Blog
Bekerült a traktorba egy Pioneer Deh 50-UB fejegység,hozta a megszokott Pio hangzást,ami lényeges volt hogy az Usb csatlakozója ne az előlapon legyen ,így el tudtam rejteni a kesztyűtartóba. Természetesen távirányítót is vettem hozzá ,hogy mi értelme??....


Egy napja volt itthon az autó és megkezdődött a tavaszi nagytakarítása. Bár havat szerintem soha nem látott, az ősz és a haza vezető út porától meg kellett szabadítani kívül és belül is. Gondos kezek tisztítására bíztam. Az autó összképe gyönyörű, csak néhány apróbb csinosítás hiányzik még. Azt majd magam elvégzem (örömmel!!). :-)



Egy keddi napon átvittem a gépet Szőregre Ervin mesterhez, Csütörtök délután mehettem érte.
A következő dolgok történtek: vezérműszíjcsere görgőkkel együtt (anyag 40k, munkadíj 20k), két első felső lengőkar cseréje (anyag 36k, munkadíj 12k). Nincs többé kotyogás és félelem, az esetleges vezérműszíj szakadástól! :)
Alaposabban át is lett nézve, ami még megoldásra vár, az a fékolaj csere, a kipufogó elöl kifúj egy kicsit, illetve valószínűleg nem 100%-os a termosztát, 70-80 fokig kúszik csak fel a mutató...
Ez is igazából megnyugtatott, szerencsére semmi komoly gond nincs az autóval, valószínűleg a ritka kevesek közé tartozom, akik olyan alfát vettek, aminek volt gazdája! ;)
Csak maradjon is így!
Egy év és 15ezer kilométer megtétele után, most magam végeztem az olajcserét egy barátom segítségével. Elvégeztem a légszűrő és pollenszűrő cserét is, ezek egyszerűbbek voltak mint azt elsőre gondoltam. Sajna a pollenszűrő takaró műanyaga el volt törve, és mindössze csak egy csavarral volt rögzítve. Jelenleg is csak kettő fogja, de majd ha rendesen megkötött a ragasztó majd akkor megkapja a harmadik csavart is.
Négy liter Seleniát még tavaly vettem 8000Ft-ért az olajszűrőt nemrég vettem 1200Ft volt, az egy liter konzerv Seleniat ma vettem 3133Ft, a légszűrő 2461Ft volt. A pollenszűrőt még ALFI156 kollégától bizniszeltem, ebből van még egy garnitúra, illetve még egy csomagrögzítő háló is, ez már nem tudom mennyibe volt :)








Végre megjött a tavasz, így a mai napot az autók takarításával töltöttük, mindkét olasz fürdött egyet a kertben.




Csütörtökön vittem. Vasárnap már hozhattam is el. Bal hátsó doblemez negyed csere+ a csomitartó alja. Bal hátsó sárvédő csere. Jobb hátsó sárvédő javítás+ csomitartó alja. Még szétkapom amit kell és mehet Krisz33hoz... ;)



Ma Tiszacsege volt pár Alfás haverral az úti cél, gondoltam ezt már nyári gumikkal teszem meg, így ma reggel alapos fürdés után jöttek az alukerekek , és a nyári szőnyegek:-)
sok minden történt/történik az autón, szétszedtük a váltót, felújítjuk a felniket, megszereljük az automata termosztátot, hogy csak a nagyobbját említsem.
a terv, hogy tavasszal összeálljon és elmehessen veterán-vizsgára!
részleteket a saját blogjában olvashattok.
volt egy kis rendetlenkedés az év elején, az autó ugyan izzított rendesen és pöccre indult a legnagyobb minuszokban is, de indítás után izzítógyertya-hibát jelzett a műszerfalon (kiolvasás után a vezérlőegység hibájára panaszkodott).
a szerviz nekigyürkőzött, és másodjára el is hárították a hibát.
megvolt az éves kötelező szerviz is, olajcsere, szűrők, stb.
egyébként meg ... azért nem írok a blogba, mert a kocsinak kutya baja :-) kell bele dízel, meg ablakmosó, és még az olajat sem kell utántölteni.
a 65000 km-t nemrég léptük át, és mintha a motor jobba érezné magát, mint új korában. beérett. most már hajlandó elpörögni 4750-ig is :-)
Olajcsere!
10W40 Castrol, légszűrő és pollen..
Némi olajszivárgás a szervopumpa környékéről és sajna a főtengelyszimeringnél.