Blog
Ma végre eljutottam oda,hogy a szutyok ablaktörlőt lecseréljem egy tuti darabra egy Valeo(VM208) típusspecifikus silenció kivitel lett felrakva.
Ezzel egy-időben lecseréltem még a gyári eltömődött koszos,ablakmosó fúvókákat is. Az első darab még lassan ment a másodiknál már bele jöttem,vízvető jobb oldalon 2 csavar + patentok tartják, a baloldali 3 csavar + patentok.
Ha már ki volt véve az utasoldali vízvető,kapóra jött mert így egy mozdulattal kicserélhettem a pollenszűrőt is ( évek óta bent lehetett) végre.






Melegszik a motor, kúszik a mutató 90 fölé :( Cseréljük a termosztátot, az előző másfél évet sem bírt ki. Megkapta a gyári Behr-t. Lassan a vízhűtőt is cserélni kell ...
Km: 157.420
Nem sokat bírt ki a jobb oldali kormányösszekötő külső gömbfej csere óta. Ma elvittem mivel legutóbb kaptam rá 1 év garanciát. Garanciába cserélték újra. Km óra állás: 107066
Egy ideje nem ment a baloldali féklámpa (balfék lámpa). Már idegesített, mert ebben a szériában még nem volt pótféklámpa sem, így veszélyes volt a dolog.
A reggeli napsütésben nekiálltam szétszedni. Érdekes volt, mert 11.6V feszültséget mértem az izzó érintkezőin, de haloványan sem világított....ergo kontakt hiba. A csatlakozót széthúztam, csiszolóvászonnal ahogy hozzáfértem megtisztítottam, plusz kapott egy löket WD-40-et. MAjd ezt megismételtem a többi lámpa csatlakozóval is, bár azok működtek. de így korrekt. Egy rendszámtábla megvilágító izzót is kicseréltem, így most minden rendben működik.
Ma megérkezett az új alufelnim. Eddig a terv, hogy ezen fog télen gurulni. Biohazard télre. Hamarosan a gumik lekerülnek és kap egy ellenőrzést, hogy szükséges-e görgőzni. Utána mehet a fényezés, javítás. Gumit majd nyár közepe fele vásárolok rá.
A sok küllős marad nyárra. A 15"-os téli '89-es Lancia felnivel még nem tudom mi lesz...
A PUG-ban lassan több lesz az olasz alkatrész, mint a francia. :-) Kicsit leültettem felnikkel és váltóval....
Köszönöm krysee-nek a türelmet. :-) ...ja és a felniket.





Tegnap este voltam a srácnál aki kiütötte a kicsi kocsiból a hibákat. Én naív azt hittem hogy megtudom hogy mi volt a baja, de annyi hiba és olyan régóta gyűlik hogy nem volt egyértelmű a dolog, az arc azt mondta hogy szerinte évek óta nem volt kiütve belőle a cucc. Most járkálok vele pár napot hogy dobja be újra a hibákat ha van, a fékfolyadék meg az abs és két lufi alapból megmaradt, de állítólag itt csak csatlakozó gondok vannak, nah majd kiderül. És akkor jövő héten gurulunk a szerelőhöz hogy meglegyen műtve szegény. Remélem sikeres lesz :D
El jött a tavasz és ugy gondoltam hogy meg kellene ujitani a vasat! Eredetileg a futómüre és a fékre gondoltam és el is vittem 1 olyan szerelöhöz akinek szintén 1 164 td-je van és mindjárt meg mutatta az övén hogy milyen csendesnek kellene lennie a motornak a váltónak, és a kuplungom is beton kemény volt igy az lett a vége hogy komplett futómü felujitás ,kuplung szerkezet csere fék felujitás kapott az autó.De amikor ki lett szedve a motor váltó kombó akkor még sok problémára fény derült! Elöször is nagyon csattogott a motor ami hidrotöke hibára utalt ezért lebontotta a szerelö a hengerfejeket és ekkor derült ki hogy elözöleg rosszul lett megcsinálva!Aki elözöleg csinálta kétékes vastag tömitést rakott a hfejek alá +leköszörült a szelep himbákbol és igy a hidrotöke teljes nyitásakor is 2 mm-er hézag volt a himba és a szelep között! Hogy tört volna le a keze amikor igy össze rakta!A termosztátom is rossz volt ami miatt 2 hfej is gátas lett igy azokat is cserélni kellett!Aztán repedt volt a vizpumpa ház ,csere! A hidralikus szijfeszitö patronom is rossz volt +be volt rohadva az egész szijfeszités ugyhogy csere+ujpersely!Akkor a szervószivattyu ékszijtárcsa is uj csapágyakat kapott+ a szivattyun lévö 3 köröm is meg volt kopva igy azt is javitani kellett!
És ez még csak a motor ,jött a váltóolaj csere a komplett kuplunggal+alsó kuplungcsö csere,ugy bevolt dagadva hogy nem fojt vissza a fékolaj rajta!
Motor váltó vissza a helyére jöhet az elsö futómü+fék felujitás!
Gömbfejek kormány összekötök szerencsére jók,de a lengökar szilentek mind rosszak,csere.
Elsö gátlók jók féktárcsákat csak fel kellett szabályozni,viszont jobb elsö torony szilent halott ugy hogy azt is cserélni kellett!
Akkor menjünk hátra :fékerö szabályzó berohadva ,futómütartó korrodált csavarok csak erö és hö hatására jöttek ki ,a 16 év az csak 16 év szerelönek nem volt jó napja!
GYengélkedtek a hátsó fékmunka hengerek is kapott bontott 166-ét +uj tárcsákat betéteket ,és kilettek cserélve a hátra menö fém fékcsövek de ehhez a tankot is le kellett venni igy azt is kipucoltuk!1 hátsó gátló is elfosta magát csere!
Ezután jött a belsötér :tetökárpit lógott igy ki kellett szedni és ujjat felragasztani!
Klima kijelzö+1-2 kapcsoló javitásával fejezödött be a nagy müvelet,végül is a fél autó ki lett cserélve 3 hét után elhoztam a szerelötöl remélem most már jó lessz mert ilyen szinten még nem volt szervizelve ,persze mindenröl készült kép is ,lehet a 164-es tulajoknak csemegézni!!












Ma septében kicseréltem a kuplung munkahengert....
Reggel a párom panaszkodott,hogy nagyon lent fog a kuplung.Mivel már a multkor is vacakolt,felsejlett lelki szemeim előtt egy költséges kuplung tárcsa+szerkezet csere...
Délelőtt jött is a hívás....Gyere értem,megállt az Alfa! Öröm az ürömben,hogy kb 2km-re dolgoztam tőle.Érte mentem,autót cseréltünk.Ezután egy kényszer szülte rallye-style kuplung nélküli hazaút következett.
Mikor hazaértünk,csak úgy kiváncsiságból bekukkantottam a motorháztető alá.Mikor láttam,hogy minden csupa fékolaj,kezdtem reménykedni.Hátha "csak" a munkahenger az....márcsak azért is,mert annak idején a GTV-ből kimentett darabot,kitudja miért,de teljesen felújítva raktam el.
Hazaértem,kiszedtem.Kitörő örömmel vettem tudomásul,hogy tökéletesen megeggyezik a két munkahenger.
Szóval kicseréltem...légtelenítettem...jó lett.Azért kiváncsiságból szétszedtem a régit.A karmantyúk féloldalasra koptak....ez okozta a galibát.