Blog
A szelepfedél tömítésem 10.000km alatt megadta magát és olaj folyt a kipufogóra! Sikerült jó áron elring tömítés szettet vennem (6000) Ha már levettem a szelepfedelet kapott új fényezést! Még régebben fillérekért elcsíptem 12 liter selenia racing 10 60as olajat(1400 volt literje) MAN nagy olaj filter (1000)! Sok gondok voltak az üzemanyag folyamatos szállítással így a plusz olajnyomás mérő műszerem átkötöttem benzin nyomás mérésére amivel sikerült a megfelelő üzemanyag kosár és szűrő kombót összeállítani! Idáig jónak tűnik.Már régóta érdekelt hogy menyire jók az illesztések a cooler csövezésnél így ledugóztam a végeket,egyik dugóba beépítettem egy bicikli belső szelepét és megnyomtam 1,5 barig! Szinte minden bilincsnél halhatóan szelelt hol jobban hol kevésbé! Új nagy bilincsek és tömítő paszta!2,5 barig tesztelve,sehol nem szökik a levegő! A futómű projectből még hiányzott egy toronymerevítő! Hosszas keresgélés után szintén baráti áron (15000) szereztem gyári fix momot!





16" alu felniktől meg szabadult a picike :)
13" télieket le dobáltam
most nyári gumi 195/45/15
ez nem is olyan egyszerű mert mind ehhez gumist kellet keresni
aki fel tudja robbantani a felnire ami egy AEZ PARON 15" ET 25 és a lényeg 8" széles :)
de vannak még elvetemült emberek mint én így lett gumis is :)




Ez a nap is eljött... Ilyenkor a család a gyerkőcnek csoki tortát csinál, had kenje össze magát a lurkó. De egy Alfa tulaj bizony pont az ellenkezőjére törekszik. Csutakol, mos, ápol, töröl, amit csak lehet az autón. Próbálja felidézni az újautó illatot, az érzést, amikor először ült bele az új Alfájába! :) Luigi az elmúlt 1 évben nagyon jól viselkedett, gyűjtötte a trófeákat, falta a kilométereket, folyamatosan mosolyt csalva az büszke tulaj arcára :) Születésnap nem születésnap ajándék nélkül. Ez most egy kicsit nagy befektetés volt, de bizony a téli cipőket ledobva, kapott 4 vadonatúj, Continental SportContact 3 -as 235/40R19 -es gumit, kézi mosást, beltér takarítást, műanyag és bőrápolást saját kezűleg. A végeredmény magáért beszél. Luigi ismét teljes pompájában feszít az utakon!!! :)








Próbaként tettünk fel egy direktszűrőt a gyári helyett most még tetszik de hosszú távon majd kiderül.:)
Ezt is megértük.
Elvittem Zé-hez a kocsit aki kicserélte a biztosítéktáblát, és megszüntetett egy elektromos anomáliát a motortérben.
Mivel már tavaly lebeszéltem Ferkével egy motorgenerált ezért hozzá fordultam, mivel mondta Zé, hogy az olaj nagy része benzin :S
Szóval le Ferkéhez...
Ezekután jött a szétszedés, majd a rossz hír, hogy az egyik hengernél olyan szintű marás volt, hogy azt már fúrni nem lehet.. Szóval egy másik blokk lett felfúrva.
A lényeg hogy kész lett... Hazajöttem vele, mentem kíméletesen max 2800as fordulaton vele, 160 km-t és elfolyt az összes olajam. Nem bírta a szimmering a nagy olajnyomást, és konkrétan kilőtt a motorból az egyik oldalon, a másikon "csak" elindult. Szerencsére eddig úgy néz ki nagyobb baj nem történt. még járatódik a motor alacsony fordulaton jó pár ezer km-t.












A 2012 év első eseménye, hogy átléptem a bűvös 200.000.-ik km-t.
Ismént lecseréltem az olajat, MPM 10w60-as csodalé került bele, ahogy az elmult alkamakkor is.
Végre megjött az Ebay-ről rendelt FES-hoz passzolo kábelcsomagom, igy végre megszabadultam a légzsák lámpa folyamatos égésétől.
A szép idő kedvéért kapott egy alapos mosást és belső tisztitast is a kocsi:)
km állás: 201100
Rendeltem 4új Barum gumit 205/40 17" ezek a héten felkerülnek, + oldalsó légterelők, gyári QV szárny és faceliftes hűtőmaszk.
Műszaki gond nélkül meglett :)