Blog
Kapcsolható gázpedál elektronika került a fehér gépszörnybe. Olyan, mint az utolsó 170 lovas dízel GT-nél a gyári sport gomb funkció.. Szuper lett! Normál, közepes és érzékeny beállítási lehetőség! :-)) (egy kapcsolóval változtatható a beállítás a váltó mellett)

Leműszakiztattam a kocsit. Volt egy két apróság, ami nem stimmelt: lekapartatták az első fóliát, be kellett álíttatni az első fényszórókat, illetve le kellett mosni a motorszámot. 2014ig megvan a műszakija, 146400 km.
A mai napon elértük Alfival a 35.000 km-t is. Igaz csak mindössze 500 km-t mentünk eddig együtt de se egy elektronikai hiba, se futómű se izzó kiégés semmi árva gond. Hála az égnek:-)) Körülbelül egy hónapja hogy a születésnapja volt hiszen februári születésű én meg márciusi vagyok tehát majdnem egyszerre ünnepeltük az eseményeket. Lőttem egy képet is hogy megörökítsem a dolgot. legközelebb nagyobb km megtétel után írok és beszámolok hogy volt e valami ziccer.
Még annyit hogy javarészt a városban sürgölődünk, de áprilisban párommal megyünk egy nagy kirándulásra ahol majd autópályán is megfordulunk:-) Tehát jobban le lesz tesztelve.

Elérkezett az idő/időjárás, hogy rendbe rakassam a popóját. Alkatrész van, Karcsi is ráért, így Budafokon szépül a Verda. Már csak némi KP és Krisz33 is dolgozhat egy picit rajta... ;)



Sikeressen elértük a 200 000 km-ert, és igy kap friss olajat +szűrőt a gép, továbbá sikerült beszereznem olajfilter olajt a sport filtere, majd olajcserekor azis tisztitva lesz, várom még a kiszállitót mert sikerült rendelnem még egy olajcsere előti motor tisztitót és kipróbálásra kerül egy adalék is a benzinben, csupa jót irnak róla remélhetőleg segit a hideg inditási problémákon... továbbá a multkor sikerült megadnia magát az egyik szoritónak a szervó csövön és igy szépen eltünt az összes olaj ,ezis orvosolva lett +uj olaj, sajna csak castrol majd legközelebb lecseréljük vmi taliánra :) u.i. : az olaj sikeressen lecserélve, levegő filter kitisztitva befujva olajjal :)

Nos hol is kezdjem. 150ló után valami több kell. Hasznaltauton.hun két eladó V6TB. Sorba vesszem őket. Elsőre a könnyebb eset. Egyik kereskedésben magyar papír gondoltam könnyebb esett. Hát egyszerűen mondva az autónka nem volt ép "magyar tipikus tákolás" mentes alkatrésze.
Így maradt a nehezebb eset az olasz papíros. Első pillantásra: Az autónak lóg a lököse de annyi gond legyen. Be is indul de kicsit dadog de valahogy bizalom gerjesztő. Kicsit melegedett (pár hete nem járt már) és a próba körön bizonyított. KELL.
Haza ért magyar rendszámmal. (ami persze a világ legnagyobb szívása, de hát itt lakom). Út hazáig: az autó mint egy vitorlás úgy járt mintha nem lenne benn gátló. De a törött Twinsparkból átrakott hátsó gátlók már jó útra terelték. Pár nappal késöbb kezdjük a szokásossal. Vezérműszíjjak, olajok szűrők gyertyák... Közbe kiderül azért volt olyan kelebóla mert első lengőkar is kuka. Jelenleg itt tartunk. Jövő héten jön haza jó motorral, fékkel, futóművel.
Csapatni már lehet, nagyon várom. Utána jönnek a külsőségek. Kinek van eladó Zender szárnya?
Volt 2 nap viszonylag napos idővel, ezért kiszedtem a komplett belsejét a GT-nek.
Alcantara belső ki, Blackline bőrbelső be.
Több negatív és normál kárpitbolhát és csavart cseréltem, és végre felpattantak a hiányzó biztonsági öv csavartakaró műanyag lapok, persze előtt kapott egy kis 3D carbon matrica bevonatot, rámelegítve, simítva ahogy kell.
Meg egyúttal a csomagtartó is rendbe lett téve, pótkerék, komplett szervízszett és a hátsó műanyag takarólemez lett berakva illetve cserélve,THX Marklar155 Cartársnak a szállításért!:-)
A képek magukért beszélnek:-)







Még nem is meséltem, hogy idén végre egyedüli nőként ugyan, de részt vehettem egy vezetéstechnikai tréningen! Pár hónapja került rá sor, a Michelin szervezésében :) A reggeli fagyos órákban már égett bennem a láz, hogy valami újat próbáljak ki, és bár a tréning gyakorlati részét megelőző elméletért nem lelkesedtem, utólag mégis nagyon örülök, hogy végighallgattam. Rengeteg hasznos infót megtudtam, például azt, hogy egyre több, velünk szomszédos országban kötelező a téli gumi használata, sőt sok helyen igen magas bírságra is számíthat az, aki nyári gumival közlekedik ilyenkor. Kiderült továbbá azt is, hogy az emberek többsége egész egyszerűen nem tudja, hogyan kell vészfékezni (!), és hogy nem minden esetben a 10 óra 10 perc a helyes kéztartás a kormányon. Megdöbbentem azon, hogy mennyire fontos a gumiabroncsokban a nyomás folyamatos ellenőrzése (2 havonta) és mennyit kockáztatunk azzal, ha nem figyelünk oda a gumik megfelelő cseréjére, karbantartására, kiválasztására.
A gyakorlati tréning során fokozatosan nehezedő körülmények között kellett megtapasztalni, hogy hogyan kezeljük a váratlan helyzeteket a megadott sebességben. A vizes útszakaszra érve a hátsó kereket a rántópad véletlenszerűen dobja ki jobbra vagy balra, nekem pedig reagálni kellett a hirtelen mozdulatra. Ez persze elsőre a fékezés volt, ám pár körrel később megtanultam, hogy fékezés nélkül, ellenkormányzással lehet egyenesbe hozni az autót. Ez valós körülmények között például egy lefagyott útszakaszra hajtva bármikor megtörténhet... Rettentő bénának éreztem magam, ami nagyrészt automatikusan jött, mert én voltam egyedül lány... :) Később, persze ahogy hallottuk az egymás teljesítményére vonatkozó megjegyzéseket trénerünktől, rájöttünk, hogy ez nem bénaság, hanem egyszerűen TAPASZTALAT és beidegződések kérdése. Az alap (beszoktató) akadályok megismertetését és egy megpördülést követően vízoszlopok tették lehetetlenné a tájékozódást,- ezt úgy kellett tekinteni, mintha gyalogosok lennének-, amit viszont természetesen ki kellett kerülnünk, ráadásul nem mindegy, melyik irányba!
Az a háromnegyed óra, amit a pályán töltöttem, pár percnek tűnt, annyira izgalmas volt, annyira szerettem volna még javítani a teljesítményemen. Nagyon hasznos volt a tréning, bár nem szeretném, hogy hasonló szituációkat produkáljon az élet, hiszen akkor az ártalmatlan vízoszlopok helyett gyalogosok, autók, járda, fa, épület, stb. lehet körülöttünk.
Kiderült az is, hogy mekkora a különbség a nyári- és a téli gumival felszerelt autó fékútja között. Két teljesen egyforma autót próbálhattunk ki (direkt nem írom le a márkáját), az egyiken Michelin nyári gumik, a másikon Michelin téli gumik voltak. Ezekkel kellett városi tempóra felgyorsítani, majd vészfékezni a jeges utat imitáló burkolaton. Megdöbbentő volt a különbség, nyári gumival hiába nyomtam a féket, csak csúsztam megállíthatatlanul és csak a mintegy 50 méteres csúszós szakaszt követő száraz burkolaton állt meg az autó. A téli gumikkal viszont a csúszós burkolat felénél meg tudtam állni. Nem szívesen képzelném ezt el például a Körúton...
Én kötelezővé tenném a vezetéstechnikai tréninget mindenki számára a jogsi megszerzését követően, bár tény, hogy nem olcsó mulatság. De mindenképpen olcsóbb, mint bármilyen sérülés az autón... Amennyiben tehetem, vagy lesz rá lehetőségem, biztosan fogok menni máskor is, hiszen számtalan olyan szituáció lehet még az életben, amelyekre nem árt, ha felkészülünk.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=0OqR40MjWAc&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=MPywVGN7F-0