megkűzdeni, de azért összességében nem tanusított jelentős ellenállást az autó. Ellentétben a közelemben élő emberekkel.

-Miért cseréled ki?
-Mert fakó és kopott.
-Hát... aha... és mennyibe került?
-17 000 Ft volt szállítással együtt.
-Te normális vagy?!

 
>> EseményZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-05-01

Na kellett sokat várni a következő negatív eseményre. Meg lett törve a kocsi bal eleje egy kicsit :( Skodás gyerek indexel-t jobbra, gondoltam bekanyarodik. Hát ő nem így gondolta és ment (volna) egyenesen.. kb 20 méterre lévő benzin kútra akart bekanyarodni.. de gondolta a fene.. Én meg elindultam, és adtam a verdának egy medve puszit..

 

Eljött az idő hogy ezt is megcsináljuk, faterral úgy döntöttünk hogy nem kezdünk mindenféle épitkezésbe ezért nekiláttam keresgélni az interneten, s találtam is egypár oldalt ahol egész jó árban kinálták a pléh-cinkelt garázsokat, de mielőtt megrendeltük volna meg kellet csinálni az alapot ,tehát nekiláttunk, egy napos munka volt, de készen lett ezután már csak meg kellet rendelni a garázsokat, faterét már másnap ki is szálitották és össze is szerelték természetesen ingyen :) sajnos az enyémre két hétig várni kellet mivel az enyém fél méterrel szélesebb ezért le kellet gyártaniuk fateré viszont szabványos három méter,nekem kellet a nagyobb hely ,mégis csak egy alfa :))aztán meghozták és szintén összeszereltéké, az egész projekt kb 1 hónapig tartott az előkészitő munkálatokkal együtt, szerintem nagyon megérte és fel is dobja az udvart, de a lényeg hogy az autó száraz és védett helyen van :)

 

Hát ezzel szépen beszoptam. Most a ki- és bemenő furat méretei jók az új szűrőn, igaz kicsit hosszabb maga szűrő ill. az átmérője is nagyobb. A tartókonzolba bele is fért, de a konzol összehúzása után azért nem úgy állt ahogy kellett volna. Mindenesetre felpróbáltam.
Gyújtás + immo ki, benzinnyomás megjön és a bemenő oldalon szivárog a benya.
Bemenő oldalt lelazítottam, megnéztem a rézgyűrűket, nem tűntek problémásnak. Vissza minden, megint próba. Most már spriccel a benya.. Már az jutott eszembe, hogy lehet, hogy szar a szűrő és nem enged át, vagy nem eleget, mert csak a bemenő oldal szivárog. Lelazítottam, a kimenő oldalt, ott is jött a benya, szóval az áteresztéssel talán nincs gond.
No, akkor régi szűrő vissza, próba, megint spriccel, de most már látszott egyértelműen, hogy a belső rézgyűrű mellett. Bemenő ág le. Néztem a gyűrűket nem láttam különösebb problémát. Sikerült találni 1,5mm vastag pont illeszkedő rézgyűrűket (ami benne volt, 1,14mm volt). Bemenő ág vissza, próba és minden OK. Meg is járattuk a motort pár percig, közben folyamatosan sasoltam, semmi szivárgás szerencsére.
Így most a régi szűrő került vissza, mert este 9kor már nem akartam még1x megbontani. :) Először szerzek be rézgyűrűket, aztán majd fel lesz rakva egy új szűrő.

Selenia 20K for Alfa + szűrő.
275000km

A kettő fűrészfogasra kopott GY Hydragrip cserélve lett. Falken ZIE 512 lett helyette.

Sikerült kicseréltetni végre. 1,5 nap volt egy embernek. Most rendben van, de most, hogy több offos verdát kényszerültem használni, valóban soványnak tűnik ez a fékerő erre az autóra.

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-05-06

05.01 kedd
Munkával ünnepelem a munka ünnepét... :)
-Be doblemez rendbe rakása (drótkorong, flex, rozsda maró...) +dobbetét
-légszűrő ház helyére rakása
itt egy kis műanyag cső pótlása
-alapjárati motor pucolása
-hifi bekábelezése
-pollenszűrő csere
-ablaktörlő mechanika vs WD40
-negatív akku saru csere
-motortéri tisztogatások
-műszerfal alja csere, szürkére
-hátsó ajtókárpitok felrakása
-ülések beszerelése
-fakormány átrakása
S még mindig nem vagyok kész...
ááá

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-05-06

04.30. hétfő
-csomagtartó kibélelése. Zajcsillapító cuccal.
Tsiga szerint jó lesz... Majd holnap meghallom. :)
-csomagtartó kárpitok... beszerelése
-kalaptartó, mélynyomó, erősítő beszerelés
-super fa cucc műszerfalra ragasztása

 
>> SzervizAndy145 // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-04-27

Mivel mi nem hiszünk senkinek, és a vezérlés módosító már erősen traktoros volt, ezért a szokásos eljárás következett.
Kapott egy új Dayco vezérmű-szíjat, SKF szíjfeszítő csapágyat, és vezető görgőt, szereztünk egy másik vezérlés módosítót, az kapott egy esztergályost, és az Elaforg-tól felújító szettet. (volt itthon egy pár darab tarcsi hidrotőke), és szereztünk egy újszerű vezérmű-tengelyt is.
Ezen a szép napsütéses időben ketten a férjemmel nekiálltunk, és megcsináltuk, mezei filctollat használtunk, meg az eszünket, ha még egyszer valaki nekem azt mondja, hogy csak sablonnal lehet ezeket az autókat szerelni, annak beleépítek egy hengerfejet a fejébe. :)
Mellesleg jegyezném meg, hogy a sablont azért találták ki, hogy a hülyegyerekek is tudjanak szerelni, mert most már szinte minden autótípushoz lehet kapni, de csak azoknak kell, akik még nem láttak ilyet.
Költségeim szinte most már leminimalizálódtak, egy ilyen beavatkozás esetén egy átlagos autószerelő munkadíjára, úgy hogy még ráadásul szarul is csinálják meg.
Miután befejeztük a munkát, zárásképpen elmentünk egy kb. 400 kilométeres kirándulásra.