Blog
Március 18-án nem csak a 2012-es Forma 1-es idény kezdődött el, de a téli kerekeket felváltották a 17"-os GTA görgők. Hihetetlen, mennyire más karaktert kap mind külsőleg, mind vezetésileg tőle az autó!
Vége a téli komfortos rugózásnak, elérkezett a kátyúfigyelés-miatti-csiga tempó időszaka. :D

Ma megtettem az első lépést a fa kipakolására a vasból. Iron(F)Man cartársnak köszönhetően hozzájutottam egy remek állapotban lévő bőrkormányhoz. Ezt a szerelő berakta 20 perc alatt 800 HUF-ért! :)
Valahogy vastagabbnak tűnik, jobban tapad ez által biztonságosabb fogást biztosít nekem. Nem mellékesen pedig jobban is tetszik. :)


Nyáron volt egy balesete az autónak, amiben a lámpa is elszenvedte a maga baját.... kitört belőle egy darab. Ma Lacci33 cartárssal fogtunk egy kis üvegszálat és javítgattunk, sikerült légmentesen zártra csinálni, bár a végeredmény nem 100%-os, de jobb, mint volt.





A vizsgáztatás előtt felemeltük az új szerzeményt, hát, nem csalódtam!!!! :-) Szépek a küszöbök, sehol egy félreemelés nyoma, bizony, a német szervizben úgy látszik mégis tudják, hogy hol kell felemelni egy autót. Minden gyári és megbontás mentes, egy futómű alkatrészt sem cseréltek még. Semmi nem lóg, feszes, ahogy az meg van írva.Tárcsák, fékek is gyáriak. Kipufogó is tuti. Sónak sehol semmi nyoma, ahogy nézem ez az autó tényleg nem látott még havat. Egy két apró kavicsnyom (majd orvosoljuk), egyébként igazán szép! Az összhatás még mindig kiváló! Ma remélem felkerülnek az új gumik, a gyárilag szerelt kerekek már kiszolgálták az elmúlt éveket. Hangjuk is lett már, először azt hittük, hogy az egyik kerékagy csapágy, de nem, azzal minden ok. (így a vizsgáztatásnál minden rendben lesz:-))

Neves nap jött el március 17-én: a kocsi betöltötte a 90.000 kilométert.
Ennek a tiszteletére (is) kapott egy mosást.



Nagy költözés elött vezérlés csere.
Kocsimosással egybekötve lecseréltem a lemez rendszámomat a Dé típusú matricára, ami 2011 októbere óta várta hogy felsimuljon a lökhárítóra. Kicsit bubis, kicsit redős, de az enyém! És még a keigyóót is felnyomtam a jobb index fölé.

Megszületett a döntés: Le kell cserélni a vátóba a zolajat! Saját kezűleg meg is történt. Aknára fel, mérőpálca, leeresztő csavarok ki, és már folyt is ki a régi olaj. Kicsit megijedtem, mondjuk, ugyanis nem számítottam ekkora sugárra! :D Aztán kábé 1-1,5 m hosszi tömlő plusz tölcsér segítségéve úgy egy óra alatt bele is töltöttem az új olajat. A lefolyási sebessége lehetett vagy egy deci per öt perc! Nagyon lassú. 2 liter ment bele. Az eredmény magáért beszél. Azóta mint forró kés a vajban, úgy lehet váltani, finoman, nem mint azelőtt markolva, erőlködve.
4,5 év, és több mint 35000 együtt töltött kilométer után tovább állt a háztól. :((
Pár nappal ezelőtt a műszerfal egy hibajelzésére lettem figyelmes miszerint:
Figyelem! Szabad fordítás!:)
"Ellenőrizd a jobb első lámpád te szerencsétlen!"
Valóban nem világított. Sok autóval ellentétben az 59 izzói aránylag jól hozzáférhetőek a mezei userek számára is,így én magam cseréltem le a kiégett darabot.
Elképesztő ára van a kis mütyűrnek:) 90Ft/db áron vettem rögtön kettőt is a biztonság kedvéért. (bárcsak minden ilyen olcsón megúszható lenne)
A csere során egy dolog viszont kiderült. Az izzó tokozása nem arra lett tervezve,hogy sokszor ki-be szerelgesse az ember ugyanis a műanyag annyit veszít anyagából a "becsavarás" közben,hogy előbb-utóbb kotyogóssá válhat a keretben.
(Nem 1-2 szerelésről beszélek,de extrém esetben előfordulhat)