Blog
Legalábbis ami a gumikat illeti! Continental PremiumContact 205/50-15. Használt abroncsok, de nagyon jó állapotban. Sikerült beszámíttatnom a Hankookokat, így került ennyibe.
Fél éve ment el a 156. Érdekes módon mostanra jobban fáj, mint az elején, bár ez inkább azzal függ össze, hogy itt a tavasz. Elhatalmasodott rajtam a hiányérzet, sokkal sterilebb lett az életem és szó szerint közlekedési eszközzé vált az autóm. Egyre gyakrabban fordul meg a fejemben, hogy kéne egy Alfa, aztán költséghatékonyságra hivatkozva gyorsan elfelejtem. Mert minek 3. autó a házba, ha a pénznek ezer helye van?
A Citroen teszi a dolgát, 3 hónap alatt 9000 km. Észrevétlen, ideális használati eszköz. Semmi hibája, semmi nyűgje, ugyanolyan, mint a 0. km idején. A szervó szintetikus, a vezetés unalmas, a motor (túl) erős. A gyors kanyarokban nyaklik, terhelésváltásnál libeg, nagyobb buckákon felszáll a levegőbe, élesebb kanyarokat nem képes lekövetni. Megszoktam.
De tavasz van, ilyenkor már fényeztem a nyári felniket, mosattam az autót és indultam a Nagy kikormolásra. A Citroennel autózni kb. olyan, mint felszállni a vonatra. Adrenalint csak a gyorshajtás ad, amiért azonnal megkefél a kamerás fickó. Meghalt az autózás, nagyon meghalt.
A ny hidegre való tekintettel kirándultunk egyet,nem messzire,csak ide a Helembai-hegységbe. Kellemeset másztunk,majd csipkebogyó evés után megtekintettük mit kezdett az idei fagy a Dunával.












2012. március 11.
Lecseréltem elkopott Pirelli PZero Nero (215/45R17) gumijaimat.
Most Goodyear Eagle F1 Asymmetric (225/45R17) gumikat rakattam fel. Meg voltam elégedve a Pirellikkel, de most jó áron tudtam beszerezni az F1-et, így most kipróbálom ezeket. (136.000._Ft)
Közben kiderült, hogy görgőztetni kell két "Ti" felnit is, mert kis mértékben ugyan (felütés), de deformáltak voltak. (6.000.-Ft.)
A hátsó féktárcsák és betétek ki lettek cserélve a korábban vásárolt cuccokra. Az első dolgok cseréje még picit várat magára, mert elől csonkállványt kell cserélni, mert a konzolos megoldás mégsem kivitelezhető. Itt jegyezném meg, hogy itthon hiánycikk a GTA csonkállvány, akinek meg van, az aranyárban adja. De ha minden jól megy, akkor jövő héten Olaszországból lesz. Remélem!
Cserélve lett még a kézifékkötél, ami konkrétan már nem is volt, legalábbis funkcionálisan. Igaz, hogy nem nagyon használom, de néha azért szükség lehet rá, na meg az utolsó használat alkalmával kicsit meg is szorította a bal oldali féket, ami így picit fogott is. Valamint a jobb hátsó ablakemelő motor megadta magát, abszolút nem mozgatta az üveget, úgyhogy az is cserelve lett. És ezeken kívül felkerültek a nyári felnik is.
A munkát ismét Alfater végezte, bónuszként még egy autómosást is kaptam. :-)



Volt egy kis időm szerelgetni a vasat!Nem kapkodok el semmit!Saját baromságom miatt várnom kell a gyűrű garnitúrára.Addig is festegetek,álmodozok!Vezérmű tengelyt keresgélek!




Nos természetesen olajak szűrők vezérműszij feszítőkkel meg a vizpumpa csere. Ehhez jött még elől és jobb hátul lengőkar cserék plusz hátul még a gátló is. De az ép volt még a pirosból. Szóval mindenféle kedvezménnyel és a sose a gagyit választva 150kilo alkatrész bele ment. De a végeremény egy csoda. Most még termosztát csere van tervezve. Aztán illő lesz a belsejét rendbe rakni. Tető lóg, mint az előzőn is, de van egy fantasztikus kárpitosom akik gyorsan plüsre cserélni. Illetve azt hiszem veszek hozzá vajszínű bőr üléseket.
Végre lecseréltem a légszűrőt ,a fogyasztás már kissé magas volt.Miután a régit kivettem már értem is miért ,volt vagy "ezer éves" a régi :)
Ma le lett cserélve a váltóba az olaj.Gyári TUTELA ment bele 2 liter.Köszönet Piktortomnak az aknáért és a cseréért ,én inkább csak a számat jártattam.Na jó tartottam a vödröt meg a tölcsért:)
A nyári kerekek is felkerültek.
Km:135980
A tavalyi motorcserét leszámítva nemigen kellett mostanában hozzányúlni a drágaszághoz. Most azonban eljött az idő, elég hosszú listát sikerült összeállítani. Minden leszervezve, plusz ma átírták a motort, mostantól csak motorkód szerepel a forgalmiban. Ezzel elégedett vagyok :)
Lássuk a teendőket:
- Az első futómű közel sem tökéletes, kicsit kóválygott is már. Kellene két komplett lengőkart cserélni (a jobbos megvan, de lehet, hogy a balosba csak a gumik lesznek belenyomva), plusz mindkét toronycsapágy kuka. Ez utóbbiak nem sokat bírtak...
- Ékszíjtárcsa: télen állandóan visítozott az ékszíj, újonnan nehézkes a beszerzés, és horror ára van. Nem baj, van másik motor, arról átkerül.
- Valahol szökik a hűtővíz, valószínűleg a fűtőradiátor a ludas. Van másik, reméljük nem a vízpumpa lesz ...
- Klíma: nem tartja meg a nyomást, remélhetőleg csak valami tömítés miatt.
- Füst szivárog a szellőzőrendszeren át az utastérbe, ki kell deríteni, mitől.
- Első szélvédő csere. No comment.
- Nyári kerekek revíziója, az összel valamiért szép lassan szökött a nyomás, valószínűleg a felnit le kell takarítani belül.
- És végül, műszaki vizsga.