Blog
cseréltem a légtömegmérőm. nincs torpanás, nem ingadozik az alapjárat, nem dadog indulásnál :))
végre felrakattam a nyári gurulókat....persze nem ment minden könnyedén....3 felnit görgőzni kellett!meg vettem egy Pzero Rosso-ot előre!
de most már minden ok...vagyis hamarosan futóműfelújítás következik.....
Mindíg örömteli pillanat számomra,mikor tavasszal felkerülnek a nyári kerekek a gépre.Mivel már az időjárás is azt mutatja,hogy itt a tavasz,idén sem halogattam a dolgot tovább és ma délelőtt megoldottam a kerékcserét.Guminyomásokat is beállítottam.A téli kerekeket pedig szépen lemostam és elpakoltam.
Km. ó. állás:95031.




http://www.youtube.com/watch?v=-qQkFjE9Uwk
valaki megtudja mondani miert van ilyen eros szivohangja a giipnek?
Visszautasíthatatlan ajánlat új Valeo kuplungszettre, majd a meglepődés.
Mi miatt?
Átmentem Zéhez megnézni, hogy hogyan halad a rugók, illetve a folyadékok, szűrők cseréje. De nem kis örömömre azt kellett látnom, hogy éppen folyamatban van a kuplung cseréje is.
248.000 km-nél lett tehát cserélve a gyári kuplung, nincsenek téveszméim, a Valeo sem fog ennyit kibírni.
Megjegyzendő, hogy nem volt teljesen halott a kuplung, de már nem volt az igazi.
Ami nagyon jóhír, hogy a kettőstömegű lendkerék meglepően jó állapotban van, azt nem kellett cserélni!
Amikor beültem, és először benyomtam a pedált, akkor azt hittem, hogy levegős a rendszer, pedig nem. Azt hiszem ezzel elég sokat elárultam...
Zé és Thomas ismét a két úriember, akinek köszönhetem.
Beszerelésre kerültek az új első rugók (a régiek tavaly ősszel rövidebbre lettek vágva, az egyik rugó eltörésének okán, de nem volt túl jó ötlet).
Sokkal érezhetőbb a kanyarstabilitás, és kevésbé bólogat az autó.
Természetesen Zoli és rugórepítő Tomi keze műve
Mindenféle olajok (motor, szervó, váltó) és szűrők (olaj, levegő, üzemanyag) cseréje.
Az autó határozottan vészüzembe került, ez nagyjából viselkedésben azt jelenti, hogy úgy húz mint egy szívódízel, nem működik a tempomat, sem a klíma.
A kiolvasás többszöri sikertelensége után átkerült egy másik helyre, ahol sikerült kiolvasni, P0190 Rail szenzor hibát jelzett. Pár nap munka után kiderült, hogy azzal nincs baj.
Nade mielőtt kiderült, mik történtek?
Rail szenzor csere, nyomáscsökkentő tisztítása, kábelek kimérése esetleges szakadás keresése.
Végül kiderült hogy az ecu megsérült, és nem küld test jelet a szenzornak.
Kapott a szenzor egy direkt testet, amitől az autó újra jól működik.
A hibakód valószínűleg törlődött, ezt kiolvasás hiányában csak abból tudom következtetni, hogy a tempomat újra működik.
Köszönet az elméleti segítségért GTPetinek, Warbinak, és a gyakorlatban pedig ki másnak mint ZÉ és Thomasnak.