Blog

>> SzervizBgabor // Alfa 156 156 sw 1,9 jtd // 2012-04-01

Sikerült szereznem két gyári küszöböt ,most felkerültek .Az egész műanyag javítással és festés,lakkozással kezdődött. A felszerelés elég egyszerű alól megvan minden tiplinek a helye(gyárilag dugózva), műanyag tipli beszerzési helye (Patentshop.hu),A felső él az már macerásabb gyárilag kétoldalas ragasztóval van felrakva. Én Techflex 3060-al raktam fel rugalmas, időtálló anyag. A felső él elég könnyen vetemedik ,ezt száradásig Mac Gyver módszerrel (ragasztószalag)lehet orvosolni. Az autó optikáján elég sokat javít a küszöb.

>> EgyébAlfa 159 Zico // Alfa 159 Sportwagon // 2012-04-01

Március 30-án megtörtént a nyári gumik átszerelése, majd másnap a nagytakarítás,
111.180 km-nél. Ez lesz a Kumho abroncsok második szezonja, a téli gumik pedig a második etapjukat zárták.

Költség a szerelés kapcsán nem merült fel: a paksi Opel szerviz örömmel vállalta el haszon nélkül a munkát...:-)

 
>> SzervizAndy145 // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2012-04-01

Eddigiek:Olajcsere Selénia Racing 10W60 17.000- ,levegőszűrő csere 6.000-, 6 db szelep emelőtőke csere 36.000- ,2 szelep fedéltömítés 7.000- egy új Bosch 100 Ah akkumulátor 28.000- , 6db Ngk Bp6e gyertya 5.500- , valeo kuplungszett 35.000-, alsó kuplungmunkahenger 6.300-, központi zár relé csere 5.000-, jobb felső lengőkar 14.000-,Össz:162.800 + munkadíj, mert minden nem megy egyedül

 
>> Autóápolásadrián156 // Alfa 156 1,6 16v twin spark // 2012-04-01

Ma mivel időm engedte elkezdtem a téligumikat megtisztítani, lemosni, kikavicsozni, leápolni. A bal hátsó kerékben pedig találtam 1 potyautast. Sztem 25-ös szeg lehet benne, kitudja mióta!!! Furcsa h nem is eresztett... mert 1x már jártam így csak akkor a jobb elsőbe volt 1 utaska :D Na de mind1... holnap majd elviszem a gumishoz....

 
>> Egyéb147Smz // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2012-04-01

Km óra állása: 149911 km

Új nyárigumikat vettem: Goodyear Optigrip 205/55R16 91V.

 
>> Szervizhg6idn // Alfa 156 SW 2,0 JTS // 2012-03-31

Sajnos valami vírus teljesen áthúzta a számításomat, nem jutottam az Alfa közelébe. A láz múltával azért sikerült kevés érdemi elméleti analizálást végrehajtani. A FES progival rögzített lambda élő adatokat elemezgettem, úgy néz ki az 1-es hátsó szondám gyakorlatilag teljesen halott, a 2-es hátsó szépen teszi a dolgát, hozza a 200mV alsó és a 700mV körüli felső feszültségeket.
A szabályzó szondák viszont nem tudják már az elvárt kb 600mV körüli csúcstól csúcsig feszültség különbségeket ( ajánlott irodalom, forrás: http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2 ) fáradtak, tehát előbb vagy utóbb ezeket is cserélni kell.

+ info:
Húsvétkor sikerült kicsit több időt tölteni az autóval kettesben:
2-es henger gyújtótrafó gumi szigetelő szoknyája lent maradt a gyertyán, némileg áthúzott, ezt a rádióban is hallottam, hőálló szilóval orvosoltam, illetve hengerfej tetején egy testelés rögzítő csavar laza volt, meghúztam. Azóta nem jött elő a chek engine :) Végre valami jó hír is!

 

Történt az az eset, hogy nem gyulladt a kocsi, csak ha gázt adtam neki :( Ez ugyebár igy nem maradhat, ezért elvittem szervizbe. Diagnosztika semmi hibát nem mutatott, igy meglett bontva a levegőcső és jött ám a meglepi. A pillangószelep egyadta dzsuva volt, ugyanigy a levegőcső belseje is, valamint az lmm. Minden rendesen kilett pucolva és egynelőre úgy tűnik minden okés...kop-kop-kop :)

>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,5 V6 // 2012-03-31

Az autót összeraktuk a vizsgára. Csont nélkül át is ment. Persze maradtak hibái is. Pl nem működött a szervó kormány. Elég "retrós" volt így vezetni:) Rozsda hegyek. De úgy gondoltam, hogy kell egy különleges 155. Ebbe döntöm majd a pénzem...:) Szereztem egy 3000 es motort is, széles elemeket is raktam félre, másik belsőt....

S, akkor jött (egy inkognitóban maradandó) kartárs. :)
Azt mondta, hogy átvenné a verdát bekerülési áron. Már ekkor 300e felett jártam.
Osztottam-szoroztam, s rábólintottam. (épp vissza került a hányatott sorsú bicolor is, leharcolt állapotban :( )
Neki már van egy 155öse. De szeretne egy igazi "ütős" darabot. Egy kisebb új autó árát rászánná (én is, ha megtehetném :) ) de a lényeg, hogy legyen full egyedi...
3000 V6 12V Turbo...
Szóval van aki forrón szereti, s belementem a bizniszbe. Természetesen egy kicsit még szerettem volna érezni a V6ot. Így teletankoltam. Megjártuk vele az esztergomi talit, Tokodot. S volt még némi helyben mozgás. (szervó nélkül király! :) )
2011. májusában fájó, de büszke búcsút vettem tőle.
Az új tulaj egy full lakatolással egy autó árával felérő fényezéssel, 2-3 ilyen autó árányi motor felújítással/ tuningal kelti új életre ezt a jobb sorsra érdemes autót...

http://www.youtube.com/watch?v=2mY6SxgP15c

 
>> EseményZabbancs // Alfa 164 2.0 TS 8V // 2012-03-31

Még körülbelül 2 hete van hátra és megy a ponyva alá aludni... :(
Amikor megvettem tavaly márciusban az előző tulaj elfelejtette közölni, hogy APEH tartozás, behajtás van rajta, bírósági végzés, és forgalomból való kitiltás... Vissza nem akarta venni az autót így szopóágra kerültem és azóta is betondzsungel között, parkolóban áll az autó...
Ennek a következtében nem is igazán költök rá, csak amennyit tényleg muszáj volt amíg össze nem dobok egy szép 33-asra :) Szegénykém ki is van már rendesen. Szilentek gyakorlatilag nincsenek alatta, gömbcsuklók, kormány összekötő, teleszkópok... Kipufogó is kirohadt alatta...stbstb
Sajnálom nagyon, mert nagyon megszerettem a 164-est, de hát ami nem az enyém arra nem költök.
Még a múlthéten megsétáltattam, Kecskemét - Szombathely oda-vissza, de az volt az utolsó hosszabb útja... :(
Most az esetek 95%-ában egyedül ülök autóba, és városba közlekedek, így nincs szükségem másik ilyen nagy dögre, ezért térek vissza a 33-ashoz. De az biztos, hogy lesz még 164-em vagy 166-om :)

 
>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-03-31

Ma visszakerültek a nyári gumik a szép Racing Line felnikkel.