Blog
Végre ki lett cserélve az EGR ami már nagyon esedékes. az egész egybe lett kötve 1 olajcserével.
meg kellett már lépnem 1 újabb felülvizsgálatot a nagy orrbólogatás miatt. Már nagyon elegem volt belőle. Mint kiderült az első keresztmerevítő volt galyra menve. A csere csak a gyári alkatrésszel semmi kókányolás. Hazafele leírhatatlan volt a változás. Nagyon nagy mértékben növekedett a stabilitás és az úttartás és ami a lényeg a bólógatás megszűnt.
2012.04.07. 144860km
Egész télen nem akart a vízhőfok 70"C-nál föntebb menni,sőt ha álló helyben melegedtem a kocsiban, képes volt visszahűlni 50"C-ig.Remélem a termosztátcsere
(eps-facet) megoldja a problémát.Nem egy egyszerű mutatvány de ha már megbontottam ott sok mindent akkor kitakarítottam az egész szívó oldalt(légszűrőház, gumicsövek,intercooler, egr, pillangószelep).


2012.04.01. 144750km
Kicsit rángatott indulásnál, főként hátramenetben. Kicseréltem a váltó oldali motortartó bakot.
Megforrasztottam az elszakadt vezetékét a fékbetét kopásjelzőnek.


turbócsőcsere+EGR tisztítás+ olajcsere
2012. 03.31. 144745km
Már amikor vettem nyöszörgött, és lötyögött a jobb felső lengőkar.Pedig az elődöm azt mondta hogy elöl mindent kicserélt.Igaza is volt, új minden a szilentek mégis(trw) lötyögtek.Szerencsére az Adok-veszek-ben találtam két új 166-ból megmaradt
szilentet (OCAP)ami egyezik a 156-éval.A gömbfejeknek nem volt baja.A csere nem volt egyszerű:a gömbfej nagyon ragaszkodott a csonkállványhoz.Később pedig kipattant a rugóösszehúzó és orrba vágott (nagyon vérzett).


Novoth úr ajánlására kicseréltem a gyújtókábeleket. A 2. hengernél az egyik kontakthibás is volt. 5 évet bírt a champion szett.
274000km



megjöttek a megrendelt kiegészítők, néhány már fel is került:-)
ami végül új lesz:
-új gyári váltógomb (zavart, hogy karcos volt a középső betét)
-előre a lökhárítóba két új facelift-es díszrács króm betéttel
-jobb oldali ajtóhatároló (picit kattogott)
-gyári alu tükörborítások (folyamatban)
-a bal oldalon egy új műanyag küszöb króm betéttel (karcos volt a beszállásoktól a króm betét)
-új gyári szőnyeg garnitúra
-ja, és megvan a B típusú kis rendszám is :-) (lehet, hogy végül a napellenzőn végzi)








Megmostam, kiporszívóztam, szőnyegtisztítószerrel megtisztítottam a csomagtartó kárpitot, letöröltem a port, édesanyámmal kimosattam a fejtámlán lévő huzatot, amire Alfa Romeo matrica van nyomtatva.
A kézifék bowden-t tartó műanyag pöcök megadta magát, gyors-kötözővel segítettem a bajon, most olyan, mint az új. Átnéztem a futómű alkatrészeket, valamint megszabadítottam a motor, ill. a váltó alját pár milliméternyi retektől.

Alfiban a gyári navis rádió megadta magát. Már télen ki-be kapcsolt menet közben, mára teljesen elromlott.
Új Bluetooth-os JVC rádió : 35.000,-
Gondoltuk legyen egy kis plusz hangzás is a "zenedobozban" ezért kapott egy erősítőt egy kábelozást, és egy mélyládát. 30.000,-
2
428
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- 155
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV